اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رنو و خرید سهام جیپ

هفته گذشته خبر واگذاری احتمالی بخشی از سهام کرایسلر توسط شرکت سرمایه گذاری سربروس تعدادی از خودروسازان بزرگ دنیا را به تکاپو واداشت.
به گزارش خبرخودرو، سربروس مذاکرات پنهانی متعددی با سران جنرال موتورز انجام داد و حتی در اخبار آمد که به زودی کرایسلر به جی ام واگذار خواهد شد.

به موازارت این مذاکرات صحبت از گفت و گوی سربروس با رنو ، فیات و تاتا موتورز هم به گوش رسید که ظاهراً محور آن نیز واگذاری بخش مهمی از سهام سربروس بوده است .

البته گروه رنو – نیسان به توافقات قابل توجهی در زمینه تولید پلت فرم مشترک دست یافته و نسبت به فیات و تاتا موتورز در یک گام جلوتر قرار دارد با این حال صحبت از واگذاری سهام جیپ (JEEP) به رنو نیز به گوش می رسد.

جیپ که از برندهای قدیمی کرایسلر است هنوز نام معتبری دارد و با احیای آن می توان به جایگاه مناسب گذشته بازگشت.

جلوگیری از ورود لنت ترمزهای غیراستاندارد اروپایی وامریکایی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت : دو محموله لنت ترمز خودروهای سواری که از کشورهای المان و فرانسه وارد گمرکات کشور شده بود ، به دلیل غیراستاندارد بودن ، از ورود انها به کشور جلوگیری شد. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهدی پور هاشم در مصاحبه با خبرنگار گروه اقتصادی واحد مرکزی خبر جلوگیری از ورود مقادیر زیادی پارچه بی کیفیت و غیر استاندارد از ایتالیا و ترکیه به کشور را که وارد گمرکات تهران شده بود از دیگر اقدامات استاندارد برشمرد و افزود : تعداد زیادی نوت بوک با نشان های معتبر و معروف جهانی نیز وارد گمرکات تهران شده بود که به علت تقلبی نشان انها و غیر استاندارد بودن از ورود ان به کشور جلوگیری شد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با تاکید بر اینکه اداره استاندارد بدون توجه به مبدا ورود کالاها به کشور، انها را از نظر استاندارد بودن ارزیابی می کند اظهار داشت : بازرسان این اداره ماه گذشته در اجرای وظایف قانونی خود در دفاع از حقوق مصرف کنندگان ، از ورود برنج غیر استاندارد پاکستانی ، خوراک ماهی غیر استاندارد بلژیکی و اتوی بخار امریکایی جلو گیری کردند. 

پورهاشم در پاسخ به اینکه چگونه کشورهایی مانند فرانسه ، المان ، امریکا و برخی کشورهای صنعتی و پیشرفته کالاهای غیر استاندارد و نامرغوب تولید و صادر می کنند ، گفت : هر کشوری متناسب با سلیقه و نظر خریدار، کالایی را تولید می کند و ممکن است خریدار برای خرید ارزانتر از تولید کنندگان بخواهد از رعایت ضوابط و استاندارد ها عبور کنند. 

وی جلوگیری از ورود و صدور کالاهای بی کیفیت را از وظایف مهم استاندارد ذکر کرد و افزود : در شش ماه نخست امسال دو برابر سال گذشته و به ارزش دو میلیون دلار کالای برگشت داده شده در گمرکات تهران به ثبت رسیده که 33 درصد ان مربوط به اروپا و بقیه مربوط به جنوب شرق اسیا به ویژه چین است. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت : این امارها ، نادرست بودن این ادعا را که هر کالای خارجی به ویژه اروپایی و امریکایی مرغوب است ،کاملا نقض می کند. 

پورهاشم جلوگیری از صادرات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد را از دیگر وظایف استاندارد توصیف کرد و افزود : تلاش برای صادرات کالاهای غیراستاندارد از کشور هم در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد اما با اقدام بموقع استاندارد از صدور این کالاها جلو گیری به عمل امد. 

وی تصریح کرد : سازمان استاندارد مصمم است برای صیانت از جایگاه ایران در بازارهای جهانی از صدور کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد جلو گیری کند.

محصول جدید سایپا به بازار می آید

قائم مقام و نائب رئیس هئیت مدیره سایپا گفت : در آینده نزدیک محصول جدیدی از گروه خودروسازی سایپا وارد بازار خواهد شد .
روشنی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: این خودرو بر روی پلت فرم C4 طراحی شده است و با همکاری شرکت سیتروئن فرانسه تولید و تا اواسط سال 89 وارد باز ار خودرویی ایران می شود.

وی خاطر نشان کرد : طبق قرار دادی که با شرکت سیتروئن بسته ایم و در مرحله نهایی می باشد، این محصول خودرویی صندوق دار است و با 40درصد ساخت داخل به بازار عرضه خواهد شد.

وی در خصوص قیمت این خودرو گفت: حتماً قیمت این خودرو بالای 30 میلیون تومان خواهد بود.

تویوتا موتورز کوچکترین خودروی جهان را وارد بازار ژاپن و اروپا می

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد کوچکترین خودروی چهار سرنشین جهان را ماه نوامبر سال جاری وارد بازار این کشور می کند. 
به گزارش خبرخودرو ، تویوتا موتورز این خودروی کوچک را که iQ نام دارد اوایل سال 2009 وارد بازار اروپا خواهد کرد. 

این خودروی کوچک که دو متر و نود و هشت صدم سانتی متر طول دارد روز گذشته رونمایی شد. 

تویوتا موتورز می گوید طول این خودرو از مینی خودروها هم کمتر است. 

با وجود کاهش میزان فروش خودرو به سبب افزایش قیمت بنزین و بحران مالی در جهان، بازار فروش خودروهای کوچک تقریبا ثابت مانده است.

خودروهای مجهز به فناوریهای پیشرفته در پاریس به نمایش گذاشته شد

در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس خودروهای هوشمندی به نمایش گذاشته شده است که به تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و رایانه ای مجهزند. 
به گزارش خبرخودرو ، در بین خودروهای عرضه شده در این نمایشگاه می توان خودروهایی را مشاهده کرد که برای افزایش ضریب ایمنی به دوربینهای کوچکی مجهزند.برای مثال شرکت ب ام و در یکی از مدلهای خود دوربینهایی به کاربرده است که دید کور راننده را در اینه بقل پخش می کند. همچنین دوربین دیگری قادر به تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت در کنار جاده ها است در صورتی که خودرو بیش از سرعت مجاز حرکت کند به طور خودکار سرعتش کاهش می یابد. 

شرکت هوندا نیز دوربینی بر روی شیشه جلو قرار داده است که خط سفید کنار جاده را شناسایی می کند و درصورتی که خودرو به ان خط تجاوز کند به طور خودکار مسیر خودرو از ان دور می شود. 

شرکت فیات همچنین خروجی یو اس بی در خودرو طراحی کرده است که می توان حافظه فلش را در ان جای داد و خودرو اطلاعات مربوط به سوخت و نحوه رانندگی را به حافظه منتقل می کند و سپس با قرار دادن این حافظه بر روی راینه می توان این اطلاعات را با استفاده بهینه از خودرو مقایسه می کرد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی کرد. 

شرکت پژو نیز سیستمی طراحی کرده است که درصورت حادثه حاد به طور خودکار از طریق سیستم جی پی اس امداد را خبر می کند.

مجوز تولید انبوه تندر 90 دوگانه سوز شرکت پارس خودرو صادر شد

 شرکت پارس خودرو پس از صحه گذاری و دستیابی کیفی و فنی به کلیه استانداردهای شرکت رنو فرانسه ، مجوز تولید انبوه خودرو تندر90 گاز سوز را اخذ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، این شرکت با دید وسیع بر سیاست استفاده از گازطبیعی به عنوان یک سوخت پاک، تولید آزمایشی خودرو تندر 90 دوگانه سوز را پس از اجرا و پشت سر گذاشتن مراحل کیفی سخت گیرانه شرکت رنو در تیراژ انبوه و در آینده نزدیک آغاز خواهد کرد.

با توجه به تغییرات گسترده در این خودرو ، شاهد حداقل افت توان موتور در مقایسه با سوخت بنزین، استفاده از مخزن 80 و 100 لیتری گاز، توان مناسب در حین استفاده از کولر و فضای مناسب پس از نصب مخزن در صندوق عقب خواهیم بود. 

همچنین در زمینه دستیابی به پلت فرم سی ان جی (CNG) جهت ارائه محصولات متنوع با انجام تغییرات مهندسی صورت گرفته بر روی پلت فرم محصول تندر90 به زودی و در فاز دوم پروژه این محصول به صورت مخزن سی ان جی در کف و به صورت پایه گازسوز و دوگانه سوز تولید و به بازار عرضه خواهد شد .

این گزارش حاکی است خودرو تندر 90 گازسوز با بهره گیری از جدیدترین سیستم ها و کیفیت عالی انژکتور، در دو حالت بنزین سوز و گازسوز و رعایت استاندارهای میزان آلایندگی گازهای خروجی یورو 2 ، همچنین مصرف سوخت بسیار پایین ، پاسخگوی بسیاری از دوستداران خودروی پاک می باشد . 
در این گزارش آمده است جانمایی مناسب مخزن CNG و بهینه سازی دیگر سیستم های خودرو ، این خودرو را پس از آزمون های متعدد به خودرویی قابل قبول و با کیفیت مناسب تبدیل نموده است . یکی از مهمترین ویژگی های خودرو تندر 90 دوگانه سوز شرکت پارس خودرو ، میزان پیمایش این خودرو در حالت استفاده استاندارد از گاز و بنزین است . این خودرو در حالت استفاده از یک باک کامل گاز و بنزین مسافتی در حدود 1000 کیلومتر را طی خواهد کرد

فراری نمایشگر LCD می سازد

شرکت Acer پیش از این همکاری های گسترده ای را با شرکت خودروسازی Ferrari آغاز کرده بود و به دنبال آن، سری لپ تاپ های Ferrari خود را در اختیار کاربران گذاشته بود. 

به گزارش خبرخودرو ، این دو شرکت به دنبال ادامه همکاری ها، اقدام به تولید تعداد محدودی نمایشگر LCD با نام F-22تBid کرده اند که در عین زیبایی، می تواند تصاویر را با کیفیت بالا برای کاربران پخش کند. 


از این نمایشگر 22 اینچی که برای کامپیوترهای خانگی طراحی شده، تنها 500 عدد تولید خواهد شد و به همین خاطر دو شرکت Acer و Ferrari پیش بینی می کنند محصول جدید آنها با گذشت زمان گران تر و باارزش تر شود. کنتراست این نمایشگر بسیار بالاست و می تواند تصاویر را با کیفیت WSXGA به نمایش بگذارد. 


زمان تعیین شده برای پاسخگویی این نمایشگر به فرمان های کاربر دو میلی ثانیه است و با استفاده از ورودی های HDMI، DVI-D24 و Sub -D امکان ارتباط این محصول با دیگر دستگاه های دیجیتالی برقرار می شود.

LPG برای خودروهای عمومی تقریبا رایگان است

دیر عامل سازمان تاکسیرانی در خصوص مصرف گاز مایع LPG درتاکسی ها و خودروهای عمومی گفت: ‌سوخت LPG به دلایل پیمایش و رانش بهتر و برخوردار بودن از یارانه بیشتر سوخت مناسب و ارزانتری نسبت به سایر سوخت ها محسوب می شود به نحوی که یک خودرو با باک پر از سوخت LPG حدود 300 الی 400 کیلومتر پیمایش دارد .
وی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت : هم اکنون 5 جایگاه عرضه سوخت LPG در تهران موجود است که قیمت هر باک پر از این سوخت تنها حدود 600 تومان در ماه است .

تیموری کرمانی خاطر نشان ساخت : در حال حاضر حدود 15 هزار دستگاه خودروی LPG سوز وجود دارد که در سطح شهر مشغول به فعالیت می باشند که این خودرو ها پس از نوساری اتوماتیک وار وارد سیستم CNGسوز می شوند.