اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جشن صد سالگی دایهاتسو

امسال صدمین سال تاسیس کمپانی دایهاتسواست و به همین دلیل روزهای ویژه ای در این کمپانی سپری می شود .

به گزارش خبر خودرو ، دایهاتسو به مناسبت صدمین سال تولدش قصد دارد دومدل کوچک و با ارزش روانه بازار کند که این دو مدل با الهام از مدلهای تریوس و سیریون خواهند بود.

این دو مدل تاماه سپتامبرراهی بازار خواهند شد و قراراست تولید این دو مدل محدود وفقط به اندازه 100 دستگاه باشد .

دایهاتسو از سال 1907 تاکنون همواره به عنوان سازنده خودرهای کوچک با مصارف شهری مشهور بوده و اخیرا"توانسته گوی سبقت را در تولید این گروه از خودروها از سوزوکی برباید .دایهاتسو در حال حاضر زیر مجموعه تویوتاست و در دو سه سال اخیر کاملا"سود آور بوده است.


افتتاح نمایندگی جدید تویوتا همزمان با پنجمین نمایشگاه خودرو

مدیرکل شبکه نمایندگی شرکت خودروسازی تویوتا گفت : نمایندگی جدید شرکت خودروسازی تویوتا در مشهد ، همزمان با پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات و همزمان با اعیاد شعبانیه افتتاح گردید.

صانعی درگفت وگو با خبرنگارخبرخودرو گفت:شرکت خودروسازی تویوتا در این نمایشگاه دو خودرو دو گانه سوز را که مورد تایید سازمان استاندار کشور بود معرفی کرد.

وی ضمن ارزیابی مثبت همکاری شرکتها و نمایندگی ها در این دوره از نمایشگاه گفت:ما برای بار دوم در این نمایشگاه شرکت کردیم .تویوتا در غرفه ای به مساحت 1200 متر مربع ، 8 خودرو را به نمایش گذاشتیم از جمله دو خودروی دوگانه سوز و خودروی 2007 که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.

وی در پایان گفت:ما دراین نمایشگاه برنامه های آموزشی را برای اطلاع شهروندان ومراجعه کنندگان ارائه داده ایم تا با نحوه عملکرد خودروها آشنا شوند و در خلال بازدید کنندگان کارهایی از جمله اطلاع رسانی را انجام دادیم. به طور کلی از نحوه برگزاری نمایشگاه و کیفیت آن رضایت داریم .


نمایش مدل جدید میتسوبیشی

 مدل جدیدی از نوع 4x4 شرکت میتسوبیشی برای طرفداران محصولات این کارخانه در جمع عظیمی از ستارگان تیم رگبی (Rugby) در انگلستان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرخودرو ، این مدل منحصر به فرد از مدل L200 شرکت میتسوبیشی الهام گرفته شده است و در این مراسم اسم این خودرو جدید بر روی لباس های افراد تیم به چشم می خورد.

نام این خودرو گاو خشمناک L200 (L200 Raging Bull) است و در این پرده بردای رنگ قرمز روشن متالیک این خودرو به نمایش درآمد.

قیمت این مدل 19،249 یورو می باشد که دارای کوک هایی مهیج و متفاوت در صندلی ها و قسمت های دیگر چرمی خودرو است.

رنگ و فلزهای استفاده شده در این مدل از نوعی رنگدانه کرومیوم است که خاصیت ضدزنگی به فلزات موجود و رنگ ها می دهد، علاوه بر موارد مذکور هیچ منفذی از کناره ها و فواصل درها و پنجره ها در این خودرو وجود ندارد و استانداردهای موجود در این مورد کاملا رعایت شده است.

لاستیک ها رنگ خاکستری گرافیتی دارند و دارای قوس کششی عجیبی هستند، همچنین دستگیره ها دارای خاصیت ضدزنگی هستند.

ویژگی دیگر این مدل عرضه شده مربوط به پلاستیک فشرده موجود در اطاق این خودروست که قابلیت و انعطاف عجیبی به آن داده است.

لاگونای جدید آماده حضور در فرانکفورت

کمپانی رنو تبلیغات وسیعی رابرای معرفی محصول لوکس جدیدش آغاز کرده است .

به گزارش خبر خودرو، مدل لاگونا که بی شک تماشایی ترین خودرو در سالن رنو در نمایشگاه فرانکفورت خواهد بود در حال حاضر در کانون تبلیغات کمپانی فرانسوی قرار گرفته است .

لاگونای جدید با الگوبرداری از خطوط طراحی جدید رنو شکل گرفته و با توجه به طیف گسترده امکانات و همچنین کیفیتی که رنو مدعی آن است

می تواند به زودی به یکی از خودروهای محبوب دنیا مبدل شود .کمپانی رنو در یک برنامه فشرده قصد دارد تا سال 2009 چندین مدل جدید را روانه بازار کند .به عقیده سران رنو این دوره سه ساله یکی از نقاط عطف این کمپانی خواهد بود و فروش جهانی ان را مجددا"به روزهای اوج باز خواهد گرداند.


تولید مگان ، پارس خودرو را به جایگاه واقعی اش بازگرداند

عبدالوهاب شریعتی قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرک پارس خودرو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد گفت:"تولید مگان و تندر 90 این شرکت را به جایگاه قبلی و واقعی اش رساند."

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، شریعتی به تولید خودری مگان در پارس خودرو اشاره کرد و گفت:"اولین تولیدی مگان درنمایشگاه درمعرض دید عموم گذاشته شده است و به زودی تولید انبوه این خودروآغاز می شود."

وی در ادامه صحبت هایش پارس خودرو را به عنوان اولین و بزرگترین خودروساز ایرانی درزمان قبل از انقلاب که پیشگام صنعت خودروسازی کشور بود معرفی کرد و گفت:"پارس خودرو با تولید کادیلاک ،بیوک ،شورولت ،جیپ و جیپ آهو جایگاه ویژه ای در صنعت تولید خودرو درکشور داشت که برای درک این جایگاه فقط کافی است محصولات آن را با محصولات سایر شرکتهای داخلی در آن زمان مقایسه کرد."

قائم مقام پارس خودرو در ادامه اشاره کرد:"امکانات شرکت در آن زمان به قدری خوب و عالی بود که باعث شد بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا ،جنرال موتورزدر پارس خودرو سرمایه گذاری کند و 45 درصد سهام شرکت را خریداری کند که این عامل باعث شد پارس خودرو به جایگاه دست نیافتنی برسد."

وی در ادامه به ماندن پرسنل متخصص ،قوی و متعهد شرکت در بعد از انقلاب اشاره کرد وگفت:"انعطاف پذیری کادر اداری و فنی شرکت باعث شد تا پارس خودرو بتواند محصولات دیگری را در کلاس متوسط به بالا دربعد از انقلاب تولید کند و تا سالهای میانی دهه 70 همچنان جایگاه خود را صنعت خودروسازی کشور حفظ کند."

قائم مقام شرکت پارس خودرو در پایان سخنانش از رسیدن شرکت به تولید بیش از 50 هزار خودرو در سال آینده اشاره کرد وگفت:"احداث سالن رنگ جدید ظرفیت تولیدی پارس خودرو به 350 هزار در سال خواهد رسید و این شرکت دوباره ازاین پس به این دنیا لبخند خواهد زد."


اندر مزایای سهمیه بندی سوخت

پیکان برقی ساخته شد
نخستین‌ بار در ایران،یک‌ صنعتگر مشهدی‌ موفق‌ شد،حرکت‌ خودروی‌ پیکان‌ را برقی‌ کند.‌

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، جعفر پیله‌ وران‌ که‌ تاکنون‌ 7‌ خودروی برقی ‌دیگر را هم‌ ساخته‌ است‌ گفت : در این‌ خودرو‌ همه‌ سامانه های‌ موتوری‌ که‌ با بنزین کار می کرد حذف‌ و شبکه‌ برق‌ جایگزین‌ آن‌ شده‌ است‌‌.

این‌ صنعتگر مشهدی‌ افزود:این خودروی‌ برقی‌ با هر 6 ساعت‌ شارژ باطری‌ میتواند 50 ‌کیلومتر حرکت‌ کند در حالی‌ که‌ در مشابه‌ خارجی‌ با این‌ میزان‌ شارژ فقط می‌ توان‌ 40کیلومتر حرکت‌ کرد‌.

پیله‌ وران‌ بااشاره‌ به‌ اینکه‌ برقی کردن این خودروی پیکان‌ 15‌ روز زمان‌ برده‌ است‌ گفت:همه‌ سامانه‌ دیفرنسیال‌ و گیربکس‌ در این‌ خودروی‌ برقی‌ حذف‌ شده‌ است.‌‌

این‌ صنعتگر مشهدی‌ همچنین‌ برای‌ برقی کردن خودروهای‌ عمومی‌ اعلام‌ آمادگی‌ کرد. ‌

استفاده‌ از این‌ سامانه‌ در کاهش‌ آلودگی‌ هوا و آلودگیهای‌ صوتی‌ بسیار موثر است.‌ ‌

خودروی S81 طراحی سایپا به زودی عرضه میشود

مدیرعامل گروه صنعتی سایپا در مراسم افتتاج پنجمین نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات در مشهد گفت : در راستای سیاستهای دولت به تولید خودرو با برند سایپا سرعت داده‌ایم و اولین محصول یعنی S81 که به طور کامل توسط سایپا طراحی شده است، در سال آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، قلعه‌بانی همچنین به طراحی موتوردیزلی توسط سایپا و آمادگی این شرکت برای تولید این موتور در صورت صدور مجوز دولت اشاره کرد و گفت: موتور پایه‌گاز سود سایپا نیز تا پایان سال بر روی خودروهای سواری شرکت نصب خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: تولید محصولات گاز سوز سایپا به مرز 80 درصد رسیده است و تا پایان سال این رقم به 90 درصد افزایش خواهد یافت.

قلعه‌بانی با بیان این که سایپا هم‌اکنون بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش تندر 90 را در اختیار دارد،تاکید کرد: سایپا از سال 90 هیچ یک از محصولات فعلی را تولید نخواهد کرد و محصولاتی جدید با فن‌آوری و ساخت داخلی بالا و پلت فرم ملی سایپا در ایران و سایتهای خارجی شرکت تولید خواهد شد .

قلعه‌بانی گفت: تولید 6 مدل خودرو جدید در دستور کار سایپا قرار دارد که از این میان مدل زانیتا دارای طراحی جدید و سایپا 132 امسال به بازار عرضه خواهند شد.

وی اظهار داشت: در پایان برنامه دوم سایپا به نام «به سمت نود» بالانس تجاری سایپا با صادرات 12 درصد محصولات مثبت خواهد شد.

وی تراز منفی تجاری خوردو سازان کشور در حال حاضر بدلیل حجم بالای واردات را مورد اشاره قرار داد و افزود: با افزایش ساخت داخلی قطعات مطابق فن آوری روز و افزایش صادرات تراز تجاری سایپا در سال 1390 مثبت خواهد شد.

قلعه‌‌بانی خاطرنشان کرد: سود شرکت سایپا در سال 1390 باید به هزار میلیارد تومان برسد و این سود با صادرات محصولات کامل و ایجاد 8 سایت خارجی تولید خودرو در کشورهای دیگر محقق خواهد شد.

مدیرعامل سایپا گردش‌ مالی این شرکت در سال گذشته را 40 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فروش سایپا در سال 85 به 5 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

قلعه‌بانی تعداد شرکتهای تابعه گروه صنعتی سایپا را 90 شرکت عنوان کرد و افزود: 11 شرکت از مجموعه سایپا در بورس عرضه خواهد شد و این در حالی است سایپا دارای بالاتری ارزش در میان شرکتهای حاضر در بورس است.

وی یادآور شد: سایپا بزرگترین سرمایه‌گذار در مناطق محروم کشور است و تا به حال 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام داده است.

قلعه‌بانی این سرمایه‌گذاریهای را در راستای سیاستهای دولت برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: علاوه بر انجام سرمایه‌گذاری، سایپا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق حمایت می‌کند.

وی نحوه این حمایت را خرید محصولات این شرکتها برای استفاده در صنعت خودروسازی ذکر کرد.

گروه خودروسازی سایپا یک حضور قدرتمند در نمایشگاه امسال مشهد را تجربه می کند بطوریکه فقط شرکت زامیاد از مجموعه شرکت های خودروسازی تابعه این گروه به نمایشگاه پنجم خودرو مشهد نیامده است.

گروه خودروسازی سایپا و شرکت های تابعه آن در تالار فردوسی و فضایی بالغ بر پنج هزار متر حضور دارند که شرکت پارس خودرو نیز در تالار بهار سالن اصلی نمایشگاه حضور یافته است.

پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته 28 مرداد تا دوم شهریور در مشهد برپا خواهد بود و زمان بازدید از آن 17 تا 22 شب است.


مدل اسپرت کوپه ای شرکت کیا پذیرفته شد

شرکت کیا دومین تیزر مدل اسپرت کوپه پذیرفته شده خود را که در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت موتور پرده برداری خواهد شد را عرضه کرد.

به گزارش خبرخودرو ، این تصاویر نشاندهنده شرح مختصری از این ماشین است که به ارزیابی ساختار آن در قسمت شیشه برها و ستون های آهنی آن می پردازد. همچنین ساختار این خودرو بسیار به مدل های هاچ بک شباهت دارد اما خطوط موجود در بدنه موجب می شود که تصور کنیم مدل اسپرت کوپه سبک ساده ای از ماشین های سنگین است.

طراحی این مدل تحت نظر و راهنمایی مدیر شرکت طراحی کیا، پیتر اسچریر بوده که پیشتاز بودن یکی از ویژگی های این طراحی جدید در کمپانی های کره ای است.

اسچریر در این مورد می گوید؛ من معتقدم که این خودروی پذیرفته شده می تواند نقطه عطفی در تاریخچه شرکت کیا باشد و من خواستار آنم که جذابیت های این مدل کاملا به استحضار بینندگان مدل های جدید، برسد.

همچنین این طراحی نشاندهنده تمامی تلاش شرکت طراحی ما نیست بلکه تنها گوشه ای از طراحی های موجود در شرکت بوده که به معرض ظهور نشسته است و محصولات ما با سبک جدیدی از طراحی در آینده به بازار خواهند آمد.

وی در ادامه اظهار داشت که من خواستار آنم که به زودی شرکت طراحی ما یکی از مترقی ترین شرکت های طراحی خودرو در جهان باشد.