اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اطلاعات کیا سورنتو 2015 منتشر شد

طیف مدل های کیا سورنتو 2015 در سه نسخه Si، SLi و Platinum و با دو گزینه موتور و قیمت 40990 تا 55990 دلار به اضافه هزینه جابه جایی عرضه شد.

به گزارش خبرخودرو، نسل سوم کیا سورنتو دارای تغییراتی از جمله پلتفرمی جدید است که با کیا کارنیوال تازه عرضه شده مشترک است.

این خودرو بزرگ تر و سنگین تر از مدلی است که جایگزین آن می شود و اکنون دارای طول 4780 میلی متر، عرض 1890 میلی متر و فاصله بین دو محور 2780 میلی متر است. ارتفاع این خودرو 45 میلی متر کاهش یافته و به 1690 میلی متر رسیده که ظاهری اسپرت تر و کوتاه تر به آن می دهد.

ارتفاع این خودرو از زمین 185 میلی متر باقی مانده در حالی که اورهنگ عقب آن با افزایش 15 میلی متری به 1055 میلی متر رسیده است.

بدنه بزرگ تر این خودرو باعث بهبود فضای داخلی این شاسی بلند هفت سر نشین در هر سه ردیف شده و این مدل جدید دارای تکیه گاه سر و محل قرارگیری پای بهتری است.

ظرفیت بار این خودرو نیز افزایش یافته و حجم صندوق عقب آن با تا شدن صندلی های عقب 605 لیتر و با تا شدن صندلی های ردیف دوم 1662 لیتر است.

کیا سورنتو مدل 2015 دارای موتور 3.3 لیتری V6 جدید با تزریق چند نقطه ای و قدرت 199 کیلووات و گشتاور 318 نیوتون متر ست.

موتور 2.2 لیتری توربودیزل اصلاح شده از نسل قبلی این خودرو حفظ شده اما اکنون دارای قدرت 147 کیلووات و گشتاور 447 نیوتون متر است.

هر دوی این موتورها به گیربکس اتوماتیک شش سرعته کنونی متصل می شوند.

 

فروش فوری و پیش فروش رنو کپچر توسط ایران خودرو آغاز شد

به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، گروه صنعتی ایران خودرو محصول جدید رنو کپچر را از 12خرداد به صورت فروش فوری تا تکمیل ظرفیت، به صورت پیش فروش عرضه می کند.   

قیمت رنو کپچر یک میلیارد و 50 میلیون ریال اعلام شده که به مناسبت نیمه شعبان برای 120دستگاه فروش فوری این محصول به قیمت 989 میلیون ریال تعیین شده است.

موعد تحویل در فروش فوری 45 روز است و با توجه به محدودیت سقف خرید در شبکه شاپرک تا مبلغ ۵٠٠ میلیون ریال، از مشتریان خواسته شده برای پرداخت کل وجه در روز ثبت نام، از دو کارت بانکی استفاده کنند. به طوری که ابتدا در ثبت نام 500میلیون ریال پرداخت و سپس 489 میلیون ریال مابه التفاوت قیمت خودرو را از سایت فروش اینترنتی، دستگاه های کارت خوان و یا از طریق موبایل پرداخت کنند.

موتور رنو کپچر مجهز به توربوشارژر و مصرف آن  5.5 لیتر در صد کیلومتر است. این موتور علاوه بر 120 اسب توان، 190 نیوتن متر گشتاور دردور دو هزار تولید می کند و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوبل EDC مجهز است. کاهش مصرف روزانه سوخت در این خودرو با استفاده از مود Eco² و سیستم اطلاع رسانی سفارشی آن ممکن می شود.

این محصول به صورت دنده اتوماتیک و در رنگ های سفید، قهوه ای، نارنجی و آبی فیروزه ای عرضه می شود که سقف خودرو با این رنگ ها مشکی است. این محصول در رنگ های سفید عاجی و مشکی با سقف نارنجی و قهوه ای، نارنجی، آبی فیروزه ای و مشکی با سقف سفید نیز عرضه می شود.

در شرایط پیش فروش عادی مبلغ مابه التفاوت، در زمان صدور دعوت نامه بر اساس قیمت مصوب شرکت در موعد تحویل و پس از محاسبه سود مشارکت و هزینه های قانونی به مشتریان اطلاع داده می شود.  این خودروها از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل برخوردار خواهند بود.

مدیر عامل شرکت سایپا تغییر کرد

سعید مدنی بعد از حدود ۴ سال سکانداری سایپا را به مهدی جمالی داد.

به گزارش مشرق، سعید مدنی بعد از حدود ۴ سال سکانداری سایپا ،در شرایطی جای خود را به مهدی جمالی داد که در روزهای پایانی سال گذشته از سوی هئیت مدیره در سمت خود ابقا شده بود.

لازم به ذکر است مهدی جمالی پیش از این در شرکت های لیزینگ و زیر مجموعه فعالیت داشته است. گفتنی است: پیش از این اسم های سرشناس دیگری از جمله جمشید ایمانی و حسن عموزاده و حتی نجفیان ازاعضای هئیت مدیره فعلی سایپا برای جانشینی سعید مدنی مد نظر بودند.

زاگاتو مدل جدید خود را معرفی کرد


زاگاتو اولین تصاویر خودرویی را که در Concorso d’Eleganza Villa d’Este امسال رونمایی خواهد شد منتشر کرده است.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که مازراتی موسترو (Mostro) نامیده می شود به مناسبت گرامیداشت یکی از نمادی ترین خودروهای مسابقه ای در تاریخ مازراتی، یعنی مازراتی 450 S کوپه زاگاتو مانستر ساخته شده است که در سال 1957 توسط فرانک کاستین، یک متخصص ایرودینامیک طراحی شده بود.

مانستر به درخواست Stirling Moss در میلان برای 24 ساعت لمانز ساخته شده بود و دارای موتور V8 با قدرت 400 اسب بخار مازراتی بود. بنابراین، زاگاتو مازراتی موسترو مفهوم خودروی مسابقه فوق العاده با خطوط کلاسیک را ادامه می دهد و دارای موتور V8 گرفته شده از مازراتی خواهد بود.

زاگاتو اعلام کرده بدنه این خودرو به طور کامل از فیبر کربنی در ایتالیا ساخته خواهد شد در حالی که موتور V8 مازراتی آن به گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک متصل می شود. دیسک ترمزهای بزرگ در جلوی این خودرو تعبیه خواهند شد در حالی که در هر چهار طرف آن رینگ های 19 اینچی به کار می رود.

تنها 5 دستگاه از  زاگاتو مازراتی موسترو ساخته خواهد شد که هر یک از آن ها نیز اکنون توسط کلکسیونرهای خودرویی منتخب زاگاتو پیش خرید شده است.