اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تازه‌ترین رده‌بندی خودروسازان جهان


به گزارش ایسنا رویترز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی تویوتا موتور، جنرال‌موتورز و فولکس‌واگن به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و بزرگترین خودروسازان جهان را در اختیار دارند.

این سه شرکت به ترتیب در سال‌ گذشته میلادی هفت میلیون و 234 هزار و 439 دستگاه، شش میلیون و 459 هزار و 53 دستگاه و شش میلیون و 67 هزار و 208 دستگاه خودرو تولید کردند.

همچنین ارزش بازار تویوتا موتور 131.28 میلیارد برآورد شده است. ارزش بازار شرکت‌های جنرال‌موتورز و فولکس‌واگن نیز به ترتیب 66.56 و 67.88 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

آمار تولید این شرکت‌ها مربوط به سال 2009 میلادی است.

در زیر فهرست بزرگترین خودروسازان جهان به همراه میزان تولید و ارزش بازار آن‌ها آمده است:

1- تویوتا موتور، هفت میلیون و234 هزار و 439 دستگاه، 131.28 میلیارد دلار

2- جنرال‌موتورز، ‌شش میلیون و 459 هزار و 53 دستگاه، 66.56 میلیارد دلار

3- فولکس‌واگن، شش میلیون و 67 هزار و 208 دستگاه، 67.88 میلیارد دلار

4- فورد موتور، چهار میلیون و 685 هزار و 394 دستگاه، 57.92 میلیارد دلار

5- هیوندای موتور، چهار میلیون و 645 هزار و 776 دستگاه، 40.19 میلیارد دلار

6- پژوسیتروئن،‌ سه میلیون و 42 هزار و 311 دستگاه، 9.18 میلیارد دلار

7- هوندا موتور، سه میلیون و 12 هزار و 637 دستگاه، 67.12 میلیارد دلار

8- نیسان موتور، ‌دو میلیون و 744 هزار و 562 دستگاه،‌43.11 میلیارد دلار

9- فیات، ‌دو میلیون و 460 هزار و 221 دستگاه، 21.50 میلیارد دلار

10- سوزوکی موتور، ‌دو میلیون و 387 هزار و 537 دستگاه،. 13.69 میلیارد دلار

خودروی هیبریدی لوکس فیسکر رونمایی می شود

ولین خودروی کارخانه ای فیسکر کارما اولین حضور خود را در نمایشگاه بین المللی ماه نوامبر خودرو در لس آنجلس تجربه می کند.

به گزارش خبرخودرو، شرکت فیسکر اعلام کرد که حدود 100 خودروی لوسک کارما را که از دسته خودروهای هیبریدی برقی است را در تأسیسات والمت فنلاند تولید خواهد کرد و ظرفیت تولیدی آن را تا سال آینده افزایش خواهد داد

فیسکر اعلام کرد که خودروی کارما دغدغه برد خودروهای هیبریدی را حل خواهد کرد و برد آنها را به 300 مایل (480 کیلومتر ) افزایش خواهد داد.

هنریک فیسکر مدیر این شرکت گفت: فیسکر کارما ما را به هدفمان که تولید یک خودروی دوستدار محیط زیست همگام با سلیقه مشتریان جهانی است می رساند.

وی گفت: لس آنجلس به عنوان شهری که همیشه به فرهنگ و حفظ محیط زیست بها داده می تواند مکان بسیار مناسبی برای رونمایی کارما باشد .

تولید انبوه کارما از سه ماهه اول 2011 با ظرفیت سالانه 10 هزار دستگاه آغاز می شود.
.

رونمایی از سبک ترین خودروی هیبریدی جهان

آئودی جزئیات خودروی هیبریدی جدید Q5 Quattro را که قرار است از اوایل سال آینده وارد بازار فروش شود را اعلام کرد.

به گزارش خبرخودرو، خودروی

همچنین صفر تا صد کیلومتر این خودرو و ماکزیمم سرعت آن به ترتیب 7.1 ثانیه و 222 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

موتور الکتریکی Q5 از یک باتری 38 کیلو گرمی یون نیوتون با توان 39 کیلو وات بهره می برد . از دیگری ویژگی های این خودرو می توان به قطعه هوشمندانه فعالیت آن اشاره کرد به طوریکه در هر توقف سامانه های خودرو غیر فعال شده و به محض برداشتن پا از روی پدال ترمز دوباره همه آنها به حالت قبلی خود باز می گردند.

این خودرو قادر است به کمک موتور الکتریکیش به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پید کند و با سرعت متوسط 60 کیلومتر بر ساعت 3 کیلومتر را بپیماید.

به علاوه به منظور کاهش وزن خود در طراحی همه سامانه های هدایتی از آلمینیوم استفاده شده و در نتیجه وزن خودرو به کم تر از دو هزار کیلوگرم کاهش داده شده است و آن را به سبکترین خودروی هیبریدی جهان تبدیل کرده .

این خودرو این ماه در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی می شود و از سال آینده وارد بازار فروش می گردد.

Q5 Quattro دارای یک موتور بنزینی 2.0 لیتری و یک موتور الکتریکی می باشد و قادر است به کمک سامانه چهار سیلندر خود 208 اسب بخار و 350 نیوتون متر گشتاور ایجاد کند. این در حالی است که موتور برقی Q5 تا 44 اسب بخار و 211 نیوتون متر گشتاور به این مقدار اضافه می کند . به طوریکه توان خروجی آن 241 اسب بخار و 480 نیوتون متر گشتاور خواهد بود.

تصویر قورباغه جدید فولکس‌واگن لو رفت

عکاسان جاسوس برای نخستین بار تصاویری از نسل بعدی خودروی جدید نیوبیتل کوپه (فولکس‌ قورباغه) محصول شرکت فولکس‌واگن را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، فولکس‌واگن هم‌اکنون در حال انجام تست جاده این خودرو است.

بزرگترین خودروساز آلمان اعلام کرده که نسل جدید بیتل تفاوت‌های زیادی با نسل‌های قبلی آن دارد و سرنشینان در این خودرو احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

خودرو نیو بیتل محصول شرکت فولکس‌واگن یکی از معدود خودروهایی است که دارای تاریخی نوستالوژیک بوده و بیش از 13 سال است که از آغاز تولید آن می‌گذرد.

نسل بعدی نیوبیتل دارای فضای حمل بار بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی این خودرو است.

موتور این خودرو از محصول گلف فولکس‌واگن گرفته شده است. موتوری که دارای 170 اسب بخار قدرت است.

این موتور 2.5 لیتری از نوع پنج سیلندر است.

قرار است نسل بعدی نیوبیتل اوایل سال آینده میلادی رسما وارد بازار شود.

قیمت نیوبیتل فعلی 19 هزار و 440 دلار است.



سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد تومانی در آزمایشگاه های 55 گانه خودرو

دبیر انجمن قطعه سازان در خصوص ایجاد امکانات تست تمام استاندارد های خودروئی در کشور، گفت : طبق مصوبه اخیر شورای سیاست گذاری خودرو ، حداکثر تا 2 سال آینده آزمایشگاههای تست تمام استانداردهای 55 گانه خودروئی باید در کشور ایجاد شود.

نجفی منش در ادامه گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت :در جلسه اخیر شورای سیاست گذاری خودرو که با حضور نمایندگانی از وزارت صنایع ، موسسه استاندارد ، شرکتهای خودرو سازی سایپا،ایران خودرو، قطعه سازان ، انجمن خودرو سازان و ایدرو تشکیل شد ، مقرر شد با تشکیل کارگروهی زمینه های ایجاد ازمایشگاه های تست تمام استاندارد های 55 گانه خودروئی حداکثر تا 2 سال اینده در کشور فراهم شود

وی گفت : در حال حاضر امکانات تست کامل 39 استاندارد خودروئی در کشور وجود دارد و باید امکان 12 تست دیگر نیز در کشور تکمیل شده و تجهیزات 4 تست دیگر نیز به صورت کامل فراهم شود.

سخنگوی انجمن قطعه سازان خاطر نشان ساخت : در حال حاضر تجهیزات آزمایشگاهی تست های ترمز ، تداخل رادیویی ، سیستم برفک زا و مه زای شیشه جلو ، برف پاک کن و شیشه شور ، آیینه ها ، مخازن سوخت مایع و خط عرضی زیر شاسی عقب ، استحکام صندلی ، کمربند ایمنی ، نحوه سوختن مواد داخلی ، میدان دید جلو ، پشت سری صندلی ها و دستگاه ضد سرقت نیاز به تکمیل دارد .

نجفی منش با اشاره به اینکه تجهیز کامل آزمایشگاه استانداردهای 55گانه خودرویی نیاز به حدود 23میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد ، اضافه کرد : مقرر شده این میزان سرمایه از محل وجوه اداره شده وزارت صنایع و معادن تامین شود .

.

مزدا یدک یک قدم تا کسب رتبه دوم

اساس نتایج آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از کلیه خودرو سازان سبک کشور در بخش های دولتی و خصوصی، شرکت مزدا یدک ( ارائه دهنده خدمات پس از فروش گروه بهمن) توانست رتبه 3 دو ستاره را از بین تمامی شرکت های خودرو ساز سبک کشور از آن خود کند.

گفتنی است در دوره اخیر ارزیابی صورت گرفته ،شرکت مزدا یدک توانست در مقایسه با جایگاه پنجم خود در سال گذشته ( از میان 14 شرکت ارزیابی شده) با 2 رتبه ارتقا به جایگاه سوم دست یابد،که با تلاشهای صورت پذیرفته از سوی این شرکت در زمینه ارائه خدمات مطلوب به مشتریان ، توانست ضمن بهبود قابل ملاحظه وضعیت نمایندگی های خدمات پس از فروش و افزایش نظارت مدیریتی در شرکت مزدا یدک، امتیاز خود را از 9/55 درصد در سال گذشته به 68/66 درصد افزایش دهد.

البته از نظر ارتقاء کیفی شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش ، شرکت مزدا یدک، با رشد 77 درصد در شاخص وضعیت نمایندگی ها ،توانست از امتیاز 5/43 درصد در سال گذشه به این امتیاز دست یابد.

روابط عمومی گروه بهمن اعلام کرد این در حالی است که فاصله امتیاز این شرکت با سایپا یدک که با اخذ امتیاز 85/66 جایگاه دوم را کسب کرده، تنها17/0 درصد است که این خود حاکی از رشد چشم گیر شرکت مزدا یدک دارد.

همچنین از مجموع 22 شرکت ارزیابی شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، یک شرکت رتبه 2، سه شرکت رتبه 3 و 15 شرکت دیگر رتبه 4 را اخذ کرده اند که در این میان شرکت مزدا یدک موفق به کسب رتبه 3 دو ستاره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو براساس اطلاعاتی که هر ساله از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می شود امسال نیز 22 شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار گرفتند که هر کدام براساس نمره کسب شده به رتبه های یک تا چهار تقسیم بندی شدند.

فولکس واگن به دنبال فروش خودروی برقی در چین

فولکس واگن بزرگترین خودروساز اروپا قصد دارد در بخش خودروهای ویژه با نیروهای جدید در بازار چین نیز فعالیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرخودرو، مدیران این کمپانی اخیراً اعلام کرده اند که می خواهند در فاصله سالهای 2014 تا 2018 حداقل سالی ده هزار دستگاه خودروی برقی در بزرگترین بازار دنیا به فروش برسانند.

این تصمیم ظاهراً در پی توقیف نسبی نیسان و جنرال موتورز در عرضه خودروی الکتریکی به بازار چین اتخاذ شده است .

فولکس واگن در صدد است که مدلهای برقی خود را با کمک شریک تولیدی و تجاری اش در این کشور یعنی کمپانی شانگهای موتور (SAIC) بسازد و عرضه کند.

فولکس واگن در این راستا البته رقبایی مثل نیسان ، جنرال موتورز و دایملر را نیز خواهد داشت. چین در حال تدوین مشتق های دولتی برای فروش خودروهای برقی به مردم است.

زنجیره تأمین، بخشی حیاتی در کارآیی رنو

هدف زنجیره تأمین، ارسال خودروها به هر مشتری، با رعایت استانداردهای کیفی رنو و در زمان معین و با بهترین قیمت می باشد. این زنجیره ترتیب دهنده حرکت قطعات از تأمین کنندگان به کارخانجات و حرکت خودروها از کارخانجات به نمایندگان فروش می باشد.

به گزارش خبرخودرو، این زنجیره همچنین در خدمت برنامه ریزی میزان تولید در کارخانجات و نیز بهینه سازی همخوانی میزان موجودی انبارها با تقاضای فروش می باشد

واحد زنجیره تأمین جهانی DSCM در سال 2008 با هدف بهینه سازی کارآیی گروه رنو پایه گذاری شد و جای واحد لجستیک را گرفت.

واحد زنجیره تأمین جهانی در دو سال گذشته موفق شده است میزان تأخیر در ارسال را تا 30% کاهش دهد.

خسارات ناشی از عملیات حمل و نقل به شکل چشمگیری کاهش یافته است و ایرادات ردیابی شده از سال 2008 تا 2010 به میزان 40% کاهش نشان می دهد.

واحد زنجیره تأمین همچنین کاهش های عمده ای را در هزینه ها ایجاد کرده است. هزینه نهایی زنجیره تأمین بین سال های 2006 و 2009 به میزان 9% کاهش داشته است. انتظار می رود هم افزایی های اتحاد رنو – نیسان در سال 2010 مبلغ 130 میلیون یورو برای رنو و نیسان صرفه جویی به همراه داشته باشد.

واحد زنجیره تأمین جهانی در دوره بحران جهانی اقتصادی، با تداوم در تجدید برنامه ریزی تولید در کارخانجات، میزان موجودی انبارها را به شدت کاهش داده است. به علاوه عملیات لجستیک – مربوط به عملیات حمل فیزیکی – از طریق اتحاد رنو – نیسان با شرکت نیسان ترکیب شده تا هم افزایی ها مورد شناسایی، دستیابی و اشتراک قرار گیرند.

زنجیره تأمین با گسترش روابط کاری خود با نیسان از طریق اتحاد رنو – نیسان، آمادگی خود را برای آینده همچنان حفظ می نماید.
.