اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

لغو مجوز 35 شرکت وارد کننده خودرو از سوی شورای رقابت

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به جلسه روز چهارشنبه شورای رقابت افزود : در جلسه اخیر شورای رقابت با توجه به موارد مطرح در خصوص عدم تحویل به موقع و قیمت خودرو دنا مقرر گردید تا طی نامه ای تخلفات صورت گرفته به شرکت خودروساز ابلاغ گردد تا نسبت به مسائل فوق، دفاعیات لازم ارائه شود.

وی تصریح کرد : از آنجا که شکایات زیادی در خصوص تحویل و قیمت برخی از خودروها مثل دنا و 206 به شورای رقابت ارائه شده است این موارد باید توسط شرکت خودروساز مربوطه توضیح داده شود.

وی همچنین با اشاره به آیین نامه جدید واردات خودرو و تصمیم دولت مبنی بر ورود خودرو توسط نمایندگی ها گفت : در این جلسه با توجه به مجوز واردات خودرو به 35 شرکت از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،این اقدام وزارتخانه از سوی اعضای شورای رقابت غیر قانونی تشخیص داده شد و شورا مصوب کرد که این مجوز لغو شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در همین راستا و به منظور رفع انحصار از بازار خودروهای وارداتی شورای رقابت در جلسه اخیر مصوب کرد که همه اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت رعایت ضوابط و شرایط اعلام شده می توانند اقدام به واردات خودرو نمایند.

قاضی پور افزود : البته برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده در بازار خودروهای وارداتی ، شورای رقابت نیز نسبت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی اقدام خواهد کرد.

به گفته وی ضوابط ابلاغ شده سازمان حمایت مصرف کنندگان در خصوص تعیین قیمت خودروهای وارداتی نیز در جلسه چهارشنبه شورای رقابت ملغی اعلام شد.

وی همچنین با توجه به تصویب افزایش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت : اغلب نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که باید در شرایط کنونی تعرفه واردات خودرو بیش از تعرفه کنونی افزایش یابد تا واردات خودرو کاهش یافته و در این راستا از صنعت خودرو و تولیدات داخلی حمایت شود هر چند برای به دستیابی به تکنولوژی و تجهیزات به روز برای تولید خودروهای جدید باید همکاری با شرکتهای خارجی صورت گرفته و در این جریان واردات تجهیزات قطعا ضروری خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد