اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

وجود حجم انبوه بدهی در مراکز تولید مبدل های کاتالیستی کشور

سالهاست که به کارگیری مبدل های کاتالیستی به خصوص کنیستر در تولید خودروها در جهان به صورت الزام درآمده که خوشبختانه با ورود این فن آوری به کشور خودروسازان داخلی به سمت استفاده از آن در تولیدات خود گام برداشتند .

مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک به عنوان تنها تولید کننده مبدلهای کاتالیستی به ویژه تولید کنیستر در ایران با اشاره به رعایت استانداردهای روز جهانی درتولید کاتالیست در کشور اظهار داشت : استفاده از کنیستر در تولید خودروها حداقل تا 15 درصد باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

دکتر صمدی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با نصب این سیستم بر روی باک بنزین خودروها از هدر رفت بخارات بنزین تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل می آید و موتور خودرو نیز به خوبی تغذیه می شود.

وی با بیان اینکه این فن آوری حدود 40 سال پیش در جهان در تولید خودرو به کار گرفته شده است ، گفت : دلیل آنکه استفاده از کاتالیست ها در کشور تاکنون به طور گسترده انجام نشده و در 5 ماهه اخیر تنها 15 روز هوای پاک در کشور گزارش شده است قطعاً عدم توجه به اجبار استفاده از استاندارد و درتولیدات داخلی می تواند باشد .

دکتر صمدی با تأکید بر لزوم اجبار در ارتقاء استاندارد در تولیدات خودرو کشور ، افزود : در حالیکه استانداردهای روز جهان به سمت یورو 6 در حال حرکت اند تولید کنندگان داخلی ما به علت عدم وجود الزام ،استاندارد یورو 2 را در تولیدات خود لحاظ می کنند .

وی گفت : بر اساس اعلام دولت مقرر شده بود رعایت استاندارد یورو 4 طی سال جاری آغاز شود که متأسفانه آغاز رعایت استاندارد فوق به سال 91 موکول شد .

مدیرعامل شرکت تولیدکننده کاتالیستها در کشور با ابراز گلایه از کاهش تقاضا در استفاده از محصولات این شرکت تصریح کرد :تا زمانیکه رعایت استاندارد یورو 4 در تولید خودرو در کشور رعایت نشود استقبال از خرید باک های شش لایه تنها به تولیداتی اختصاص خواهد داشت که صادر خواهند شد .

صمدی با اشاره به توافق وزارت صنایع با این شرکت در زمینه سرمایه گذاری درتولید کنیستر استاندارد یورو 4 اظهار داشت : تغییر سیاستهای دولت موجب شده بازده شرکت تولیدکننده کنستر به شدت کاهش یابد و حجم انبوهی از بدهی به تولیدکنندگان در این بخش هجوم آورد .

هوندا فیت ، پریوس را کنار زد

بعد از رونمایی نسخه هیبریدی هوندا فیت و فروش گسترده آن ، بالاخره خودروی هیبریدی تویوتا پریوس بعد از 20 ماه صدرنشینی در جدول فروش جای خود را به فیت داد .

به گزارش خبرخودرو، هوندا ماه گذشته 14873 دستگاه خودروی جدید فیت را به فروش رساند و بعد از سه سال به پرفروش ترین خودرو تبدیل شد.

بعد از هوندا فیت ، دایهاتسو موتور با فروش 14209 دستگاه در رده دوم قرار دارد و پریوس با 40% افت فروش در رتبه سوم جای گرفته است .پیش از این خودروی کم مصرف پریوس توانسته بود به دلیل بالا بودن قیمت سوخت ، رقبای خود را کنار زده و فروش بسیار خوبی داشته باشد .

قیمت هوندا فیت از 19400 دلار شروع می شود که هم اکنون پایین ترین قیمت برای یک خودروی هیبریدی است . اطلاعات فوق همگی روز گذشته توسط انجمن خودروسازان ژاپن اعلام شده بودند .


عرضه خودرو کم مصرف رانا

دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو با نام تجاری «رانا» با حداکثر خودکفایی، دارای موتور کم مصرف و بدون وابستگی به کشورهای خارجی درشهریورماه سال آینده همزمان درایران و در چهارقاره جهان عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: رانا درراستای توسعه برند ملی ایران خودرو با طراحی و استاندارد های روز، مناسب برای خانواده ، ارزان قیمت و درکلاس C خودرو صندوقدار تعریف شده است.

وی خاطر نشان ساخت: این خودرو اولین خودرو ایرانی درتطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده ((Pedestrian impact درهنگام تصادف است و همچنین قابلیت اخذ استانداردهای آلایندگی یورو 4 و 5 را دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: در راستای کسب مزیت رقابتی در بازار های خارجی رانا علاوه بر استاندارد های روز اروپا جایگاه مطلوبی در رده بندی ایمنی درمیان خودرو های همکلاس بر مبنای معیار EUroNCAP چهار ستاره براساس سطح ایمنی برای راننده، سرنشین بزرگسال، کودکان، برخورد با عابر پیاده و تجهیزات ایمنی دارد.

نجم الدین اظهارداشت: با طراحی و توسعه بخش عمده ای از زیر مجموعه های پلتفرمی، رانا برروی پلتفرمی با مالکیت معنوی شرکت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو مجهز به سیتم مالتی پلکس، ترمز ضد قفل، کیسه هوا راننده و سرنشین و گیربکس ساخت داخل است.

نجم الدین تاکید کرد: تولید رانا با موتور 1600 سی سی شروع می شود و به تدریج به سایر خانواده موتور های ایران خودرو تجهیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تیراژ کلی تولید خودرو رانا سالانه 150 هزار دستگاه است، خاطر نشان ساخت : 25 درصدتیراژ تولید این خودرو به 20 کشور جهان صادر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه درساخت خودرو رانا از بهترین قطعه سازان ایرانی استفاده شده است، خاطر نشان ساخت: قراراست در سال آینده 15تا20هزار دستگاه رانا تولید و به بازار عرضه شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مهمترین مزیت رانا را استفاده حداکثری از ثروت های گذشته و حال ایران خودرو، عدم وابستگی به شرکت های خارجی، عمده اجزای پلتفرم این خودرو شامل موتور، سیستم تعلیق و سیستم های برق و الکترونیک توسط متخصصان و طراحان ایران خودرو توسعه پیدا کرده است، عنوان کرد.

گفتنی است اسم رانا، نو واژهای پارسی و خوش آوا بوده و از حیث آوایی و نگارشی، اصوات و حروف مشترکی با نام کشور عزیزمان ایران دارد؛ همچنین رانا به قیاس با خوانا، توانا و شنوا که از بن مضارع و مصوت تشکیل شده است، به معنای توانایی راندن و قابل راندن تفسیر می شود.

خودرو فوق کم مصرف فولکس واگن!

فولکس واگن خودرو فوق کم مصرف جدید XL1 را در نمایشگاه اتومبیل قطر رونمایی کرد .

به گزارش خبرخودرو، فولکس واگن در بیانیه ای گفت: فناوری بسیار نوین طراحی خودرو های برقی هیبریدی و نوآوری شرکت فولکس واگن همگی در تولید خودرو XL1 به کار رفته است.

این خودرو با هر گالون سوخت 313 مایل را می پیماید و در هر کیلو متر فقط 24 گرم آلایندگی کربن دی اکسید دارد.

این خودرو دارای یک جعبه دنده هفت سرعته دارای یک موتور دیزلی 800 سی سی است که با یک موتور برقی سری شده و قادر است به کمک موتور الکتریکی خود 35 کیلومتر را طی کند.

فولکس واگن این خودرو را گامی جلو تر به سوی تولید خودرو های فوق کم مصرف عنوان کرد و از ادامه تحقیقات این شرکت در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خبر داد.

رونمایی از سمند فرمان برقی با کنترل هوشمند

از خودروی سمند فرمان برقی با کنترل هوشمند ساخت داخل، درمحل وزارت صنایع و معادن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن در این مراسم با اشاره به قابلیت های ویژه این نوع فرمان خودرو از جمله کنترل بیشتر و مصرف انرژی کمتر گفت: سیستم فرمان برقی کاهش قابل ملاحظه ای را به لحاظ مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی خودرو در پی دارد و در عین حال پایه ای برای توسعه سایر سیستمهای قابل نصب به روزو مدرن بر روی خودرو ها به ویژه هیبریدی به شمار می رود.

محسن حاتم افزود: در این نوع فرمان می توان درجه کمک را تعریف کرد و در سرعتهای بالا که نیازی به کمک مدار هیدرولیکی برقی نیست می توان درجه را کاهش داد و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد: فرمان برقی همچنین می تواند در کنترل و پایداری خودرو در سرعتهای بالا کمک کند و با استفاده از این فرمان درجه کمک در سرعتهای متفاوت تنظیم می شود.

در این مراسم همچنین رییس مرکز تحقیقات ایران خودرو گفت: زمانی که خودرو از نوع کاملا هیبرید و دو سوخته باشد این سیستم مورد نیاز است و زمانی که موتور بنزینی از مدار خارج می شود می تواند عملکرد فرمان خودرو را تضمین کند.

نیما مصلح خاطر نشان کرد: تولید این نوع فرمان بر روی پروژه های جدید و سایر محصولات ایران خودرو در حال پیگیری است و ظرف 2 سال آینده به تولید انبوه می رسد.

بر اساس این گزارش، این پروژه حاصل تلاش یک ساله محققین داخلی و فعالیت مشترک وزارت صنایع و معادن ، مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو ، دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری پردیس ، بخش خصوصی است و برخی محققان خارجی است.

ازمزایای این خودرو می توان به کاهش مصرف سوخت تا 3 درصد، کاهش وزن 5 تا 10 کیلوگرمی به دلیل کاهش اجزای مکانیکی و کاهش مقدار آلاینده های گوناگون و کاهش صدا به دلیل حذف پمپ هیدرولیک اشاره کرد.

همچنین مستقل بودن منبع انرژی محرکه سیستم فرمان از موتور و در نتیجه قابلیت کار در شرایط موتور خاموش ، به کار افتادن سیستم غیرالکتریکی در صورت قطع جریان برق خودرو و افزایش ایمنی به سبب لحاظ کردن سرعت درعملکرد فرمان از دیگر مزایای این نوع فرمان ذکر شده است.

مگان آر.اس خودروی پلیس می شود

شرکت رنو فرانسه قرارداد تحویل خودروهای مگان آراس را با پلیس این کشور امضا کرد .

به گزارش خبرخودرو، اگر چه تعداد خوردوهای بنزینی آراس ، هنوز مشخص نشده ولی به گفته یکی از افراد مطلع با امضای این قرارداد موافقت شده و مراحل قانونی آن طی شده است

پیش بینی می شود پلیس فرانسه برای نوسازی ناوگان خود تاکنون سفارش ساخت 70 دستگاه مگان آراس را داده باشد ولی هنوز این مطلب تأیید نشده .

به گفته این فرد آگاه هدف پلیس فرانسه علاوه بر نوسازی ناوگان خود ، بالا بردن میانگین سرعت خودروهای گشت در بزرگراه های این کشور ، مخصوصاً پاریس می باشد .
.

آغاز تولید پژو 508 جدید

شرکت پژو سیتروئن در نظر دارد به منظور تولید به موقع پژو 508 از ماه آینده ساعت کاری تأسیات رنه را افزایش دهد .

به گزارش خبرخودرو، قرار است در برنامه ای با عنوان شیفت کاری متغیر کارگران تأسیسات رنه به تولید خودروی 508 بپردازند .

این اولین باری است که چین برنامه کاری در صنعت خودروسازی فرانسه اجرا می شود . در طی این برنامه کارگران شیفت شب حدود 28 ساعت در هفته کار می کنند ولی دستمزد 35 ساعت را دریافت می کنند . در این سیستم کاری کارگران مبلغی را به صورت ثابت و بدون توجه به حجم کاری در هر ماه دریافت می نمایند .

دنیس مارتین – رئیس بخش عملیات های صنعتی – گفت : دو شیفت فعلی نمی تواند ضامن تولید به موقع خودروی پژو 508 جدید که قرار است در ماه فوریه وارد بازار گردد ، شود .

وی گفت : با تولید این خودرو با حجم فروش خود در سال 2011 را تا 60% افزایش می دهیم . همچنین شیفت کاری جدید شانس ما را در پاسخگویی به تقاضای بالای بازار افزایش می دهد .