اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مزدا MX5 بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داد

طبق گزارش سازمان نظر سنجی حمایت از خریدارن خودرو ، مزدا MX5 توانست با 6/4 ستاره از 5 ستاره که حدود 92 درصد امتیاز است به عنوان بهترین خودرو انتخاب شود.

به گزارش خبرخودرو، در این نظر سنجی خودرو هایی مانند آئودی ، پورشه، پژو و ولوو نیز مدعی تصاحب این مقام هستند.

این مدل ، خودرویی کوپه و دارای 2 صندلی است و دارای ظاهری مشابه خودروهای سرعتی جذاب است.

کیفیت عالی هر دو نوع موتور نصب شده 8/1 و 2 لیتری باعث افزایش دامنه اطمینان نسبت به این خودرو ها گشته است.همچنین امنیت بالا، قدرت حرکت شگفت انگیز ، سبکی وچالاکی هنگام رانندگی در این خودرو باعث رضایت صاحبان این مدل که حدود 9 میلیون نفر برآوردمی شود گشته است.

همچنین طبق آمار این خودرو پر فروش ترین خودرو ی 2 صندلی در میان مدل های مشابه است.

قیمت مدل با موتور 8/1 لیتری 225/19 یورو و برای مدل موتور 2 لیتری 230/22 یورو است که مناسب به نظر می رسد و در دو رنگ مشکی و خاکستری دلفینی در بازار موجود است.

مشارکت بیش‌تر قطعه سازان برای خودکفایی رانا

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو استفاده از توانمندی های قطعه سازان در سال 90 را یکی از مهم ترین برنامه های این شرکت دانست و تاکید کرد: در حال حاضر متوسط زمان پرداخت قطعه سازان 90 روز است که تلاش می کنیم این میزان به 75 و سپس60 روز کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در همایش سازندگان برتر با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد قطعات پژو 405، پارس و سمند از داخل کشور تهیه می شود.

وی افزود: تا خرداد سال آینده بیش از 90 درصد قطعات بقیه محصولات این شرکت از جمله پژو 206 نیز داخل سازی می شود.

مهندس نجم الدین از تولید دو محصول جدید در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: خودروی رانا و سمند جدید سال آینده وارد بازار می شوند.

وی گفت: قطعه سازان نیز باید همه تلاش خود را برای خودکفایی در تولید قطعات خودروی رانا مضاعف کنند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: قطعه سازان نیز باید به سمت دانش فنی رفته و از تکنولوژی های جدید برای تولیدات انبوه خود استفاده کنند که این امر باعث کاهش قیمت تمام شده در محصولات می شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: تهدیدات و فرصت ها همیشه وجود دارند ولی شرکت هایی موفق هستند که بتوانند به خوبی تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: تبدیل تهدیدات به فرصت ها از مهم‌ترین برنامه های راهبردی مدیران موفق در عرصه های مختلف است.

مهندس نجم الدین ادامه داد: سال 89، سال سرنوشت سازی برای گروه صنعتی ایران خودرو بود، زیرا توانست به خوبی همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که هدفمند شدن یارانه ها تحول بزرگی را در اقتصاد کشور رقم زد تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو نیز در ابتدای شروع این طرح قیمت محصولات خود را از دو تا پنج درصد کاهش داد.

مهندس نجم الدین خاطرنشان ساخت: این کاهش قیمت موجب عدم افزایش قیمت خودرو و تورم در کشور شد.

وی حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو را بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: گروه صنعتی ایران خودرو نیز با افزایش بهره وری و استفاده مناسب از همه توانمندی های موجود نقش مهمی در کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات خود داشته است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: یکی از باارزش ترین برنامه های این شرکت در سال 89 ترکیب مناسب تولید بود.

مهندس نجم الدین افزود: افزایش تولیدات خودروهای کم مصرف، با کیفیت و مشتری پسند مثل پژو 206 و کاهش تولیدات خودروهای قدیمی تر مثل روآ و وانت پیکان از مهم‌ترین برنامه های این شرکت بود.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر همه خودروهای تولیدی ایران خودرو در رده کیفی خیلی خوب و خوب قرار گرفته اند.

مهندس نجم الدین دیگر اقدامات مهم این شرکت در سال جاری را نظام مند کردن پرداخت ها به قطعه سازان خواند و گفت: در حال حاضر 70 درصد درآمد ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت می شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین خاطرنشان ساخت: افزایش بی نظیر قیمت سهام ایران خودرو در سال جاری نشان از اعتماد بالای مردم و برنامه ریزی های مدیریت و ثبات این شرکت است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که در سال 89 بیش از 200 نمایندگی جدید به جمع نمایندگی های مجاز ما اضافه شده است افزود: در سال آینده نیز با ارتقای نمایندگی های مجاز خود از لحاظ کیفی و کمی تلاش می کنیم میزان رضایتمندی مشتریان خود را افزایش دهیم.

مهندس نجم الدین ادامه داد: تولید موتور های کم مصرف و نصب آن بر روی انواع خودروها از دیگر برنامه های استراتژیک این گروه صنعتی به شمار می رود.

همکاری مشترک نیسان و میتسوبیشی

دو شرکت نیسان و میتسوبیشی امضای یک قرارداد همکاری مشترک و انتصاب دو مدیر عامل جدید در زمینه مدیریت تولید و مهندسی خودروهای کوچک برای بازار داخلی ژاپن خبر دادند .

به گزارش خبرخودرو، امضای این قرارداد همکاری مشرتک و آغاز به کار شرکتی جدید که نیسان موتور و میتسوبیشی در آن سهم دارند در امتداد توافقات صورت گرفته آن ها در ماه دسامبر 2010 می باشد پیش از این در ماه دسامبر پیش قراردادی در زمینه توسعه همکاری ها میان نیسان و میتسوبیشی امضا شده بود .

جونیچی اندو – قائم مقام مدیرعامل نیسان – به عنوان مدیرعامل شرکت جدید فعالیت خواهد کرد همچنین مدیر ارشد اجرایی فعلی میتسوبیشی ، کوریها را به عنوان مدیر پروژه های عملیاتی شرکت جدید منصوب می گردد.

تأثیر زمین لرزه بر شرکت های خودروساز ژاپنی

زلزله 8.8 ریشتر ژاپن که مخرب ترین زمین لرزه 120 سال اخیر این کشور می باشد سبب اختلال در کار خودروسازان بزرگ این کشور شد .

به گزارش خبرخودرو، پاول نیلا سکو – سخنگوی تویوتا – که مثل بسیاری از هموطنانش درگیر عواقب این زمین لرزه فاجعه آمیز است اعلام کرد به دلیل قطع خطوط ارتباطی هم اکنون هیچ اطلاعاتی از میزان حوادث و سوانح در تأسیسات این شرکت در ختیار ندارد .

با این حال طبق اخبار واصله تأسیسات میاگی این شرکت با مشکل جدی روبرو شده است .

نیسان امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون پنج پایگاه تولیدی آن در ژاپن تعطیل شده و کار آن ها یکشنبه کاملاً به حال تعلیق درآمده .

از سویی دیگر خبرها حاکی از فرو ریختن سقف تأسیسات هوندا موتور در توچیگی ژاپن و کشته شدن دو نفر است .

به گفته انجمن خودروسازان ژاپنی به دلیل اختلال در شبکه های حمل و نقل ریلی بسیاری از کارمندان و کارگران تأسیسات مختلف قادر به بازگشت به محل کار و یا مسکن خود نیستند .

هوندا موتور نیز اعلام کرده که کار تمامی چهار تأسیسات ژاپنی اش به حالت تعلیق درآمده و این شرکت در حال حاضر در حال بررسی خسارات وارده می باشد .

هم اکنون اطلاعات دقیق تری از میزان خسارات جانی و مالی وارده به بخش های خودروسازی این کشور در دسترس نیست .

کشنده جدید ولوو روتمایی شد

ولوو به منظور افزایش امنیت و ظرفیت محصولاتش کشنده جدید ولوو را با نام VAH رونمایی کرد .

به گزارش خبرخودرو، این کشنده که توسط ولوو امریکای شمالی تولید شده نسبت به نمونه های قبلی ارتفاع کم تری دارد ولی با این حال می تواند حجم بیشتری از بار را حمل کند .

ران هایبرس – قائم مقام مدیرعامل ولووی امریکای شمالی – گفت : کشنده جدید ولوو برای بهینه سازی کردن فضای خالی برای حمل بار طراحی شده است و دارای آخرین مدل فناوری تولید موتور می باشد .

موتور این خودرو قابلیت تولید 325 تا 405 اسب بخار توان و 1450 پوند – فوت گشتاور را دارد .

وی در ادامه گفت : هدف ما از تولید این کشنده جدید کاهش تعداد دفعات بارگیری و ارتقاء سطح ایمنی است در واقع ما ارتباط بسیار نزدیکی را با مهندسین بخش طراحی و تولید ایجاد کردیم و محصولی مطابق نیاز شبکه حمل و نقل و با کارایی بالا تولید نموده ایم .

این کشنده قابلیت حمل 40 هزار پوند ( 20 تن ) بار را دارد .

پریوس پر فروش ترین خودروی ژاپن شد

بعد از 19 ماه صدرنشینی هوندا فیت ، بالاخره خودروی تویوتا پریوس توانست عنوان پر فروش ترین خودروی سواری ژاپن در ماه فوریه کسب کند .

به گزارش خبرخودرو، فروش خودروی پریوس در ماه فوریه به بیش از 19 هزار دستگاه در ژاپن رسید این در حالی است که هوندا فیت با 17 هزار دستگاه و تویوتا و تیز با 16 هزار دستگاه فروش در رده های بعدی پر فروش ترین خودروهای ژاپن قرار گرفتند.
این آمارها روز گذشته بر اساس آمارهای انجمن فروشندگان خودرو و انجمن خودروهای کوچک ژاپن منتشر شد .

پریوس توانست به دلیل فعالیت بیشتر نمایندگی های فروش خود در روز های آخر فوریه فیت را پشت سر بگذارد.
به نظر می رسد تا پایان سال می تواند به پر فروشی پریوس باشد
.

رونمایی مدل جدید آئودی 3

بازدیدکنندگان نمایشگاه ژنو همگی ترجیح می دهند بازدیدی حتی کوتاه از غرفه شرکت آئودی داشته باشند و خودروی جدید A3 آن را از نزدیک مشاهده کنند .

به گزارش خبرخودرو، البته به جز چینی ها و امریکایی ها ، این روزها اغلب مردم به دنبال خودروهای کوچک و یا هاچ – بک هستند ، اما شهرت آئودی باعث می شود که مردم زیادی از خودروی سدان جدید آن بازدید کنند

آئودی A3 جدید را می توان رقیب خودروهایی چون ب ام و سری 3 ، مرسدس- بنز کلاس C ، لکسوس IS و حتی کادیلاک CTS دانست.

اما چرا این خودروی سدان در یک کشور اروپایی دوستادار خودروهای هاچ بک مثل سوییس رونمایی می شود ؟ جواب ساده است چون آئودی ایالات متحده می تواند سفارش های زیادی از این خودرو را دریافت کند و ژنو می توان بهترین پایگاه تبلیغاتی آن ها باشد .

.

سال 89، سال شکستن رکورد های تازه در ایران خودرو

سال 89 برای ایران خودرو سال موفقیت های پی در پی و به بار نشستن برنامه ها و تلاش های دو سال اخیر است.

در ماه های پایانی سال، در برآورد سود سهام سال 89 ایران خودرو، دوبار تعدیل مثبت اتفاق افتاده و ارزش سهام این شرکت بیش از دو برابر در یک سال اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، بر اساس این گزارش پیش بینی بزرگ ترین سود عملیاتی تاریخ صنعت خودروی کشور در ایران خودرو در سال جاری، شکستن رکورد فروش سال در 24 بهمن و شکستن رکورد تولید سال در 27 بهمن از دیگر رویدادهای مهم سال جاری ایران خودرو است.

تولید

بر اساس آمار موجود، تولید شرکت از سال 88 رشد مضاعفی داشته و ایران خودرو هم اکنون بالاترین تیراژ تولید تاریخ صنعت خودروی منطقه را در اختیار دارد.

تا پایان بهمن ماه، 687 هزار و 125 دستگاه خودروی سواری در ایران خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد و نسبت به 11 ماهه سال 87، بالغ بر 30 درصد رشد داشته است. در این میان تولید باردو 12 درصد، روآ 26 درصد، پارس 16 درصد و بنز 22 درصد کاهش و در مقابل تولید تندر 143 درصد، سوزوکی 17 درصد، سمند 24 درصد، 206 ، 43 درصد و 405، 17 درصد افزایش یافته است. هم چنین سهم سمند در سال های 87 ، 88 و 11 ماه 89 به ترتیب 14.7، 15.5 و 17.3 درصد و در ترکیب تولیدات، 405 کماکان رکورددار تیراژ و ارزش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است.

در 10 ماه سال جاری، 48.5 درصد سهم تولید خودروی سواری کشور در اختیار ایران خودرو و 47.9 درصد متعلق به سایپا و مابقی آن به سایر خودروسازان تعلق دارد.

این گزارش می افزاید: علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات در دو سال اخیر، با توجه به تولید مضاعف خودروی ملی، سهم برند سمند در محصولات از رشد خوبی برخوردار بوده است.

فروش

رکورد ثبت نام و فروش ایران خودرو برای سومین بار در بهمن ماه امسال شکسته شد که در تاریخ ایران خودرو بی سابقه بوده است.

در 11 ماهه امسال، 646 هزار و 101 دستگاه خودروی سواری در بازار داخل فروخته شده که نسبت به سال گذشته 18 درصد و نسبت به سال 87 ، 42درصد رشد نشان می دهد.

بیش‌ترین افزایش فروش تجمعی به تندر اختصاص دارد که ناشی از رفع محدودیت تولید این محصول در سال گذشته است. به غیر ار پژو پارس، باردو و سمند، فروش تجمعی تمامی محصولات شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش چشم‌گیری نشان می دهد.

فروش ریالی نیز در سال های 88 و 89 جهش فزاینده ای نسبت به سال 87 داشته و فروش ریالی ماهانه در سال جاری 82 هزار و 792 میلیارد ریال بوده است.

بر مبنای گزارش های مالی، درآمد ایران خودرو در سال های 88 و 89 رشد قابل توجهی داشته و فروش 11 ماهه امسال از کل فروش سال گذشته پیشی گرفته است.

صادرات

ایران خودرو استراتژی صادراتی خود را با توجه به شرایط جدید بازارهای بین المللی و با محوریت بازارهای کشورهای اسلامی، تمرکز بر برند ملی، تمرکز بر صادرات از شبکه ایران خودرو و اقتصادی کردن صادرات، مورد بازنگری قرار داده است.

بر اساس آمارهای صادرات سال جاری، خودروی ملی با بیش از 150 درصد رشد نسبت به سال گذشته، بخش عمده صادرات سال جاری را به خود اختصاص داده و تغییر ترکیب صادرات و رشد 240 درصدی صادرات خودروی ملی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از عوامل موثر در رشد ارزش صادرات شرکت بوده است.

این آمارها نشان می دهد که صادرات 24 هزار و 529 دستگاه سمند در سال جاری منجر به افزایش چشم‌گیر سهم برند ملی در صادرات سال 89 شده است.

عراق مهم ترین بازار صادراتی‌ست

با توجه به پتانسیل بالا و مزیت های لجستیکی بازار عراق، این کشور در دو سال گذشته، بیش‌ترین سهم صادرات ایران خودرو و برند ملی را به خود اخصاص داده، در حالی که سال قبل، روآ با توجه به قیمت مناسب آن بیش‌ترین سهم را از صادرات به عراق در اختیار داشت.

عراق در 10 ماهه سال جاری با جذب 22 هزار و 743 دستگاه از محصولات ایران خودرو رتبه اول مقاصد صادراتی بوده و بعد از آن سوریه و ونزوئلا با 2481 و 1873 دستگاه، رتبه های دوم و سوم را داشته اند.

شرایط خاص عراق و مزیت های لجستیکی، فرهنگی و اقتصادی این کشور و تبادلات اقتصادی، از جمله مزیت های حضور در بازار این کشور است.

این گزارش حاکی‌ست، با صادرات 5413 دستگاه به ارزش 46 میلیون و 687 هزار دلار در آذر ماه سال جاری، رکورد تازه ای در کارنامه صادرات ماهانه سه سال اخیر ایران خودرو ثبت شده است.

آمار صادرات ماهانه، حاکی از شتاب مضاعف صادرات در ماه های اخیر است. این گروه صنعتی با وجود رکود صادرات در ماه های خرداد تا مرداد، توانسته در 10 ماهه سال جاری با صدور 28 هزار و 299 دستگاه، از عملکرد 10 ماهه سال قبل پیشی گرفته و از نظر ارزشی نیز رشد 20 درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم بزند.

روند کنونی رشد صادرات سال 89 نسبت به سال 88 را با محوریت خودروی ملی و بازارهای منطقه ای کشورهای اسلامی میسر می سازد.

کیفیت

بر اساس آدیت ترکیبی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، روآ سال با 137 امتیاز منفی در 19 بهمن ماه سال جاری، در رده خوب بی و 405 با 98 امتیاز در رده خوب پلاس بی قرار دارد. بر همین اساس 206 با 26 نمره منفی در رده خیلی خوب پلاس ای و اس دی با 33 نمره منفی در 19 بهمن ماه، در رده خیلی خوب ای قرار دارد.

در این میان سمند یک امتیاز از هدف گذاری سال 89 فراتر و در سطح خیلی خوب بی و تندر نیز با 25 نمره منفی در 19 بهمن در رده خیلی خوب ای قرار گرفته است.

دست یابی به عنوان برترین بنگاه اقتصادی کشور

در سایه به ثمر نشستن استراتژی ها و برنامه ریزی های انجام شده، بعد از چهار سال متمادی، ایران خودرو توانست با پشت سر نهادن بانک ها و شرکت های نفتی و معدنی، مجددا عنوان نخستین بنگاه های اقتصادی کشور را در سال 88 کسب کند.

این گروه صنعتی در فروش و اشتغال زایی رتبه اول و در سودآوری رتبه دوم را در بین بنگاه های اقتصادی کشور کسب کرده و در میان 10 شرکت پیشرو قرار گرفته است.

ایران خودرو هم چنین توانست با پشتوانه رشد انفجاری تولید در سال 88 به فروش بی سابقه 128 تریلیارد ریالی نایل شود و با فاصله 28 هزار میلیارد ریالی با رتبه دوم شرکت های برتر، برتری چشم‌گیر خود را نسبت به صدر نشین قبلی جدول شرکت های برتر نشان دهد.

در حالی که فروش 100 شرکت برتر کشور با رسیدن به رکورد یک میلیون و 521 هزار و 653 میلیارد ریال نسبت به سال قبل، 12.6 درصد رشد داشته، ایران خودرو با نقش آفرینی در 67 درصد افزایش تولید خودروی سبک کشور در سال 88 و با 26 درصد جهش در فروش توانسته به رشدی بیش از دو برایر رشد 100 شرکت برتر دست یابد.

در شرایطی که در سال 87 شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو 14 درصد از فروش 100 شرکت برتر را در اختیار داشته اند، این میزان در سال 88 به 15.6 درصد بالغ شده است. به این ترتیب با توجه به حجم بالای فروش گروه صنعتی ایران خودرو، این گروه با شرکت های اقماری خود به غیر از شرکت های گروه بانک پارسیان و تعاونی های خاص و اعتبار، نزدیک به 16 درصد از فروش ریالی صد شرکت برتر را در اختیار دارند.

سایر موفقیت ها

ایران خودرو در اشتغال زایی نیز با 60 هزار و 338 نفر پرسنل، در صدر آمار اشتغال زایی بنگاه های اقتصادی کشور و از نظر سودآوری، بعد از ارتباطات سیار بیش‌ترین سودآوری را در بین شرکت های برتر کسب کرده است. از نظر میزان دارایی ها نیز اگرچه ایران خودرو در جایگاه پنجم کشور است، ولی بدون احتساب بانک های دولتی، بالاترین دارایی را در بین صنایع و بنگاه های کشور در اختیار دارد.

بعد از ایران خودرو، شرکت ساپکو نیز توانسته به عنوان چهارمین بنگاه اقتصادی کشور دست یابد.

شرکت های ایران خودرو خراسان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو دیزل نیر توانستند رتبه های 29، 41 و 42 را در بین 50 شرکت اول کشور به دست آورند و با رشد 158 درصدی فروش، گروه صنعتی توانست عنوان چهارم در رشد فروش را نیز به خود اختصاص دهد.