اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سه خودروی جدید SUV سانگ یانگ موتور کره جنوبی در ایران

شرکت سانگ یانگ موتور کره جنوبی که با محصولاتی چون موسو ، چیرمن و کوراندو به بازار ایران معرفی گردید، هم اکنون سه خودروی شاسی بلند (SUV) جدید خود را با نام های رکستون، کایرون و اکتیون عرضه نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، خودروی رکستون و کایرون مجهز به سیستم چهارچرخ محرک دائم AWD، موتور پرقدرت 3200 سی سی ، سیستم انتقال نیروی 5 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی از روی فرمان و همچنین حالت رانندگی در زمستان، سیستم های الکترونیکی پیشرفته مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ضد واژگونی ARP ، ترمز مجهز به سیستم EBDوASR، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC و سیستم هشدار دهنده موانع در دنده عقب مجهز می باشند.

خودروی رکستون 7 نفره با قیمت 60 میلیون و 500 هزار تومان و کایرون 5 نفره با قیمت 56 میلیون و 200 هزار تومان جهت تحویل در بهمن ماه عرضه می گردد.

خودروی اکتیون مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4WD، موتور پرقدرت 2300 سی سی ، سیستم انتقال نیروی 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی از روی فرمان و همچنین حالت رانندگی در زمستان، سیستم های الکترونیکی پیشرفته مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ضد واژگونی ARP ، ترمز مجهز به سیستم EBDوASR، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC و سیستم هشدار دهنده موانع در دنده عقب مجهز می باشند. خودروی اکتیون 5 نفره و یا قیمت 48 میلیون و 450 هزار تومان جهت تحویل در بهمن ماه عرضه می گردد.

خودروهای سانگ یانگ توسط شرکت رامک خودرو نمایندگی انحصاری سانگ یانگ موتور کره جنوبی در ایران عرضه می گردد .

این خودروها شامل 3 سال یا 60000 کیلومتر گارانتی می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 88618361 و یا به سایت http://www.ramakkhodro.ir مراجعه نمایید.



اجاره خودروهای برقی در پاریس

بعد از اجرای برنامه اجاره وسایل برقی دوچرخ، این بار پاریس تصمیم دارد، بیش از 3 هزار خودروی الکتریکی اجاره ای را در سال 2011 در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش خبرخودرو، شهردار پاریس رسماً اعلام کرد بیش از هزار پایانه شارژ برای سرویس دهی به این سه هزار خودرو احداث خواهد شد.

شهروندان پاریسی قادر خواهند بود از طریق موبایل ، اینترنت و یا مستقیماً از ایستگاه های کرایه ، این خودروها را برای حداقل 20 دقیقه اجاره کنند.

ارزان ترین قیمت برای این خودروها ده یورو در روز خواهد بود . قرار است فاز اول این طرح با 60 دستگاه خودرو و 33 ایستگاه در تابستان سال آینده اجرا شود و 250 کیلومتر از سطح شهر را پوشش دهد.

طبق اعلام شهرداری پاریس کار توسعه این شبکه تا 31 ماه مارس 2012 به پایان خواهد رسید و به صورت صد در صدی به کار خود ادامه خواهد داد.

خودروهای دیزلی ، نیازمند سوخت مناسب

مشاور انجمن خودروسازان با بیان این مطلب که ورود و تولید خودروهای دیزلی نیازمند سوخت مناسب است گفت:در حال حاضر گازوییل تولیدی در کشور از کیفیت پایینی برخوردار است و مصرف این سوخت باعث آسیب نازل ها و موتور خودروهای دیزلی با استانداردهای جهانی خواهد شد.

میرخانی رشتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تا زمانی که سوخت مناسب برای خودروهای با استاندارد های جهانی عرضه نشود ، تولید این نوع خودروها تاثیری بر کاهش آلودگی هوا نخواهد داشت

وی در خصوص تامین گازوییل استاندارد خودروهای دیزلی گفت: باید بودجه لازم در اختیار وزارت نقت قرار گیرد تا پالایشگاههای جدید ساخته شود و از آنجایی که متاسفانه مجلس بودجه لازم را در اختیار وزارت نفت قرار نداده است هنوز پالایشگاههای جدید ساخته نشده ودر نتیجه سوخت استاندارد در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی در خصوص تولید خودروهای دیزل در کشور گفت: به دلیل سوخت گازوییل غیر استاندارد در کشور از حدود 30سال گذشته تولید خودروهای دیزلی متوقف بود ولی هم اکنون با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها استفاده از گازوییل به صرفه تر است.

وی در پایان گفت:در صورتیکه سوخت غیر استاندارد در خودروها استفاده شود نه تنها آلایندگی کاسته نخواهد شد بلکه مصرف سوخت افزایش خواهد یافت.

.

مدل و سیستم کامیون فراز با هوو متفاوت است

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت موسسه استاندارد درباره وضعیت کامیون فراز گفت: اگر یک خودرو از نظر کیفیت مشکل داشته باشد نمی توان تمام محصولاتی را که آن کمپانی تولید می کند بی کیفیت خواند . در مورد کامیون فراز نیز این موضوع صدق می کند . شرکت تولیدکننده کامیون فراز یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین در چین است و این کامیون از نظر استاندارد و کیفیت به طور کامل بررسی می شود. همچنین باید توجه داشت که مدل و سیستم کامیون فراز با محصولات قبلی شرکت چینی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بهادر کاظمی در ادامه افزود: ملاک سازمان استاندارد پاس کردن استاندارد های مورد نظر است . البته ممکن است در مورد کامیون فراز سختگیری ها افزایش یابد . لازم است اشاره شود که کامیون هوو هم استاندارد است ولی از نظر کیفیت در شرایط حداقلی قرار دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بررسی استانداردهای e-mark یا همان استانداردهای اروپایی کامیون فراز که شرکت ایران خودرو دیزل به سازمان ارائه کرده است در حال انجام است و پس از پایان یافتن بررسی‌ استانداردهای مربوط به این کامیون، نتایج نهایی اعلام می‌شود.

کامیون فراز یکی از محصولان شرکت سینوتراک چین است که خط تولید آن در کارخانه ایران‌خودرو دیزل راه‌اندازی شده و تولید انبوه آن منتظر دریافت مجوزهای لازم است.

آیا بین  موتورهاى خطی و  وی شکل اختلافی هست؟ (ترجمه: کاوه متمادی

 

 در بین موتورهاى معمول استفاده شده در اتومبیل ها 3 نوع موتور وجود دارد: 

1- خطی: سیلندرها در یک خط قرار مى گیرند و در یک سری

2 – وی شکل : سیلندرها  به صورت دو سری با زاویه نسبت به هم قرار می گیرند

3- مسطح: (اغلب با نام افقی یا باکسر معروف است) که در این حالت سیلندرها به صورت دو سری در مقابل هم (180 درجه) قرار مى گیرند.

شما ممکن است موتورهای خطی 6 سیلندر, موتور مسطح 6 سیلندر و موتور وی شکل 6 سیلندر را دیده باشید.اگر شما بخواهید این 3 نوع موتور 6 سیلندر را با مشخصات مشابه هم بسازید (یعنی کورس برابر , سیستم ورود و خروج یکسان, و سوپاپ های یکسان .. ) آنها عملکردی مشابه هم دارند.

با وجود این , بین این موتورها در عمل اختلافاتی وجود دارد. در اینجا تعدادی از این اختلافات را بیان مى کنیم.

• موتورهای خطی بلند و باریک هستند . در خودروهای کوچک به ویژه,  موتورهای بلند و باریک سوار شده بطور اریب اجازه داشتن یک کاپوت کوچک را مى دهد. در موتورهای خنک شونده با هوا , ترکیب موتور خطی اغلب مواقع سخت تر خنک مى شود.

• موتورهای مسطح , عریض و مسطح هستند.این نوع موتور به داشتن مرکز ثقل پایین خودرو کمک می کند.

• موتور وی شکل در حالت میان آن دو است  و شکلش مکعب مانند است.

• شکل خطی فقط به نصف تعداد میل بادامک در مقایسه با موتور وی شکل نیاز دارد که مى تواند کمى باعث کاهش وزن شود.

• ممکن است شاهد اختلافی بین مقدار فلز بکار رفته در بلوک موتور باشیم , یعنی نوعی از موتور ممکن است که سبکتر از دیگری  باشد.

• ممکن است اختلافی در قیمت تمام شده موتورها در طول تولید وجود داشته باشد.

طراحان خودرو برای انتخاب موتور مناسب برای یک خودرو پارامترها و متغیرهای زیادی را در نظر مى گیرند.

این متغیرها شامل قیمت , فضای موجود زیر کاپوت, امکانات موجود کارخانه , نسبت قدرت به وزن و سایر پارامترها می باشد

خودروی لوکس سال از نگاه TOP GEAR

گروه رسانه ای TOP GEAR به مدیریت جرمی کلارکسون خودروی لوکس سال 2010 را انتخاب کرد.

به گزارش خبرخودرو، برنامه «تاپ گی یر» که از پر بیننده ترین برنامه های جهان در زمینه خودرو است جگوار XJ را برتر از سایر خودروهای لوکس از جمله آئودی ، بی ام و و لکسوس قرار داده.

این خبر در شماره اخیر نشریه تاپ گی یر منتشر شده است. نسل جدید جگوار XJ بر مبنای خطوط طراحی جدید این کمپانی شکل گرفته و از نظر جذابیت ، عملکرد و استفاده از تکنولوژِی جدید فوق العاده است .

جگوار XJ از بدنه آلومینیومی ساخته شده و به گمان گردانندگان نشریه «تاپ گی یر» بهره وری بالاتری نسبت به همکارانش دارد.

ایران خودرو تمامی محصولات خود را با کنیستر عرضه می کند

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور رعایت استاندادرهای زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا، تمامی محصولات خود را از ابتدای سال 88 تاکنون مجهزبه کنیستر روانه بازار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های خودرو گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: این شرکت با فراخوانی خودرو های که از انتهای سال 87 تا ابتدای سال 88 تولید شده بودرا به قطعه مذکور مجهز کرد.

وی افزود: این گروه صنعتی به جد در دوره های فنی، خودرو ها را از نظر قطعه کنیستر و کاتالیست کانورتور مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد.

وزیری با اشاره به اینکه براساس مصوبه رسمی هیات دولت مبنی بر اینکه کلیه محصولات جدید درسال 89 باید با استاندارد یورو 3 به بازار عرضه شوند، گفت: محصولات جدید ایران خودرو در سال 89 با موفقیت آزمون استاندارد آلایندگی یورو 3 را گذرانده و براساس آن مجوز شماره گذاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی صادر شده است.

مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های خودرو گروه صنعتی ایران خودرو خاطر نشان ساخت: کاهش مصرف سوخت سرانه در سبد محصولات ایران خودرو از سال 88 تاکنون با استفاده از موتور های کم مصرف به 5. 2 لیتر رسیده است. به عبارت دیگر سرانه مصرف سوخت خودرو های تولیدی ایران خودرو از 3. 10 لیتر به 2. 7 لیتر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: سوخت غیر استاندارد سبب افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوا شده است و ساز مان های مسئول بهتر است به استاندارد کردن سوخت بپردازد.


واردات خودروهای دیزلی به شرط کسب استانداردهای جهانی

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس واردات خودروهای دیزلی به کشور را مشرط به فراهم بودن زمینه های آن عنوان کرد وگفت: آزاد شدن واردات خودروهای دیزل به این معنا نیست که خودروها بدون ضوابط به کشور وارد شوند.

حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: ورود این خودروها دارای شرایطی است که در قانون ارتقاء کیفیت خودروها به تصویب رسیده است ورعایت استانداردهای 55گانه و قوانین گمرکی از ضروریات این طرح است وبه این معنا نیست که صنعت خودرو کشور نابود شود

وی در خصوص زیر ساختهای تولید این خودروها در کشور گفت: بسیاری از شرکت ها از جمله مگاموتور وبسیاری از مراکز طراحی ساخت این نوع موتورها درکشور در حال فعالیت هستند زیرا این نوع موتورها دارای آلایندگی ومصرف کمی هستند.همچنین با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه ها تولید خودروهای دیزلی بیشتر پیگیری خواهد شد.

وی افزود: شرکت نفت باید هرچه زودتر سوخت این خودروها را با استانداردهای یورو4و5 فراهم کند ودر اختیار رانندگان قرار دهد زیرا این خودروها با گازوییل غیر استاندارد کارایی مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد:هرچه سریعتر کارخانه ها باید به سمت تولید خودروهایی هیبریدی وسوختهای جدید بروند تا اندکی از آلایندگی کاسته وهمچنین در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

گروسی در پایان گفت:تولید خودروهایی با سوختهای جایگزین از جمله گاز وگازوییل در کشور در حال طراحی است واین یکی از هدف گذاریهای بلند مدت کشور است.

.