اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا مدل 2015 رونمایی شد

هیوندای سوناتا هیبریدی کاملا جدید با طراحی بدنه منحصر به فرد و نیرومحرکه بنزینی- الکتریکی در سئول رونمایی شد.

به گزارش خبرخودرو، سوناتا هیبریدی از نسخه ارتقا یافته موتور تزریق مستقیم 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی Nu این خودروساز کره جنوبی بهره می برد که دارای قدرت 115 کیلووات و گشتاور 189 نیوتون متر است. این موتور در کنار یک موتور الکتریکیبا قدرت 38 کیلووات و گشتاور 205 نیوتون متر کار می کند. فعلا هیوندای قدرت و گشتاور کلی این خودرو را تایید نکرده است.

سوناتا هیبریدی جدید کم مصرف تر از مدل قبلی خود بوده و دارای میزان مصرف سوخت 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مدل 2015 این خودرو به گیربکس اتوماتیک شش سرعته جدید هیوندای مجهز شده است.

نسل دوم سوناتای هیبریدی هم چنین دارای بسته باطری یون لیتیوم با ظرفیت 13.3 درصد بیش تر است که زیر کفی صندوق عقب قرار گرفته است.

هیوندای تایید کرده است که سوناتای هیبریدی اواخر سال 2015 نسخه ای شارژی نیز خواهد داشت.

هوندا HR-V شکار عکاسان شد

کراس اوور کامپکت هوندا HR-V (هوندا وزل در برخی بازارها) در حال فیلم برداری تبلیغاتی در مالزی دیده شده است که این امر از عرضه قریب الوقوع آن در این کشور خبر می دهد .

به گزارش خبرخودرو، رسانه های محلی گزارش داده اند که این کراس اوور ساخته شده بر اساس جاز در نیمه اول سال 2015 به فروش می رسد.

انتظار می رود این خودرو از اندونزی وارد این کشور شده و تولید آن از ماه ژانویه آغاز شود. HR-V برای بازار مالزی با دو گزینه موتور بنزینی عرضه خواهد شد. موتور پایه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی این خودرو از سیتی و  جاز گرفته شده و قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتون متر تولید می کند.

موتور ممتاز 1.8 لیتری چهار سیلندر بنزینی در این خودرو قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 169 نیوتون متر تولید می کند. هر دوی این موتورها به گیربکس اتوماتیک CVT متصل خواهند بود. موتور 1.5 لیتری این خودرو با گیربکس دستی پنج سرعته نیز ارائه می شود.

 

انتشار تصاویر جدید از مینی JCW

مینی اولین تصاویر و ویدئوهای تبلیغی مربوط به خودروی JCW مدل 2015 را منتشر کرد.

به گزارش خبر خودرو، خودروی کاملا جدید مینی JCW مدل 2015 بار دیگر به کمک انتشار کلیپ تصویری آن در مرکز توجهات قرار گرفت. در این کلیپ که از حضور تونی هاوک، برنده مسابقات اسکیت برد بریتانیا و گورلین چیچریت، راننده رالی، استفاده شده است تلاش شده با مانورهای متفاوت عملکرد این خودروی به ظاهر کوچک ولی با توانایی بالا به تصویر کشیده شود.

همان طور که می دانید خودروی مینی کوپر JCW مدل 2015 دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو دوقلو  به توان 231 اسب  بخار و گشتاور 320 نیوتون متر است که قابلیت نصب در کنار جعبه دنده های شش سرعته دستی و خودکار را دارد. این محصول که قدرتمندترین خودروی تولیدی مینی محسوب می شود قادر است ظرف مدت 6.1 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

بی ام و سری 6 فیس لیفت شد


بی ام و نسخه های فیس لیفت نسل سوم سری 6 کوپه، کابریولت و گرن کوپه را به همراه نسخه های ارتقا یافته همتاهای M6 آن ها معرفی کرد.

به گزارش خبرخودرو، این مدل ها که قرار است ماه آینده در نمایشگاه خودروی دیترویت برای اولین بار به نمایش عمومی درآیند در حدی به روز شده اند که به سختی قابل تشخیص است.

سپر جلوی بازطراحی شده با جلوپنجره دو تکه جدید، چراغ های جلوی اصلاح شده با عمکلرد پرتو اصلی LED، سپر عقب بازطراحی شده و طرح نوین رینگ ها در این سری به چشم می خورد.

بی ام و با استفاده از مواد با کیفیت در این مدل های فیس لیفت شده، با انتقاد از داخل آن ها مقابله کرده است. خط تولید موتور سری 6 همانند قبل باقی می ماند.

 

فروش لادا پریورا AMT در روسیه

لادا پریورا AMT با قیمت 7433 دلار در روسیه به فروش رسید.

به گزارش خبرخودرو، این سدان که قرار است سال آینده با وستا جایگزین شود اوایل سال جاری اندکی فیس لیفت نیز شده است.

پریورا AMT نسبت های دنده و ساختار اصلی گیربکس دستی پنج سرعته کنونی خود را حفظ کرده است. بسته ارتقایی و نرم افزار AMT این خودرو توسط ZF، متخصص جعبه دنده تامین شده است. گیربکس AMT این خودرو همچنان با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی تیون شده با قدرت 98 اسب بخار کار می کند.

آپشن AMT به افزایش تقاضای این سدان کمک خواهد کرد.

وستا که به صورت کانسپتی نزدیک به تولید در نمایشگاه خودروی مسکو سال 2014 به نمایش درآمد از نظر بدنه، تودوزی و تجهیزات، تحولی کامل در مقابل پریورا است. گمان می رود این سدان کلاس B از موتوری ساخت رنو بهره ببرد.

آغاز فروش خودروی پرطرفدار ولوو XC90

ولوو پیش فروش نسل جدید XC90 را که پاییز امسال رونمایی شده بود را آغاز کرد.

به گزارش خبر خودرو، بعد از فروش نسخه ویژه ولوو XC90 ظرف مدت  تنها 4 روز به صورت آنلاین و فروش هر هفت دستگاه آن در یک دقیقه شرکت سوئدی تولید کننده اش تصمیم گرفت پیش فروش آن به صورت معمولی را آغاز کرد.

این خودرو با قیمت پایه 59472 یورو در اروپا عرضه می شود و نسخه پایه آن دارای یک موتور Drive – E چهار سیلندر توربو دیزل به توان 224 اسب بخار و گشتاور 470 نیوتون متر است. البته بسته به آپشن های ارائه شده قیمت XC90 می تواند تا 70412 یوروافزایش پیدا کند .

 تمامی نسخه های T6 محصول مذکور دارای جعبه دنده هشت سرعته خودکار و یک موتور 2.0 لیتری مجهز به توربو شارژ و سوپر شارژ به توان 321 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر هستند.

البته یک نسخه هیبریدی الکتریکی نیز برای XC90 در نظر گرفته شده که قابلیت تولید 400 اسب بخار توان را دارد.