اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

هیولای اتریشی درخیابانهای تهران

کراسبو جی تی محصول کشور اتریش بوده و با ویژگیهای خاصی چون طراحی استثنایی، انجین توربو با توان 285 اسب بخار محصول AUDI ، بدنه مرکزی تماماً از جنس فیبر کربن با وزنی که فقط به 85 کیلوگرم می رسد ، ترمز ABS اختصاصی چند حالته ، سرعت 0 تا 100 با شتاب فوق العادۀ 4.1 ثانیه ، شیشه های محافظ جلو و کناری و سقف قابل برداشت، کمربندهای ایمنی 4 نقطه محصول آلمان، صدفیهای صندلی آلمانی و با دارا بودن سطح آلایندگی یورو 6 به تازگی در خیابان های پایتخت دیده شده است.

هیولای اتریشی درخیابانهای تهران+عکس

خودروی 3 چرخ جدید در راه بازار


خبرگزاری ایسنا: الیو موتورز به دنبال متحول کردن جاده‌های آمریکا با خودروی کوچک خود است که طول آن به اندازه هوندا فیت است اما نصف آن وزن دارد و قیمتش از 6800 دلار آغاز می‌شود که کمتر از نصف قیمت هوندا فیت است.

خودروی 3 چرخ جدید در راه بازار

الیو قصد دارد ساخت این خودرو را پاییز آینده در کارخانه سابق جنرال موتورز در شروپورت لوییزیانا آغاز کند. این شرکت امیدوار است سالانه 250 هزار دستگاه خودرو تا سال 2016 تولید کند که نزدیک به میزان فروش مزدا در آمریکاست.

از آنجا که این خودرو سه چرخ - دو چرخ در جلو و یکی در عقب - دارد از سوی دولت آمریکا به عنوان موتورسیکلت طبقه بندی شده است اما پل الیو، بنیانگذار الیو موتورز می‌گوید این خودرو تمام امکانات ایمنی یک خودرو مانند ترمزهای ضدقفل، کیسه هوای جلو و عقب و جعبه فرمان را دارد و سرنشینان آن نیازی به استفاده از کلاه ایمنی یا داشتن گواهینامه موتورسیکلت ندارند.

دو صندلی الیو به جای اینکه کنار هم باشد جلو و عقب قرار دارد از این رو راننده در مرکز خودرو قرار می‌گیرد و سرنشین مستقیما پشت راننده خواهد بود. این وضعیت که در آن صندلی‌ها هم اندکی پایین‌تر قرار می‌گیرند ممکن است دشوار باشد اما راننده به آن عادت خواهد کرد. درواقع این طراحی به منظور حفظ توازن خودرو بوده است. الیو سه سیلندر، یک موتور 0.9 لیتری و بیش از 100 مایل در ساعت سرعت دارد.

این خودرو از چند جهت هزینه‌های تولید را پایین نگه می‌دارد به عنوان مثال یک درب بودن آن چند صد دلار از هزینه‌های تولید کم می‌کند. همچنین سه چرخ بودن نیز آن را ارزانتر می‌کند. بعلاوه تنها دو تنظیم دستی یا اتوماتیک و تهویه هوای استاندارد، قفل در و یک رادیوی تک موج دارد. امکانات بیشتر مانند ناویری یا تشخیص نقاط کور قابل سفارش است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، خودروساز آلمانی دایملر نیز وعده داده جاده‌های آمریکا را با خودروی اسمارت متحول کند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

یکی دیگر از موارد صرفه جویی الیو، فروش خودرو به شکل مستقیم از طریق فروشگاه‌های شرکت به جای فروشندگان واسطه بوده است که مشابه روش تسلا موتورز برای فروش خودروهای برقی است. الیو موتورز راه اندازی فروشگاه‌هایی در 60 کلانشهر را برنامه ریزی کرده است.

بنیانگذار الیو موتورز معتقد است این خودرو دانش آموزان و دانشجویان کالج و همچنین رانندگان علاقمند به تجربه‌های جدید و قابل اطمینان را به خود جلب خواهد کرد و امیدوار است بتواند این خودرو را به کشورهای دیگر صادر کند.

برنامه ریزی تویوتا برای معرفی جانشین لکسوس LFA


مدیر عامل شرکت لکسوس می گوید: این شرکت برای جایگزینی نسخه محدود از مدل LFA در حال برنامه ریزی است که احتمال دارد سه دهه به طول بیانجامد.

به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل این شرکت در مراسم رو نمایی از کراس اوور اِن ایکس لکسوس گفت:هر نسلی باید از داشتن خودرویی همانند LFA بهره ببرد و به همین دلیل ما هم اکنون این خودرو را برای نسل حاضر می سازیم.

از زمانی که شرکت تویوتا تولید ابر خودرو های LFA را در سال 2012 متوقف کرد،این شرکت خودرو ساز دیگر پرچمدار تولید این خودرو ها در جهان نشد.صحبت های زیادی در مورد جایگزینی این خودرو بود،اما این بحث ها به طور کلی پذیرفته نشد و این شرکت با خلا هایی در زمینه حضور در رده های بالای ساخت این گونه خودرو ها روبرو است.

پیشرفت این مدل 9 سال به طول انجامید و  تنها 500 دستگاه  از آن ساخته شد .گرچه که فروش بیشتر به داشتن درآمد بیشتر کمک می کند،اما قیمت  های اختصاصی باعث می شود تا این خودرو بسیار سودآور باشد.

این ابر خودرو یک موتور V8 پنج لیتری به همراه یک موتور الکتریکی دارد که یک گیربکس 10 سرعته به آن افزوده می گردد.

شرکت لکسوس مدل مفهومی اِل اِف-اِل سی را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت در سال 2012 در حالی به نمایش گذاشت ،که این شرکت هنوز وارد مراحل ساخت این مدل نشده بود.

وی در پاسخ این که این شرکت وارد مراحل ساخت شده یا نه، می گوید جواب این سوال را نمی توانیم بدهیم چرا که هم اکنون منتظر عکس العمل ها از کنفرانس های خبری در این رابطه می باشیم.

معرفی هیوندای i20 جدید

هیوندای رسما از نسل دوم i20 که قرار است در نمایشگاه ماه اکتبر اتومبیل پاریس رونمایی شود پرده برداری کرد.

به گزارش خبرخودرو، بالاخره پس از انتشار طرح های کلی و تیزرهای تبلیغاتی هیوندای تصمیم گرفت خودروی i20 مدل 2015 را رونمایی کند. این محصول دارای 4035 میلی متر طول و فاصله محورهای 3570 میلی متر است که 45 سانتی متر افزایش پیدا کرده و همین امر باعث افزایش فضای پای سرنشینان جلو و عقب شده است.

از امکانات این خودرو می توان به سانروف پانورامیک ، دوربین دید عقب ، چراغ های عقب و جلوی LED ، فرمان چند منظوره ، خروجی های هوای مطبوع سرنشینان عقب ، صندلی ها برقی ، اتصالات USB ، AUX  و بلوتوث ، سوئیچ هوشمند ، سامانه استارت استاپ و آینه های کناری با قابلیت خم شدم اشاره کرد.

خودروهای آینده هوندا

یکی از طرح های جالب هوندا برای آینده "زیپلین" نام دارد. این خودرو بسیار لوکس است و امکانات بسیار زیادی دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

.jتصاویر /  طرح های هوندا برای آینده

این خودرو قرار است در سال 2030 تولید شود و طرح اصلی آن از روی کشتی های هوایی(زپلین) برداشته شده. این طرح فضایی به خودرو یک حالت آیرودینامیک خاصی را داده است.

jتصاویر /  طرح های هوندا برای آینده

یکی از غیرمعمول ترین مشخصه های  هوندا "زپلین"  خط نامتقارنی است که از روی کاپوت و در امتداد خط سقف حرکت کرده و در عقب خودرو خاتمه می یابد. همچنین شیشه جلوی این خودرو به صورت شکاف بسیار باریکی است که تقریبا مانند آن در خودروها وجود ندارد.

"زپلین" با توجه به طرحی که دارد یک خودروی صندوق دار است. این در حالی است که بسیاری از طرح های آینده از این ویژگی برخوردار نیستند از همین رو این می تواند نکته ای مثبت برای هوندا باشد.

jتصاویر /  طرح های هوندا برای آینده

این خودرو هیچ گونه داشبوردی ندارد و در داخل آن قرار است از کمترین امکانات حرکتی استفاده شود چرا که این خودرو دارای سیستم های هوشمندی مانند تشخیص صدا و همچنین رانندگی خودکار است.

jتصاویر /  طرح های هوندا برای آینده

نکته جالب دیگری که می توان در مورد" زپلین" گفت صندلی های آن است که قابلیت چرخش 360 درجه را دارند.این ویژگی به سرنشینان جلو این امکان را می دهد تا در صورت سکون رو به سرنشینان عقب بنشینند.

jتصاویر /  طرح های هوندا برای آینده

در مورد موتور و سیستم فنی این خودرو همچنان اطلاعاتی از هوندا خارج نشده است و به نظر می رسد هوندا قصد دارد تا این ویژگی را به صورت یک راز پیش خود نگاه دارد.

جریمه سخت هیوندای توسط مقامات امریکایی


طبق اعلام اداره ملی ایمنی جاده ای ایالات متحده (NHTSA) ، جریمه ای 17.35 میلیون دلاری برای شرکت کره ای هیوندای موتور در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرخودرو، قرار جریمه فوق به دلیل اهمال هیوندای موتور در اعلام مشکل سامانه ترمز سدان های جنسیس مدل 2009 تا 2009 در چارچوب زمانی تعیین شده تصویب شده است. گفتنی است این نقص فنی بیش از 43500 دستگاه از خودروهای فوق الذکر را شامل می شود.

NHTSA در بیانیه ای گفت : هیوندای به جای اعلام فراخوان از نمایندگی هایش خواسته بدون توضیح عواقب عدم تعویض روغن ترمز به طور نامحسوس اقدام به رفع عیب و تعویض روغن خودروها کنند.

به گفته NHTSA این فراخوان دیر هنگام تا کنون منجر به بروز حوادث منجر به مرگ نشده ولی گزارش ها حاکی از بروز شش تصادف و دو مورد جراحت است.

گفتنی است مقامات امریکایی قوانین بسیار سختی را برای برخورد با خودروسازان متخلفی که جان افراد را به خطر می اندازند در پیش گرفته اند

۷ نوآوری شگفت انگیز در صنعت خودروسازی


در یک قرن گذشته ، صنعت خودرو سازی شتاب چشمگیری به خود گرفته و در عرصه های مختلف این صنعت شاهد شکوفایی و همینطور ارائه نوآوری های بسیاری بوده ایم که نه تنها رضایت مخاطبان را جلب کرده بلکه بر تعداد آنها نیز افزوده شده است.

خودروسازان همواره به دنبال نوآوری در محصولات خود هستند تا از رقبا و همینطور سایر کمپانی های تولید کننده خودرو باز نمانند. در سال جاری، نوآوری هایی بسیاری در این حوزه ارائه شده اند که به برخی از آنها پرداخته می شود:

* خیابان ها و جاده هایی هوشمند خورشیدی

در تمامی خیابان ها، پنل های فتوولتائیک Photo -Voltaic همانند آسفالت در خیابان ها قرار می گیرند تا وسایل نقلیه الکتریکی بتوانند به سادگی شارژ شوند. با تبدیل جاده ها به پنل های خورشیدی می توان انرژی خورشیدی عظیمی را به برق تبدیل کرد. پوشش های فتوولتائیک نشکن بوده و همینطور قابلیت تحمل وزن خودروهای سنگین مانند کامیون ها را نیز دارا بوده و در برابر درجه حرارت بالا نیز مقاوم هستند.

* استفاده از انرژی های حرکتی برای چراغ های راهنمایی

یک شرکت امریکایی به دنبال پروژه ای است که با کمک آن بتواند از انرژی حرکتی عابران یا اتومبیل ها برای شارژ چراغ های راهنمایی و رانندگی استفاده کند و این طرح به صورت ابتدایی و آزمایشی در برخی از خیابان ها به حالت اجرا در آمده است.

* خیابان هایی که هوشمند می شوند

در سطح خیابان ها و همینطور جاده ها از LED های بزرگی استفاده شده که با کمک انرژی خورشیدی شارژ و به عابران و همینطور رانندگان دقیق ترین و به روز ترین وضعیت آب و هوایی کشور، وضعیت ترافیک و .. را نشان می دهد.

* شارژ ماشین های برقی بدون اتصال به برق

شرکت های مختلف خودروسازی طرح های بسیاری را ارائه کرده اند تا خودروهای برقی را از اتصال به شارژ برقی معاف کنند. در این تحقیقات، از وسایلی مانند باتری های مختلف با قدرت شارژ بالا در داخل خودرو، پنل های شارژ خودکار در جاده ها و غیره استفاده می شود.

* خودروهایی مجهز به سیستم های پزشکی

خودروهای جدید مجهز به امکانات پزشکی هستند که راننده با نشستن روی صندلی می تواند به اندازه گیری ضربان قلب، فشار خون و سایر عوامل حیاتی خود بپردازد. این اطلاعات می تواند برای راننده ها بسیار مفید باشد زیرا اگر در شرایط مناسبی نباشند از سلامت خود آگاه شده و رانندگی نمی کنند.

* نمایش اطلاعات مسیر در شیشه جلوی اتومبیل

نمونه های اولیه ای از خودروهای "بی ام و" و همینطور بنز دارای چنین امکانی هستند و می توانند اطلاعات مسیر را برای آگاهی راننده روی شیشه جلوی اتومبیل منعکس کنند.

* پارکینگ های اتوماتیک

پارکینگ های اتوماتیک بسیاری در سراسر دنیا ساخته شده اند که می توانند به راحتی و سادگی ماشین های مسافران را پارک کنند. سیستم خودکار پارکینگ با استفاده از اسکنر لیزری اندازه خودرو را محاسبه کرده سپس نقطه مناسبی را برای پارک آن اختصاص می دهد.

هیوندای الانترا جی تی-2014 (Hyundai الانترا GT-2014)

موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر الانترا با توان 148 اسب بخار وظیفه بحرکت درآوردن این ماشین با وزن 1262 کیلوگرم را بر عهده دارد. گیربکس نیز قابل انتخاب بین دو مدل شش سرعته دستی یا اتوماتیک می باشد. وزن الانترای GT نسبت به فورد فوکوس یا مزدا 3 هاچ بک حدود 90 کیلوگرم سبک تر است در حالیکه با دارا بودن حجم داخل کابین به میزان 119 متر مکعب، جادارتر از رقبای خود نیز می باشد. مصرف سوخت خودرو در شهر 8.4 لیتر و در بزرگراه 6 لیتر و میانگین ترکیبی 7.3 لیتر است. از امکانات استاندارد این خودرو باید به سیستم پخش صوت با شش بلندگو و توان 172 وات به همراه سیستم ناوبری با صفحه نمایش رنگی لمسی 7 اینچی و دوربین دید عقب اشاره کرد. همچنین بسته های آپشن شامل رینگ های اسپرت آلیاژی 17 اینچی به همراه تعلیق اسپرت ، سقف پانوراما، چراغهای جلوی اتوماتیک، کنترل خودکار دما، خنک کننده داخل داشبورد و صندلیهای برقی همراه با حافظه و امکاناتی از این قبیل می باشند. این ماشین دومین نسل هیوندای i30 محسوب می شود و رقیب خودروهایی نظیر فورد فوکوس، مزدا 3 و فولکس واگن گلف می باشد.



مدل
سال ساخت 2014
کمپانی مادر -
کمپانی سازنده هیوندای
مدل الانترا
تریم جی تی
شکل ظاهری بدون صندوق
سبک متوسط
قیمت پایه -
موتور و قدرت
نوع موتور 4 سیلندر خطی
حجم موتور 1.8 (لیتر)
حداکثر قدرت 148 اسب بخار در 6500دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 177 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر x کورس پیستون 81 × 97 (میلی متر)
نسبت تراکم 11.5:1
گیربکس 6 دنده اتوماتیک
شتاب اولیه 7.9
سوخت
ظرفیت مخزن سوخت 48 (لیتر)
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت در شهر 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه 6.0 لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی -
وزن و ابعاد خارجی
وزن 1262 (کیلوگرم) 
طول 4300 (میلی متر)
عرض 1780 (میلی متر)
ارتفاع 1470 (میلی متر)
فاصله دو محور 2649 (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو 1549 (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب 1562 (میلی متر)
ابعاد داخلی
تعداد سرنشین 5 (نفر)
ارتفاع صندلی جلو 1018 (میلی متر)
ارتفاع صندلی عقب 962 (میلی متر)
فاصله جلو پای صندلی جلو 1066 (میلی متر)
فاصله جلو پای صندلی عقب 878 (میلی متر)
پهنای صندلی جلو 1419 (میلی متر)
پهنای صندلی عقب 1394 (میلی متر)
پهنای پشتی جلو 1348 (میلی متر)
پهنای پشتی عقب 1295 (میلی متر)
ترمز و انتقال قدرت
استاندارد سفارشی 
سیستم ترمز ABS
نوع انتقال قدرت دیفرانسیل جلو  
سیستم کنترل پایداری
امکانات ویژه
استاندارد سفارشی 
تنظیم برقی صندلی راننده
حافظه صندلی راننده
شیشه برقی عقب
رینگ اسپرت
سیستم کنترل سرعت
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
گرمکن صندلی
سنسور باران
شیشه شوی چراغ جلو
سنسور دنده عقب
سیستم صوتی
استاندارد سفارشی 
پخش کاست دار
پخش CD
پخش DVD
سیستم تعویض CD
سیستم ناوبری
سیستم امنیتی
کیسه هوای راننده
کیسه هوای سرنشین جلو
کیسه هوای جانبی جلو
کیسه هوای جانبی عقب
کیسه هوای پرده ای
کیسه هوای زانو
سطح ایمنی (Euro ncap)