اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مرسدس G63 AMG به زودی رونمایی می شود

مرسدس بنز برای رونمایی محصولی جدید در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2015 برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز آلمانی یک مدل پرچم دار از خط تولید کلاس G را در نمایشگاه ماه آینده سویس معرفی خواهد کرد. بر اساس تصاویر فاش شده اخیر می توان گفت که این خودرو دارای قطعاتی از G63 6×6 خواهد بود.

نمونه اولیه ای که از این خودرو در حال آزمون فاش شده دارای رکاب های در عریض تر، سپر عقب اصلاح شده و گلیگرهای مخصوص است. به نظر می رسد این نمونه آزمون دارای محورهای اصلی به کار رفته در 6×6 باشد.

گلگیرهای بزرگ تر این خودرو برای رینگ ها و تایرهای بزرگ تر جا خواهد داشت. نیروی این خودرو از یک موتور تواین توربوشارژ 5.5 لیتری V8 با قدرت 536 اسب بخار تامین می شود.

 

اطلاعات مزدا CX-3 منتشر شد


قیمت اولیه و جزئیات مزدا CX-3 توسط یک منبع آگاه فاش شده است.

به گزارش خبرخودرو، این اطلاعات فاش شده نشان می دهند که این خودرو در چهار نسخه شامل مدل های ممتاز sTouring و Akari و مدل های ابتدایی و متوسط Neo و Maxx موجود است.

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که قیمت مزدا CX-3 از 19500 تا 20500 دلار برای مدل پایه نئو بنزینی دیفرانسیل جلوی دستی شروع شده و به 37500 تا 38500 دلار برای مدل Akari دیزلی اتوماتیک چهار چرخ فعال می رسد.

مدل پایه نئو به طور اختصاصی با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی با قدرت 109 کیلووات و گشتاور 192 نیوتون متر و ساختار دیفرانسیل جلو و گزینه های گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک شش سرعته موجود خواهد بود.

دیگر نسخه های این خودرو با ساختارهای دیفرانسیل جلوی بنزینی دستی و اتوماتیک، چهار چرخ فعال بنزینی اتوماتیک و یا دیفرانسیل جلوی دیزلی اتوماتیک موجود خواهند بود. موتور 1.5 لیتری دیزلی چهار سیلندر این خودرو قدرت 77 کیلووات و گشتاور 270 نیوتون متر تولید می کند.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که احتمالا نسخه Maxx دارای قیمتی بین 22 هزار تا 27500 خواهد بود در حالی که مدل sTouring قیمتی بین 26500 تا 34250 دلار خواهد داشت.

 

مدلی کانورتیبل از مرسدس در برف دیده شد

مرسدس بنز کلاس C کانورتیبل جدید در حال تست در آب و هوای سرد دیده شد.

به گزارش خبرخودرو، کلاس C کانورتیبل که گمان می رود اواخر سال جاری به عنوان مدل 2016 عرضه شود احتمالا از نیرومحرکه مشترکی با مدل سدانش بهره می برد.

در این صورت کلاس C کانورتیبل با موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 241 اسب بخار و گشتاور 273 فوت پوند عرضه خواهد شد. هم چنین یک موتور 3.0 لیتری V6 با قدرت 329 اسب بخار و گشتاور 354 فوت پوند نیز برای این خودرو ارائه می شود.

کلاس C کانورتیبل پس از معرفی مدل کوپه آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ماه سپتامبر سال 2015 معرفی خواهد شد.

گمان می رود کلاس C کانورتیبل که بر اساس پلتفرم مدولار MRA این خودروساز آلمانی ساخته شده سبک ترین مدل در کلاس خود باشد چرا که در آن استفاده زیادی از آلومینیوم و استیل مقاوم شده است.

 

فروش فوری و اعتباری طرح (هفت) خودرو وانت دوکابین دودیفرانسیل ریچ شرکت پارس خودرو

همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر فروش فوری و اعتباری خودرو وانت دوکابین دودیفرانسیل ریچ , محصول شرکت پارس خودرو با مدل 1394 آغاز شد.

حسین طرقی کاظمی – مدیر بازاریابی و فروش شرکای تجاری گروه خودرو سازی سایپا در خصوص  شرایط فروش وانت دوکابین دو دیفرانسیل ریچ گفت: فروش نقدی وانت دوکابین ریچ  به مبلغ 65 میلیون و 277هزارتومان با سند سال 1394 می باشد.

وی درخصوص فروش شرایطی این خودرو گفت : وانت دو دیفرانسیل ریچ با گارانتی , 3 سال و یا 50 هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر فرارسید) به صورت فروش فوری و اعتباری آماده ارائه به هموطنان عزیز می باشد.

شرایط ویژه طرح هفت:

پیش پرداخت خودرو    000/000/370 ریال

میزان تسهیلات           000/770/282 ریال

متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به نمایندگان فروش گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور مراجعه کنند.

تصاویری دقیق تر از هیوندای ورنا 2017 منتشر شد

به تازگی تصاویر جدیدتری از نسل بعدی هیوندای ورنا مدل 2017 در پارکینگی در کره جنوبی فاش شده است.

به گزارش خبرخودرو، هیوندای علیرغم عدم عرضه نسخه جدید نسل کنونی ورنا در بسیاری از بازارها، هیچ زمانی را برای عرضه نسل بعدی این خودرو تلف نمی کند.

اگرچه این ورنای جدید کاملا استتار شده اما بهره گیری آن از سبک طراحی Fluidic Design v2.0 مشخص است. ظاهر کلی این خودرو بسیار شبیه به مدل نسل کنونی آن است که مشتریان هندی را به خود جلب می کند.

جالب است که بدانیم هیوندای چطور این خودرو را برتر از مدل کنونی آن قرار می دهد که دارای ویژگی هایی همچون چراغ های جلوی پروژکتوری، رینگ های برش الماسی، دوربین و سنسورهای معکوس، فرمان چندمنظوره، کنترل دمای اتوماتیک و ویژگی های ایمنی همچون 6 کیسه هوا، ABS و EBD است.

ممکن است ورنای جدید از طیف جدید موتورهای GDi هیوندای بهره ببرد که به تدریج در خط تولید این خودروساز معرفی می شود. در واقع ورنای کنونی در کره جنوبی دارای موتور 1.6 لیتری GDi است. این موتورهای می توانند به گیربکس دستی و اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته جدید متصل شوند.

این خودرو با هوندا سیتی، ماروتی سیاز، فولکس واگن ونتو، اشکودا رپید و فیات لینیا رقابت می کند.

 

معرفی نسخه مخصوص شورلت سیلورادو

شورلت اولین مدل میدنایت ادیشن خود را رسمی کرد.

به گزارش خبرخودرو، سیلورادو میدنایت ادیشن مدل 2015 که در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2015 رسما رونمایی عمومی خواهد شد بر اساس سیلواردو Z71 مشکی ساخته شده و دارای قسمت جلوی کاملا مشکی با چرغ های مه شکن، قلاب یدک کش، قاب چراغ های جلو، سپر و جلوپنجره هماهنگ بدنه است.

هم چنین این پیکاپ دارای زه های مشکی، رینگ های آلیاژی مشکی 18 اینچی به همراه تایرهای Goodyear Wrangler Duratrac است. به علاوه، نشانه های Z71 مخصوص نیز روی درهای این خودرو دیده می شود.

این خودروساز آمریکایی سیلورادو میدنایت ادیشن را در مدل های 1500 double-cab یا crew-cab عرضه می کند و تا 5 هزار نسخه مخصوص از این خودرو تا قبل از پایان سال 2015 تولید خواهد شد. قیمت بسته ارتقایی این خودرو بسته به مدل آن 1595 تا 1995 دلار است.

 

راه کار جالب فولکس واگن برای کاهش هزینه ها


فولکس واگن با هدف کاهش هزینه هایش دست به اقدام مبتکرانه ای زده و ازتعداد قطعات به کار رفته در محصولاتش کاسته است.

به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام هانس دیتر پوئچ – مدیر ارشد مالی فولکس واگن – قطعات به کار رفته درمحصولات این شرکت مخصوصا برای خودروهای پرفروشی همچون هاچ بک های گلف و پولو کاهش یافته که این امر می تواند باعث کاهش قابل توجه هزینه ها شود.

این شرکت که توانسته با موفقیت به اهداف تعیین شده درسال 2014 دست پیدا کند، درنظر دارد تا سال 2018 به سطح قابل قبولی ازسوددهی و کاهش هزینه ها برسد که این امر از طریق توسعه فروش محصولات و دقت نظر در پایین نگه داشتن هزینه های جاریه محقق می شود.

پوئچ در باره مثال زد که به فرض اگر قطعات مورداستفاده درباتری و لامپ های نسل جدید گلف تا حدود 50% کاهش پیدا کند شاهد افت قابل توجه میزان هزینه ها خواهیم بود.

وی همچنین اعلام کرد شرکت در مسیر صحیح برای دستیابی به برنامه های آینده اش ظرف 3 سال پیش رو را دارد این برنامه ها شامل رشد 3 درصدی میزان درآمدها درمقایسه با سال 2013 و رشد 5/3 درصدی سود اجرایی و رشد 5/6 درصدی فروش می شود. بعلاوه برند فولکس واگن در صدد است تا سال 2017 دست کم رشدی 5 میلیارد یورویی در درآمدهای خود داشته باشد.

 

 

برترین خودروسازان سال 2014 کدامند؟


تویوتا موتورز توانست از خطر نزدیک شده به پیش از حد فولکس واگن در آمار فروش جهانی جلوگیری کند و برای سومین سال پیاپی در صدر فهرست بزرگترین خودرسازان جهان قرار بگیرد.

طبق اعلامیه رسمی تویوتا، فروش جهانی این شرکت و برندهای هینو موتورز و دایهاتسو موتورز با 3% رشد سالیانه به بیش از  10.23 میلیون دستگاه در سال 2014 رسیده و این درحالی است که فولکس واگن هفته گذشته از رشد 4.2 درصدی و فروش 10.14 میلیون دستگاه ازمحصولاتش درسال مذکور خبر داده بود.

از سویی جنرال موتورز نیز همچنان با 9.92 میلوین دستگاه (2.1% رشد) در رده سوم پر فروش ترین شرکت های خودروساز جهان قرار داد. ازمهم ترین دلایل رشد تویوتا می توان به سلطه آن بر بازار امریکا به ویژه در بخش خودروهای شاسی بلند و استقبال خوب مشتریان ازمحصولاتی همچون RAV4 و هایلندر اشاره کرد.

این در حالی است که به دستور مدیر تویوتا تمامی پروژه های ساخت تاسیسات جدید این شرکت در سال 2014 متوقف شده بود و لذا بسیاری از کارشناسان عقیده دارند با از سرگیری این پروژه فولکس واگن کار بسیار سختی در رقابت با تویوتا در سال 2015 داشته باشند.