اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

دایملر و بی ام و تکذیب کردند

دو شرکت آلمانی دایملر و بی ام و روز گذشته پایان بدون موفقیت مذاکرات همکاری های آتی را تکذیب کردند.

به گزارش خبرخودرو ، سخنگوی شرکت دایملر در پاسخ به سؤال خبرنگار نشریه اشپیگل درباره گزارش منتشر شده توسط این دو شرکت بدون ارائه حتی بخشی از جزئیات مذاکرات فقط اعلام کرد که صحبت های طرفین هنوز به اتمام نرسیده است.

سخنگوی بی ام و نیز فقط در این باره به روند مثبت مذاکرات اشاره و از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

پیش از این شرکت بزرگ آلمانی دایملر اعلام کرده بود که قصد دارد به منظور توسعه همکاری های خود با خودروسازان بزرگ دیگر من جمله رنو فرانسه وارد مذاکره شود.

گفتنی است اکثر کارشناسان عقیده دارند که طولانی شدن مذاکرات دایملر و عدم تعیین تاریخ مشخص برای نتیجه گیری مذاکرات می تواند نشانه ای از شکست آن و عدم پذیرش آغاز همکاری های دیگر خودروساز با دایملر باشد.


تندر90 ایران خودرو برای سومین بار نشان سبز دریافت کرد

بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی شرکت رنو، تندر90 ایران خودرو، برای سومین بار به عنوان بهترین محصول در مقایسه با تولیدات سایر سایت های تولید این محصول شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، تندر 90 تولید ایران خودرو از لحاظ کیفیت در بالاترین مرتبه قرار داشته و نشان سبز رنو را که نشان دهنده سطح عالی است، دریافت کرد.

محمدرضا معتمد، معاون مدیر عامل ایران خودرو درتولید تندر، با اشاره به بهره برداری از سالن رنگ مدرن در کارخانه تندر، گفت: ایران خودرو با بکار گیری مدرن ترین خطوط رنگ خاورمیانه این محصول را با کیفیت بالاتری به مشتریان عرضه می کند.

معاون مدیر عامل ایران خودرو یاد آورشد : تندر90 ایران خودرو با دریافت بالاترین نشان ممیزی های دوره ای رنو در کیفیت ( رتبه سبز) و دریافت مجوز صادرات این خودرو ازرنوی فرانسه، تا کنون بیش از هزار دستگاه تندر 90 صادر کرده است.

معتمد تصریح کرد: در سال 87 محصول تندر ایران خودرو، سطح گواهی اهتمام به کیفیت را دریافت و با تلاش بی وقفه مدیران ارشد و کارکنان متعهد، نسبت به ارتقای تمامی معیارهای مدل، اقدام کرد که حاصل آن به کسب تقدیر نامه اشتهار به کیفیت در سال 88 برای این محصول منجر شد.

وی نیروی انسانی ماهر را در کنار اتوماسیون صنعتی، عامل ارتقا بخشی و رشد کیفیت این محصول دانست و گفت: تندر90 تحت عنوان ایکس 90 یا ال 90 در سراسر جهان، تحت نظام یک پارچه کیفیت رنو تولید و تمام سیستم های جاری ، از طریق رنو کنترل می شود.

وی با اشاره به این که در کلمبیا، هند، روسیه، مراکش، رومانی و اسپانیا، سایت های تولید تندر فعال است، گفت: تلاش های انسانی و تفاوت های تکنولوژی تجهیزات، تفاوت هایی در کیفیت این محصول ایجاد می کند.

سارکوزی مدیر عامل رنو را احضار کرد

مدیر عامل رنو توسط سارکوزی احضار شد.

به گزارش خبرخودرو ، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه ، کارلوس گون مدیر عامل شرکت خودروسازی رنو را به کاخ الیزه احضار کرد.

سارکوزی مدیر عامل رنو را تحت فشار قرار داده است تا وی را از تصمیم شرکت رنو برای تولید کامل جدیدترین نسل رنو کلیو clio موسوم به کلیو چهار clio 4 در خاک ترکیه منصرف کند.

نیکلا سارکوزی قصد دارد به این شیوه پیامی شدید الحن به مقامات رنو ارسال کند تا از اشتغال در فرانسه دفاع کرده باشد.

این درحالی است که اتحادیه اروپا در این زمینه با دولت فرانسه اختلاف نظر دارد و برای اجرای تصمیم رنو چراغ سبز نشان داده است.


به سخره گرفتن اهل علم توسط چند مدیر کل فرصت طلب

انا لله و انا الیه راجعون  

۴شنبه عصر که داشتم میرفتم خونه ، ۲تاکتاب گذاشتن روی میزم.نگاه کردم دیدم یکی - آشنایی بااستاندارد و طرح طاها-  در ۵۰ صفحه وتیراژ ۱۰۰۰۰جلد و قیمت ۲۵۰۰ !!!!!تومان که فروختن به سازمان!! اون یکی -اصول ومبانی بازرسیونمونه برداری-در70 صفحه وتیراژ10000 جلد و قیمت 3000!!!!!!تومان.....یعنی حداقل 50 ملیون تومن تضمینی.

محتوای کتابها مطالب موجود در دستورالعمل ها و شناسه های داخلی سازمانه که با زرنگی 3-2تا مدیرکل و معاون...  با شارلاتانی تمام شده کتاب و با اون قیمت گذاف .....ضمن اینکه اصولا محتوای اینها بصورت کپی درسازمان مورد استفاده قرار میگرفت.4 نفر مولف برای 2تا کتاب که میانگین 60صفحه دارن!!!!!!!!

خیلی ناراحت شدم.یاد کتابی افتادم که 3-4ساله روش کار کردم.هنوز هم تمام نشده.تازه تمام هم بشه نمیتونم چاپ کنم.خیلیها رو میشناسم این مشکلودارن.یکی از استاد های عزیزم میگفت 3 تا کتاب دارم که ناشرندارم چاپ کنم.یاد استادم مولانا حضرت مستطاب جناب پرفسور کمالدین نیک روش تو دانشگاه پلی تکنیک افتادم که باهاش مدار 2 داشتیم.میگفت 7 ساله کتابش آماده است و داده چاپ نکردن...... خودشون می فرمودن ما حق تالیف هم نمی خواهیم فقط چاپ بشه.

اهل علم اینجوری مظلومن.حقه بازها میشن مولف.فرت و فرت کتاب چاپ میکنن.کلی هم میزنن به جیب.

نمیدونم دیگه چی بگم. فقط این فاجعه و مصیبت رو به همه اساتید و دانشجویان و دانشگاهیان کشور تسلیت عرض می نمایم.

 

رونمایی از خودروی جدید سایپا 111

محصول جدید گروه خودرو سازی سایپا با نام سایپا 111 رونمایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فلاحی قائم مقام شرکت سایپا در مراسم رونمایی ازاین خودرو درشیراز گفت: این خودرو که در گذشته بنام پراید هاچ بک تولید می شد با تغییر در طراحی و نصب ترمز ضد قفل از سال آینده با تولید 55 تا 60 هزار دستگاه در سال روانه بازار خواهد شد .

هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو، نیرومحرکه وصنعت حمل و نقل نیز همزمان با رونمایی از خودروی سایپا 111 در شیراز گشایش یافت .

در این نمایشگاه 150 شرکت تولید کننده خودروهای سبک و سنگین ، نمایندگی های فروش ، خدمات پس از فروش ، خدمات امداد و پشتیبانی ، تولید قطعات یدکی خودرو و خدمات فنی و مهندسی در قالب 350 غرفه در دو گروه سایپا و ایران خودرو آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند .

شکیبایی مدیر نمایشگاه بین المللی فارس گفت :این نمایشگاه در 5 سالن و مساحت 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی تا 25 دی ماه همه روزه از ساعت 16 تا 21 پذیرای عموم خواهد بود .

تولید SUV در هندوستان

بازار اتومبیل هندوستان یکی از رو به رشدترین بازارهای دنیاست و جالب است که به خاطر افزایش تقاضا ، عادت ها و سلیقه های این بازار نیز تفاوتهایی با بازار های دیگر دارد.

به گزارش خبرخودرو، چهار کمپانی بزرگ دنیا یعنی تویوتا ، فولکس واگن ، لندروور و مرسدس بنز اعلام کرده اند که می خواهند در خطور تولید در هندوستان ، ساخت خودروهای SUV را نیز بگنجانند.

این در حالی است که هم اکنون بسیاری از خودروسازان و بازارهای جهانی بیشتر علاقه به ساخت خودروهای جمع و جور و کم مصرف از خود نشان می دهند. طبق اعلام منابع رسمی هندی ، ورود خودروهای درشت هیکل در نمایشگاه خودروی دهلی نو را می توان به عنوان تأکیدی بر صحت این خبر داشت .

اینطور که پیداست ولع هندی ها برای تصاحب خودروی جدید ارتباط چندانی با قیمت سوخت یا آلودگی محیط زیست ندارد و در این بازار برای SUV های سنگین جا باز شده است.


در نمایشگاه خودرو دهلی نو، خودروهای کوچک جلب توجه کرده است

شرکت های خودروسازی جهان، در نمایشگاه بین المللی خودرو دهلی نو، اهمیت را به خودروهای کوچک و ارزان قیمت داده اند.

به گزارش خبرخودرو ، با اغاز به کار نمایشگاه بین المللی خودرو دهلی نو ،بازار خودروهای کوچک و کم مصرف بیش از هر زمان دیگری توجه شرکت های خودروسازی جهان و مردم را به خود جلب کرده است.

در واقع، از وقتی که خودروی کوچک وارزان قیمت تاتا ساخت شرکت "تاتا نانو" به بازار امده است و مردم از ان بیش از حد استقبال کرده اند ، شرکت های خودروسازی جهان نیز به این فکر افتاده اند تا در سال های اینده توجه بیشتری به این نوع خودروها بدهند.

شاید در همین راستا هم باشد که شرکت های بزرگ خودروسازی جهان از فورد گرفته تا رنو و تویوتا و هیوندا اعلام کرده اند که از سال اینده خودروهای کوچک و ارزان قیمتی را به بازار جهان عرضه می کنند.

در نمایشگاه خودرو دهلی نو نیز شرکت خودروسازی رنو ، یک نمونه از خودروهای کوچک برقی ساخت خود را عرضه کرده است.

"آشیش شینهاروی " نماینده شرکت خودروسازی رنو در هند در این باره می گوید:این خودروی برقی رنو می تواند با یک شارژ باطری مسافت صد و شصت کیلومتر را طی کند.وی افزود با این نو خودرو ها می توان به برخی شهرها که زیاد دور نیستند، رفت وفردای ان روز نیز برگشت.

نماینده شرکت خودروسازی رنو در هند در ادامه سخنان خود گفت:تنها مشکلی که ما درباره خودروهای برقی داریم زیر ساخت ها و تجیهزات است که ما امیدواریم این مشکل را نیاز در اینده حل کنیم.

در نمایشگاه خودرو دهلی نو، به جز شرکت جنرال موتورز امریکا، هیچکدام از شرکت های خودرو سازی قیمت خودروهای کوچک خود را اعلام نکرده بودند. شرکت جنرال موتورز ، خودروی شورلت جدید اندازه کوچک خود را به قیمت هفت هزار دلار در نمایشگاه خودرو دهلی نو عرضه کرده است.

با این حال، در این نمایشگاه خودروهای بزرگ چندسلیندری و گرانقیمت نیز جایگاه خود را مانند گذشته حفظ کرده اند.


پریوس ، پر فروش ترین خودروی ژاپن

کمپانی تویوتا اعلام کرد مدل پریوس آن توانسته به عنوان پرفروش ترین خودروی سال 2009 در بازار ژاپن لقب بگیرد.

به گزارش خبرخودرو، برای نخستین بار است که هیبرید دوست داشتنی و موفق تویوتا به این رتبه با ارزش دست می یابد.

اتحادیه فروشندگان خودرو در ژاپن رسماً اعلام کرده که در سال 2009 دقیقاً 876/208 دستگاه از این خودرو به مشتریان ژاپنی تحویل داده شده است.

نکته حائز اهمیت برای تویوتا این است که مشتریان ژاپنی در گروه خودروهای پاک در حال رشد هستند و بیشتر از همه نیز به پریوس اقبال نشان داده اند. بازار خودروهای هیبریدی در ژاپن در سال 2009 به 10 درصد از کل بازار خودرو رسیده که اتفاق جالب توجهی است.

مدیران تویوتا اعلام کرده اند که طبق بررسی های آنها فروش محصولات هیبریدی و الکتریکی همچنان رو به گسترش خواهد بود.