ویلفرید آلبور – مدیر شرکت خودروسازی مرسدس بنز هند – با اشاره به تصمیم این شرکت مبنی بر دستیابی به رشد دو رقمی در سال 2010 گفت : رشد فروش ما همچنان ادامه دارد و رونمایی مدل SLS AMG مسلماً بازتاب موفقیت آمیزی در بازار خودرو هند خواهد داشت.
به گزارش خبرخودرو، هند هم اکنون به یکی از چند بازار خودرویی تبدیل شده است که در آن خودروی مرسدس – بنز SLS AMG مسلماً بازتاب موفقیت آمیزی در بازار خودروی هند خواهد داشت.
هند هم اکنون به یکی از چند بازار خودرویی تبدیل شده است که در آن خودروی مرسدس – بنز SLS AMG رونمایی شده اما نتوانسته بازده خوبی در زمینه فروش این دست خودروها داشته باشد.
آقای آلبور گفت: ما هنوز هدف مشخصی برای این خودرو در نظر نگرفته ایم ما در ماه ژوئن 10 سفارش برای تحویل این خودرو دریافت کرده ایم و ساخت همین ده مدل برای ما حداقل شش ماه به طول خواهد انجامید.
وی افزود : ما هنوز نتوانسته ایم خود را به میزان رشد بازارهای چین نزدیک کنیم ولی معتقدیم که هندوستان پتانسیل خوبی دارد و ظرف پنج تا ده سال آینده به یک بازار مستعد خودروهای لوکس تبدیل شود.
گفتنی است فروش مرسدس در نیمه اول سال جاری با 79 درصد افزایش به 2402 دستگاه رسید یکی از عوامل این رشد طراحی دوباره خودرو کلاس E و C می باشد که تأثیر بسزایی در فروش این کمپانی بزرگ خودروسازی داشته.
حسین روانبد قائم مقام معاونت فروش و بازاریابی پارس خودرو اعلام کرد: با کسب کلیه مجوز های لازم، شماره گذاری و تحویل خودروهای تینا و قشقایی در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، وی با اشاره به مطالب درج شده در برخی از رسانه ها در رابطه با عدم شماره گذاری خودروهای تینا و قشقایی گفت: چگونه ممکن است خودروهای قشقایی و تینا که در زمره با کیفیت ترین خودروهای روز دنیا، پر فروش ترین خودروها در برخی از کشورهای اروپایی و بالاترین استانداردهای فنی و زیست محیطی دنیا می باشند، در کشور ما شماره گذاری نشوند؟
روانبد افزود: شماره گذاری این خودروها در مقطع کوتاهی تنها به دلیل زمان بر بودن مناسبات اداریِ مورد نیاز جهت اخذ و ارائه مجوزهای لازم به تعویق افتاد که از تاریخ 20/4/89 با ابلاغیه و دستور سرتیپ مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، شماره گذاری این خودروها از سر گرفته شد.
قائم مقام معاونت فروش و بازاریابی شرکت پارس خودرو گفت: خودرو قشقایی با توجه به امکانات و تجهیزات مدرن و مجهز به آخرین تجهیزات ایمنی همچون کیسه های هوا ، سیستم های ترمز پیشرفته و ایمنی بالا برای سرنشینان و اشخاص ثالث در برخوردها، حائز کسب رتبه5 ستاره از سازمان euroncap اروپا شده است.
وی ادامه داد: خودرو تینا نیز در سال 2008 طراحی و تولید شده و برای اولین بار در اواخر سال 2008 در نمایشگاه خودرو چین رونمایی شده است . تینا دارای موتور 5/2 لیتری از سری VQ25 (جزء 10 موتور برتر دنیا) بوده و دارای 182 اسب بخار توان موتور، موتور جدید 6 سیلندر V شکل به همراه تکنولوژیِ مدرن گیربکس CVT XTRONICE و سیستم بهینه سازی مصرف سوخت است.
قائم مقام معاونت فروش و بازاریابی شرکت پارس خودرو در پایان تصریح کرد شرکت پارس خودرو همواره در راستای خط مشی اصلی خود، حفظ و ارتقای کیفیت محصولات را سرلوحه کلیه فعالیت های تولیدی این شرکت قرار داده است.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص اجرای سامانه کنترل خودروهای دیزلی در نیمه دوم سال 89 اظهار داشت : با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، سامانه کنترل خودروهای گازوئیل سوز را در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهیم کرد.
ربیعی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با اجرایی شدن طرح سامانه کنترل خودروهای گازوئیل سوز عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش و عملکرد خواهد بود یا به تعبیر دیگر مدیریت نرم افزاری بر مصرف سوخت گازوئیل اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه زیر ساختهای طرح در حال آماده سازی است گفت : طبیعتاً هر طرحی برای شروع نیازمند بستر سازی های مناسب است و مقدمات طرح سامانه کنترل خودروهای گازوئیل سوز نیز در دست بررسی و آماده سازی برای اجرای آزمایشی است.
ربیعی برنامه بعدی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به منظور مدیریت و بهینه سازی انرژی را توسعه CNG ذکر کرد و بیان داشت : در حالی سال 85 حدود نیم درصد از خودروهای کشور CNG سوز بود که امسال این عدد به 14 رسید و این امر حاکی از آن است که تحول زیادی در طول این سالها صورت گرفته و آن را تداوم خواهیم بخشید.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزوده شدن CNG به سبد سوخت کشور و همچنین ورود خودروهای سبک گازوئیل سوز از جمله سواری و وانت را از برنامه های در دست اجرا در این طرح خواند و گفت : این سیستم به صورتی طراحی شده است که در هر حال پاسخگوی نیاز استفاده کنندگان از آن می باشد.
وی دلیل عقب ماندگی ایران از استانداردهای جهانی را تغییرات پی در پی این استاندارد ها عنوان و اضافه کرد : تولید خودروهای با مصرف بالا و بالا بودن تعداد سفرهای زائد و ارزیابی قیمت سوخت نشانگر عدم فرهنگ سازی مناسب در استفاده بهینه از سوخت در کشور است.
مدیر فروش و بازاریابی سایپا از تولید 120 هزار دستگاه خودرو در سایت کاشان خبر داد و گفت : در حال حاضر دو خودروی سایپا 111و تیبا در سایت کاشان در حال تولید است به طوری که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری حدود 120 هزار دستگاه خودرو در این سایت تولید می شود.
فرامرز طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرخودرو، با اشاره به اینکه سایت کاشان بزرگترین کارخانه تولیدی در خاورمیانه است افزود : سایت کاشان از کارخانجات مجهزی است که امکان تولید خودرو های جدید با هزینه تولید بسیار پایین در آن فراهم بوده، کما اینکه جهت تولید انواع مختلف پراید نیز در این کارخانه مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه تعداد خودروی پیش فروش شده تیبا را حدود 10 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود :از آنجا که شرکت سایپا ، همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان است تعدادی از خودروهای ثبت نام شده تیبا را با شرایط مناسب تبدیل نمود که تا کنون 2 هزار نفر در این طرح شرکت کردندبه طوری که با شرایط مناسب و با توافق و رضایت مشتریان این تبدیل انجام گرفت.
طاهری افزود : با تدابیری که اندیشیده شده ، خودروی تیبا ، مهر یا آبان ماه سال جاری به صورت انبوه وارد بازار خواهد شد و قیمت این خودرو با همان قیمتی است که قبلاً اعلام شده است .
وی علت تأخیر در عرضه تیبا را ، تأکید مدیریت سایپا بر ارائه با کیفیت این خودرو عنوان کرد و افزود : از آنجا که خودروی تیبا ، محصولی استراتژیک برای سایپا است و مدیریت گروه همواره بر ارائه بی نقص و با کیفیت این خودرو تأکید بسیاری داشتند ، به همین جهت اقدامات بسیاری در ارتباط با کیفیت این خودرو انجام گرفته و تعداد زیادی نیز تولید و عرضه گردید که هم اکنون در واحدهای مختلف کیفی در حال استفاده بوده تا چنانچه ایراد خاصی داشته باشد ، برطرف و خودروی تیبا با شرایط عالی و ویژه تحویل مشتریان شود.
توقف فروش فوری سایپا 111 به دنبال استقبال چشمگیر خریداران
وی در ادامه از عرضه 1300 دستگاه سایپا 111 در دو تیپ مختلف خبر داد و گفت : خوردوی سایپا 111 در سال جاری در دو تیپ ارائه گردید به طوری که، مدل قدیم آن حدود 1300 دستگاه تولید و عرضه شد و سایپا 111 جدید نیز در نمایشگاه ارومیه عرضه آن آغاز گردید .
وی افزود: سایپا 111 جدید تغییراتی را نسبت به 111 قدیم دارد به طوری که تریم داخلی آن تغییراتی یافته و پروژه X100 نیز بر روی آن اجرا و از نظر استانداردها نیز کل استاندارد های اجباری را پاس نموده است.
وی گفت: در حال حاضر بر روی خودروی سایپا 111 ترمز ABS نصب می باشد و تنها ایربگ نصب نگردیده که در آینده نزدیک این امکان نیز در این خودرو فراهم خواهد شد.
مدیر فروش و بازاریابی سایپا با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروی سایپا 111 از بازار خوبی برخوردار است ، تصریح کرد : قیمت این خودرو تغییر چندانی با پراید هاچ بک نداشته و هم اکنون در حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان است به طوری که از نظر قیمت با خودروهای هم کلاس خودش بسیار تفاوت دارد.
طاهری در خصوص میزان تولید سایپا 111 در سال جاری گفت: شرایط بازار میزان تولید این خودرو را تعیین می نماید ولی در برنامه است که این خودرو ، به میزانی تولید شود تا تقاضای بازار را پوشش دهد.
وی با اشاره به فروش فوری سایپا 111 افزود: تا به امروز فروش فوری سایپا 111 انجام می شد اما به دلیل استقبال بسیار زیاد از این خودرو ، از روز گذشته فروش فوری این خودرو متوقف گردید.
به گزارش خبرخودرو ،طی توافق نامه ای اجرای آزمایشی cop در ایران خودر اغاز شد.این توافق نامه بین موسسه استاندارد و شرکت ایران خودرو و برروی خط تولید خودروی سمند بطور آزمایشی تا دی ماه اجرا خواهد شد.و سپس روش اجرایی cop بصورت لازم الاجرا به کلیه شرکت ها ابلاغ خواهد شد
اشاره
امام حسین(علیه السلام) گوهر تابناک و چراغ درخشانى است که هماره بر تارک تاریخ درخشیده و خواهد درخشید. طالبان هدایت و انسانهاى خسته از ظلم و تبعیض و ذلت و ستیزه، نامردمى و ناجوانمردى را به حق رهنمون ساخته و بیدار نموده است. عنصر جاودانهاى که به یقین رمز ماندگاریش را در الهى بودنش باید جُست. سیرهى ارجمندش را در قرآن باید نگریست تا به حقیقتش یا شمهاى از حقیقتش دست یافت. امام حسین(ع) نه تنها شاگرد مکتب قرآن که عِدْل و شریک قرآن است از اینروست که در فرازى از زیارتنامهى شریفش مىخوانیم: «السَّلامُ عَلَیکَ یا شریکَ القُران؛(1) سلام بر تو اى شریک قرآن» و در حدیث «ثقلین» نیز همدوشى امام به عنوان قرآن ناطق و قرآن به عنوان امام صامت گردیده است.1. انس با قرآن
انس آدمى با هر چیز ریشه در ارج و اهمیتى دارد که انسان براى آن چیز قائل است رهپویان راه یقین و سالکان وادى علم و معرفت از آنجا که محبوبترین محبوب را ذات اقدس خداوند مىدانند و فقط دل در گرو او دارند، کتاب او را که پرتوى از ذات او و واسطه سخن خداوند با بندگان است - پر منزلت و تنها طریق هدایت مىدانند از اینرو با آن انس ویژهاى داشته و قلب و جان و اعمال خویش را با آن گوهر حیاتبخش خدایى مىکنند.2. اخلاص و رضایت الهى
اکسیر حیاتبخشى که به کارها و افکار رنگ جاودانگى مىبخشد اخلاص و انجام عمل براى رضاى الهى است خداوند در قرآن از بندگان مؤمن خویش خواسته است که کارها را فقط براى رضاى او انجام دهند.3.اخلاق کریمانه
سخاوت، عفو و گذشت، احسانگرى و دستگیرى بینوایان نمودهایى از اخلاق کریمانهاى است که در جاى جاى قرآن مىتوان آنها را جست و امام حسین، شاگرد مکتب قرآن تجسم عینى این صفات و اوصاف دیگر قرآنى است و ما در اینجا به عنوان نمونه به ذکر پارهاى از آنها مىپردازیم.4. امر به معروف و نهى از منکر
امر به معروف و نهى از منکر محور تحقق یافتن حکمیت ارزشها و محو پلیدیها است بناى رفیع جامعهى اسلامى بر ستون مستحکم امر به معروف و نهى از منکر گذاشته شده و امت مسلمان بهترین امتى هستند که براى امر به معروف و نهى از منکر برانگیخته شدند.5. ایثار
ایثار یکى از جلوههاى عرفانى قیام امام حسین(ع) و بلکه از زیباترین آنهاست، جلوهاى که قرآن کریم بسیار بر آن تأکید کرده و در نمودهاى مختلف ظاهر گشته است، شهادت در راه خدا و انفاق مال که آیات بسیارى درباره آنها نازل شده از این جمله است؛ اوج ایثار و از خودگذشتگى را در لیلةالمبیت که على(ع) به جاى پیامبر خوابید مىتوان ملاحظه کرد و خداوند مدال «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّه...»(39) را دربارهى آن بزرگوار نازل کرد.6. توکّل
یکى دیگر از آموزههاى ارجمند قرآنى توکل است، کارها را به خدا سپردن و دل از هر چه غیر اوست برکندن، به یک مبدأ خبیر قادر تکیه کردن و در راه او گام برداشتن است چرا که قرآن خود فرموده است: «و مَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُه؛(44) هر کس بر خدا توکل کند خدا او را کافى است»: «عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُون»(45)7. جامع اضداد
عدهاى چنین مىپندارند که انسانهایى که اهل عبادت و تهجّد، عرفان و خلوت گزینىاند در صحنهى اجتماع حضورى مؤثر نداشته و بالعکس انسانهاى حماسى و قاطع، از روحیه لطیفى برخوردار نیستند.8. جاودانگى
قرآن کریم کتابى است که با گذشت زمان رنگ کهنگى بر چهرهى مفاهیم بلندش نمىنشیند و همواره ماندگار و جاودانه است. مردى از امام صادق(ع) سؤال کرد چگونه است که قرآن با بحث و گفتگو در مورد آن فرسوده نمىشود و همواره شاداب و تازه است؟ حضرت فرمودند: «بدان جهت که خداوند قرآن را مخصوص عصر و دورانى خاص قرار نداد. همچنانکه آن را به مردم خاصى اختصاص نداده است بلکه قرآن براى همهى اعصار جدید و نزد هر گروهى تا به قیامت تازه است.»(51)9. حق تلاوت قرآن
در قرآن، ایمانآورندگان به این کتاب الهى کسانى معرفى شدند که حق تلاوت را به جاى آورند:«الَّذِینَ ءَاتَیْنَهُمُ الْکِتَابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُوْلئکَ یُؤْمِنُونَ بِه؛(54) کسانى که کتاب آسمانى به آن دادیم و آنرا چنانکه باید مىخوانند ایشانند که بدان ایمان دارند...»10. حقگویى
قرآن کریم خود سخن حق است «وَ إِنَّهُ لَحَقُّ الْیَقِین»(58)؛«وَأَنزَلْنَآ إِلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ...»(59)11. چند بُعدى بودن
قرآن کریم کتابى است که از زوایاى مختلف مىتوان به آن نگریست هر چند همهى این ابعاد در یک جهت و آن هم هدایتگرى است آیةاللَّه جوادى آملى در اینباره چنین مىنویسد: «آیات قرآن که خود را هدایتگر مردم مىداند «هدىً للنّاس»(61) طورى تنظیم شده است که هر کس مىتواند به مقدار سطح فکر خود از خرمن معارف و مآثر آن خوشهاى بر گیرد، هم براى عارفان، حکیمان و سایر اندیشوران برنامهى هدایتى دارد و هم براى تودهى مردم و اعراب بیابانگرد... سالار شهیدان، حسینبن على(ع) همانند قرآن در چهرههاى گوناگون براى مردم جهان درخشید، براى عارفان در چهرهى دعاى عرفه، براى زمامداران حامى قسط و عدل و حامى مستضعفان و محرومان در چهرهى نهضت و قیام علیه طغیانگران امویان، براى پرهیزکارى در چهرهى تارک دنیا و براى دیگران در چهرههاى دیگر...»(62)12. حضور در محضر الهى
عارف، عالَم را محضر خدا مىداند و او را شاهد و ناظر بر جمیع امور مىشمارد. در قرآن کریم مىخوانیم که «قُلِ اعْمَلُواْ فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُون ...؛(63) و بگو [هر کارى مىخواهید] بکنید که به زودى خدا و پیامبر و مؤمنان در کردار شما خواهند نگریست»13. خوف و خشیت الهى
قرآن کریم مؤمنان را مىستاید که فقط از خدا مىترسند و جز او از کس دیگر هراس ندارند:«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّه ...؛(65) کسانى که پیامهاى خدا را ابلاغ مىکنند و از او مىترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند...»14. مقام ذکر
از دیگر اوصاف پارسایان رسیدن به مقام ذکر است. یاد خدا را در دل داشتن و همواره به یاد او بودن، یاد خدا مایهى آرامش است: «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَنُّ الْقُلُوب»(67) و مؤمنان راستین آنانند که خرید و فروش و مشغولات دنیوى آنها را از یاد خدا غافل نمىسازد.«رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تَجارَةٌ وَ لَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّه...»(68)15. صبر و تسلیم
صبر در برابر مصیبتها و تسلیم در برابر اراده الهى یکى دیگر از خصلتهاى نیک عارفان است. عارف معتقد است که آنچه در عالم وجود واقع مىشود قضاى الهى است و تا چیزى از جانب او مقدّر نشده باشد واقع نمىشود. اگرچه حرکت و تلاش براى دگرگونى وضع موجود و تغییر ناهنجارىهاى خود، قضا و قدر الهى و مرزى جدا از آن ندارد.16. عبادت
«عبادت» پیوند مخلوق با خالق و اوج کمال انسانى و ارج بخشیدن خداوندى است که نعمات فراوانى به ما عطا کرده است. قرآن کریم، گاه پرستش را هدف آفرینش و گاه عامل نفى سلطههاى شیطانى، و گاه زمینهى وحى و پیامبرى و... معرفى مىکند. خداوند در این زمینه مىفرماید «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُون؛57.(81) و جن و انس را نیافریدیم جز براى آنکه مرا بپرستند.»17. عزتطلبى و ذلّت ستیزى
عزّت از آن خداست و هرکس طالب عزت است باید آن را نزد خدابجوید «مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا» (85) در قرآن کریم خطاب به پیامبر خود مىفرماید که: «وَ لَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم؛ (86) یهود و نصارى هرگز از تو خشنود نخواهند شد تا زمانى که از آنان تبعیت کنى» بنابراین در صورتى که پیامبر ذلت تبعیت از آنان را بپذیرد تا آنها از او خشنود مىگردند و توطئه نکنند. اما در ادامه آیه خداوند به پیامبر دستور مىدهد که بگوید: «إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى» (87) به طور قاطع و با عزت تمام سخن آنان را رد کند.پی نوشت :
1. بحار الانوار، ج 98، ص 355.
2. منبع پیشین، ج 23، ص 133: مرحوم سید هاشم بحرینى در کتاب غایة المرام این حدیث را با سى و نه سند از دانشمندان اهل تسنن و با هشتاد سند از دانشمندان شیعه نقل کرده است.
3. نهج البلاغه، خطبهى 154.
4. مزمل/ 20.
5. محمد/ 24.
6. تفسیر البرهان، ج 1، ص 100.
7. الفتوح، ج 5، ص 14.
7. احزاب/ 33.
9. قصص/ 21 و 22.
10. قصص/ 22 ؛ الفتوح، ج 2، ص 25.
11. تاریخ طبرى، ج 3، ص 28.
12. بحارالانوار، ج 44، ص 392 و ج 45، ص 3.
13. کهف/ 9.
14. بحار الانوا، ج 45، ص 32 و 188.
15. بقره/ 137.
16. معالى السبطین، ج 2، ص 115.
17. بقره/ 138.
18. توبه/ 111.
19. بقره/ 207.
20. حماسه و عرفان/ 247.
21. بحار الانوار، ج 44، ص 328.
22. بحارالانوار، ج 44، ص 377.
23. بقره/ 237.
24. فصلت/ 34.
25. سفینةالبحار، مادّهى خ ل ق، ج 2، ص 116.
26. اسراء/ 37.
27. زمر/ 72.
28. فرقان/ 63.
29. شعراء/ 215.
30. بحارالانوار، ج 44، ص 189.
31. حشر/ 9.
32. انسان/ 8 و 9.
33. پرتوى از عظمت حسین(ع)، به نقل از سمعوالمعنى، ص 150 - 151.
34. پرتوى از عظمت حسین(ع)، ص 168 - 169، به نقل از سمعوالمعنى، ص 151.
35. نساء/ 86.
36. آل عمران/ 104.
37. ر.ک: «نصیحتگرى و خیرخواهى» در همین مقاله.
38. بحار الانوار، ج 44، ص 329.
39. بقره/ 207.
40. انسان/ 8 و 9.
41. حماسه عرفان، ص 246.
42. مجله نور دانش، سال دوم، ش 3.
43. تاریخ سیاسى اسلام، ج 1، ص 451.
44. طلاق/ 3.
45. ابراهیم/ 12.
46. بحارالانوار، ج 45، ص 6؛ تاریخالطبرى، ج 3، ص 318، برگرفته از آیات: اعراف196/ و یونس/ 71.
47. اسراء/ 79.
48. توبه/ 36.
49. دعاى عرفه، مفاتیج الجنان.
50. اعیان الشیعه/ 581.
51. بحار الانوار، ج 17، ص 213.
52. مقتل مقرم، ص 397 - 398.
53. قرآن،حسین،شهادت، ص 118.
54. بقره/ 121.
55. تنبیه الخواطر و نزهه النواظر، ج 2، ص 236، نقل از میزان الحکمه، ج 10، ص 4824.
56. کامل الزیارات، ص 371.
57. تاریخ الطبرى، ج 3، ص 315.
58. حاقه/ 51.
59. مائده48/.
60. بحار الانوار/ ج 100، ص 294 و 20.
61. بقره/ 185.
62. حماسه و عرفان، ص 229 - 230.
63. توبه/ 105.
64. بحارالانوار، ج 44، ص 321.
65. احزاب/ 39.
66. مفاتیح الجنان، دعاى عرفه.
67. رعد/ 28.
68. نور/ 37.
69. بحارالانوار، ج 45، ص 50.
70. بحارالانوار، ج 44، ص 379.
71. پیشین، ص 381.
72. پیشین، ج 45، ص 6.
73. بقره/ 153.
74. آلعمران/ 186.
75. صافات/ 102.
76. صافات/ 102.
77. حماسه و عرفان، ص 258.
78. بحارالانوار، ج 44، ص 330.
79. معانى الاخبار، ص 289.
80. مقتل مقرّم، ص 283.
81. ذاریات/ 56.
82. پرتوى از عظمت حسین(ع)، ص 165، به نقل از اسدالغابه، ج 2، ص 20.
83. منبع پیشین، به نقل از: ابوالشهداء/ 73.
84. پیشین.
85. فاطر/ 10.
86. بقره/ 120.
87. بقره/ 120.
88. فصّلت/ 41 - 42.
89. لهوف، ص 139، مقتل الحسین للخوارزمى، ص 9 و 10.
شرکت سازنده ژاپنی موتور یاماها امروز در توکیو یک موتور سیکلت برقی ارائه کرد که با یک پریز ساده برقی شارژ می شود. به گزارش خبرخودرو ، شرکت یاماها با تولید موتور سیکلت ای سی صفر سه EC-03 امیدوار است جایگاه نخست را در بازار رو به رشد موتورسیکلت های بدون نیاز به سوخت در جهان بدست آورد. این موتور سیکلت که پیش بینی می شود ماه سپتامبر به بازار ژاپن عرضه شود قدرتی برابر با یک موتور سیکلت بنزینی دارد که حجم محفظه احتراق سیلندر آن پنجاه سانتیمتر مکعب است. یک باطری الکتریکی ساخت شرکت الکترونیکی سانیو ژاپن تغذیه این موتور الکتریکی را بر عهده دارد که با اتصال به پریز شارژ می شود. مدت زمان لازم برای شارژ این موتور شش ساعت است و این مدت شارژ از طریق یک پریز هجده ین برابر با شانزده سانتیم هزینه دارد که اگر در همین مدت سوخت موتور سیکلتی را با بنزین تامین کنیم پنج برابر این مبلغ باید بپردازیم. یکی از مسئولان شرکت یاماها گفت این موتور سیکلت می تواند با سرعت سی کیلومتر در ساعت بدون نیاز به سوختگیری مجدد مسافت چهل و سه کیلومتر را طی کند. یاماها در نظر دارد سالانه هزار دستگاه از این نوع موتور سیکلت را در مجمع الجزایر ژاپن به فروش برساند. این شرکت قبلا در سال دو هزار و دو و پس از آن در سال دو هزار و پنج سه موتور سیکلت برقی در ژاپن تولید کرده بود اما با مشکلات فنی در زمینه باطری مواجه شده بود. سخنگوی یاماها به خبرگزاری فرانسه گفت این شرکت در فکر است از سال دو هزار و یازده اسکوترهای برقی را وارد بازار تایوان و اروپا کند. یاماها با این کار در نظر دارد جایگاه نخست جهان را در این زمینه نیز به خود اختصاص بدهد. بر اساس اعلام این شرکت میزان تقاضای موتورسیکلت های الکتریکی در ژاپن،تایوان و اروپا ممکن است تا حدود سال دو هزار و پانزده افزایش پیدا کند و به سیصد تا پانصد هزار دستگاه در سال برسد. |
سیتروئن اعلام کرد تمامی خودروهای جدید C3 ، C3 پیکاسو، C4 ، C4 پیکاسو، C6 و DS3 مجهز به سامانه اینترنت بی سیم وای – فای «WiFi» خواهند شد.
به گزارش خبرخودرو، سامانه وای فای نصب شده به سرنشیان این امکان را خواهد داد که در هنگام توقف یا حرکت خودرو ، چندین دستگاه را به اینترنت متصل کنند.
یک جعبه وای فای نصب شده در این خودروها که برای راه اندازی نیاز به سیم کارت 3G یا 3G+ وارد ، می تواند یک شبکه اینترنت بی سیم را درون خودرو ایجاد کند و دستگاهی مثل لپ تاپ ، تلفن های همراه ، کنسول های قابل حمل بازی و ... را از طریق خود به اینترنت متصل کند.
در واقع سرنشینان قادر خواهند بود حتی در طی یک سفر طولانی به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند و در وقت خود صرفه جویی کنند.
در ضمن به منظور کاهش هر چه بیشتر هزینه های اتصال به اینترنت در سفرهای خارجی نرم افزار این دستگاه قادر می باشد از طریق تنظیمات پیش فرض خود را با شبکه اینترنت کشور جدید هماهنگ کند و سیستم رومینگ را غیر فعال نماید.
این سامانه تا قبل از پایان سال 2010 روی تمامی خودروهای نامبرده نصب می گردد.