اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

معرفی نسل جدید کیا اوپتیما

خودروی کیا اوپتیما که از سال 2011 به فروش می رسد ، تحت بازنگری مهندسین شرکت کره ای تولید کننده اش قرار گرفته و به صورت یک نسل جدید مجهز به فهرستی بلند از امکانات نوین اما تنها با افزایش قیمتی 175 دلاری وارد بازار می شود.

به گزارش خبرخودرو، خودروی پایه اوپتیمای جدید که LX نام دارد با یک موتور 200 اسب بخاری چهار سیلندر به ظرفیت 2.4 لیتر جعبه دنده شش سرعته خودکار ، رینگ های آلیاژی 16 اینچی ، شیشه ها و آینه های برقی و بسیاری امکانات جدید دیگر عرضه می شود.

با پرداخت 2400 دلار بیشتر برای نسخه EX سامانه ناوبری و رینگ های 17 اینچی نیز به فهرست بالا افزوده می گردد. اوبتیمای جدید مدل 2014 تحت نسخه ای دیگر به نام SX که دارای یک موتور 2.4 لیتری ، صندلی های مجهز به گرم کن و سردکن ، تزئینات الیاف کربنی ، پدال های آلمینیومی و روکش های صندلی چرم یا پارچه ای می باشد نیز به فروش می رسد.

قیمت این نسخه 26150 دلار است که حدود 1425 دلار ارزان تر از نسخه SX توربو 2013 و 1950 دلار ارزان تر از SX توربو 2014 می باشد. نسخه های SX توربو و SX محدود این خودرو هردو مجهز به موتور 2.0لیتری چهار سلندر توربودار می باشند که توانی معادل 274 اسب بخار را تولید می نماید.

بایستی گفت SX محدود که قیمتی 37100 دلاری دارد با امکاناتی نظیر چراغ های مه شکن LED ، رینگ های کرومی 18 اینچی صندلی های با چرم ناپا و ترمز دستی الکتریکی عرضه می گردد. تمامی نسخه های اوپتیمای مدل 2014 دارای جعبه دنده شش سرعته خودکار هستند . هنوز فهرست قیمت گذاری نسخه هیبریدی این خودروی کره ای اعلام نشده است.

نمونه اولیه رنو توینگوی جدید فاش شد

رنو توینگوی کاملا جدید با موتور و دیفرانسیل عقب برای اولین بار به شکل یک نمونه اولیه فاش شد.

به گزارش خبرخودرو، ساختار موتور عقب توینگو که قرار است اواخر سال 2014 عرضه شود، حرکتی افراطی در بازار سوپرمینی کنونی محسوب می شود.

رنو توینگوی جدید و مدل های تازه اسمارت پنج در، پلتفرم، موتور و گیربکس کاملا جدید مشترکی داشته و در کارخانه نوو مستوی اسلوونی ساخته خواهند شد.

توینگوی جدید، این خودروساز فرانسوی را به بازار سوپرمینی های عرضه شده توسط مینی و گسترش یافته با فیات 500 و واکسهال آدام جدید وارد می کند.

طراحی توینگوی جدید بسیار شبیه به رنو Twin'Run کانسپت و دارای برخی ویژگی های R5 کلاسیک مانند درب عقب شیب دار است.

اطلاعات بسیار کمی از سیستم انتقال قدرت جدید نصب شده در عقب این خودرو منتشر شده است اما گفته می شود که این سیستم سه سیلندر بوده و برای مطابقت با گیربکس دستی معمولی و یک دنده دوکلاجه جدید تنظیم شده است.

این پلتفرم جدید طوری طراحی شده است که قابلیت استفاده از سیستم انتقال قدرت یک خودروی الکتریکی را نیز داشته باشد. نسخه های الکتریکی توینگو و مدل های اسمارت نیز تولید خواهند شد.

بی ام و X1 جدید شکار عکاسان شد

کاسان تصاویر بی ام و X1 کاملا جدید را قبل از عرضه در سال 2015 منتشر کردند.

به گزارش خبرخودرو ، گرچه این خودرو شبیه مدل قبلی خود است، اما مسیر پیشرفت را تغییر داده و اولین مدل X بی ام و است که با دیفرانسیل جلو ساخته می شود.

X1 جدید که بر اساس پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL1 تازه ساخته شده است، اولین خودروی دیفرانسیل جلوی بی ام و نیست. این پلتفرم در مینی جدید نیز به کار خواهد رفت.

تطبیق پذیری این پلتفرم دیفرانسیل جلوی جدید که با هر طول، عرض و ارتفاعی قابل تنظیم است، باعث می شود بتوان آن را در نسخه های بسیاری از مدل های مینی و بی ام و جدید به کار برد. گزارشات حاکی از آن است که اکنون تولید 20 مدل با این ساختار برنامه ریزی شده است.

این نمونه اولیه با پوشش هنوز برخی ویژگی های کلیدی بی ام و مانند جلو پنجره دو تکه و هواکش ها را دارد. خطوط سقف شیب دار نیز به این نمونه اولیه ظاهری اسپرت تر از X1 کنونی می دهد.

انتظار می رود مجموعه جدیدی از موتورهای 1.5 لیتری سه سیلندر توربو به طور مشترک با مینی جدید در این خودرو به کار رود. قدرت این موتورها هنوز تایید نشده است اما پیش بینی می شود موتور بنزینی این خودرو قدرتی بین 122 تا 224 اسب بخار و موتور دیزلی آن قدرتی بین 82 تا 184 اسب بخار داشته باشد.

خودروی خودکار تسلا تا سه سال آینده آماده می شود

تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی اعلام کرده است که روی تولید یک خودروی نیمه خودکار کار می کند.

به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل این شرکت خودروساز، الون موسک اظهار داشته که این خودرو تا سه سال آینده آماده خواهد شد.

موسک می گوید این خودرو 90 درصد خودکار بوده و تنها توسط تسلا و با تکنولوژی این خودروساز ساخته خواهد شد. به گفته موسک ساخت خودروهایی کاملا خودکار مدت زمان بیش تری نیاز دارد.

در حالی که تسلا ادعا میکند تا سه سال آینده خودرویی نیمه خودکار عرضه خواهد کرد، خودروسازان بزرگ دیگری مانند نیسان و دایملر ادعا کرده اند که تا پایان دهه این تکنولوژی را خواهند داشت.

مرسدس بنز کلاس S جدید نیز تا حدودی می تواند خود را براند. این کلاس S در هنگام گیر کردن در ترافیک سنگین می تواند کاملا خود را هدایت کند. موسک مشخص نکرده است که یک خودروی 90 درصد خودکار چه قابلیت هایی خواهد داشت.

با مناسب ترین مینی ون برای خانواده ها آشنا شوید

نیسان امروز قیمت خودروی کوئست مدل 2014 در ایالات متحده – که هم اکنون در سراسر این کشور وارد نمایندگی های فروش شده است – را اعلام کرد. البته قیمت این خودرو همچنان ارسال 2013 بدون تغییر و 26 هزار دلار می باشد.

به گزارش خبرخودرو، مینی ون نیسان کوئست مدل 2014 همچنان فهرست بلند و بالایی از امکانات یک خودروی خانواده از قبیل اندازه بزرگ ، شیشه های سراسری اطراف ، فضای داخلی باز ، آسانی بازوبسته  کردن درها ، تا شدن سریع ردیف های دو وسه صندلی ها ، سامانه پیشرفته کنترل تهویه و طبق معمول فضای بار مناسب عقب را ارائه کرده است. دورنگ جدید تیتانیومی و نقره ای متالیک نیز برای سال 2014 به این خودرو افزوده است.

تمامی مدل های نیسان کوئست 2014 به طور استاندارد دارای یک موتور 3.5 لیتری DOHCV6  سری VQ با قابلیت تولید 260 اسب بخار توان و 240 پوند فوت گشتاور هستند و به یک جعبه دنده ایکس ترونیک CVT – که رانندگی نرم را فراهم می کند- مجهز می باشد.

میزان مصرف سوخت کوئست در شهر و جاده به ترتیب 12.37 و 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر است . این خودرو همچنین دارای سامانه تعلیق با چهار چرخ مجزا ، صفحات ترمز برای هر چهار چرخ و فرمان الکتریکی حساس به سرعت است.

مینی ون کوئست در چهار نسخه S ،SV ، SL،LE عرضه می شود و در حالت پایه دارای دکمه هوشمند نیسان برای استارت ، صندلی های ردیف دو و سه تاشو ، سامانه پیشرفته کنترل تهویه (ACCS) ، سامانه نظارت بر فشار تایرها (TPMS) است.

امکان تولید داچیای الکتریکی وجود دارد


به قدری از خودروهای الکتریکی استقبال شده است که حتی داچیا نیز تصمیم گرفته به تدریج یک نسخه از این خودروها را ارائه دهد.

به گزارش خبرخودرو، این پیش بینی رئیس رنو نیسان، کارلوس گوسن است.

گوسن گفت: "هر زمان که تقاضا برای این خودرو فراهم باشد ما نیز اقدام به تولید آن خواهیم کرد. در واقع ما با کاهش قیمت خودروهای الکتریکی و امضای قرارداد برای این خودروها در شهرهای دنیا، به افزایش تقاضا کمک می کنیم."

وی افزود: "وقتی که ایستگاه های شارژ در شهرها نصب شوند مردم بیش تری از این خودروها استقبال خواهند کرد و در نتیجه قیمت آن ها نیز پایین خواهد ماند. بنابراین هیچ مانعی برای تولید یک داچیای الکتریکی در آینده وجود ندارد. مسلما زمانی که تقاضا برای این خودرو وجود داشته باشد ما قادر به تولید آن خواهیم بود."

گوسن بر این باور است که عرضه خودروهای فولکس واگن و بی ام و در بازار خودروهای الکتریکی، برای رنو و نیسان مفید خواهد بود چرا که باعث به وجود آمدن علاقه مندی، ارتقای ساختارها و افزایش فروش خواهد شد.

اعلام جزئیات بیشتر لوکس ترین شاسی بلند جهان

بنتلی عقیده دارد شاسی بلند جدید فوق لوکسش – که از سال 2016 وارد بازار می شود- بخشی جدید را در بازار ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبر خودرو،این شاسی بلند فوق لوکس احتمالا قیمتی در حدود 180 هزار یورو خواهد داشت و با این حساب قیمت بیشتری نسبت به گران ترین محصول رینچ روور دارد. از سویی شرکت تولید کننده عقیده دارد که این شاسی بلند بخش جدیدی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

کوین روز – مدیر فروش و بازار یابی بنتلی – هفته گذشته در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت  - گفت :این خودرو به گران قیمت ترین و لوکس ترین شاسی بلند جهان تبدیل خواهد شد.

رز افزود: شرکت تصمیم دارد مشتریان رینچ روور را هدف قرار دهد و 30% از آن ها جذب نماید. شاسی بلند فوق لوکس بنتلی به یک موتور 12 سیلندر با قابلیت تولید توانی بین 575 تا 650 اسب بخار مجهز خواهد شد و طراحی مشابهی با خودروهای چهارچرخ (AWD) پورشه و آئودی خواهد داشت. این شاسی بلند با ظرفیت های قابل سفارش چهار، پنج و یا هفت سرنشین عرضه خواهدگردید.

رز در ادامه گفت : این یک شاسی بلند واقعی است . این شاسی بلند می تواند به راحتی از شنزارهای خاورمیانه بالا و پایین برود و به بهترین یدک کش و خودرویی زمین های مرطوب اروپا تبدیل شود.

بنتلی تصمیم دارد طیف محصولاتش را توسعه بخشد و گمان می رود که به زودی علاوه بر شاسی بلند مذکور نسخه های دیگری نظیر یک کوپه چهار در از خودروی کاتیننتال ارائه دهد.

نسخه XCLUSIVE محدود تویوتا اتیوس روانه بازار شد

نسخه XCLUSIVE محدود تویوتا اتیوس اخیرا عرضه شده است.

به گزارش خبرخودرو، نسخه XCLUSIVE برای هر دو مدل سدان اتیوس و هاچ بک اتیوس لیوا موجود است. گفته می شود که این نسخه XCLUSIVE به مناسبت دومین سال عرضه اتیوس در هند ارائه شده است.

این نسخه محدود با موتورهای بنزینی و دیزلی موجود است. البته تویوتا اعلام کرده که تنها هزار دستگاه از این نسخه محدود تولید خواهد شد. به علاوه یکی از نمایندگی های این خودروسازی اظهار داشته برای هر کشور هزار دستگاه در نظر گرفته شده است. بنابراین در مورد انحصار این نسخه ابهام وجود دارد.

هنوز تحویل این خودرو آغاز نشده است اما نمایندگی ها این خودرو را پیش فروش می کنند. نسخه های XCLUSIVE بر اساس مدل های G/GD لیوا و سدان اتیوس ساخته شده اند. این خودرو تنها با سه رنگ بدنه سفید، سبز کلاسیک و نقره ای سمفونی عرضه می شود.

گزینه های جدید این نسخه شامل تودوزی بژ دو رنگ، پارچه صندلی پرمیوم جدید، سیستم صوتی به همراه بلوتوث و ریموت، اهرم دنده با قسمت های کرومی، سنسورهای پارک عقب و نشان Xclusive روی در صندوق عقب است.

قیمت مدل های این نسخه به شرح زیر است:

1-       اتیوس لیوا XCLUSIVE بنزینی 7702.5 دلار

2-       اتیوس لیوا XCLUSIVE دیزلی 9544.1 دلار

3-       سدان اتیوس XCLUSIVE بنزینی 9540.1 دلار

4-       سدان اتیوس XCLUSIVE دیزلی 11117.2 دلار