اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

داستان BMW از کجا شروع شد

ب ام و مشهور ترین شرکت خودرو سازی آلمان و یکی از افتخارات صنعت این کشور به شمار می آید در این گزارش تلاش شده شما را بانحوه شکل گیری و توسعه این کارخانه بزرگ آشنا کنیم.


در سال 1913 کارل فردریخ راپ که یک مهندس هواپیما بود در یک کارخانه سابق دوچرخه سازی در نزدیکی مونیخ آلمان کارخانه Rap Motoernwerke را که به زبان آلمانی میشه کارهای موتوری راپ را تاسیس و بنیانگذاری نمود، او شروع به تولید موتور هواپیما کرد ولی با مشکل ارتعاش موتور روبرو شد.

در سال 1916 شرکت راپ با شرکت Austro-Hungary برای تولید25 موتور بزرگ هواپیما V12 قرارداد بست،اما با مشکل اطمینان کارکرد موتور روبرو شد، برای رفع مشکل اقدام به خرید موتورهای 4 سلیندر هواپیما که با آب خنک میشدند، از کارخانه Gustav Otto factory نمود،در ماههای بعد با ادغام دو کارخانه Gustav Flagmaschinefabric وRapp-Motorenwerkeکارخانه Bayerische Flugzeug-Werke شکل گرفت .
بعد از کناره گیری راپ از مدیدیت شرکت ،فرانس جوزف پاپ مهندس هواپیما که از کارخانه داران اتریشی بود مدیریت شرکت بایریشه را به عهده گرفت ،او مسئول نظارت بر قراردادهای مهم نظامی شرکت بایریشه بود،پاپ شرکتهای موجود و زیر مجوعه را به شرکت Bayerische Motoren Werke Gmbh تبدیل نمود و عملاً کمپانی BMW را تاسیس و بنیانگذاری نمود.

پس از جنگ جهانی اول و شکست آلمان ها, به دلیل قطع نامه ی ورسای کارخانه ی ب ام و وادار شد که بخش تولید موتور هواپیماکه اصلی ترین محصولش بود  را متوقف کند. این کارخانه مجبور شد برای ادامه حیات تا سال ۱۹۲۳ تنها موتور سیکلت بسازد و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.

آرم آبی رنگ نشان این کارخانه برخی از زمان ها به پره‌های چرخنده یک هواپیمای ملخی تشبیه می‌شود. و این در سال ۱۹۲۹ مورد تایید این کارخانه قرار گرفت که نزدیک به ۱۲ سال پس از طراحی این لوگو بود.

نخستین موفقیت این شرکت تولید هواپیماهای IIa inline-six بود که در زمان پیکار‌های جنگی ایجاد شد. در هنگامه ی جنگ جهانی دوم نیز بی ام وی دوباره دست به تولید هواپیما و موتورهای آن برای نیروی هوایی، دوباره مسلح شده آلمان شد.

در سال ۱۹۵۹ با توجه به اوضاع اقتصادی بد این کارخانه، پایه گذاران آن تصمیم گرفتند که دو برنامه را ادامه دهند،یعنی یا کارخانه را معلق کنند یا این که به همین وضع به کار خود ادامه دهند. آن ها پس از بررسی ها، تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند و با چند کارخانه ی کوچک هواپیما سازی باقی مانده پس از جنگ همکاری خود را آغاز کردند. این همکاری باعث سود دهی و موفقیت دوباره ی ب ام و شد.در همان سال بود که ۴۵٪ سهام این شرکت توسط خانوادهٔ کوانت (Quandt) خریداری شد و بقیه نیز به صورت عمومی به مردم واگذار شد.


ب ام و در سال ۱۹۹۴ کارخانه ی انگلیسی روور (Rover) را خریداری کرد و این کارخانه تا سال ۲۰۰۰ پیش از زیان دهی بسیار شدیدش به دست ب ام و اداره می‌شد. پس از واگذاری روور به کمپانی فینیکس (Phoenix) در سال ۲۰۰۰ ب ام و شرکت مینی (MINI) را خریداری کرد.

ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. این کمپانی دارای کمپانی های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) است، و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است .


شرکت ب ام و این روزها سازنده ی ماشین‌های لوکس و با کیفیت است و کمپانی مادر کارخانه‌هایی مانند رولز رویس و مینی می‌باشد. 

بهمن شش خودرو جدید به بازار وارد می‎کند

به گزارش ایسنا، از جمله محصولات جدید این شرکت، خودرو مزدا3 با موتور 1600 سی.سی است که شش ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. البته با توجه به این‌که موتور مزدا3 فعلی این شرکت 2000 سی.سی است، قیمت مزدا 3 جدید تولیدی گروه بهمن با توجه به موتور 1600 سی‌.‌سی آن کمتر از مزدا 3 فعلی خواهد بود.

گروه بهمن در حوزه وانت نیز محصول وانت کاپرا تک کابین را اواخر آبان‌ماه وارد بازار خواهد کرد. در حوزه خودروهای تجاری، کامیون‌های شش و هشت تن جدید و کامیون سنگین 18 تن و کشنده 40 تن تا شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

براساس اطلاعات موجود، قیمت این محصولات با توجه به نرخ ارز در زمان عرضه و مجوز کسب شده از کمیته قیمت‌گذاری خودرو تعیین خواهد شد.


بازهم بوگاتی جهان خودرو را شگفت زده کرد

بوگاتی با ارایه یک شاهکار بی نظیر طرفداران خودروهای لوکس را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت شگفت زده کرد.   

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی«عصر خودرو» این خودرو استثنایی بوگاتی نخستین بار در جهان و (احتمالا اخرین بار) در جهان تولید شده است .

بوگاتی از پرسلن درطراحی  نمای خارجی و داخلی این خودرو استفاده کرده است.

 بوگاتی درباره این خودرو که بر پایه بوگاتی Veyron Grand Sport ساخته شده است هیچ اطلاعات دیگری منتشر نکرده است.

بوگاتی می گوید در ابتدا استفاده از  پرسلن در خودرو آن هم در دنیای خودروهای پر سرعت غیر معمول به نظر می رسد اما بیانگر تحقق ایده های استثنایی بوگاتی برای رسیدن به نهایت کیفیت و زیبایی است.

 بوگاتی معتقد است این خودرو نه تنها سریعترین خودرو کروکی جهان است بلکه سریع ترین خودرو پرسلن جهان نیز هست.

 قیمت این خودرو 2.39 میلیون دلار است.

 


ساخت خودروی مشترک کوچک نیسان موتور و دایملر ای جی

دو شرکت خودرو سازی نیسان موتور ژاپن و دایملر ای جی آلمان مشترکا، خودروی کوچکی طراحی و تولید می کنند.

به گزارش خبرخودرو ،این خودروی جدید قرار است در کارخانه دایملر در اروپا ساخته شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این بخش مرسدس بنز دایملر ای جی فقط در زمینه تامین موتور خودرو با شرکت نیسان همکاری می کرد ولی اکنون همکاری های دو طرف در حال افزایش است.

این اقدام شرکتهای خودرو سازی نیسان و دایملر، از افزایش تقاضا برای خرید خودروهای کوچک و کم مصرف در جهان حکایت دارد
.


خبر انحصاری: VOLVO XC60 در راه ایران

یک شرکت ایرانی که موفق شده نمایندگی ولوو در ایران را اخذ نماید  قصد دارد در سال میلادی جاری VOLVO XC60  را وارد نماید.  

فاصله این خودرو از زمین 22 سانتی متر بوده و وزن نهایی آن با تجهیزات استاندارد 2،17 تن اندازه گیری شده استو ولوو XC60 خودرویی کاملا سنگین بوده و ویژگی هایش این خودرو را به خودرویی مناسب برای جاده، هوای برفی و مسافرت تبدیل کرده است که جمله این تجهیزات و امکانات می توان به سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، سیستم ثبات الکترونیکی، ترمزهای ضد قفل چهار چرخ، سیستم کمک به حرکت در سر بالایی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، شیشه های عقب با سیستم ضد بخار، تیغه های برف پاک کن با گرم کن و حسگر های مونواکسید کربن اشاره کرد.

امتیاز تصادف از جلو : خوب،‌6 از 6

امتیاز تصادف از بغل : خوب، 9 از 9

امتیاز تصادف از عقب : خوب، 3 از 3

امتیاز مقاومت سقف : خوب، 1 از 1

 2011 Volvo XC60 T6 SUV 

  [تصویر: volvo-xc60-26-10-07.jpg]

DRIVe (163 hp)D3 (163 hp)D3 AWD (163 hp)
Engine
Engine NameD5204T3D5204T3D5244T17
Engine Type DescriptionFive-cylinder turbodieselFive-cylinder turbodieselFive-cylinder turbodiesel
Power TrainFront wheel driveFront wheel driveAll wheel drive
Number of cylinders555
Engine Capacity1984 cc1984 cc2400 cc
Bore81 mm81 mm81 mm
Stroke77 mm77 mm93.15 mm
Max Output ECE120 kw120 kw120 kw
163 PS163 PS163 PS
3000 rpm3000 rpm4000 rpm
Torque400 Nm400 Nm420 Nm
1400 - 2850 rpm1400 - 2850 rpm1500 - 2500 rpm
Fuel typeDieselDieselDiesel
Performance
Acceleration (0-62)
Six-speed Geartronic transmission10.3 sec10.9 sec
Six-speed manual gearbox10.3 sec10.4 sec
Maximum speed
Six-speed Geartronic transmission121 mph118 mph
Six-speed manual gearbox124 mph121 mph
Fuel consumption (urban)
Six-speed Geartronic transmission32.5 mpg31.7 mpg
Six-speed manual gearbox40.9 mpg43.5 mpg
Fuel consumption (extra urban)
Six-speed Geartronic transmission50.4 mpg50.4 mpg
Six-speed manual gearbox57.7 mpg55.4 mpg
Fuel consumption (combined)
Six-speed Geartronic transmission41.5 mpg41.5 mpg
Six-speed manual gearbox49.6 mpg49.6 mpg
Emissions CO2
Six-speed Geartronic transmission178 g/km179 g/km
Six-speed manual gearbox149 g/km149 g/km
Capacity
Fuel Tank Capacity70 litres70 litres70 litres
Luggage Compartment495 litres495 litres495 litres
Max Poss Towing Weight, braked1600 kg1600 kg1800 kg
Weights
Min. Kerb Weight1724 kg1746 kg1815 kg
Max Total Weight2505 kg2505 kg2505 kg
Max Roof Load100 kg100 kg100 kg
Exterior Dimensions
Height1713 mm1713 mm1713 mm
Length4627 mm4627 mm4627 mm
Width1891 mm1891 mm1891 mm
Width inc Mirrors2120 mm2120 mm2120 mm
Wheel base2774 mm2774 mm2774 mm
Track Front1632 mm1632 mm1632 mm
Track Rear1586 mm1586 mm1586 mm
Turning Circle12.1 m12.1 m12.1 m
Interior Dimensions
Headroom Front990 mm990 mm990 mm
Headroom Rear1003 mm1003 mm1003 mm
Shoulder Room Front1439 mm1439 mm1439 mm
Shoulder Room Rear1403 mm1403 mm1403 mm
Leg Room Front1047 mm1047 mm1047 mm
Leg Room Rear924 mm924 mm924 mm
Hip Room Front1377 mm1377 mm1377 mm
Hip Room Rear1367 mm1367 mm1367 mm
Misc
Environmental ClassificationEuro 5 (2011)Euro 5 (2011)Euro 5 (2011)

DRIVe (163 hp)D3 (163 hp)D3 AWD (163 hp)
Engine
Engine NameD5204T3D5204T3D5244T17
Engine Type DescriptionFive-cylinder turbodieselFive-cylinder turbodieselFive-cylinder turbodiesel
Power TrainFront wheel driveFront wheel driveAll wheel drive
Number of cylinders555
Engine Capacity1984 cc1984 cc2400 cc
Bore81 mm81 mm81 mm
Stroke77 mm77 mm93.15 mm
Max Output ECE120 kw120 kw120 kw
163 PS163 PS163 PS
3000 rpm3000 rpm4000 rpm
Torque400 Nm400 Nm420 Nm
1400 - 2850 rpm1400 - 2850 rpm1500 - 2500 rpm
Fuel typeDieselDieselDiesel
Performance
Acceleration (0-62)
Six-speed Geartronic transmission10.3 sec10.9 sec
Six-speed manual gearbox10.3 sec10.4 sec
Maximum speed
Six-speed Geartronic transmission121 mph118 mph
Six-speed manual gearbox124 mph121 mph
Fuel consumption (urban)
Six-speed Geartronic transmission32.5 mpg31.7 mpg
Six-speed manual gearbox40.9 mpg43.5 mpg
Fuel consumption (extra urban)
Six-speed Geartronic transmission50.4 mpg50.4 mpg
Six-speed manual gearbox57.7 mpg55.4 mpg
Fuel consumption (combined)
Six-speed Geartronic transmission41.5 mpg41.5 mpg
Six-speed manual gearbox49.6 mpg49.6 mpg
Emissions CO2
Six-speed Geartronic transmission178 g/km179 g/km
Six-speed manual gearbox149 g/km149 g/km
Capacity
Fuel Tank Capacity70 litres70 litres70 litres
Luggage Compartment495 litres495 litres495 litres
Max Poss Towing Weight, braked1600 kg1600 kg1800 kg
Weights
Min. Kerb Weight1724 kg1746 kg1815 kg
Max Total Weight2505 kg2505 kg2505 kg
Max Roof Load100 kg100 kg100 kg
Exterior Dimensions
Height1713 mm1713 mm1713 mm
Length4627 mm4627 mm4627 mm
Width1891 mm1891 mm1891 mm
Width inc Mirrors2120 mm2120 mm2120 mm
Wheel base2774 mm2774 mm2774 mm
Track Front1632 mm1632 mm1632 mm
Track Rear1586 mm1586 mm1586 mm
Turning Circle12.1 m12.1 m12.1 m
Interior Dimensions
Headroom Front990 mm990 mm990 mm
Headroom Rear1003 mm1003 mm1003 mm
Shoulder Room Front1439 mm1439 mm1439 mm
Shoulder Room Rear1403 mm1403 mm1403 mm
Leg Room Front1047 mm1047 mm1047 mm
Leg Room Rear924 mm924 mm924 mm
Hip Room Front1377 mm1377 mm1377 mm
Hip Room Rear1367 mm1367 mm1367 mm
Misc
Environmental ClassificationEuro 5 (2011)Euro 5 (2011)Euro 5 (2011)

نیسان هیبریدی Altima در پی جایگزینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این خودرو هیبریدی که اوایل2012 ارایه خواهد شد شبیه به   Infiniti خودرو هیبریدیخواهد بود.

تا کنون  Altima   تنها خودرو هیبریدی نیسان بوده است اما تولید این مدل قرار است به زودی متوقف شود.

این خودروسازژاپنی  قصد دارد برای سال 2012  خودرو هیبریدی جدیدی را اریه کند اما تا کنون جزییات زیادی درباره این خودرو جدید نیسان منتشر نشده است.

نیسان با ارایه خودروتمام الکتریکی Leaf  توانسته است به موفقیت های زیادی دست یابد و این خودرو به عنوان یکی از دو خودرو الکتریکی پرفروش جهان مطرح باشد اما به نظر می رسد حالا این خودرو ساز قصد دارد در زمینه تولید خودروهای هیبریدی نیز گام بردارد  .

 


تویوتا اونسیس را ارتقا می دهد

تویوتا به طور رسمی اولین تصاویر مدل ارتقا یافته اونسیس را منتشرکرد.

به گزارش خبرخودرو،این خودروبرای حضور درنمایشگاه فرانکفورت درحال آماده سازی است .

با توجه به تصاویر منتشرشده از نمای داخلی خودرو تنها چراغ های LED سپرو پنجره مشبک خودرو به چشم میخورد.علاوه بر این ،خودروی تویوتا اونسیس جدید به سپر عقب جدید و چراغ های ارتقا یافته مجهز خواهدشد.

نمای داخلی خودرو نیز تغییراتی رابه خود خواهد دید .

درحال حاضر اونسیس دراروپا با موتوربنزی 1.6 و 2 لیتری عرضه می شود که ظرفیت تولید 133،147 و 152 اسب بخار را داراست.همچنین نوع 2و 2.2 لیتری آن نیز126،150 و 177 اسب بخار نیرو تولید میکند .

این خودرو قرار است به نمایشگاه فرانکفورت فرستاده شود.


از سال آینده رانا جایگزین روآ خواهد شد

به گزارش ایسنا کیوان وزیری - مدیر نظرات بر اجرای استانداردهای ایران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت: ایران خودرو بنا بود تولید روآ را از ابتدای امسال متوقف کند، اما با توجه به اقتصادی بودن آن و درخواست ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت برای استفاده از این خودرو در قالب طرح جایگزین کردن ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور، تولید 20 هزار روآ برای سال جاری در برنامه قرار گرفت.

وی با تاکید بر این‌که ایران خودرو قبلا برای توقف تولید روآ تصمیم گیری کرده بود، بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه روآ در ایران خودرو 150 هزار دستگاه بوده است که بعد از توقف تولید آن، این ظرفیت بین دو خودرو پژو 206 و سمند پایه‌گازسوز تقسیم خواهد شد.

به گفته او ایران خودرو در شش ماهه دوم امسال از 130 هزار دستگاه ظرفیت باقی مانده تولید روآ بین 65 تا 70 درصد آن را به تولید پژو 206 و بین 30 تا 35 درصد باقی مانده را هم به تولید سمند پایه‌گازسوز اختصاص خواهد داد.

وزیری در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا با حذف روآ در سال آینده محصول جدیدی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد که جایگزین آن باشد؟ بیان کرد: برنامه ما این است که در سال جاری تولید آزمایشی رانا را آغاز کنیم و در سال آینده با آغاز تولید انبوه این خودرو یک محصول جدید به سبد محصولاتمان اضافه و آن را جایگزین روآ کنیم.

این مقام مسوول در ایران خودرو در پاسخ به این سوال که علت تاخیر بیش از 18 ماهه ایران خودرو در ارائه محصول رانا به بازار چه بوده است؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کل جامعه و شرکت ایران خودرو در سال 1388 یک فاصله در اجرای پروژه‌های توسعه محصول این شرکت رخ داد تا ایران خودرو بتواند حجم بدهی‌ها را مدیریت کند و مسائل مالی را زنجیره تامین قطعات برطرف کند که البته در سال‌های 1389 و 1390 با مدیریت بخشی از این مسائل توانستیم اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را دوباره از سر گیریم.