اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تصاویر جزئی از نیسان ماکسیما 2009

پس از معرفی موفقیت آمیز مدل جدید اسکای لاین توسط کمپانی نیسان به نظر می آید مدلهای دیگری از این خودروساز نیز آماده تجدید حیات وورود به بازار هستند.

به گزارش خبرخودرو ، نیسان اخیرا"نماهایی ازنسل جدید مدل ماکسیما که قراراست درسال 2009 راهی بازار شود را منتشر کرده و این طور که پیداست ،تیمی از سازندگان تصاویر تبلیغاتی سر گرم ساختن تیزرهای تلویزیونی برای این خودروهستند.

عکس های منتشر شده از ماکسیمای 2009 شامل جزئیات این خودرودر بدنه هستند اما به صورت کلی این عکس ها،تصویر کلی خودرورا در ذهن متبادر نمی کنند .به نظر می آید تا یک ماه آینده تصاویر کامل این خودرو نیز منتشر شود.


همکاری ساب و ولوو برای تولید هیبرید

دو خودروساز مشهور سوئدی یعنی ساب و ولوو تصمیم گرفته اند تا با برهم افزایی توانایی هایشان در خلق خودروهای هیبریدی در ساخت خودروهای پاک تر رشد بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرخودرو ، این دو کمپانی به همراه شرکت واتن فال که سازنده باری های ویژه با تکنولوژی ETCاست قصد دارند نسل جدیدی از هیبریدی های خود را بسازند .ولوو البته هم اکنون نیز یک مدل هیبرید بر پایه مدل C30ساخته و ساب نیز X-9بیوهیبرید را به دنیا معرفی کرده اما تلاش این دو کمپانی در راستای ساخت خودروهایی است که از اساس بر مبنای هیبریدی طراحی شده باشند.دو کمپانی به این منظور حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری مشترک خواهند داشت .

"S81" تا اواخر سال 87 وارد بازار می شود

نایب رئیس هیات مدیره سایپا در خصوص خودرویS81گفت : نمونه های اولیه S81طراحی وساخته شده است و در مراحل انجام تست قسمتهای مختلف این خودرو قرار داریم .

روشنی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به قوای محرکه این خودرو افزود:گیربکس ،موتور و اکسل که شامل قوای محرکه S81 می باشد نیز مرحله طراحی را گذرانده است .

وی درادامه گفت:موتور این خودرو 80 اسب بخار قدرت دارد و طبق استاندارد یورو 3 طراحی شده است این خودرو قابلیت دست یابی به استاندارد یورو 4 را نیز دارد.

روشنی مقدم افزود:امیدواریم این خودرو تا اواخر سال 87 به بازار داخلی عرضه شود و قصد داریم S81 را به خارج ا زکشور نیز صادر کنیم .

وی با اشاره به تولید این خودرو گفت:تولید موتور S81 بر پایه گاز سوز و بنزین سوز به بازار عرضه می شود با این تفاوت که نمونه گاز سوز این خودرو با فاصله زمانی اندکی بعد از بنزین سوز آن وارد بازار می شود.

نایب رئیس هیات مدیره سایپا در پایان گفت:علاوه بر قسمتهای مختلف موتور این خودرو ،پلت فرم آن نیز توسط طراحان داخلی طراحی شده است و با انجام موفقیت آمیز تمامی مراحل تولید در داخل کشور می توان این خودرو را خودروی ملی نامید.

ساخت خودروی پرنده برای حل مشکل رفت و آمد

ازدحام و شلوغی در شهرهای بزرگ و مشکلات ناشی از آن برای تردد مردم برخی از افراد را به فکر ساخت ماشین پرنده انداخته است.

به گزارش خبرخودرو ، بر همین اساس طراح جوان روس برای ساخت یک ماشین پرنده دو سال وقت صرف کرده است.

این خودرو از مواد کربنی سبک ساخته شده است و قادر است علاوه بر خیابان های آسفالته در راه های ناهموار و شرایط مختلف آب و هوایی حرکت کند به همین سبب مورد توجه شرکت ها و موسسه هایی قرار گرفته است که در مناطق دور از شهرها کار می کنند.

این خودرو قادر است هنگام لزوم از زمین بلند شود و تا مسافت چهارصد کیلومتر بدون نیاز به توقف برای سوختگیری پرواز کند.

سرعت آن به یکصد و شصت کیلومتر درساعت می رسد.

طراح این خودروی پرنده به امید کسب حمایت برای پیشرفته تر کردن خودروی پرنده خود و تولید انبوه آن یکی از خودروهای ساخت خود را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدیه کرده است.


فروش اینترنتی خودرو در سال 87

وزیر صنایع و معادن از فروش اینترنتی خودرو در سال 87 خبر داد و افزود : ‌در حالی که قیمت مواد اولیه تولید ، رشد بالایی داشته است اما افزایش قیمت خودرو قابل توجه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی اکبر محرابیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت در برگه فروش خودروساز ثابت بوده است،گفت: بازار خودرو سودآور است اما با فروش اینترنتی در سال 87 اجازه دخالت دلالان و واسطه ها را در قیمت خودرو نخواهیم داد.

وزیرصنایع و معادن همچنین درباره خودروهای خارجی تاکید کرد: من کلنگ ساخت خودرو خارجی به زمین نمی زنم.

وی گفت: بازارهای ما نباید به سادگی در اختیار تولیدات خارجی قرار گیرد.

محرابیان اضافه کرد: تلاش می کنیم تولید خودرو ملی که شرایط عرضه را در دنیا دارد، تقویت کنیم.

محرابیان درباره عرضه سهام بخش صنعت نیز تصریح کرد: در فروش سهام تابع قوانین دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.

وزیرصنایع و معادن با اعلام موافقت خود با راهبرد بخش صنعت گفت: طرح آمایش صنعت و معدن را براساس راهبرد این بخش طراحی کردیم تا اجرایی تر شود.

وی طرح آمایش صنعت و معدن را از مهمترین اقدامات خود در وزارت صنایع ذکر کرد.


ساخت خودرو فراری در یک کارخانه کوچک در تایلند

صنعتگران تایلندی در کارخانه کوچکی در این کشور توانستند یکی از گرانقیمت ترین و پیشرفته ترین خودروهای جهان را شبیه سازی کنند.

به گزارش خبرخودرو ، صنعتگران تایلندی در اقدامی غیر قانونی یک دستگاه خودرو فراری نوع اسپورت را که در سال 2007 تنها سه دستگاه از ان در ایتالیا ساخته شده است در کارخانه ای ناشناخته در مانیل شبیه سازی کنند.

شرکت سازنده خودرو فراری به خریداران این نوع خودرو در باره بدل بودن احتمالی برخی از این نوع خودرو که در فروشگاهها در معرض فروش قرار می گیرند هشدار داده است.

نمونه شبیه سازی شده خودرو فراری اکنون در نمایشگاه بین الملی خودروها در بروکسل در معرض تماشای علاقمندان قرار گرفته و شگفتی بازدید کنندگان را بر انگیخته است.


تندر 90 و گمانه زنی ها

مدتی است که برای همه آنهایی که علاقه مند به خودروی تندر90 هستند این سوال مطرح است که چرا این خودرو براساس برنامه های اعلام شده به مشتریان تحویل نمی شود .قطعا"برای قطعه سازان هم با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و عدم تولید این خودرو ،بر اساس برنامه های اعلام شده مشکل بزرگی محسوب می شود .این پرسش وقتی به استقبال بازار توجه می کنیم بسیار مهم و حساس جلوه می کند.

اساسا"برای همه شرکتهای تولید کننده خودرو و محصولات صنعتی در دنیا ،مشکل اصلی یافتن بازارو فروش تولیدات است ،پس چرا رنو وقتی مشتری فراونی در بازار ایران برای تندر 90 دارد پاسخگوی نیاز مشتریان نیست و فرصت ارائه این محصول را از دست می دهد.

قبل از هر موضوعی باید نظر مسئولین این شرکت را جویا شویم تا از هر گونه اطلاع رسانی غیر سیستمی و ناصحیح جلوگیری کنیم و سپس اگر مشکل و یا دلائلی برای عرضه وجود داشت در جهت رفع آن تلاش کنیم .

همه ما می دانیم ،که قطعه سازان داخلی با دشواری های بسیار زیاد ،موفق به تولید بیش از 65 درصد قطعات این خودرو در داخل کشور شده اند و به بیان فنی و اقتصادی مزیت فراوانی را برای تولید این خودرو ایجاد کرده اند و به راحتی نمی توان از این حجم ساخت داخل ،با در نظر گرفتن سطح کیفی مناسب قطعات داخلی صرف نظر کرد.گمانه زنی ها حکایت از کمبود نقدینگی و یا مشکلات تامین قطعات CKD(یعنی بخشی که در ایران تولید نمی شود)،و مشکلات گشایش اعتبار دارد که احتمالا"باید درست باشد .این مشکل با تعامل ،گفتگو وتدبیر مسئولین ذیربط ،خودروسازهای مهم کشورو بانکها و در نهایت کمک های ویژه دولتمردان به ویژه وزارت صنایع ،قابل برطرف شدن است ،قطعا"شرکت رنو پارس نیز می تواند راهکارهای موثری ارائه کند و چون این خودرو توانسته در بازار داخلی و حتی بین المللی جایگاه تثبیت شده ای برای خود ایجاد کند،نباید دست اندرکارانی که قادر به حل مشکلات افزایش تولید تندر 90 با توجه به استقبال بازار هستند.خاموش و بی حرکت بمانند و فرصت تولید این خودرو را در کشور از دست بدهند .این در حالی است که همه ما می دانیم فرصت تولید خودرویی که حدود 70 درصد آن ساخت داخل شده است و برای اقتصاد و صنعت و اشتغال زایی در یک مزیت محسوب می شود و باید مغتنم شمرده شود.

ساسان قربانی

کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی


تعطیلی مرکز طراحی کرایسلر در کالیفرنیا

با ورود جیم پرس مدیر جدید کرایسلر به این کمپانی تکاپوی آشکاری در این خودروساز نه چندان روبراه آمریکایی دیده می شود.

به گزارش خبر خودرو ، اخیرا"سران کمپانی اعلام کرده اند که قصد دارند استودیوی طراحی خود در کالیفرنیا را به دلیل هزینه های بالایش تعطیل کنند.

جالب است که این استودیو خالق نمونه های پرفروش مثل کرایسلر 300 و دوج چلنجر بوده است اما سران کرایسلر قصد دارند با تعطیلی این استودیو کلیه عوامل و امکانات آن را به دفتر اصلی شان در اوبورن هیل در دیترویت منتقل کنند.

حتی قرار نیست هیچ یک از20 طراح فعال در این مرکز نیز برکنار شوند .ظاهرا"کرایسلر چنین کاری را به دلیل کاهش هزینه ها و نزدیکی به خطوط تولید انجام می دهد.