اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودرو هیبریدی توربوشارژ فولکس واگن

فولکس واگن خودروساز آلمانی نسخه تازه از مدل جتا را با سیستم هیبریدی توربوشارژ به نمایشگاه خودرو کانادا برده است .

به گزارش «عصرخودرو» این خودروساز همچنین تغییرات در طراحی ظاهری این خودرو ایجاد کرده است که به کاهش مصرف سوخت در این مدل کمک کرده است .

جتا هیبریدی با موتور 1.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر 150 اسب خار قدرت دارد .

موتور الکتریکی این خودرو نیز 25 اسب بخار قدرت دارد و تنها با موتور الکتریکی جتا هیبریدی 70 کیلومتر در ساعت سرعت دارد .

فولکس واگن همچنین مدل AWD مفهومی کراس کوپه را نیز به این نمایشگاه برده است.

تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش تا پایان امسال

به گزارش خبر خودرو،مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد ، سازمان ملی استاندارد گفت : هم اکنون رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و به سفارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام می شود.

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : سازمان استاندارد ضمن اینکه استانداردی را منحصرا برای مراکز خدمات پس از فروش تدوین می نماید بلکه این استاندارد مشمول استاندارد اجباری است.

وی گفت : این دستورالعمل هم اکنون با کمک انجمن خدمات پس از فروش و برخی خودورسازان در حال تدوین است و امکان دارد تا پایان سال به تدوین نهایی آن به پایان و اجرایی شود.

وی افزود : هم اکنون نظارت و رتبه بندی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد انجام می شود به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت است و در چارچوب قانون نیست اما اقدامی که سازمان ملی استاندارد انجام می دهد استانداردی قانونی و اجباری است.

وی تصریح کرد : زمانی که قانون کالایی را مشمول قانون استاندارد اجباری می کند در نتیجه ارائه دهنده آن خدمات باید خودس را با شرایط موجود تطبیق دهد.

وی تاکید کرد : قطعا با تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش کنترل و نظارت بر ارائه خدمات بیشتر شده و در این راستا مواردی را هم اکنون شاهد آن هستیم مثل کالاهای غیر استاندارد کالاهایی که هویت ندارند از مراکز خدمات پس از فروش ، جمع خواهند شد و دیگر شاهد قطعات بی کیفیت در مراکز خدمات پس از فروش نخواهیم بود.

وی یاد آورشد : این استاندارد جدید ارتباطی به استاندارد و کیفیت قطعات ندارد بلکه در خصوص هویت کالای قابل عرضه در مراکز خدمات پس از فروش خواهد بود.

وی اظهار داشت : هم اکنون رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش به وزارت صنایع واگذار شده است و سازمان استاندارد فقط وظیفه نظارتی دارد.

برنامه همکاری ایران خودرو با شرکای جدید خارجی

ایران خودرو در کنار توسعه برند ملی برای افزایش سهم بازار و تقویت استقلال صنعتی، جهت تکمیل سبد محصول خود با شرکت‌های معتبر خودروسازی جهانی نیز همکاری می‌کند.
به گزارش ایکوپرس، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب، گفت: بر اساس برنامه استراتژیک ایران خودرو که چهار سال پیش هدف گذاری شد، سهم برند ملی در سبد محصولات از ۱۷ درصد در آن زمان به ۳۰ درصد در سال ۹۱ افزایش یافته است.
وی افزایش تولید رانا و تولید دنا در سال آینده را دارای جایگاه مهم در این امر دانست و گفت: علاوه بر پروژه‌های توسعه محصول با برند ملی و داخلی، مذاکراتی با شرکای خارجی در برنامه ما قرار دارد که بر اساس آن محصولات دیگری در کنار برند ملی تولید و به سبد محصولات افزوده خواهند شد.
سلیمانی، وانت یو ۹۰ و تندر دنده اتوماتیک و فیس لیفت را از تازه‌ترین نتایج همکاری با رنو ذکر کرد و گفت: مذاکراتی نیز انجام شده تا محصول تازه ای از رنو را در سبد ایران خودرو داشته باشیم که در صورت قطعی شدن این امر اطلاع رسانی خواهد شد.
قائم مقام ایران خودرو، شریک یابی را از راهبردهای مهم ایران خودرو عنوان کرد و گفت: بر این اساس در سال ۸۹ بیست خودروساز خارجی معتبر مورد بررسی قرار گرفتند و از میان آن‌ها ۱۰ خودروساز انتخاب و با آنان مذاکره شد که در نهایت مذاکرات با سه شرکت برای تکمیل سبد محصولات ایران خودرو در کلاس اس. یو. وی، کلاس کوچک آ و بی و ابعاد بزرگ دی و ای. شروع شده است.
وی افزود: این محصولات در ابتدا به صورت سی کی دی تولید خواهند شد اما ساخت داخل قطعات اولویت اصلی ماست و تا حد امکان قطعات از منابع داخلی ایران تأمین خواهند شد. در همین راستا مذاکراتی نیز با شرکای آسیایی و اروپایی آغاز و به تفاهم نهایی نزدیک شده که بعد از قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خودرو سال ۲۰۱۳ معرفی شد

هیوندا موفق شد جایزه خودروسال ۲۰۱۳ کانادا را در رقابت با خودروهای دیگر کسب کند. این جایزه از سوی انجمن خبرنگاران خودرو کانادا به هیوندا اعطا شد.این خودرو سدان جایزه خودرو سال را در رقابت با دیگر فینالیست ها هیوندایی الانترا GT و پورشه باکستر به دست آورد.


جایزه خودرو سال ۲۰۱۳ کانادا در چهلمین نمایشگاه سالانه خودرو کانادا به هیوندا اکورد اعطا شد. در بخش خودروهای کارامد هیوندایی سانتافه نیز در رقابت با فورد اسکیپ توانسته جایزه بهترین خودرو در این گروه را کسب کند. پورشه ۹۱۱ کاررا S نیز به جایزه بهترین طراحی دست یافت.

پژو ۲۰۰۸ جدید: شاسی بلند و زیبا

این خودرو جدید قرار است در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس رونمایی شود. این نخستین حضور جهانی ۲۰۰۸ خواهد بود و قرار است مدل تازه در فرانسه ، برزیل و چین تولید شود ...

این خودرو جدید قرار است در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس رونمایی شود. این نخستین حضور جهانی ۲۰۰۸ خواهد بود و قرار است مدل تازه در فرانسه ، برزیل و چین تولید شود . مدل تازه خودروساز فرانسوی رقیبی برای فورد اکواسپرت و نیسان جوک خواهد بود.
این خودرو با طراحی جدید و موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر قرار است در بازار اروپا عرضه شود. همچنین مدل ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری دیزلی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

پژو ۲۰۰۸

3 مدل تازه کیا امسال وارد بازار می شوند

کیا خودروساز کره جنوبی قصد دارد 3 خودرو جدید را به زودی معرفی کند .

کیا این 3 مدل جدید و باز طراحی شده را برای معرفی به نمایشگاه خودرو نیوویرک خواهد برد .

یکی از این مدل های تازه سول 2014 خواهد بود که چندی پیس برخی جزییات و تصاویری از مدل تازه منتشر شد.

این خودرو احتمالا بر پلتفرم ریو خواهد بود و همچنین به موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است .

طراحی ظاهر این خودرو نیز با تغییراتی عرضه شده سات .

علاوه بری این خودروساز کره جنوبی قصد دارد دو مدل تازه دیگر یعنی سراتو کوپه و اپتیما سدان را نیز در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

نگاهی به بازار خودروی جهان+عکس



فروش خودرو در هند در آستانه سقوط
برای اولین بار ظرف 10 سال گذشته فروش خودرو در بازار هند در سال مالی جاری در آستانه سقوط است.به نظر می رسد رشد کند اقتصادی، نرخ بهره بالاو قیمت فزاینده سوخت بر بازار خودرویی که قرار بود به یکی از بزرگترین ها در دنیا تبدیل شود تاثیراتی منفی گذاشته است.

ویشنو ماتور، مدیر انجمن خودروسازان هند می گوید همه این ها به کاهش تقاضا منجر شده است.این موسسه پیش بینی اش در مورد رشد فروش در سال مالی جاری را که در 31 مارس آینده پایان می یابد، از 9 تا 11 درصد به 1 تا 3 درصد کاهش داده است.در 5 ماه از 10 ماه ابتدایی این سال فروش خودرو در بازار هند مدام کاهش یافته، از جمله کاهش 12 درصدی در ژانویه. در بازه زمانی آوریل 2012 تا ژانویه 2013 فروش خودروهای ساخت داخل هند با 8/1 درصد کاهش به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه رسیده است.



افزایش فروش جگوار لندرور
جگوار لندرور می گوید فروش خودروهایش در سراسر دنیا در ماه ژانویه با افزایشی 32 درصدی نسبت به اولین ماه سال گذشته میلادی به 34 هزار و 877 دستگاه رسیده است.

خودروساز انگلیسی این جهش را بیش از همه مدیون فروش در چین و منطقه آسیا-اقیانوسیه است.این رشد برای تاتا موتورز، شریک هندی جگوار لندرور که شرایط چندان رو به جلویی ندارد و فروشش در ماه ژانویه 30 درصد کاهش یافته هم خبر خوشی محسوب می شود.در اولین ماه سال 2013 فروش خودروهای سواری جگوار با 40 درصد افزایش به 5 هزار و 759 دستگاه و فروش خودروهای شاسی بلند لندرور با 31 درصد افزایش به 29 هزار و 118 دستگاه رسیده است.خودروساز انگلیسی امیدوار است این روند در طول سال جاری همچنان ادامه یابد.



افزایش فروش پورشه
پورشه می گوید فروش خودروهایش در اولین ماه سال 2013 نزدیک به 5/25 درصد افزایش داشته و از 9 هزار و 613 دستگاه در ماه مشابه سال گذشته به 12 هزار و 61 دستگاه رسیده است.

بیشترین رشد فروش خودروساز آلمانی در آمریکا ثبت شده است، جایی که توانسته با فروش 3 هزار و 358 خودرو رشدی 7/31 درصدی را تجربه کند.برنارد مه یر مدیر فروش و بازاریابی پورشه می گوید سال برای خودروساز آلمانی به خوبی آغاز شده است: «ما مدل های جذابی به مشتریان عرضه کرده ایم و به همین دلیل نسبت به سال 2013 بسیار خوشبین هستیم.» فروش پورشه در چین هم رشد بالایی داشته است: 1/38 درصد.در اروپا هم با وجود همه بحران های مالی پورشه توانسته رشدی 9 درصدی را در ماه ژانویه ثبت کند.

اعلام اولین جرئیات جدیدترین محصول سئات

سئات اولین تیزر تبلیغاتی هاچ بک سه در لئون – که قرار است ماه آینده در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2013 رونمایی شود – را منتشر کرد.

به گزارش خبر خودرو، بعد از آن که نسل جدید سئات لئون در نمایشگاه 2012 پاریس رونمایی شد، این خودرو توانست بار دیگر و از طریق معرفی نسخه سه درش وارد اخبار مهم صنعت خودروسازی جهان شود.

این خودرو ماه آینده و در جریان نمایشگاه اتومبیل 2013 ژنو معرفی خواهد گردید و به نظر می رسد که طراحی تقریبا یکسانی با مدل پنج در در خود داشته باشد و حتی از موتوری مشابه به استفاده نماید.

گمان می رود طیفی شامل پنج موتور مختلف از توان 89 تا 181 اسب بخار برای موتورهای 2.0 لیتر TDI دیزل و 1.8 لیتر TSI بنزینی آن در در نظر گرفته شده باشد.

یک جعبه دنده پنج سرعته دستی نیز بر روی آن نصب شده که می تواند در صورت نیاز به صورت شش سرعته دستی ، شش سرعته DSG و هفت سرعته DSG مورد استفاده قرار گیرد.

این خودروی جدید بر روی پلتفرم MQB فولکس واگن که برای آئودی A3 و فولکس واگن کلف 7 نیز استفاده می شود تولید شده است.