اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تغییر نام خودروهای هیبریدی لکسوس

شرکت خودرسازی لکسوس در نظر دارد نسخه های هیبریدی فعلی اش را با تغییرات لازم و برند R&D روانه بازار کند.

به گزارش خبرخودرو، کیو تا کا ، مدیر توسعه لکسوس گفت : با بهره گیری از فناوری شرکت تویوتا موتور قادر خواهیم بود با برندهای مختلف خودروهای هیبریدی اروپا رقابت کنیم.

وی گفت : ما می خواهیم هر چند مدت یکبار مدل هیبریدی یکی از خودروهای را معرفی کنیم. در مقایسه با بی ام و و مرسدس فناوری هیبریدی به کلید فعالیت لکسوس تبدیل خواهد شد.

وی افزود : تا کنون لکسوس یک برند لوکس محسوب می شد اما از این به بعد در زمینه های افزایش شتاب تغییر سامانه های ترمز و برخی طارحی ها نیز فعالیت خواهد کرد

همکاری دایملر و بزرگترین خودروساز جهان

تویوتا و دایملر برای آغاز یک همکاری مشترک در زمینه تولید خودروهای دوگانه سوز گازی برقی وارد مذاکره شدند.

به گزارش خبرخودرو، تویوتا موتور ، بزرگترین خودروساز جهان گفت : این شرکت تصمیم دارد دانش فناوری خودروهای هیبریدی را در اختیار خودروسازان دیگر قرار دهد.

این شرکت بدون اشاره به نام شرکتی خاص هدف از این سیاست را توسعه هر چه بیشتر این نوع خودروها عنوان کرد.

با این حال برخی نشریات ژاپنی از نزدیکی روابط تویوتا و دایملر آلمان طی این هفته خبر دادند.

تویوتا هم اکنون یکی از پیشگامان تولید خودروهای هیبریدی در جهان محسوب می شودو همکری خوبی را نیز به تسلا موتور آمریکا داشته.

از طرفی اگر چه دایملر نیز دارای فناوری مدرنی در تولید این خودروها می باشد ولی تلاش می کند با بهره گیری از دانش ژاپنی ها حضور خود را در بازارهای جهانی گسترش دهد.


هیبرید لکسوس ساخته می شود

تویوتا موتور بزرگترین خودروساز جهان تصمیم دارد به منظور رقابت هر چه بیشتر در بازار خودروهای سبز تا پایان سال 2012 شش نمونه دیگر از خودروهای هیبریدی (دوگانه سوز) را معرفی کند .

به گزارش خبرخودرو، این شش خودرو جدید تعداد محصولات هیبریدی تویوتا را که قادر هستند از هر دو انرژی الکتریکی و احتراقی حاصل از سوختن گازوئیل استفاده کنند را در برابر خودروسازان دیگری مثل نیسان افزایش می دهد.

یکی از مقامات تویوتا گفت: این شش خودروی جدید هیبریدی شامل دو مدل لوکس لکسوس نیز می شود.

در ضمن تا کنون برخی خودروهای هیبریدی تویوتا مثل پریوس دارای یک نمونه تک سوز گازوئیلی هم بوده اند ولی طرح این شش خودرو جدید کاملاً تازه بوده و نسخه باز طراحی شده هیچ خودرویی محسوب نمی شوند.

این خودروساز ژاپنی که بحران سختی را در فراخوان های متعددش پش سر گذاشته و مجبور به پرداخت غرامت های سنگین ، فراخوان ده میلیونی خودرو و رفع عیب رایگان محصولاتش شده ، اکنون می کوشد با پر رنگ تر کردن حضور خود در بازار خودروهای هیبریدی رقابت با دیگر کمپانی ها ضررهای پیشین را جبران کند.

در کنار این تویوتا تا پایان نوامبر سال جاری خودروی تمام الکتریکی RAV4 را که به کمک شریک تجاریش تسلا موتور طراحی و تولید کرده است را در نمایشگاه اتومبیل لوس آنجلس رونمایی می کند.

شکایتی دیگر از تویوتا

مقامات بازرسی و کنترل کیفیت و امنیت وسایل نقلیه آمریکا در بررسی جدیدی متوجه شدند ممکن بوده 1.2 میلیون دستگاه از خودروهای کرولا و ماتریک تویوتا به دلیل نقص فنی سامانه الکترونیکی موتور کاملاً از حرکت بایستند.

به گزارش خبرخودرو، این مقامات ضمن انجام یک تحلیل مهندسی درباره خودروهای مدل های 2005 تا 2007 تویوتا ماتریکس و کرولا متوجه این ایراد فنی شدند.

اداره ملی امنیت جاده ای ایالات متحده (NHTSA) اعلام کرد قبل از انجام گرفتن هر گونه تحقیقی 26 مورد شکایت و بعد از انجام تحقیقات 163 مورد شکایت درباره خودروهای مذکور به این اداره ارجاع شده است.

این تحقیق که بیان می کند تویوتا از نقص فنی موتورهای معیوبش آگاهی داشته درست زمانی آغاز شد که این شرکت در حال جمع آوری بیش از یازده میلیون خودرو معیوب فراخوان شده در سطح جهان بود.

NHTSA اعلام کرد: ممن بوده موترو این خدروها در هر سرعتی بدون اعلا خطر و یا شروع مجدد کاملاً متوقف شوند.

گر چه هنوز نمایندگان تویوتا برای پاسخگویی به این اعلام نظر جدید در دسترس نبوده اند ولی پیش تر مدیر یکی از قسمت های تویوتا درآمریکای شمالی ، آقای سانتوچی گفت بود که به هیچ وجه فکر نمی کند که این نقص می توانسته باعث ایجاد صدمه به امنیت خودروها شود.


راه اندازی مرکز تست جاده ای نیاز ضروری صنعت خودرو کشور است

دبیر انجمن خودروسازان تکمیل دستگاههای آزمون استاندارد خودرو کشور از جمله مرکز تست جاده ای را برای کشور لازم دانست وگفت:از ابتدای مهرماه کلیه خودروهای کشور باید استانداردهای 55 گانه را پاس کنند وبه همین منظور برای اینکه بتوانیم این خودروها را آزمایش کنیم نیاز به یک سری زیر ساختهااست که یکی از آنها مرکز تست جاده ای است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تمامی خودروسازان بزرگ دنیا در کشورهای خود مراکز تست جاده ای دارند واین در حالی است که کمبود این مرکز در کشور احساس می شود.

وی افزود:اگرچه تا کنون این مرکز آماده نشده است ولی در این خصوص بخش خصوصی وشرکت تحت پوشش سازمان گسترش سرمایه گذاری هایی انجام داده اند که امیدواریم این تلاشها به ثمر برسد وبتوانیم در کشورخودمان این تستها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد:این طرح آنچنان صرفه اقتصادی ندارد زیرا تعداد خودروهایی جدیدی که در کشور سالانه طراحی می شود در سطح پایینی قرار دارد ولی تکمیل دستگاههای آزمون استاندارد های 55 گانه از جمله مرکز تست جاده ای برای کشور نیاز ضروری است زیرا ما هم اکنون در زمینه تولید خودرو در مقام 12 جهان قرار داریم وبرای سرعت بخشیدن به تست خودروهای جدید وجلوگیری از خروج ارز جهت تست خودروها به خارج از کشور، به ایجاد چنین مراکزی نیازمندیم.

نعمت بخش در خصوص ایجاد این مرکز گفت:در مرکز آزمون جاده ای ،خودرو تولید شده را در سرعت های مختلف ،سراشیبی های شدید ،ناهمواریها ی جاده ای امتحان می کنند وپس از گذراندن تمامی این مراحل تایید نهایی صورت می گیرد.


چه کسی ولوو چینی می خرد؟

ولوو سال ها با نام امنیت بالا و کیفیت جهانی کشور سوئد شناخته می شد .

به گزارش خبرخودرو، اما الان این برند متعلق به شرکت چینی جیلی است، آیا هنوز هم دارای همان اعتبار اولیه می باشد و خودروهای تولیدی آن در چین همان کیفیت سوئدی خود را دارند؟

جیلی تصمیمی دارد با تاسیس یک کارخانه جدید در جنوب غرب چین، خودروهای ولوو را تولید کند. همچنین ممکن است تاسیسات دیگری نیز برای تولید محصولات این برند در شانگهای احداث گردد.

اما چیزی که در این بین مشخص می شود این است که زمان زیادی برای تولید یک ولوو تمام چینی لازم نیست چرا که جیلی به تازگی قرارداد خرید ولوو از فورد را امضا کرده.

از سویی دیگر مدیریت جیلی عنوان کرده تصمیم دارد به نحوی هزینه های تولید ولوو را بکاهد و این یعنی کاهش کیفیت و عدم کسب استانداردهای اروپایی و آمریکایی.

در واقع با سابقه ای که از چین در تولید محصولات می شناسیم می توان پیش بینی کرد که کیفیت تولید فدای کمیت آن خواهد شد و شاید برند ولوو و دیگر مثل گذشته اعتباری جهانی خود را نداشته باشد.