اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

درخواست افزایش قیمت از سوی تولید کنندگان داخلی !!!!!L90

فروش برند لوکس دایملر در سال 2008 حدود 5.4 درصد افت پیدا کرد.

به گزارش ایسنا ، فروش مرسدس بنز سال گذشته به 1.12 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد.

فروش مرسدس در ماه دسامبر سال گذشته میلادی هم کاهش شدید 18 درصدی را تجربه کرده بود.

به این ترتیب رتبه فروش مرسدس هرچه بیشتر به واحد تابعه فولکس‌واگن یعنی آئودی نزدیک شد.

به گزارش رویترز، مرسدس بنز قرار است در نمایشگاه خودرو دیترویت امسال از مدل کلاس E خود رونمایی کند که پیش‌بینی می‌شود با استقبال روبرو شود.

به یمن استقبال از مدل‌های اشکودا و آئودی؛

فروش فولکس‌واگن در سال 2008 افزایش یافت

فروش جهانی بزرگترین خودروساز اروپا در سال گذشته میلادی علی‌رغم گسترش دامنه بحران جهانی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، شرکت آلمانی فولکس‌واگن اعلام کرد که فروش این شرکت در سال 2008 با 0.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به حدود 6.23 میلیون دستگاه رسید.

به گزارش بلومبرگ، فولکس‌واگن افزایش فروش واحدهای اشکودا و آئودی خود را دلیل اصلی افزایش مجموع فروش این شرکت در سال 2008 میلادی اعلام کرده است.

گفتنی است، فروش خودرو در آلمان سال گذشته با 2 درصد کاهش نسبت به سال 2007 به 3.09 میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان فروش از سال 1990 تاکنون محسوب می‌شود.

بحران در کمین کارگران صنایع خودروسازی آمریکا

در صورتی ورشکستگی فقط یکی از غول‌های خودروسازی آمریکا بیش از 1.3 میلیون کارگر و بازنشسته صنعت خودروسازی با کاهش شدید حقوق دریافتی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رییس آژانس دولتی حفاظت از حقوق آمریکایی با بیان این مطلب هشدار داد: ما به شدت نگران ورشکستگی غول‌های صنایع خودروسازی آمریکا در شرایط کنونی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی وضعیت پرداخت حقوق به کارگران و بازنشستگان سه غول خودروسازی آمریکا را در شرایط فعلی مناسب ارزیابی کرده و در عین حال گفت: این نگرانی وجود دارد که در صورت شدیدتر شدن بحران وضعیت حقوق پرداختی نامساعد شود.

فروش خودرو در چک افزایش یافت

فروش خودرو در جمهوری چک سال گذشته 4.7 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، انجمن واردکنندگان خودرو جمهوری چک با اعلام این مطلب توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که اوضاع فروش در سال جاری عوض شده و روند نزولی به خود بگیرد.

صنعت خودروسازی از جمله کلیدی‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور جمهوری چک به شمار می‌رود.

فروشندگان خودرو در این کشور اواخر سال قبل به دنبال بروز رکود در بازار اقدام به کاهش قیمت‌های خود کردند.

در سال قبل فروش خودروهای سواری و دودیفرانسیلی در جمهوری چک به 203 هزار و 647 دستگاه رسید.

به گزارش رویترز، بیشترین سهم بازار خودرو جمهوری چک نیز با 31 درصد به اشکودا تعلق گرفت.

کاهش فروش رنو در آخرین ماه سال 2008

رنو گزارش داد که فروش این شرکت در ماه دسامبر سال 2008 با کاهش چشمگیر 29 درصدی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده این شرکت فرانسوی در آخرین ماه سال 2008 میلادی 146 هزار و 758 دستگاه انواع خودرو و بارکش سبک فروخت.

رنو امیدوار است که امسال با اتکا به ورژن‌های جدید مگان هاچ‌بک و مینی‌ون سنیک به وضعیت بهتری از نظر فروش دست یابد.

به گزارش بلومبرگ، کاهش فروش در آخرین ماه سال گذشته میلادی باعث شد که رنو هدف‌گذاری فروش سالانه خود را 4.2 درصد کاهش داده و به 2.38 میلیون دستگاه در سال 2008 برساند.

آلمان به اپل ضمانت اعتباری می‌دهد

دولت آلمان به واحد تابعه جنرال‌موتورز در این کشور پرداخت شرایطی 1.8 میلیارد یورو را وعده داد.

به گزارش ایسنا، یوآکیم وینکلر - یک مقام ارشد دولتی ایالتی آلمان - در این باره توضیح داد: قرار است دولت آلمان مبلغی به میزان 1.8 میلیارد یورو به صورت ضمانت در اختیار شرکت اپل قرار دهد که این مبلغ بیشتر از میزانی است که در ماه نوامبر اپل از دولت درخواست کرده بود.

اپل در چهار ایالت آلمان کارخانه دارد.

به گزارش بلومبرگ، اما در حالی که مسوولان شرکت اپل اظهار امیدواری کرد[‌اند که ضمانت اعتباری یاد شده تا 13 ژانویه به این شرکت پرداخت شود، آن‌ها همچنان به مذاکره خود با مسوولان دولت آلمان ادامه خواهند داد.

آئودی هزینه‌های بازاریابی خود را افزایش می‌دهد

آئودی قصد دارد هزینه‌های بازاریابی خود را در آمریکا امسال بین 15 تا 20 درصد افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، واحد تابعه فولکس‌واگن در تلاش است تا سهم خود را در بازار آمریکا افزایش دهد.

پیتر شوازنبر - عضو هیات مدیره آئودی - در این باره گفت: ما قصد داریم با سرمایه‌گذاری مناسب سهم خود را بیش از پیش در بازار آمریکا توسعه دهیم.

به گفته وی بحران مالی کنونی حتی می‌تواند به آئودی در توسعه بازار خود کمک کند.

به گزارش بلومبرگ، سهم آئودی از بازار آمریکا در سال 2008 به حدود 0.7 درصد رسید.

فروش خودرو در ژاپن کاهش یافت

فروش خودروهای نو در ژاپن در سال 2008 میلادی به پایین‌ترین سطح خود طی سه دهه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، سال گذشته بحران مالی جهانی به بزرگترین اقتصاد آسیا نیز سرایت کرده و غول‌های خودروسازی ژاپن را به شدت تحت فشار قرار داد.

فروش داخلی به استثنای خودروهای مینی با 6.5 درصد کاهش نسبت به سال 2007 به 3.2 میلیون دستگاه در سال گذشته رسید.

این میزان فروش از سال 1974 که فروش به دلیل نوسان قیمت نفت در ژاپن به حدود 3.1 میلیون دستگاه رسیده بود بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در آخرین ماه سال گذشته نیز فروش خودرو در ژاپن با افت 22.3 درصدی مواجه شد.

مدیرعامل دایملر:

نباید بگذاریم، بحران ما را با خود ببرد

مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر اطمینان داد که این شرکت در سال جاری علی‌رغم گسترش دامنه بحران مالی جهانی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، دیتر زیچ تصریح کرد: آینده روشنی برای نوآوری شرکت‌های خودروسازی وجود دارد و به همین دلیل باید در شرایط فعلی روی فن‌آوری‌ سبز تمرکز کنیم.

وی در مراسم معرفی چند مدل جدید مرسدس در نمایشگاه خودرو دیترویت عنوان کرد: بحران مالی جهانی به معنای واقعی رویکرد تغییر را در اغلب شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده است.

وی افزود: بحران مالی جهانی فرصتی ایجاد کرده تا تغییرات لازم را در شرکت‌هایمان ایجاد کنیم، نه این‌که بحران ما را با خود ببرد و ما دست روی دست بگذاریم.

نیسان در کارخانه ساندرلند تعدیل نیرو می‌کند

شرکت ژاپنی نیسان 1200 نفر از کارمندانش در ساندرلند انگلیس اخراج می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارخانه تولیدی نیسان در شهر ساندرلند بیش از 5 هزار نفر نیروی کاری دارد و یکی از بزرگترین کارخانه‌های در منطقه خود به شمار می‌رود.

نیسان به دلیل کاهش فروش تصمیم به اخراج شماری از کارگرانش در این کارخانه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسوولان این کارخانه اعلام کردند که تعدیل نیرو در درازمدت به نفع کل مجموعه تمام خواهد شد.

دیزل کم مصرف و پرقدرت بی ام و

بی ام و سری یک از بدو ورودش به بازارهای جهانی خودرو به عنوان یک اتومبیل کم مصرف و مقرون به صرفه مطرح بوده است.
به گزارش خبرخودرو، کمپانی بی ام و اخیراً با معرفی مدل دیزلی سه در آن با نام 116d موفق به ثبت حد نصاب تازه ای در مصرف سوخت شده است.

این خودرو که با یک موتور 1600 سی سی دیزلی ارائه می شود به ازای هر گالن 4/53 مایل را می پیماید که به عبارت ساده تر مصرف سوخت آن 25/5 لیتر به ازای هز 100 کیلومتر مسافت است.

این خودرو که فقط در اروپا به بازار ارائه می شود رکوردی نزدیک خودروهای هیبریدی مشهور مثل تویوتا پریوس و نس آینده هوندا « این سایت » دارد و به نوعی شاهکار مهندسان آلمانی تلقی می شود.

این خوردو با تولید نیرویی معادل 116 اسب بخار چابکتر و قومی تر از رقبای هیبرید خود است و بر همین مبنا انتظار می رود فروش فوق العاده ای داشته باشد.

بهره برداری از سه طرح جدید سایپا با حضور وزیر صنایع

 کشنده جدید سایپا دیزل " امروز در مراسمی با حضور وزیر صنایع و معادن رونمایی و سامانه فروش اینترنتی شرکت های سایپا دیزل و زامیاد و نسل دوم کارت خدمات پس از فروش سایپا بهره برداری شد. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، این کشنده جدیدترین کامیون تولید شده در اروپا - مدل ولوو FH440ADR مطابق آخرین فناوری هاست که خط تولید ان در 3 ماه در سایپا دیزل راه اندازی شده است. 

قدرت موتور ان 440 اسب بخار و دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 است. 

این کامیون امکانات ویژه حمل مواد خطرناک و اشتغال زا را دارد و سوخت آن یک و نیم درصد از کامیون های نسل قبلی کمتر است. 

همچنین با بهره برداری از سامانه فروش اینترنتی خودروهای تجاری شرکت های سایپا دیزل و زامیاد ، خریداران می توانند تمام کارهای تا مرحله تحویل از جمله انتخاب خودرو ، ثبت نام و انتخاب نمایندگی و پرداخت وجه را از طریق اینترنت انجام دهند و نیازی به حضور در سازمان فروش سایپا یا نمایندگی های فروش ندارند. 

در این مراسم نسل دوم کارت خدمات خودرو سایپا نیز معرفی شد. 

در این کارت همه اطلاعات مربوط خودرو از جمله صاحب خودرو ، تعمیرات و نگهداری ، تعویض قطعات و شناسنامه خودرو ذخیره می شود.

رکورد جدید برای آئودی

هر چند سال 2008 برای بسیاری از خودروسازان سال بسیار بد و توأم با ضررهای مالی شدید بود اما کمپانی آئودی اعلام کرد که برای نخستین بار در جمع تولید 12 ماه موفق به عبور از مرز تولید یک میلیون دستگاه شده است.
به گزارش خبرخودرو ،‌ آئودی این رکورد را در سال 2008 به همر رسانده و در عین حال رکورد 13 سال افزایش در فروش را نیز بهبود بخشیده است.

طبق آمار موجود در بازار ، فروش آئودی در سال 2008 نسبت به سال قبل با 1/4% افزایش روبرو شده است که عدد قابل توجهی است .

آئودی در سال 2008 دقیقاً 400/003/1 دستگاه خودرو به بازار مختلف جهانی فروخته که نسبت به وضعیت بسیار بد خودروسازان دیگر و خصوصاً آمریکایی ها حد نصاب بسیار خوبی محسوب می شود.

توقف تولید دوو در کره جنوبی

تشکیلات خودرو سازی دوو در کره جنوبی که هم اکنون متعلق به جنرال موتورز آمریکاست عملا دو هفته دیگر به تعطیلات آخر سال 2008 اضافه کرده و حدود 25 روز تولید را متوقف خواهد کرد .

به گزارش خبرخودرو ، طبق اعلام سران دوو تولید کارخانه نسبت به دسامبر و ژانویه قبل 56 در صد کاهش خواهد داشت .

دوو د رخطوط تولیدی خود محصولات سران ،‌ SUV و حتی کامیونهای سبک جنرال موتورز را می سازد .

نکته مهم این است که حتی خودروهای کوچک و کم مصرف مشترک دوو و جنرال موتورز که در کره جنوبی تولید می شد نیز شامل توقف شده و کارگران آن بخش نیز به مرخصی طولانی مدت رفته اند .

جنرال موتورز امید زیادی به مینی بوس های تولید شده دوو دارد تا در شرایط فعلی بخشی از بازار از دست رفته خد راباز یابی کند اما موضوع حتی در کره حجنوبی هم نا مناسب است .

کاهش فروش هیوندای در آخرین ماه 2008

گروه خودروسازی هیوندای بزرگترین خودروساز کره جنوبی اعلام کرد که در دسامبر سال 2008 با کاهش 13 درصدی فروش به نسبت مدت مشابه سال 2008 با کاهش 13 درصدی فروش به نسبت مدت مشابه سال 2007 مواجه شده است.
به گزارش خبرخودرو، از نگاه کارشناسان بازاریابی این کمپانی این کاهش فروش همچنان متأثر از شرایط نامساعد اقتصادی در دنیاست و با وجود نزدیک شدن به سال نو مسیحی همچنان تقاضا برای خرید خودرو رو به کاهش است.

البته وضعیت هیوندای نسبت به همتایان ژاپنی اش مثلاً تویوتا و نیسان بهتر است که آن را نیز باید مدیون نوسان اندک نرخ وون (واحد پول کره جنوبی ) دانست.

شماری از کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو در کره جنوبی اعلام کرده اند که در شرایط فعلی هیوندای و شریک تولیدی اش کیاموتورز نیز باید تن به اصلاح ساختاری و سازمانی بدهند و در شیوه های مدیریتی خود روشهای جدیدتری را به کار گیرند .

هیوندای البته در بخش خودروهای کوچک دل به آینده بسته و امیدوار است بخشی از ضررهای اخیر با استقبال عمومی از خودروهای کوچک باز گردد.

کاهش فروش مدلهای هیبرید

در پی بروز بحران اقتصادی شدید در غرب و کاهش بسیار قیمت سوخت در دنیا ، فروش خودروهای هیبرید با افت شدید تقاضا مواجه شده است.

به گزارش خبرخودرو، گرچه از ابتدای سال 2008 تا نیمه آن که قیمت بنزین در جهان روند سعودی را طی کرد، ستاره اقبال خودروهای هیبرید به خصوص تویوتا به شدت پرفروغ شده بود اما حالا با کم شدن نرخ جهانی سوخت بسیاری از مشتریان بالقوه هیبریدها ، از ادامه مراحل ثبت نام سرباز می زنند. طبق اعلام رسمی بازار خودرو در آمریکا ، فروش هیبریدها در دسامبر سال 2008 تا حدود 56% کاهش داشته است که به این ترتیب ممکن است بازار این خودرو در یکی دو سال آینده را تحت تأثیر خود قرار دهد .

این در حالی است که شماری از خودروسازان مطرح دنیا از جمله تویوتا ، هوندا ، جنرال موتورز و فورد در صدد افزایش تولید هیبرید ها هستند.

افزایش فروش داچیا

گروه خودروسازی داچیا که از زیر مجموعه های کمپانی رنو محسوب می شود بر خلاف بسیاری از خودروسازان جهان سار پر رونق و پر فروشی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرخودرو ، بر اساس آمار منتشره از سوی این کمپانی رومانیایی ، داچیا در 11 ماه سال 2008 با رشد فروش نسبت به مدت مشابه در سال 2007 روبرو بوده و حتی در اروپای غربی نیز بازار مناسبی داشته است.

جالب است که فروش داچیا در غرب ارئپا به 600/88 دستگاه رسیده اکه نسبت به سال قبل با 43% رشد مواجه است . هر چند در ابتدای تولید محصول ارزان قیمت داچیا که به نام لوگان در دنیا فروخته می شود .

شماری از کارشناسان و تحلیل گران صنعت خودرو نسبت به آن تردید داشتند اما اینطور که پیداست هنوز هم برای خرید یک دستگاه لوگان باید در نوبت انتظار 2 تا 3 ماهه نشست. عجیب است که رنو در سال 2008 با 23/4% کاهش فروش مواجه شده است.