اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اینفینیتی هیبرید از راه می رسد

کمپانی نیسان قصد دارد اولین محصول هیبرید خود را روی بدنه لوکس خود یعنی اینفینیتی معرفی کند.

به گزار ش خبرخودرو ، اینفینیتی هیبرید ابتدا قرار است در ژاپن تولید شود و پس از ملاحظه پاسخ بازار و بررسی نکات فنی راهی بازارهای بین المللی شود.نیسان البته در آمریکا مدل آلتیمای هیبرید را ساخته است اما برای بازار ژاپن در صدداست این تجربه را روی اینفینیتی پیاده کند.اینفینیتی هیبرید در عین حال یک خودرو دیفرانسیل عقب است که از نظر تولید تفاوتهایی با آلتیما خواهدداشت .

سران نیسان البته از تولید یک موتور دیزل پاک نیز خبر داده اند که ممکن است بصورت موازی روی محصولات هیبرید در آینده نصب شود.

عرضه مدل باور نکردنی کوپه از گروه خودروسازی رولز رویس

گروه خودروسازی رولز رویس از خودروی جدید خود با نام کوپه فانتوم پرده برداری می کند.

به گزارش خبرخودرو ، از این خودرو که در نمایشگاه ژنو در ماه مارچ از آن رونمایی خواهد شد با عنوان کوپه ای جذاب و دلفریب یاد می کنند.

این خودرو دارای دو در شیک وقشنگ است و آنچه که جالب است اینکه، لولای خودروها عموما از داخل خودرو می باشد؛ در حالی که لولای این خودرو برعکس مدل های رایج است، در نتیجه نحوه باز شدن در خودرو متفاوت است. از نظر فضای داخل خودرو باید گفت که کوپه فانتوم دارای کابینی بسیار شیک و لوکس است که جنس چوب و چرم آن بسیار مرغوب می باشد، به گونه ای که نظر همگان را به سوی خود جلب می کند.

موتور این خودرو با تمام نمونه های ذکر شده متفاوت است، در واقع این خودرو با موتور 12 سیلندر دارای حجم موتور 6.75 لیتر است که قدرت موتور آن 453 اسب بخار است و گشتاور حاصل از این خودرو 720 نیوتن بر متر مربع است. در ساختار این کوپه به صورت گسترده از آلومینیوم استفاده شده است و به خریداران این خودرو این اطمینان داده شده که؛ در برابر خرابی و تصادفات، کوپه فانتوم گارانتی است. علاوه بر این کارفرمایان این کمپانی ادعا کرده اند که تنه و بدنه کوپه فانتوم بسیار محکم و سخت است به طوری که این کمپانی تاکنون از این نظر، چنین تولیدی نداشته است. این خودرو 25 درصد بیش از خودروهای دیگر از بنزین بدون سرب را می تواند حمل کند. در پایان در مورد قیمت این خودرو باید گفت که، فروش این خودرو از 175 هزار پوند آغاز خواهد شد.

تک خال تویوتا در ژنو

تویوتا با معرفی کانسپت IQ به عنوان کوچک‌ترین خودرو جهان نظر بسیاری را در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت 2007 به خود جلب کرد.

به گزارش خبرخودرو ، تویوتا حالا قصد دارد طرح نهایی و آماده به تولید IQ را در نمایشگاه ژنو به به معرض دید عموم بگذارد. این مدل که احتمالاً مدل قطعی IQ برای خط تولید خواهد بود قطعاً رقیب سرسختی برای خودروهای کوچک شهری مثل اسمارت خواهد بود.

تویوتا اعلام کرده که IQ فعلاً برای بازار ژاپن و اروپا در نظر گرفته شده اما ممکن است واکنش بازار تغییراتی در برنامه‌های بازاریابی تویوتا ایجاد کند.

این خودرو سه سیلندر مجهز به موتور یک لیتری بنزینی و دیزل است که نسبت به حجم آن نیروی مناسبی تولید می‌کند.

IQ از پایان امسال وارد چرخه تولید می‌شود و سالانه فقط 100 هزار دستگاه از آن تولید خواهد شد. طول این خودرو تنها سه متر است و برای سه نفر جا دارد.

مدل جدید گروه خودرو سازی میتسوبیشی

گروه خودرو سازی میتسوبیشی از خودروی جدید خود با نام Eclipse پرده برداری خواهد کرد، این خودروی جدید که از مشخصه های بارز ظاهری آن می توان به حالت شبکه شبکه جلوی خودرو که دارای یک نوار پهن در وسط آن است، اشاره کرد به زودی به بازار خواهد آمد.

به گزارش خبرخودرو ، کوپه Eclips از پشت و جلو بسیار شبیه سوپر خودروی نیسان است، از ویژگی های دیگر این خودرو وجود فشارگاه عمیق تر و علاوه بر آن سپرهای بازسای شده جلو و پشت است.

این خودرو در واقع مدل تقویت شده از خودروهای GT است که البته دارای آیرودینامیک بهتری است. علاوه بر این، وجود ترکیبات عالی در این خودرو موجب شده که این مدل کوپه نسبت به مدل های قبلی از شرایط بهتری برخوردار باشد. اگر بخواهیم در مورد موتور این خودرو سخن بگوییم، باید گفت که خریداران این خودرو می توانند در انتخاب موتور آن از دو نوع موتور موجود یکی را انتخاب کنند، یک مدل آن، که از نوع موتور خودروهای GS است که موتور 4 سیلندر بنزینی است که حجم موتور آن 4/2 لیتر و قدرت موتور آن 162 اسب بخار است، اما نوع دیگر موتور آن از مدل موتور خودروهای GTاست که با موتور 6 سیلندر و با حجم موتور 8/3 لیتر که قدرت موتور آن 265 اسب بخار است.

شتاب این خودرو در 60 ثانیه از صفر تا شصت می رسد. در مورد ابزار این خودرو باید گفت که جعبه دنده این خودرو به دو صورت دستی و اتوماتیک است و از دیگر موارد آن وجود سان روف الکتریکی در سقف خودروست و در کنار آن، وجود صندلی های این خودرو که با چرم بسیار مرغوبی زینت داده شده است که همین به داخل خودرو زینت خاصی می بخشد و جرخ های این خودرو که با آلیاژ 18 اینچ و طراحی بسیار عالی نظر هر علاقمند به خودرو را به خود جلب می کند. در واقع باید گفت که این خودرو با ورود خود به بازار شاید بتواند برای مدتی طولانی از نمونه بهترین کوپه ها به حساب رود.

ساخت خودرویی که می تواند زیر آب حرکت کند

: پژوهشگران خودرویی ساختند که زیر اب حرکت می کند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت سوئیسی رین اسپید موفق شده است خودرویی بسازد که می تواند تا عمق ده متر زیر اب برود. قرار است این خودرو در نمایشگاه ماه اینده خودرو در شهر ژنو در معرض دید عموم قرار داده شود.

این دستاورد یادارو فیلمهای جاسوسی جیمز باند است که در ان وی بر خودرویی سوار می شد که می توانست زیر اب به زیردریایی تبدیل بشود. ان تصاویر بااستفاده از شیوه های پویا نمایی ساخته شده بود اما گویا این رویا به واقعیت تبدیل شده است.

شرکت سوئیسی مذکور برای ساخت این خودرو از چند خودروی مسابقات ورزشی استفاده و موتور انها را با چندین موتور برقی جایگزین کرده است. سه موتور در قسمت عقب این خودرو تعبیه شده است. یکی از این خودروها نیروی محرک برای حرکت خودرو بر روی زمین را فراهم می کند و دو موتور دیگر در مواقعی که این خودرو زیر اب قرار می گیرد نیروی محرک ان را تامین می کنند. هوای مکنده از درون یک باک حاوی هوای فشرده که مشابه تجهیزات مورد استفاده در غواصی است تامین می شود. مسوولان شرکت مذکور مدعی هستند این خودرو نه تنها انقلابی در عرصه خودروسازی جهان به شمار می رود بلکه سازگار با محیط زیست نیز است چراکه هیچ گونه گازی از ان متصاعد نمی شود و فضای داخلی ان در مقابل فرسایش ناشی از قرار گرفتن در مقابل اب شور مقاوم است.

مدیر عامل شرکت سوئیسی سازنده این خودرو اعلام کرده است در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید این خودرو به صورت انبوه ندارد و نمی تواند قیمتی برای ان تعیین کند.

تولید سه میلیون دستگاه خودرو در برزیل

اتحادیه خودروسازان برزیلاعلام کرد صنایع خودروسازی برزیل برای اولین بار در تاریخ این کشور موفق شده است در دوازده ماه گذشته سه میلیون خودرو تولید کند.

به گزارش خبرخودرو ،‌ اتحادیه خودروسازان برزیل با اعلام این خبر افزود " از فوریه دو هزار و هفت تا ژانویه دو هزار و هشت دو میلیون و دویست و پنجاه هزار دستگاه خودرو به فروش رفته است که در مقایسه با دوازده ماه قبل از ان بیست و نه و سه دهم درصد رشد داشته است."

جاکسون اشنایدر رئیس این اتحادیه گفت " برخی از شرکتهای جهانی از جمله فیات ، پژو ،‌ سیتروئن و فولکس واگن متعهد به سرمایه گذاریهای جدید در برزیل شده اند تا بتوان به تقاضای روز افزون خودرو در این کشور پاسخ گفت."

وی اضافه کرد " با تزریق سرمایه گذاریهای جدید در ظرفیت تولید خودور برزیل ،‌کمبود خودرو نخواهیم داشت."

اشنایدر افزود " اتحادیه خودرو سازان برزیل اماده است تا گزارش جدید خود را درباره ظرفیت تولیدی بخش خودروسازی که در حال حاضر به سه و نیم دستگاه می رسد در مارس اینده صادر کند."

این اتحادیه پیش بینی کرد حجم تولید خودرو در این کشور به سه میلیون و دویست و سی هزار دستگاه در سال دو هزار و هشت برسد که نسبت به سال دو هزار و هفت هشت و نه دهم درصد رشد خواهد داشت.

انتظار می رود فروش خودرو در سال جاری در این کشور به دو میلیون و هشتصد و نود هزار دستگاه برسد که نسبت به سال گذشته هفده و نیم درصد افزایش خواهد داشت.

تاتا نانو هند به اروپا می رود

 خودرو تاتا نانو هند که ارزان ترین خودرو جهان است به بازار اروپا نیز عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرخودرو ، در پی ارائه این خودرو دوهزار و پانصد دلاری در بازار هند، مسئولان شرکت تاتا در هند اعلام کردند برنامه ای در دست اجرا دارند که ظرف چهار سال آینده، مدل جدیدی از این خودرو ارزان قیمت را با توجه به استانداردهای اتحادیه اروپا تولید و به کشورهای اروپایی عرضه کنند.

مدل جدید کوپه از گروه خودرو سازی مازراتی

گروه خودرو سازی مازراتی خودروی جدیدی با نام Chicane را به بازار عرضه می کند، از این کوپه خوش قواره به عنوان جایگزینی برای مدل کوپه های پیشین یاد کرده اند.

به گزارش خبرخودرو ، این خودروی چهار در که در کشور ایتالیا و توسط کمپانی Turin که با نام IED شناخته شده، برای کمپانی ماسراتی طراحی شده است و قرار است که طی ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش در بیاید و شاید به جرات بتوان گفت که این خودرو می تواند تا حدودی نمایش دهنده سلایق و خواسته های طرفدار خودروی مدل کوپه باشد.

خودروی Chicane کمی از کوپه های رایج که طولی به مساحت 4.4 متر دارند، بزرگتر است.

این خودرو نیز مانند خانواده خودرو های ماسراتی دارای موتور بسیار قویی است، در واقع با موتور 8 سیلندر دارای حجم موتور 2/4 لیتر است که می تواند سرعت بالای 180 مایل در ساعت را براحتی تحمل کند. در مورد ظاهر این خودرو نیز سازندگان آن می گویند؛ این خودرو مانند مدل های سنتی در قسمت جلوی خود دارای شکل های شبکه شبکه است و جراغ های جلوی آن احتیاج به تغییر دارد، تا بتواند قوانین امنیتی را رعایت کند همچنین بر روی درهای این خودرو سه شکاف در هر دو طرف وجود دارد. به طور کلی ظاهر این خودرو در کنار قدرت موتور قابل توجه آن، بسیار زیباست و می تواند در نمایشگاه ژنو بسیاری را تحت تاثیر خود قرار دهد.