اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

برزیل خودرو با سوخت اتانول و بنزین تولید می کند

 انجمن خودروسازان برزیل روز دوشنبه از تولید انبوه خودرو با سوخت های دوگانه اتانول و بنزین خبر داد. 
به گزارش خبرخودرو ، انجمن خودروسازان برزیل اعلام کرد برزیل از سال دو هزار و سه میلادی تا کنون توانسته است هفت میلیون خودرو دوگانه سوز تولید کند. 

برزیل تلاش می کند تولید اتانول برزیل را که از نیشکر بدست می آید، افزایش دهد. به گفته مقامات برزیل، اتانول می تواند به عنوان منبع انرژی پاک و پایدار مورد استفاده قرار گیرد. 

خودروسازان برزیلی طی سال گذشته دو میلیون خودرو با سوخت های دوگانه بنزین و اتانول را به فروش رساندند. این در حالی است که طی سال دو هزار و سه میلادی تنها چهل و هشت هزار خودرو دو گانه سوز در این کشور تولید شده است. 

بر اساس پیش بینی ها، پنجاه و دو درصد خودروهای برزیل طی سال دو هزار و سیزده میلادی دوگانه سوز خواهند شد. این رقم چهار برابر خودروهای دوگانه سوز برزیلی در سال دو هزار و هفت میلادی است. 

بر اساس توافقات به عمل آمده در حاشیه افتتاحیه کنفرانس سوخت های زیستی، اتانول از سال دو هزار و نه میلادی به عنوان سوخت رسمی رقابت های اتوموبیل رانی "ایندی کار" مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تندر90 ایران خودرو با کارت طلایی به بازار می آید

برای مشتریان جدید تندر90 شرکت ایران خودرو ، کارت طلایی صادر می شود. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سید مرتضی آل داوود ،رئیس برند رنو با بیان این مطلب گفت:. با توافقات صورت گرفته ،صدور کارت طلایی دو تا چهار ستاره شامل ارایه خدمات تعمیرگاهی و امداد جاده ای توسط شرکت امداد خودرو برای ثبت نام شدگان جدید و مشتریان قبلی بنا بر درخواست مشتری آغاز شده است.


وی خطاب به مشتریانی که خودروی آن ها کمتر از یک ماه تحویل و یا پیمایش کمتر از 500 کیلومتر دارند،گفت:افراد مذکور می توانند با مراجعه به مراکز شرکت و یا از طریق شماره تلفن های 09644 و 31-88608030 امور مشترکین امداد خودرو نسبت به دریافت کارت طلایی اقدام کنند.


رئیس برند رنو ایران خودرو با بیان این که خدمات پس از فروش تندر90 ایران خودرو با جدیت خاصی در حال پی گیری است و برای مسوولان تولید این خودرو،خدمات پس از فروش تندر90 از اهمیت خاصی برخوردار است ،گفت : در حال حاضر تعداد نمایندگی های منتخب تندر 90ایران خودرو از 30 به 62 نمایندگی رسیده و در تمامی مراکز استان ها از جمله زاهدان و بندرعباس ، خدمات پس از فروش این خودرو در حال توسعه است.


وی خاطرنشان ساخت :مشتریان تندر 90 می توانند از طریق وب سایت ایران خودرو www.ikco.com به آخرین لیست نمایندگی ها دسترسی پیدا کنند.


آل داوود از طرح بازدید رایگان زمستانی خودروی تندر 90 در کنار سایر محصولات ایران خودرو در نمایندگی های منتخب خدمات پس از فروش خودروی مذکور خبر داد وگفت :در 31 نمایندگی منتخب شامل تعمیرگاه های مرکزی ایران خودرو و در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، همدان، یزد و ... بازدید رایگان خودروی تندر 90 توسط افراد آموزش دیده توسط شرکت رنو فرانسه انجام می شود. 


وی در مورد دریافت گواهی نامه اهتمام به کیفیت تندر90 ایران خودرونیز خاطرنشان ساخت : تندر90 تولیدی ایران خودرو با کسب جایزه ملی اهتمام به کیفیت در بخش خودروهای برتر کشور قرار گرفت. 


رئیس برند رنو افزود : گواهی نامه اهتمام به کیفیت تندر 90 ایران خودرو بر اساس مدل ملی کیفیت ارزیابی شده است. 


وی به شاخص های مدل کیفیت ملی اشاره کرد وگفت : محور های این مدل از مدیریت در کیفیت محصول ،چشم انداز وراهبرد های بهبود کیفیت محصول ،نقش کارکنان ومهارت کیفی پرسنل در تولید،فرایند های کیفیت وبهبود در محصول ،رضایت مشتریان در خصوص فروش وخدمات پس از فروش ونتایج زیست محیطی در حفظ منافع جامعه تشکیل یافته است . 


وی افزود :زمانی که نظام تولید یک خودرو بر مبنای فرایند های یاد شده امتیاز مورد نظر را به دست آورد گواهی نامه اهتمام به کیفیت را کسب می کند . 


وی با اشاره به عوامل ناظر بر گواهی نامه اهتمام به کیفیت گفت : کسانی که گواهی نامه اهتمام به کیفیت را نظارت وتایید می کنند، 15تن از متخصصان و صاحبنظران در کیفیت محصول هستند همچنین 9 وزیر و نماینده دادستان کل کشور نیز مسوولیت شورای سیاست گذاری جایزه ملی کیفیت را برعهده دارند ضمن آن که رئیس موسسه استاندارد نیز این جایزه را صحه گذاری می کند.

نصب جعبه سیاه روی خودروها در ایتالیا

وزیر زیر ساخت ها و حمل و نقل ایتالیا اعلام کرد امنیت جاده ای موضوع بسیار مهمی است که باید همواره مورد ارزیابی قرار بگیرد و در این راستا نصب جعبه سیاه روی خودروها لازم و ضروری است. 

در روزهای پایانی هفته گذشته تعداد کشته و زخمی شدگان ناشی از تصادف خودروها بسیار بالا بود به اندازه ای که آلترو ماتئولی وزیر زیر ساخت ها و حمل و نقل ایتالیا در این زمینه گفت در میزان تصادف های جاد ه ای و تعداد کشته شدگان من هرگز نمی گویم که همه چیز به خوبی پیش می رود اما امنیت جاده ای مسئله ای است که باید همواره مورد ارزیابی قرار بگیرد و در این زمینه ابتکار جدیدی با نصب جعبه های سیاه روی همه وسایل نقلیه، بمنظور ثبت تمامی وقایع صورت خواهد پذیرفت. اما نصب این نو ع جعبه ها با در نظر گرفتن رفت و امد دیگر خودروهای اروپایی در کشور ما شاید بی فایده باشد زیرا فقط خودروهای ما دارای جعبه سیاه خواهند بود در حالیکه دیگر خودروهای کشور های اروپایی این جعبه را ندارند. وی در ادامه تصریح کرد برای برطرف کردن این مشکل در تاریخ نهم دسامبر امسال در نشست شورای وزیران اتحادیه اروپایی پیشنهاد استفاده از این روش امنیتی را در تمام کشورهای اروپایی خواهم داد و مطمئن هستم که این پیشنهاد مورد قبول واقع خواهد شد. 

وزیر زیر ساخت ها و حمل و نقل ایتالیا در ادامه افزود به نظر من نصب جعبه های سیاه در داخل خودروها عاملی بازدارنده برای هر نوع بی احتیاطی است. این جعبه سرعت غیر مجاز ، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و دیگر موارد غیر مجاز در حین رانندگی را مشخص خواهد کرد. 


وی در ادامه به نقش اموزشی مدارس در رابطه با قوانین رانندگی اشاره کرده و گفت مسئله ای وجود دارد که هیچ دولتی نمی تواند ان را انجام بدهد و ان مسئولیت پذیری خانواده ها است. خانواده ها باید به فرزندان خود یاد بدهند که خودرو وسیله ای باارزش و بسیار مفید است و نمی توان از آن برای اجرای حرکات نمایشی استفاده کرد.

مدل ویژه فیات آبارت

کمپانی فیات به مناسبت صد سالگی تیونر محبوبش یعنی آبارت اقدام به معرفی یک مدل ویژه از خودروی پر طرفدار و جذاب 500 کرده است .

به گزارش خبرخودرو ،‌ کارگاه تیونینگ آبارت که 100 سال قبل توسط کارل آبارت راه اندازی شده روی این خودرو کار کرده و آن رابا لقب "آبارت از صفر تا 100 " داده است .

به عبارت دیگر آبارت تمام تجربیات صد ساله خود را در این خودرو به کار گرفته تا یک نمونه تاریخی از مدل محبوب 500 بسازد .

این خودرو مجهز به یک موتور 4/1 لیتری کوچک است که به مدد تجربه آبارت به نیروی اعجاب آور 160 اسب بخار دست پیدا کرده است .

این خودرو ظرف3/7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر به ساعت می رسد و نهایتا به سرعت 211 کیلومتر برساعت دست می یابد . قرار است از یان مدل فقط 101 دستگاه ساخته شود.

همکاری تیونر ایرانی با تیونر پورشه

کمپانی منصوری تیونر مشهور ایرانی الاصل که در اروپا آواره ای بلند دارد به زودی همکاری های مشترکی را با رین اسپید تیونر پورشه آغاز خواهد کرد.


به گزارش خبرخودرو، کورش منصوری تیونر ایرانی که به واسطه سالها در تقویت ظاهر و باطن سوپر اسپرتها و سوپر لوکس های انگلیسی و آلمانی مثل بنتلی ، رولزرویس ، استون مارتین و مرسدس از محبوب ترین ها در ژانر خودروهای ویژه محسوب می شود اخیراً ارتباط خوبی با بنیانگذار رین اسپید یعنی « فرانگ ریندر کنشت » بر قرار کرده و به نظر می آید تجربیات این دو در قالبی مشترک عرضه شود.

منصوری قصد دارد شعبه جدیدی در کشور سوئیس راه اندازی کن و به احتمال زیاد علاوه بر تیونینگ محصولات سنتی خود روی پورشه های رین اسپید هم حساب ویژه ای باز خواهد کرد.

نشست بحران برای کمک به اُپل

وزیر دارایی المان جمعه شب از برگزاری نشست بحران برای کمک به شرکت خودروسازی اُپل در روز سه شنبه خبر داد. 
به گزارش خبرخودرو ،شرکت اُپل به دو میلیارد یورو نیاز دارد که جنرال موتورز شرکت مادر ان قادر به پرداخت ان نیست. 

دولت فدرال المان و دولتهای محلی چند ایالت برای کمک به اُپل اعلام امادگی کرده اند . بیست و پنج هزار کارگر المانی برای اُپل کار می کنند. 

دولت فدرال برای پرداخت تضمینی به ارزش یک میلیارد یورو و دولتهای محلی چهار ایالت نیز برای پرداخت رویهم رفته یک میلیارد یورو دیگر اعلام امادگی کرده اند. 

اشتین بروک وزیر دارایی المان جمعه شب در حاشیه نشست گروه بیست در واشنگتن تایید کرد نشست بحران درباره اُپل روز سه شنبه در محل این وزارت خانه در برلین برگزار می شود. 

اُپل روز جمعه در بیانیه اعلام کرد از دولت فدرال و دولتهای منطقه ای خواستار کمک شده است. 

این شرکت مانند دیگر خودروسازان المانی، برای مقابله با بحران مالی هزاران تن از کارکنان خود را بیکار کرده است.

هامر در آستانه جدائی از جنرال موتورز

کاهش شدید فروش کمپانی سای ( SAAB ) و تأخیر در عرضه مدل جدید این خودروساز سوئدی ،این شائبه را ایجاد کرده که شاید جنرال موتورز مالک این خودرو ساز تصمیم به فروش ساب گرفته است.

به گزارش خبر خودرو ، اما ریک واگومز مدیر عامل جنرال موتورز رسما اعلام کرد که بزرگترین خودرو ساز آمریکا قصدفروش زیر مجموعه هایش را ندارد و اگر بنابر واگذاری باشد فقط و فقط هامر (Hummer) فروشی خواهد بود . ریک واگومز در جلسه ای که اخیرا با وزیر صنایع استرالیا داشته نیز گفته است که زیر مجموعه جنرال موتورز در این کشور یعنی هولدن نیز قطعا تحت امر آنها باقی خواهد ماند. جنرال موتورز البته هامر را به دلایل مشخصی در معرض فروش گذاشته است .خودروهای عظیم الجثه هامر در وضعیت کنونی مشتری بسیار کمی دارند.

تویوتا به دنبال خودرو پنج هزار دلاری

تولیدخودرو "نانو " توسط کمپانی تاتا موتورز هندوستان که به عنوان ارزانترین خودرو جهان را به خود اختصاص داده تعدادی از خودرو سازان جهان رابه چالش کشانده و آنها را وارد رقابت سخت تولید خودرو ارزان کرده است .
به گزارش خبر خودرو، تویوتا بزرگترین خودروساز جهان اخیرا اعلام کرده که به دنبال تولیدیک خودرو 5000 دلاری برای بازارهای خاصی است .

تویوتا که مثل بسیاری از خودرو سازان غربی در بازار آمریکا و اروپا دچار بحران شده سعی دارد با تولید این خودرو کوچک و ارزان بازارهای جدیدی در مناطق دیگر دنیا مثل برزیل ، کشورهای آفریقایی و هندوستان بیابد .

روزنامه آساهی اعلام کرده است که خودرو ارزان قیمت تویوتا احتمالا بر مبنای مدل کوچک این کمپانی به نامIQ خواهد بود و از نظر کیفی بهتر و بالاتر از تاتا نانو است .

تویوتا به احتمال زیاد با استفاده از تجربیات دایهاتسو این خودرو را خواهد ساخت .

دایهاتسو در تولید خودروهای کوچک سابقه زیادی دارد.