اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بررسی نتایج اجرای COP تا آخر فروردین ماه

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه تلاش سازمان استاندارد این است که جلسه نهایی استاندارد توسط اعضای پنج گانه آن تشکیل شود اظهار داشت : به منظور تشکیل جلسه نهایی تعیین معیار استاندارد سوخت نامه ایی توسط سازمان استاندارد تنظیم گردیده که به مرکز بهینه سازی سوخت فرستاده شود تا بتوان هر چه سریعتر استاندارد معیار مصرف سوخت را تعیین نمود.

وحید مرندی مقدم در گفتگو با خبرخودرو گفت : در صورت تشکیل نشدن جلسه نهایی و مشخص نشدن وضعیت استاندارد بر اساس دستور ریاست سازمان ، استاندارد موجود برای خودروسازان لازم الاجرا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مشخص بودن استاندارد و معیارهای آن افزود: به منظور مشخص شدن استاندارد معیار مصرف سوخت جلساتی در سال 87 تشکیل شد ولی متأسفانه جلسه نهایی آن که باید نتیجه کلی در آن گرفته می شد تشکیل نگردید.

مهندس مرندی مقدم علت تشکیل نشدن جلسه نهایی تعیین معیار مصرف سوخت را ترافیک کارهای پایان سال اعضای جلسه عنوان کرد و گفت : البته اختلاف نظرهایی در میان اعضا در خصوص تعیین معیار مصرف سوخت وجود دارد بدین معنی که بعضی معتقدند که باید تعیین معیار سخت گیرانه تر شود و بعضی نیز اعتقاد بر کاربردی بودن معیار فعلی دارند.

وی با بیان اینکه استاندارد فعلی باید به شکل منطقی اصلاح شود اظهار داشت : مهم نیست که استاندارد مصرف سوخت را سخت یا آسان گرفت ولی اعتقاد بر این است که محاسبات استاندارد مصرف سوخت باید اصولی و منطقی باشد حال اگر بخواهیم معیار مصرف سوخت را سخت گیرانیه تر کنیم می توان آن را از یورو 2 به یورو 3 و بالاتر تبدیل نمود .

وی گفت: در صورت تشکیل نشدن جلسه نهایی تعیین معیار مصرف سوخت بنابر نظر ریاست سازمان ، استاندار فعلی که همان استاندارد یورو 2 بر روی معیار G می باشد به عنوان معیار مصرف سوخت انتخاب و نصب برچسب برای خودروسازان اجباری خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد در خصوص نتایج روش اجرای COP گفت : خوشبختانه نتایج قابل قبولی در روش اجرای COP که در یکی از واحدهای تولیدی به صورت موقت اجرا شده بود به دست آمده است و به دلیل اینکه استفاده این روش اجرایی آخر اردیبهشت ماه برای سایر واحدهای خودروساز الزامی می شود نتایج اجرای آن در واحد پایلوت تا آخر فروردین توسط سازمان استاندارد بررسی می گردد.


" رانا " ، سومین خودرو ملی رونمایی شد

" رانا - runna " سومین خودرو ملی ایران خودرو در مراسمی با حضور وزیر صنایع و معادن ، وزیر رفاه و تامین اجتماعی ، نایب رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، رونمایی و منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین این شرکت هم تودیع رسمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، رانا یا ایکس 12 در سطح C تولید شده و ایران خودرو با ساخت ان به زنجیره و دانش فنی کامل طراحی و تولید خودرو مطابق با استانداردهای روز جهانی دست یافته است.

این خودرو با ایمنی، زیبایی ، قیمت مناسب و با تنوع گسترده‌ در موتور و تجهیزات ارائه می شود و مشتریان امکان انتخاب انواع مدل‌های ان را دارند.

رانا یا ایکس 12 دارای استانداردهای روز اروپا و جهان است.

رانا ، نخستین خودرو ایرانی در تطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده (Pedestrian impact) در هنگام تصادف است و استانداردهای آلایندگی یورو 4 و 5 را دارد.

این محصول انتهای امسال روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود و در بازار داخلی این محصول بدون محدودیت عرضه خواهد شد.

محدوده قیمت رانا ؛ یازده میلیون تومان گفته شده است.

رانا بعد از سمند و مینیاتور ، سومین خودرو ملی محسوب می شود.


ایران خودرو دومین برند ملی خود را معرفی می کند

دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو با حضور مقامات بلند پایه کشوری و مدیران ارشد صنعت خودروو مدیران گروه صنعتی ایران خودرو فردا درسالن ساپکو رونمایی می شود .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مجید شیخانی قائم مقام مدیرعامل در محصول و کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : خودرو ایکس دوازده در راستای توسعه برند ملی ایران خودرو با طراحی و استاندارد های روز ، مناسب برای خانواده ، ارزان قیمت و درکلاس C خودرو صندوقدار تعریف شده است .

وی افزود : تولید و عرضه همزمان خودرو ایکس دوازده درایران و درچهار قاره جهان از ویژگیهای دومین خودرو بابرند ملی ایران خودرو است .

شیخانی خاطر نشان ساکرد : این خودرو اولین خودرو ایرانی درتطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده ( (Pedestrian impact درهنگام تصادف است و همچنین اولین خودرویی است که استاندارد های آلایندگی یورو 4 و 5 را اخذ می کند .

وی تاکید کرد : درراستای کسب مزیت رقابتی در بازار های خارجی ، خودرو ایکس دوازده علاوه بر استاندارد های روز اروپا جایگاه بسیار مطلوبی در رده بندی ایمنی درمیان خودرو های همکلاس بر مبنای معیار EUroNCAP 3 ستاره براساس سطح ایمنی تعریف شده برای سرنشینان و عابر پیاده دارد .

قائم مقام مدیرعامل در محصول و کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو اظهارداشت : با طراحی و توسعه بخش عمده ای اززیر مجموعه های پلتفرمی ، خودرو ایکس دوازده برروی پلتفرمی با مالکیت معنوی شرکت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد .

وی تصریح کرد : دومین خودرو با برند ملی ایران خودروبا تنوع گسترده در موتورهای 6/1 لیتری بنزینی و 7/1 لیتری (موتور ملی پایه گازسوز )و تجهیزات جانبی ارائه می شود بطوریکه مشتریان ، امکان انتخاب مدل های متنوعی از این خودرو را دارند . این محصول در انتهای سال 1388 روانه بازار های داخلی و خارجی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه تیراژ نهایی تولید خودرو ایکس دوازده ، سالانه 150 هزار دستگاه است ، خاطر نشان ساخت : در بازاز داخلی این محصول بدون محدویت عرضه خواهد شد ضمن آنکه طبق برنامه ریزی های انجام شده ، 25 درصدتیراژ تولید این خودرو روانه بازارهای خارجی خواهد شد .

اهش 10 درصدی مصرف سوخت خودروهای گروه سایپا تا پایان سال 88

در سال اصلاح الگوی مصرف همه شاخصهای رشد یابنده و تمام شاخصهای کاهنده 10 درصد تغییر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس بذرپاش مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، از ایجاد کمیته ای جهت اصلاح الگوی مصرف خبر داد و گفت: در سال اصلاح الگوی مصرف بنا بر این داریم که تمام شاخصهای رشد یابنده و به طور خاص بهره وری در همه ابعاد را به میزان 10 درصد رشد دهیم و تمام شاخصهای کاهنده به جز هزینه های حقوق دستمزد و حوزه های رفاهی پرسنل،10 درصد کاهش یابد و برای این موضوع کمیته ای را ایجاد و مامور پیگیری این موضوع نموده ایم.

وی بخش مربوط به اصلاح مصرف در محصولات تولیدی را در سیستم موتور خودرو دانست و افزود: ما در دو بخش هدف گزاری کرده ایم یکی موتورهایی که در خانواده سایپا، تولید و در حال بهره برداری است که تصمیم داریم تا آخر سال 88، در این موتورها 10 درصد کاهش مصرف سوخت داشته باشیم و دوم موتورهایی که در مرحله طراحی برای محصولات جدید و به طور خاص مینیاتور است و در آنها نیز با هدف گزاری انجام شده کاهش مصرف سوخت 10 درصدی خواهیم داشت و به عنوان مثال برای خودروی پراید که 5/7 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کند با این اقدام، در حدود یک لیتر کاهش مصرف در مسافت 100 کیلومتر را داریم که در طول یکسال هدف گذاری مناسبی است.

بذرپاش از ایجاد کمیته های کاهش مصرف سوخت محصولات در تمام شرکت های مربوطه گروه خبر داد و گفت: برای رسیدن به کاهش 10 درصدی در مصرف سوخت خودروها از پتانسیل و توان تمام شرکتهای گروه استفاده خواهیم کرد و برای تحقق این هدف در تمامی این شرکتها، کمیته ای مسوول پیگیری و رسیدگی به این موضوع شده است.

دولت انگلیس برای تشویق مردم به خرید خودروی برقی یارانه می دهد

دولت انگلیس برای خرید خودروهای برقی به رانندگان این کشور یارانه می دهد.

به گزارش خبرخودرو ، دولت انگلیس در نظر دارد به رانندگان این کشور پنج هزار پوند یارانه بدهد و آنها را به خرید خودروهای الکتریکی متقاعد کند.این حرکت بخشی از یک برنامه دویست و پنجاه میلیون پوندی دولت این کشور با هدف کاهش میزان آلاینده ها در جاده ها و همچنین رونق دادن به صنعت فلج شده خودروی انگلیس است.

هم اکنون بیست و شش میلیون خودرو در جاده های انگلیس وجود دارد که اکثرآنها با سوخت فسیلی کار می کنند.اما دولت گوردون براون برای رسیدن به رویای سبز خود قصد دارد به رانندگان از دو تا پنج هزار پوند یارانه بدهد تا بدین روش خودروهای الکتریکی را بیش از پیش در جاده ها به حرکت درآورد.اما قابل ذکر است که خودروهای برقی به طور متوسط دوازده هزار پوند قیمت دارند و تا قبل از شارژ شدن جدید فقط می توانند چهل تا هفتاد مایل راه بروند.

تست جاده ای پژو 407 با موفقیت انجام شد

خانواده 407 از بدو ورود به بازار به لطف طراحی جسورانه و شکیل ، خواص دینامیکی اسپرتی و چسبندگی عالی به جاده و همچنین برخورداری از قدمت طولانی و تاریخچه موفق سری 4 پژو که در سال 1934 به مدل 401 آغاز شدند ، خیلی زود طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد . در واقع طرح 407 تعاریف سنتی سدان های متوسط شهری را از نظر ابعاد و چابکی بازنویسی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، آنچه که به عنوان پژو 407 به بازار مصرف کشورمان عرضه می شود محصولی است از کشور فرانسه که با تولید بیش از 800 هزار دستگاه خودرو توانسته است جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد. پژو 407 برای نخستین بار در آوریل 2004 با دو مدل به بازار عرضه گردید و به دلیل طراحی ممتاز و کیفیتهای گوناگون و داشتن 5 استاندارد ایمنی سرنشین ، از شرکت Encap در فرانسه به عنوان تاکسی سال معرفی شد و قابلیت مصارف تجاری آن نیز در سال 2007 با تصاحب دو جایزه در آلمان بیش از گذشته آشکار گردید، کسب محبوبیت و مقبولیت پژو 407 در کشورهای اسپانیا ، اکراین ، اتریش و لهستان موجب انتخاب آن به عنوان خودروی سال و در کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان بهترین خودروی خانواده شد.

مسئولین این شرکت خودروساز معتقدند، موفقیت 407 در تسخیر بازارهای جهانی به دلیل ایمنی بالا ، طراحی زیبا ، استیل منحصر به فرد ، تسلط خودرو بر جاده، استحکام فوق العاده و بدنه قوی و دینامیک خاص آن می باشد.

لازم به ذکر است مزیت بارز این خودرو که در میان رقبا جایگاهی بی نظیر به آن می دهد ارزش بالای آن هنگام فروش دست دوم و هزینه های پایین راندن و نگهداری آن است که این دلایل گواهی بر قابلیت اطمینان بالای آن می دهد.

شرکت سیتکو به عنوان نماینده انحصاری پژو ، وابسته به ایران خودرو در زمینه واردات 407 در سال 87 فعالیت خود را آغاز نمود و شهر اصفهان را به عنوان مرکز تست جاده پژو انتخاب کرد . به گفته آقای فابر ، مدیر عملیات بین الملل پژو دلیل انتخاب اصفهان به عنوان مرکز تست پژو، جاذبه های توریستی ، کوههای اطراف ، جاده های خلوت و پیچ در پیچ و در عین حال وجود تنها نماینده فعال شرکت سیتکو با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو می باشد.

مدیر عملیات بین الملل پژو در ایران با بیان اینکه در حال حاضر به منظور ورود این خودرو به بازار ایران تصمیم بر آن شده که 407 سدان با موتور بنزینی 0/2 با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دنده ای وارد ایران شود اظهار داشت: این خودرو در قالب رنگهای سفید یخی ، خاکستری ، مشکی ، نقره ایی و قرمز در کشور عرضه می گردد.

با توجه به اینکه شکل آیرودینامیک خودرو ، فرمان برقی و سیستم تهویه کمپرسور خارجی به کاهش مصرف سوخت کمک شایانی می کند. مصرف سوختی حدود 1/8 لیتر در 100 کیلومتر و کاهش گاز مونوکسید کربن به 192 گرم در کیلومتر نشان از احترام کمپانی سازنده این خودرو به محیط زیست دارد بدین نحو که این وِیژگی در بخش M2 بازار بسیار قابل توجه بوده و 407 را در بهترین سطح ممکن قرار می دهد.

به گزارش خبرخودرو ،‌ از نظر طراحان ساخت این خودرو ، خصوصیات ظاهری پژو 407 برگرفته از چهره حیوانات وحشی است که در طراحی چراغ و جلو پنجره آن از چشم و دهان این حیوانات الهام گرفته شده و به آن زیبایی بی نظیری بخشیده است، همچنین وجود شیشه شیب دار که موجب افزایش مضاعف نور اتاق ماشین و ایجاد فضای مناسب در مقابل سرنشینان می باشد از دیگر خصوصیات طراحی این خودرو می باشد.

نصب سنسورهای نامحسوس در سپر عقب و جلو خودرو و همچنین وجود پخش کننده هوا در زیر سپر عقب خودرو که باعث دینامیک شدن آن می شود ، برای 407 شهرتی جهانی دست و پا کرده است.

به گفته فابرِ مدیر عملیات بین الملل پژو ، شرکت سازنده پژو در حال بررسی تولید خودروی MO به عنوان جایگزین پژو 405 بوده و از برنامه های آتی این شرکت می توان به تولید خودروی 207 با پلت فرم 206 و تولید خودروی 7 نفره LCV مشابه خودروی پژو Partner ساخت ترکیه اشاره نمود.

لازم به ذکر است که هدف از تأسیس سیتکو واردات خودرو بوده و صد در صد سهام آن متعلق به ایران خودرو است ، که برنامه های آتی آن واردات سایز کوچک پژو 307 و خودروهای جدید در سبک SUV است .

پیشنهاد همکاری از سوی دو خودروساز بزرگ دنیا به سایپا

در مراسمی که با حضور معاون اول قوه قضائیه ، مدیر عامل و جمعی از مدیران گروه خودروسازی سایپا برگزار شد ، شرکت سایپا اقدام به آزادی تعدادی از زندانیان دیه تصادف نمود.

مدیر عامل سایپا در این مراسم که با همکاری ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند برگزار شد ، اظهار داشت : این حرکت در راستای فعالیت های اجتماعی سایپا است و هدف از برگزاری این مراسم نمادین ، فرهنگ سازی در این زمینه بوده و گروه سایپا این اقدام را وظیفه ای بر عهده خود می داند.

بذرپاش در ادامه خاطر نشان کرد : مؤسسه خیریه گروه خودروسازی سایپا ، به همین منظور ، دیه 60 نفر از افرادی را که توسط ستاد دیه معرفی می شوند را تقبل نموده ، تا این افراد به آغوش خانواده های خود بازگردند.

وی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به پیشنهاد رئیس ستاد دیه مبنی بر افزایش بیمه خودروها به 3 سال ، گفت : در حال حاضر بیمه خودروها یک ساله می باشد که در برنامه داریم تا سال 89 به 2 سال و از سال 90 ، به 3 سال افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت افزایش بیمه به 3 سال ، هزینه تمام شده خودروها افزایش می یابد ، تصریح کرد : در حال توافق هستیم که بخشی از این هزینه را شرکت و بخشی را نیز مشتریان به صورت تقسیط و بخشی را هم شرکتهای بیمه ای که طرف قرار داد با خودروسازان ، قیمت پیشنهادی را کاهش دهند.

تا با این سه مورد ، بتوان ، وقتی بیمه 3 ساله ارزیابی می شود ، به سرعت قیمت خودرو افزایش پیدا نکند.

مدیر عامل سایپا همچنین در خصوص برنامه های این شرکت به مناسبت سال اصلاح الگوی مصرف گفت : کمیته ای تشکیل شده تا به مناسبت نامگذاری سال 88 به سال الگوی مصرف ، در همه شاخصهای تولیدی و رشد یابنده ، 10 درصد افزایش و در شاخصهای کاهنده و هزینه های حاکم بر بنگاه به جز هزینه هایی مانند حقوق پرسنل و حوزه های رفاهی ، 10 درصد کاهش را داشته باشد.

بذرپاش با اشاره به اینکه مهمترین بخش اصلاح این الگو در سیستم موتور خودرو و مصرف سوخت آن می باشد ، خاطر نشان کرد : با هدف گذاری که صورت گرفته ، تا آخر سال 88 ، در دو بخش ، کاهش 10 درصدی مصرف سوخت را پیش بینی نموده ایم ، یکی از موتوهایی که در حال حاضر تولید و بر روی محصولات سایپا نصب می شوند و دیگر موتورهایی که در مراحل طراحی بوده و در آستانه تولید برای محصولات جدید ، به خصوص خودروی ملی ، مینیاتور می باشند.

وی همچنین به برنامه های شرکت سایپا در عبور از بحران خودروسازی دنیا گفت : در حال حاضر اکثر شرکتهای بزرگ و صاحب نام دنیا دچار مشکل و در آستانه ورشکستگی می باشند که این مسأله پیامی را به ما منتقل می کند که باید مواظب فروش داخلی و بازارهای صادراتی خودمان باشیم ، به همین منظور شرکت سایپا ، از بحران بوجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کرده و هم اکنون خرید شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا در دستور کار جدی شرکت سایپا می باشد.

وی افزود : در حال حاضر پیشنهاد مستقیم همکاری از سوی دو خودروساز بزرگ دنیا و برخی از خودروسازان بزرگ اروپایی ، در خصوص خرید سهام و یا همکاری مشترک را داشته ایم ، که می توان از این بحران به عنوان یک فرصت ، به نفع کشور استفاده کرد و سودی را عاید کشور نمود.

وی تصریح کرد : امیدواریم از طریق تملک شرکتهای بزرگ خودروساز در کوتاهترین زمان ، به تکنولوژی هایی که سالیان ، سال به دنبال آنها بودیم را بدست آورد و تحرکهای خوبی را در زمینه کار مشترک و خرید شرکتهای صاحب نام دنیا داشته باشیم.

وی همچنین به افزایش صادرات سایپا در سال 88 اشاره و اظهار داشت : در سال 87 ، رشد صادرات سایپا ، نسبت به سال 86 ، 70 درصد بود که با هدف گذاری که انجام گرفته ، سال 88 ، این میزان را به 300 درصد خواهیم رساند.

وی افزود : در این مدت با پیشنهادهای مستقیم زیادی مبنی بر احداث کارخانه در خارج از کشور و برخی از کشورهای آسیای میانه و حتی برخی از کشورهای آمریکایی را ، که تا قبل از این مشکل صادرات به آنها را داشتیم ، را داریم.

برگزاری نمایشگاه کوچکترین خودروها در نیویورک

تولیدی جهان در یک نمایشگاه خودرو در نیویورک به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرخودرو ، این خودروهای کوچک سرعت کمی دارند و به همین علت خودروهای کند نامیده می شوند .حداکثر سرعت این خودروهای کوچک که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است فقط شصت وچهار کیلومتر در ساعت است.

این خودروها ظرفیت سوار کردن فقط یک نفر را دارند و وزن آنها بسیار کم است.

برخی از این خودروها دنده عقب ندارند و به علت پایین بودن وزن آنها می توان آنها را با دست در جهت دلخواه خود قرار داد.این خودروها امروزه تولید نمی شوند.