اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نام خودرو قشقایی کاملا ایرانی است

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن طی نامه ای اعلام کرد نام خودرو قشقایی برگرفته شده از ایل قشقایی ساکن در استان فارس ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس پیگری های بعمل آمده توسط این شرکت مبنی بر علل نام گذاری خودرو قشقایی ، شرکت نیسان طی نامه ای دلایل انتخاب نام ایرانی قشقایی برای این خودرو را تشریح کرد .

بر اساس این گزارش در نامه ارسالی از شرکت نیسان آمده است : این نام از قبیله قشقایی که ایلی چادر نشین می باشند و در اطراف شهر شیراز سکونت دارند الهام گرفته شده و دلیل انتخاب نام قشقایی برای یکی از جدید ترین و با کیفیت ترین خودروهای شاسی بلند ( SUV ) نیسان ژاپن ، همزمانی توانایی های این خودرو در عملکرد مناسب در شهرها و بیابانها و مناطق صعب العبور و کوهستانی است .

این گزارش حاکی است قشقایی از محصولات سال 2007 و پر تقاضای نیسان با بیش از 400/000 دستگاه تولید تا ابتدای سال 2009 است که پس از معرفی به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای نیسان در اروپا در این کلاس ، به زودی وارد بازار خودرو کشورمان می شود . این خودرو که در دسته کرس اوورهای کوچک قرار می گیرد و حاصل تلاش نیسان برای تولید خودرویی متمایز بوده ، تلفیق جالبی از طراحی یک خودرو سواری و یک خودرو با ابهت است.

گفتنی است بدنه مستحکم و ایمن ، استفاده از سیستم پیشرفته کنترل الکترونیکی پایداری ESP ایمنی خودرو در شرایط نامتعادل ، دریافت نشان 5 ستاره کامل ایمنی کانون ایمنی اروپا EURONCAP برای ایمنی سرنشینان و 4 ستاره کامل برای ایمنی کودکان و همچنین دو ستاره از 4 ستاره موجود برای تصادف با عابر پیاده ، دارا بودن 6 کیسه هوا و سیستم ABS ترمز ضدقفل دارای توان بالا برای متوقف کردن خودرو ، مصرف سوخت 5/6 لیتر در هر صد کیلومتر ، دارا بودن موتور دو لیتری ، از ویژگی های متمایز کننده این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود است .

اداره اطلاع رسانی شرکت پارس خودرو در پایان اعلام کرد این شرکت با شعار تولید

" خودروی محافظ انسان " در هنگام خطرات و با هدف به حداقل رساندن آسیب های ناشی از تصادفات ، بزودی تولید خودرو قشقایی را در ایران آغاز خواهد کرد .


نرم افزار مقابله با نوشتن پیامک هنگام رانندگی

در امریکا نرم افزار جدیدی برای ترک عادت خطرناک نوشتن پیامک هنگام رانندگی ، طراحی شده است.

به گزارش خبرخودرو ، این نرم افزار زمانی که سرعت خودرو به 16 کیلومتر در ساعت برسد به صورت خودکار تلفن همراه را در حالت "زوم سِیفتی" قرار می دهد.

در این حالت به راننده اعلام می شود از نوشتن پیامک خودداری کند.

این نرم افزار همچنین به افرادی که پیامکشان هنگام رانندگی به دست راننده رسیده به طور خودکار پیام می دهد که "من در حال رانندگی هستم بعدا با شما تماس می گیرم."


عرضه نسل جدید شورلت C7

جنرال موتورز از تولید انبوه نسل بعدی شورولت c7 از سال 2012 خبر داد.

به گزارش خبرخودرو ، این خبر در جریان اعلام برنامه های جنرال موتورز در مورد تولیداتی که طی دو سال‌آینده تحت برندهای شورولت‌، بیوک‌، کادیلاک و gmc به بازار عرضه می‌شود عنوان شد‌.

تولید خودرو c7در آوریل سال 2012 میلادی آغاز می‌شود و در سال 2013 میلادی به عنوان یکی از مدل‌های جدید gm به بازار عرضه خواهد شد.

نسل جدید‌این خودرو سبک‌تر از مدل‌های قدیمی‌خواهد بود و با موتور کوچک‌تری کار می‌کند؛ اما سرعت و شتاب‌این خودرو از مدل‌های قدیمی‌آن بیشتر است

جنرال موتورز و کنسرسیوم مگنا به توافق رسیدند

جنرال موتورز امریکا برای فروش سهام خود در شرکت اپل با کنسرسیوم مَگنابه توافق رسید.

به گزارش خبرخودرو ؛ براساس گزارش های منتشر شده شرکت خودرو سازی جنرال موتورز آمریکا همه موضوعات مورد اختلاف با شرکت قطعه ساز کانادایی روسی را حل کرده است .

کنسرسیوم مَگنا که متشکل ازشرکت کانادایی فعال در امر قطعه سازی و یک شریک روسی است درصورت توافقات نهایی بخشی از سهام جنرال موتورز در واحد اروپایی اُپل را خریداری خواهند کرد .

اختلاف جنرال موتور با این شرکت کانادایی روسی بر سر فروش اُپل در اروپا بود. نمایندگان کارگران شرکت اُپل به خبرگزاری داو جونز گفتند که قرار داد فروش اُپل تنظیم شد واماده امضا است .

فولکس واگن ، پورشه را خرید

اواخر ماه جولای هیأت مدیره کمپانی پورشه به وندلین وایدکینگ اعلام کرد که باید جای خود را میشائیل ماخت بدهد و از مقام مدیر عامل کنار برود.

به گزارش خبرخودرو، تحلیلگران این اتفاق را اولین گام در راه ادغام کمپانی فولکس واگن و پورشه تلقی کردند.

این ماجرا تا آنجایی ادامه پیدا کرد که سرانجام دیروز فولکس واگن 42 درصد از سهام پورشه را خریداری کرد و قرار است تا پایان سال 2009 مبلغ مورد توافق طرفین به سران پورشه پرداخت شود.

نکته مهم در این ارتباط این است که مقامات محلی و کشوری نیز با این ادغام موافق هستند و مثل دو سال قبل مانعی بر سر راه این اتفاق ایجاد نکرده اند.

از سوی دیگر شرکت سرمایه گذاری قطر نیز به زودی دارد این معامله خواهد شد و بخشی از سهام این جونیت را به خود اختصاص خواهد داد.

هوندا هیدروژن را به هیبرید ترجیح می دهد

هوندا دومین خودروساز ژاپن در صدد تولید خودروهای پیل سوختی و هیدروژنی برای بازار آمریکا در سالهای آینده است .

به گزارش خبرخودرو، هوندا البته در حال حاضر به تولید خودروهای هیبریدی مثل «این سایت» نیز مشغول است اما ظاهراً مدیران این کمپانی با در نظر گرفتن برنامه های دولت اوباما و قوانینی که برای سالهای 2015 به بعد تدوین شده قصد دارد به هیدروژن به عنوان منبع تولید انرژی برای خودرو توجه بیشتری نشان دهد.

تا کاشی سوریا مدیر بخش توسعه هوندا در ژاپن در گفت و گوی اخیرش صراحتاً اعلام کرده که تولید خودروهای پیل سوختی در آمریکا یک ضرورت برای آنها تلقی می شود.

"ما به تولید خودروهایی با آلایندگی در حد صفر فکر می کنیم." ظاهراً برنامه ها و قوانین در دست تدوین دولت آمریکا و ایجاد مشوق های مالی و مالیاتی برای تولیدات آینده در صنعت خودرو حسابی مورد توجه هوندا قرار گرفته است.

کمک دولت آمریکا به تولید خودروهای الکتریکی

رییس جمهور آمریکا قرار است فردا در ایالت ایندیانا طرح جدید دولت خود را درباره کمک به تولید خودروهای الکتریکی اعلام کند.

به گزارش خبرخودرو ، براساس این طرح بیش از دومیلیارد و چهارصد میلیون دلار برای کمک به تولید خودروهای کم مصرف الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

یازده کارخانه خودروسازی در میشیگان و هفت کارخانه در ایالت ایندیانا از این کمک بهره مند خواهند شد.

همچنین قرار است این کارخانه ها بودجه قابل توجهی را برای طرح های تولیدی وتحقیقی اختصاص دهند. از این بودجه برای تولید باطری های جدید، موتورهای الکتریکی با کارایی بالا ، ایجاد تجهیزات قدرت الکترونیکی و سایر اجزای مورد نیاز صنعت جدید اتوموبیل های الکتریکی استفاده خواهد شد.


بی ام و سری 7 زرهی ساخته شد

چند ماه پس از معرفی نسل جدید از بی ام و سری 7 در آلمان ، این کمپانی اقدام به معرفی مدل زرهی (High Security) این خودرو کرده است.

به گزارش خبرخودرو، بی ام و سری 7 زرهی سالهاست که از خودورهای بسیار مطمئن در امور تشریفات به حساب می آید و نسل جدید سری 7 نیز با کد امنیتی VR7 و مجهز به سیستم حفاظتی بالیستیک عرضه خواهد شد.

بی ام و دو مدل زرهی باعناوین 750 و 760 عرضه می کند که دومین مدل با موتور 12 سیلندر ساخته شده است. هر دو مدل با وجود چالاکی بیشتر نسبت به مدل معمولی از چالاکی بسیار خوبی برخوردار هستند و انواع امکانات امنیتی در بطن خود دارند .

شیشه ها و لاستیک ضد گلوله از امکانات اولیه است و امکان حفاظت از سرنشینی در برابر نارنجک دستی ، بمب ساعتی و تله انفجاری با قدرت تخریب بالا را دارد.