اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

معرفی پورشه پانامرا

با پخش اولین تصاویر تبلیغاتی از نخستین پورشه چهار در جهان ، مدل پانامرا رسماً خود را برای حضور در بازار جهانی معرفی کرد.

به گزارش خبر خودرو، پورشه از حدود سه سال قبل اعلام کرده بود که در صدد تولید یک مدل چهار در است و حالا پس از سه سال این محصول به نام پانامرا متولد شده است .

پورشه برنامه مفصلی برای تبلیغات این خودرو در نظر گرفته و حالا دو سه روزی است که تیزرهای آن در شبکه های مختلف اروپا و آمریکا پخش می شود .

این خودروی 1800 کیلویی قرار است با سه موتور مختلف عرضه شود. یکی از آنها موتور 6/3 لیتری شش سیلندر است که 300 اسب بخار نیرو تولید می کند.

موتور دیگر 8/4 لیتر هشت سیلندر با قدرت 405 اسب بخار و از همه قویتر نیز موتور 8/4 لیتری توربو است که 520 اسب بخار قدرت دارد.

رنو مگان جدید ؛ خودرویی جذاب

خودروی رنو مگان جدید طوری طراحی شده است که بواسطه دارا بودن خطوط زیبای بدنه در نگاه اول بیننده را به خود جلب می نماید.

به گزارش خبرخودرو ، طراحی زیبا و پویای این خودرو برگرفته از آخرین متد طراحی در صنعت خودرو و همچنین بهره مندی از قابلیتهای خودروهای اسپرت است .

این خودرو بسیار عضلانی بوده و تمام اجزاء و قطعات استفاده شده در آن کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند. تلاش شده است تا در ساخت رنو مگان جدید از مواد اولیه درجه یک استفاده شود و پرداخت نهایی آن با نهایت دقت و در سطح بسیار بالای کیفی صورت گیرد.

این خودرو همچنین بسیار قابل اطمینان بوده و از استحکام بالایی برخوردار است که البته این مزیت در دیگر رده محصولات شرکت رنو نیز از الویت بالایی برخوردار است.

فضای داخلی این خودرو به تجهیزاتی مجهز است که در عین سهولت در استفاده ، کاملاً کاربردی نیز هستند . امکانات در نظر گرفته شده این خودرو از جمله کروز کنترل و محدود کننده سرعت ترکیبی از تجهیزات آنالوگ و دیجیتال را شکل داده اند .

البته اشاره به این نکته ضروری است که امکانات در نظر گرفته شده به دو مورد بالا ختم نشده و شامل سیستم دست آزاد استارت و ورود به خودرو ، قفل خودکار درها پس از خروج راننده ، سیستم بلوتوث و ناوبری و همچنین سیستم صوتی سه بعدی می باشد.

با توجه به اهمیت محیط زیست و اقدامات فراوان شرکت رنو در این ارتباط ، رنو مگان جدید با عملکردی قابل قبول در رده موتورهای مختلف دیزلی و بنزینی خود به میزان کمتر از 120 گرم بر کیلومتر آلاینده از خود منتشر می کند که در حد قابل قبولی است.

با در نظر گرفتن برنامه ریزی های صورت گرفته این خودرو تا سال2010 در شش مدل متفاوت که هر کدام دارای شخصیت کاملاً منحصر بفردی هستند در بازار کشورهای اروپایی معرفی خواهند گردید.

البته طبق پیش بینی های صورت گرفته مدل های دیگری نیز برای بازارهای غیر اروپایی در نظر گرفته شده است که با توجه به نوع منطقه مشخصات فنی آن نیز قابل تغییر خواهد بود.

در قرارداد سایپا و پروتون بحث مونتاژ کاری مطرح نمی باشد

عضو کمیسیون صنایع در خصوص جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنایع در رابطه با قرارداد شرکت سایپا و پروتون گفت: در این جلسه که مباحث به صورت کلی مطرح شد؛ وزیر محترم صنایع ، مهندس محرابیان ، در خصوص این قرار داد اظهار داشت این تفاهم نامه، یک طرح پلت فرم مشترک بین سایپا و پروتون مالزی می باشد و اصلاً بحث مونتاژ کاری در این خصوص مطرح نمی باشد و ما در این پروژه مشترک از تمام توان و نیروی خود استفاده خواهیم کرد.

فولادگر در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو افزود: در این جلسه، همچنین مباحثی در خصوص صنعت کشور مطرح گردید ولی تصمیمات خاصی نیز در این خصوص اتخاذ نگردید.

وی در پایان اظهار داشت: در زمینه قرار داد سایپا و پروتون در آینده با دو گروه خودرو ساز جلساتی برگزار خواهیم کرد.

حضور ایران خودرو درنمایشگاه اتومکانیکای آلمان!!!

ران خودرو با هدف گسترش بازار قطعات صادراتی ریخته گری در بازار اروپا دربیستمین نمایشگاه دوسالانه اتومکانیکای آلمان شرکت می کند.

این شرکت در فضایی به وسعت 60 متر مربع در بخش قطعات و سیستم های نمایشگاه با دیگر قطعه سازان به رقابت می پردازد.


بنا بر این گزارش، میل لنگ، میل سوپاپ ، سیلندر و سرسیلندر ، دیسک کلاچ چدنی ، فلایویل ، میله فرمان و غیره از جمله قطعاتی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.


در نمایشگاه اتومکانیکای فرانکفورت بیش از چهارهزارو600 شرکت از80 کشوردر نمایشگاه حضور خواهند داشت و پیش بینی می شود حدود 160هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند.


لازم به ذکر است، بیستمین نمایشگاه دوسالانه اتومکانیکای آلمان در 26 شهریور ماه در شهر فرانکفورت دایر می شود .

سمند جوانان به بازار می‌آید


"منوچهر منطقی" مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این خودرو که با استفاده از نظرات جوانان و توسط مهندسین مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید طراحی شده است در سال آینده به بازارعرضه خواهد شد.
به گزارش برنا، منطقی با اشاره به ویژگیهای سمند جوانان اظهار داشت: قدرت 130 اسب بخار و کاهش 5 درصدی مصرف سوخت از عمده ویژگیهای این خودرو است.



سمند جوانان با هدف توسعه و تقویت برند ملی ایران و پاسخگویی به نیاز قشر جوان در کشور تولید می شود.مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهارداشت: ترمزضد قفل، سیستم تعلیق و صندلی های اسپرت، رکاپ های جدید، تزئینات داخلی تمام چرم، سیستم صوتی حرفه ای ، کمک فنر های جدید و غیره از دیگر ویژگیهای سمند جوانان است.
وی هدف از تولید این خودرو را توسعه و تقویت برند ملی ایران دانست و افزود: به طور قطع تولید این خودرو گامی در جهت حفظ سهم بازار خودروی سمند در کشور محسوب می شود.


مجلس وارد قرارد اد سایپا پروتون شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص قرارداد سایپا و پروتون گفت : قرار بر این بود که این قرار داد در اختیار کمیسیون صنایع قرار گیرد و ما پس از مطالعه ، سؤالاتی را در این خصوص مطرح نماییم که تاکنون متن این قرار داد به کمیسیون نرسیده است . اما در همین رابطه ، امروز جلسه ای با حضور وزیر صنایع خواهیم داشت .

فولادگر در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به این که تا قرارداد دیده نشود ، هیچ اظهار نظری نمی توان کرد افزود : تاکنون صحبت در خصوص این قضیه تنها از طریق مصاحبه ها بوده است و از سوی وزیر و مدیران این گروه خودرو ساز هیچ خبر دقیق و موثقی شنیده نشده تا بتوان قضاوت کرد .

وی به توسعه پروژه های مشترک با کشور های اسلامی اشاره و اظهار داشت : توسعه این گونه فعالیتها مثبت می باشد به شرط آن که از توان داخلی و توان سخت افزاری و نرم افزاری کشور در این پروژه ها استفاده شود . در صورتی که در این فعالیت ها ما تنها مونتاژ کار باشیم و تولیدات با برند کشور طرف قرار داد باشد ، به نظر می آید که فعالیت خوبی نباشد مگر آنکه ابعاد قضیه مشخص گردد و اینکه آیا این قرار داد نتایج دیگری نیز داشته است یا خیر؟

عضو کمیسیون صنایع در پایان در خصوص قرار داد پروتون با ایران خودرو در تولید خودروی اسلامی گفت: تا زمانی که توضیحات وزیر صنایع و مدیران این شرکت ها را نشنیده ایم ، هیچ اظهار نظر و قضاوتی در این خصوص نمی توان کرد.

از ورود خودرو های غیر استاندارد به کشور جلوگیری می شود

سرپرست سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: از واردات خودروهایی که 51 استاندارد اجباری را رعایت نکنند جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، نظام الدین برزگری درباره نظارت این سازمان بر کیفیت خودروهای وارداتی اعلام کرد: ما با برخی شرکتهای خارجی تفاهم کرده‌ایم که رعایت 51 استاندارد اجباری خودرو با یک کد مشخص در قسمتی از موتور یا شاسی خودرو مشخص شود و این موضوع هم‌اکنون در برخی خودروهای وارداتی اعمال می‌شود.

وی در این خصوص توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است برای خودروهایی که خودروسازان به کشور وارد می‌ کنند بصورت الکترونیکی تأییدیه رعایت استاندارد در شرکت مادر تولیدکننده خودرو صادر شود.

وی ادامه داد: برخی خودروهای وارداتی جهت استفاده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تولید شده‌اند و به عنوان مثال از نظر محل شماره‌گذاری یا چراغ مه‌شکن با شرایط ایران مطابقت ندارند که سازمان استاندارد از واردات این نوع خودروها جلوگیری می‌کند.

وی در مورد صدور مجوز استاندارد برای خودروهای داخلی تاکید کرد : هر خودرویی که در داخل تولید شود برای دریافت تأیید نوع باید 51 استاندارد اجباری را رعایت کند.

مگان جدید به بازار عرضه می شود

شرکت خودروسازی رنو فرانسه ، مگان جدیدی را تولید کرده است که قرار است بیستم نوامبر امسال به تولید انبوه برسد.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت خودروسازی رنو فرانسه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد سفارش برای خرید این نوع خودرو از دوم اکتبر امسال اغاز خواهد شد.

میزان انتشار گاز کربینک این نوع خودرو در هر کیلومتر کمتر از صد و بیست گرم است که بر اساس معیارهای اتحادیه اروپا است. رنو اعلام کرده است که در نظر دارد مدل دیگری از این نوع خودرو را که با سوخت گیاهی کار می کند تولید کند.

قیمت این نوع خودرو بین هجده هزار و چهارصد یورو تا بیست و پنج هزار و ششصد یورو براورد شده است.