اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

 

اعوذ بالله من الشیطات الرجیم

انا لله  وانا الیه راجعون

جناب آقای مهندس محمد ساسانی

دوست عزیز و همکار ارجمند

مصیبت وارده را به شما و خانواده مکرمتان تسلیت عرض می نماییم

جا به جایی کارگران در جنرال موتورز

:جنرال موتورز برای 3660 کارگری که در کارخانجات پونتیاک اضافی هستند نقشه هایی دارد.

این تعداد از کارگران که بعد از تعدیل نیرو در پونتیاک روی دست جی ام خواهند ماند قرار است به سایر بخش های تولیدی جنرال موتورز در دیترویت نقل مکان کنند. طبق برنامه ریزی انجام شده تمام این نیروها که البته در میان آنها مهندسان پرتجربه ای هم دیده می شوند، در فصل اول سال 2008 به سایر بخش های تولید اضافه می شوند تا بهره وری آنها نسبت به شرایط موجود بیشتر شود.

بیشتر این افراد در مرکز تکنیکال GM در وارن به کار مشغول خواهند شد و مهندسان باتجربه نیز راهی بخش مدیریت در مرکز دیترویت می شوند. به گفته دان فلورس سخنگوی جی ام قرار نیست از این گروه کسی اخراج شود یا به کاری متفاوت از شغل قبلی گمارده شود.

ارتقاء استاندارد صنعت خودرو در اولویت کاری موسسه استاندارد است

رییس جدید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، ارتقاء استانداردهای صنعت خودرو را از اولویت های کاری این موسسه برشمرد.

ناظمی اردکانی رییس جدید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در گفت وگو با خبر خودرو گفت : در سال های گذشته استانداردهای قطعات خودرو و استاندارد کلی خودرو تدوین شده بود که البته باید کامل ترشود.

ناظمی اردکانی در پاسخ به این سوال که موسسه استاندارد برای برطرف کردن نگرانی مصرف کنندگان خودروهای داخلی چه اقدامی انجام خواهد داد گفت: تا به امروز 51 استاندارد در زمینه صنعت خودرو تدوین شده که برای رفاه مصرف کنندگان، ارتقاء استانداردهای صنعت خودرو در اولویت کاری موسسه است.

لکسوس پرعضله می آید

روه بین الملل:کمپانی لکسوس مجددا قصد دارد پروژه تولید خودروهای تیونینگ شده را به جریان بیندازد.



لکسوس قبلا و در سال 2000 قصد داشت واحدی شبیه واحدهای تیونینگ در بی ام و ( M پاور) و مرسدس بنز (AMG) را اندازی کند اما این اتفاق بنا به دلایلی نیفتاد. حالا لکسوس آمریکا قصد دارد واحد ویژه ای برای عضلانی کردن خودروهایش راه اندازی کند.

البته قبل از این کار باید سران راپنی تویوتا و لکسوس نیز توافق خود را اعلام کنند. البته جیم لنتز مدیر آمریکای لکسوس چند نمونه از لکسوسهای تقویت شده را برای ارائه در نمایشگاه لاس وگاس مشهور به سما (SEMA) آماده کرده که قاعدتا برای جلب نظر موافق سران ژاپنی اقدام مفیدی به نظر می رسد.

قرار است دو مدل تقویت شده از سری IS و یک مدل از سری GS و یک مدل از سری LS در لاس وگاس به روی صحنه بروند. البته هنوز تصویری از هنرنمایی آمریکایی ها منتشر نشده .

مشکلات خودروسازان را برطرف خواهیم کرد

وزیر صنایع و معادن‌ از پیگیری‌ برای‌ رفع مشکلات‌ و تامین‌ تسهیلات‌ جدید برای‌ صنتعگران‌ و رونق‌ کار و تولید در واحدهای‌ صنعتی‌ کشور خبر داد‌ .

علیرضا طهماسبی‌ در مصاحبه‌ با خبر خودرو با اشاره‌ به‌ تدابیر اتخاذ شده‌ برای‌ تامین‌ نقدینگی‌ طرحهای‌ صنعتی‌ و سرمایه‌ درگردش‌ واحدهای‌ تولیدی‌ در نیمه‌ دوم‌ سال‌ گفت‌‌: هم‌ اکنون‌ سقف‌ ‌20‌ درصدی‌ تسهیلات‌ برای‌ بنگاههای‌ متوسط زود بازده‌ حذف‌ شده‌ است‌ و با تایید کارگروه‌ اشتغال‌ ، واحدهای‌ تولیدی‌ می‌ توانند بدون‌ لحاظ شدن‌ سقف‌ یک‌ میلیارد تومان‌ از تسهیلات‌ این‌ بخش‌ استفاده‌ کنند‌ .

طهماسبی‌ در پاسخ‌ به‌ این‌ سئوال‌ که‌ برای‌ پرداخت‌ مطالبات‌ قطعه‌ سازان‌ از سوی‌ شرکتهای‌ خودروساز چه‌ تدبیری‌ پیش‌ بینی‌ شده‌ است‌ گفت‌‌: با تصویب‌ شورای‌ پول‌ و اعتبار سقف‌ اعتبارات‌ تخصیص‌ یافته‌ به‌ ایران‌ خودرو از شرکتهای‌ زیرمجموعه‌ جدا شده‌ است‌ و محدودیتهای‌ اختصاص‌ اینکه‌ حداکثر ‌20‌ درصد سرمایه‌ بانک‌ ها به‌ یک‌ ذینفع برای‌ گروه‌ ایران‌ خودرو برداشته‌ شده‌ و شرایط مناسبی‌ برای‌ تزریق‌ منابع بانکی‌ به‌ این‌ شرکت‌ فراهم‌ شده‌ است‌ .‌

وی‌ افزود‌ :به‌ منظور رفع مقطعی‌ مشکلات‌ قطعه‌ سازان‌ نیز با تصویب‌ شورای‌ پول‌ و اعتبار مقرر شده‌ است‌ مبلغ ‌1300‌ میلیارد ریال‌ تسهیلات‌ از طریق‌ بانکهای‌ سپه‌ و تجارت‌ برای‌ قطعه‌ سازان‌ اختصاص‌ یابد‌ .

وزیر صنایع و معادن‌ در پاسخ‌ به‌ این‌ سئوال‌ خبر خودرو که‌ چه‌ هماهنگی‌ برای‌ رفع مشکلات‌ صنایع نساجی‌ ، کفش، چوب‌ و محصولات‌ شیمیایی‌ در خصوص‌ کاهش‌ سهمیه‌ یا افزایش‌ قیمت‌ محصولات‌ پتروشیمی‌ در سال‌ جاری‌ شده‌ است‌ گفت‌‌: با هماهنگی‌ مدیریت‌ شرکت‌ پتروشیمی‌ و بر اساس‌ قولی‌ که‌ این‌ بخش‌ به‌ صنعتگران‌ داده‌ است‌ قیمت‌ محصولات‌ پتروشیمی‌ به‌ قیمت‌ پایه‌ سال‌ ‌84‌ باز می‌ گردد‌.

طهماسبی‌ با اشاره‌ به‌ تدبیر وزارت‌ صنایع و معادن‌ برای‌ برقراری‌ آرامش‌ در بازار آهن‌ آلات‌ هم‌ گفت‌:‌ برای‌ تحقق‌ این‌ آرامش‌ در بازار چند کار به‌ صورت‌ هماهنگ‌ انجام‌ شده‌ است‌ نخست‌ اینکه‌ میزان‌ فروش‌ سلف‌ تولیدکنندگان‌ در بورس‌ فلزات‌ کاهش‌ و عرضه‌ بازار بازار به‌ صورت‌ مستقیم‌ از ‌10‌ درصد به‌ ‌40‌ درصد افزایش‌ یافت‌‌ .

وی‌ افزود: تسهیل‌ در واردات‌ و تامین‌ آهن‌ آلات‌ وزارتخانه‌ های‌ آموزش‌ و پرورش‌ و مسکن‌ و شهرسازی‌ به‌ عنوان‌ دو مصرف‌ کننده‌ بزرگ‌ از طریق‌ واردات‌ از دیگر تدابیری‌ بود که‌ به‌ متعادل‌ شدن‌ بازار کمک‌ کرد‌ .

وزیر صنایع با اشاره‌ به‌ برخی‌ اخبار مبنی‌ بر واردات‌ آهن‌ آلات‌ غیراستاندارد گفت‌‌ :کل‌ آهن‌ آلات‌ وارداتی‌ به‌ یک‌ میلیون‌ تن‌ می‌ رسد و تنها بخشی‌ از این‌ واردات‌ منطبق‌ با استانداردهای‌ ملی‌ ایران‌ نبود و تعمیم‌ دادن‌ این‌ مقدار به‌ کل‌ واردات‌ بی‌ انصافی‌ است‌‌ .

وی‌ افزود:‌ بخشی‌ از آهن‌ آلات‌ وارداتی‌ منطبق‌ با استاندارد ملی‌ ایران‌ نیست‌ اما مقرر شد اگر این‌ محصولات‌ با استاندارد های‌ بین‌ المللی‌ منطبق‌ باشد اجازه‌ واردات‌ صادر شود اما در عین‌ حال‌ باز هم‌ بخشی‌ از این‌ محصولات‌ وارداتی‌ با استانداردهای‌ بین‌ المللی‌ منطبق‌ نبود که‌ اجازه‌ واردات‌ صادر نشد‌ .

تولید بی‌ سابقه‌ دایملرکرایسلر

شرکت‌ دایملر کرایسلر روز سه‌ شنبه‌ میزان‌ تولید خودروی‌ مرسدس‌ بنز خود را از زمان‌ جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ به‌ بیست‌ و پنج‌ میلیون‌ دستگاه‌ رسانده‌ است.‌ ‌

به‌ گزارش‌ خبرخودرو، این‌ خودرو که‌ از کلاس‌ "ای‌ " است‌ به‌ یک‌ شرکت‌ تاکسی‌ رانی‌ مونیخ‌ فروخته‌ شده‌ که‌ در کارخانه‌ اشتوتگارت‌ تولید شده‌ است.‌‌


اتهام‌ ارتشا به‌ یکی‌ از مسئولان‌ سابق‌ فولکس‌ واگن‌

پیتر هارتس‌ مدیر سابق‌ منابع انسانی‌ شرکت‌ خودروسازی‌ فولکس‌ واگن‌ آلمان‌ به‌ اتهام‌ سوء‌ استفاده‌ از اعتماد و ارتشا محاکمه‌ می‌ شود‌ .

به‌ گزارش‌ شبکه‌ یورونیوز ، دستگاه‌ قضایی‌ آلمان‌ هارتس‌ را به‌ ایجاد نظام‌ رشوه‌ در شرکت‌ متهم‌ کرده‌ است‌ تا آرامش‌ اجتماعی‌ در این‌ شرکت‌ به‌ دست‌ آید.‌

گفته‌ می‌ شود دو میلیون‌ یورو بدون‌ هیچ‌ منطقی‌ قانع کننده‌ ای‌ به‌ رییس‌ وقت‌ اتحادیه‌ کارگری‌ این‌ شرکت‌ پرداخت‌ شده‌ بود‌.

هارتس‌ به‌ احتمال‌ زیاد در صورت‌ مجرم‌ شناخته‌ شدن‌ به‌ جریمه‌ سنگین‌ محکوم‌ خواهد شد‌ این‌ رسوایی‌ که‌ در سال‌ دو هزار و پنج‌ افشا شد به‌ چهره‌ فولکس‌ واگن‌ به‌ شدت‌ لطمه‌ زده‌ بود زیرا پیتر هارتس‌ که‌ یکی‌ از نزدیکان‌ گرهارد شرودر صدر اعظم‌ پیشین‌ آلمان‌ بود نقشی‌ مهم‌ در سیاست‌ آلمان‌ نیز داشت‌‌ .

فروش محصولات ایرانی با نام چینی

کسب و کار و اخلا ل در نظام اقتصادی خانواده ها کارشناسان صنعت خودرو را نگران ساخته بود تا این بخش ها نیز با رکود روبرو شوند ولی از قرار معلوم جذابیت های بخش های خدماتی مانند اسپرت کردن خودرو همچنان رونق دارد هرچند که به گفته فعالان این صنف رکود در آستانه این مراکز نیز قرار گرفته است .

اسپرت کردن اتومبیل در حداقل ۱۰ مرحله و حداکثر ۲۰ مرحله صورت مى گیرد. در انجام مراحل مختلف کار اسپرت کردن اتومبیل حتماً به خاطر داشته باشید که اگر بیش از اندازه بر روى اتومبیل تغییرات اعمال شود دیگر گارانتى و خدمات پس از فروش شامل حال آن نمى شود.

اما به گفته فعالان این بخش تغییر فرمان اتومبیل از مهمترین بخش های اسپرت کردن به شمار می رود .

در حال حاضر یک فرمان تلسکوپى کوچک مدل اسپورت را در بازار لوازم اتومبیل بین 100 تا 200 هزار تومان فروخته می شود .

در بسیارى از موارد براى فرمان از روکش نیز استفاده مى شود قیمت این روکش ها در بازار بین 10 تا 30 هزار تومان است. بعد از تعویض فرمان مى توانید به سراغ روکش صندلى ها و تودوزى اتومبیل بروید قیمت انواع روکش براى اتومبیل هاى مختلف در بازار بین ۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

در بازار روکش هاى با قیمت بالاتر نیز موجود است که جنس آنها به طور کامل از چرم است. البته استفاده از روکش ها و تودوزى بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان از سوی فعالان لین بخش توصیه نمی شود .

مدیریکی از موسساتی که این خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد در این مورد می گوید : تمام اجناس این بازار به طور کامل از چین وارد می شود .روکش های فرمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند .عمر متوسط هر کدام از این روکش ها نیز از یک سال تجاوز نمی کند با این حساب چندان اهمیتی ندارد که چه نوع روکشی برای فرمان مورداستفاده قرار گیرد .

اما مهمترین بخش اسپورت کردن اتومبیل مربوط به رینگ ها و لاستیک ها مى شود. انتخاب رینگ و لاستیک مناسب در زیبایى اتومبیل بسیار موثر است. قیمت انواع رینگ و لاستیک در بازار نیز متفاوت است. قیمت رینگ و لاستیک در کمترین حالت ممکن 800 هزار تومان مى شود. اگر صاحبان خودروها علاقه مند به استفاده از جنس مناسب و قابل اتکا هستید باید تا حدود 3 میلیون تومان براى رینگ و لاستیک خرج کنند. استفاده از رینگ و لاستیک پهن در بسیارى از اتومبیل هاى اسپرت رایج است اما بهتر است بدانید استفاده از این رینگ و لاستیک ها موجب آسیب به جعبه فرمان مى شود و به احتمال زیاد اتومبیل را از شمول گارانتى خارج مى کند.

احمدی خود را از قدیمی های این صنف می داند .او در توضیح سلیقه خریداران و توجه آنها به نکات فنی می گوید : عمده خریداران ما جوان هستند و زیاد به نکات فنی مانند آسیب بخش موتوری خودرو در اثر استفاده از لوازم جانبی اهمیت نمی دهند .به همین دلیل فروشندگان نیز عمدتا از توضیح این مثال خودداری می کنند .

تعویض کمکفنرها و پائین تر آوردن ارتفاع ماشین یا به اصطلاح خواباندن ماشین هم از بخش های بسیار پر اهمیت بشمار می آید.

در این مرحله شما مى توانید از مبلغ 60 هزار تومان به بالا براى تعویض کمک فنرها و خواباندن اتومبیل خود خرج کنید.

تغییر شکل چراغ های اتومبیل نیز از دیگر موارد اسپرت کردن به حساب می آید برای این مورد هم بایدبین 40 تا 90 هزار تومان براى تغییر چراغ هاى اتومبیل هزینه کرد. بسیارى از چراغ های که در بازار موجود هستند با نام هاى بلژیکى و کره اى فروخته مى شوند. البته چراغ هاى ایرانى و چینى نیز در بازار به وفور یافت می شوند که قیمت ارزان ترى دارند. تعویض دسته دنده را نیز نباید فراموش کرد. براى این کار مى توان هزینه اى بین 15 هزار تا 30 هزار تومان صرف کنید. استفاده از هاوارد نیز براى اگزوز اتومبیل ها بسیار متداول است. هاوارد وسیله اى است که در انتهاى اگزوز اتومبیل نصب مى شود .

قیمت این وسیله نیز در بازار بین 10 تا 80 هزار تومان متفاوت است. بوق هاى چند صدایى نیز در بازار قیمتى بین ۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دارند. این بوق ها براساس تعداد صداها و کشور سازنده قیمت گذارى مى شوند هزینه فلاپ کشى هم بین ۲۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان تخمین زده می شود .قیمت فلاپ هاى آلمانى و اتریشى در بازار نسبت به سایر مارک ها گران تر است و طبق معمول همیشه جنس چینى با قیمت پائین تر در بازار فروخته مى شود. قیمت هاى رایج فلاپ کشى ۳۰ ، ۸۰ و ۱۲۰ هزار تومان است. اما ضبط صوت از پرمخاطب ترین کالاهای این بازار شناخته می شود .فعالان بازار روایت می کنند که به غیر از چند نام مطرح سایر محصولات این بخش به طور کامل به چینی ها تعلق دارد و اجناس سایر کشورهای آسایی شرقی مانند کره و چین به ندرت در بازار یافت می شوند .یکی از فروشندگان بازار در مورد قیمت این کالا نیز اظهار نظر جالبی می کند : بهای واردات ضبط صوت های ارزان قیمت 60 هزار تومانی در حدود 20 تا 30 هزار تومان است .حتی تعدادی از ضبط صوت های که برچسب چینی خورده اند در ایران ساخته می شوند .

احسانی سپس به تنوع قیمت ها نیز اشاره می کند : تمام فروشندگان تنها از چند عمده فروش بازار خرید می کنند و نوسان قیمت ها نیز به طور کامل به انصاف فروشندگان بستگی دارد .در واقع نظام قیمت گذاری واحدی در این بخش وجود ندارد .

به گفته یکی از فروشندگان 90 درصد از کالاهای این بازار از کشور چین تامین می شود و محصولات با برندهای آلمانی و بلژیکی در بازار وجود خارجی ندارد .این در حالی است که تعدادی از فروشندگان همچنان تاکید می کنند که کالاهای آنان ساخت کشورهای صاحب سبک صنعتی است .

در همین حال یکی از تولید کنندگان این لوازم در ایرانی میگوید : ما مجبور هستیم از نام برندهای خارجی استفاده کنیم چراکه اگر همین محصول با نام ایرانی وارد بازار شود به نصف قیمت تقلیل می یابد .

این تولید کننده می افزاید : متاسفانه فروشندگان نیز به تولیدی هاسفارش نصب برچسب های چینی را می دهند .