اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اوپل امپرا خودرو سال 2012

هیئت داوران متشکل از خبرنگاران صنعت خودروسازی در بین فینالیست های کسب این عنوان ، اوپل امپرا را خودرو برتر 2012 معرفی کرد .

این خودرو توانست در رقابت با خودروهایی مانند شورولت ولت ، رنجرور اوکیو ، تویوتا یاریس ، فولکس واگن Up ، سیتروئن DS5 ، فیات پاندا و فورد فوکوس برای کسب عنوان خودرو سال 2012 پیروز شود.

پس از اوپل امپرا ، فولکس Up در مقام دوم ، فورد فوکوس و رنجرور اوکیو در مقام های سوم و چهارم قرار گرفتند.


اوپل امپرا خودرو سال 20122012-03-07_12.07.52_5.jpgاوپل امپرا خودرو سال 20122012-03-07_12.06.45_1.jpg

ساخت قدرت مندترین کلاس C جهان توسط براباس

شرکت تیونینگ براباس قدرت مندترین مدل کلاس C جهان را در نمایشگاه موتور ژنو معرفی می کند .

به گزارش خبر خودرو، براباس کلاس C جدید کوپه را با قدرت 800 اسب بخار تولید کرده است . موتور این خودرو همان موتور توربوشارژ V12 است که در کلاس S هم استفاده شده است اما ظرفیت آن از 5.5 لیتر به 6.3 لیتر افزایش یافته است . گشتاورد این خودرو 1047 lb/ft است .

این خودرو قادر است تنها در 3.7 ثانیه ، از صفر به 62 مایل در ساعت شتاب بگیرد . به عبارت دیگر این خودرو حدود نیم ثانیه سریع تر از مدل C63 AMG است . مدل C63 AMG از یک موتور V8 6.2 لیتری با قدرت 517 اسب بخار برخوردار است و گشتاورد آن 457 lb/ft است .

قیمت کلاس C جدید ساخت براباس 596.000 دلار ( 449.820 یورو ) خواهد بود . در واقع سریع ترین و قدرت مندترین کوپه کلاس C جهان ، گران ترین مدل کلاس C نیز خواهد بود .


مزدا CX-9 جدید به بازار می آید

مزدا قصد دارد برای بازگشت به موقعیت قبلی یک نسخه به روزشده CX-9 را ارایه کرده و به بازار بفرستد.

اگرچه معماری پایه این خودرو با فورد Edge مشترک است اما یک خودرو کاملا متفاوت است .

این خودرو اسپرت با ظرفیت 5 سرنشین به موتور 3.7 لیتری V6 که 273 اسب بخار قدرت دارد مجهزاست و با برخی تغییرات ظاهری ارایه شده است.

مزدا CX-9 با جعبه دنده 6 سرعته رقبایی مانند فورد اکسپلورر، دوج دورانگو ،تویوتا هایلندر و کیا سورنتو دارد.

قیمت این خودرو AWD حدود 34.000 دلار تعیین شده است .

فراری بازار را شوکه کرد

فراری از F12  برلینتا ، سریع ترین و پر قدرت ترین محصول خود رونمایی کرد .

به گزارش خبر خودرو، فراری با رونمایی از F12  برلینتا ، سریع ترین و پر قدرت ترین محصول تاریخ این کشور را به بازار معرفی کرد . مدل F12 برلینتا از یک موتور V12 6.3 لیتری با قدرت 740 اسب بخار و گشتاورد بی نظیر 690 نیوتون متر برخوردار است.

این موتور با کلاچ دو گانه F1 عرضه می شود .

 به گفته شرکت فراری مصرف سوخت موتور این خودرو 30 % کاهش یافته است و انتشار دی اکسید کربن آن تنها 350 g/km  است . فراری F12  برلینتا قادر است تا ظرف مدت 3.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد و در 8.5 ثانیه به 200 کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد . اگرچه فراری هنوز ماکزیمم سرعت این خودرو را اعلام نکرده است اما به نظر می رسد بیش از 320 کیلومتر در ساعت باشد .

از ویژگی های درونی این خودرو می توان به داش برد آن اشاره کرد که از جنس الیاف کربنی ساخته شده است و بر روی آن یک سرعت سنج نصب شده است .

علی رغم افزایش قدرت این خودرو ، وزن آن در مقایسه با مدل های دیگر مثل فیورانو 500 GTB ، 70 کیلوگرم کمتر است . F12 برلینتا فقط 1525 کیلوگرم وزن دارد.

همچنین در این خودرو ، فراری از جدیدترین تکنولوژی  ترمز های کربن – سرامیکی ( CCM3 ) و سیستم کنترل تعلیق ( SCM-E ) و ABS فوق العاده استفاده کرده است

معرفی باکیفیت‌ترین خودروهای جهان

مجله کانسامر ریپورتس در تازه‌ترین گزارش سالانه خود باکیفیت‌ترین خودروهای جهان را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش تازه کانسامر ریپورتس سوبارو با کسب امتیاز 75 از نظر کیفیت در صدر رده‌بندی قرار گرفته است. این در حالی است که طی چهار سال گذشته همواره شرکت هوندا عنوان باکیفیت‌ترین خودرو را در این رده‌بندی به خود اختصاص داده بود. اما هوندا امسال رده‌ای بهتر از چهارم بدست نیاورده است.

همچنین در رده‌بندی باکیفیت‌ترین خودروهای جهان مزدا و کرایسلر شاهد بیشترین بهبود رتبه بودند. برخی از مدلهای جدید ساخت شرکت هوندا با مشکلات جدی فنی مواجه شدند و همین باعث شد تا رتبه این شرکت در بین خودروسازان باکیفیت کاهش یابد. بعد از سوبارو نیز دو شرکت مزدا و تویوتا قرار گرفتند.

نکته جالب اینجاست که در گزارش مجله آمریکایی کانسامر ریپورتس رده‌های اول تا پنجم خودروهای باکیفیت به خودروسازان ژاپنی تعلق گرفته است. گزارشهای سالانه کانسامر ریپورتس از اعتبار جهانی زیادی برخوردار بوده و تاثیرات زیادی در بازار خودرو دارد. همچنین شرکت خودروسازی فورد در این رده‌بندی رتبه‌ای بهتر از دهم را بدست نیاورد. فورد در رده‌بندی قبلی پنجم شده بود.

به گزارش رویترز، ولوو نیز در این رده‌بندی ششم شد که بهترین رده در بین خودروسازان اروپایی به شمار می‌رود. نیسان رده پنجم را به خود اختصاص داد و هیوندای و بی.ام.و نیز هر دو صاحب 63 امتیاز شدند. در حالی فولکس واگن حائز امتیاز 62 شد. مرسدس بنز و جنرال موتورز نیز به ترتیب 58 و 56 امتیاز گرفتند.

اپل یک خط تولید کاملا جدید ارائه می دهد

اپل در نظر دارد تا خط تولید خودروهای 4 سیلندر خود را به طور کامل تغییر داده و یک خط تولید جدید عرضه کند.

به گزارش خبر خودرو، اپل در سال جاری قصد دارد تا مدل آسترا را با موتور بنزینی 1.6 لیتری عرضه کند.

به نظر می رسد این موتور جدید جایگزین موتورهای بنزینی و دیزلی 4 سیلندر خواهد بود.

موتورهای جدید ، مصرف سوخت کمتری دارند و دی اکسید کربن کمتری در هوا منتشر می کنند مدیر عامل اپل ، کارل فردریک از اجرای این طرح با سرمایه 500 میلیون یورویی خبر داد. تا سال 2014 اپل مدل موتور جدید عرضه خواهد کرد.MGE( موتور بنزینی متوسط ) ، MGD ( موتور دیزلی متوسط) و SGE( موتور گازی کوچک) این موتور ها 3 و 4 سیلندر خواهند بود و از ظرفیت 1 و 1.4 لیتری برخوردارند.

به گفته فردریک تولید تمامی موتورهای دیزلی سری زیرو تا سال 2014 متوقف خواهد شد.

ورود خودرو های دیزلی به کشور

به گزارش خبر خودرو، مدیر کل دفتر بررسی آلودگی هوا از ورود خودرو های دیزلی به کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر امکان استفاده از گازوییل یورو 4 و همچنین یورو 5در کشور فراهم شده است ودر سال آینده نیزسوخت استاندارد توزیع سراسری خواهد شد.

امیرفاتح وحدتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هم اکنون چند کمپانی خارجی در حال واردات خودرو های دیزلی به کشور هستند و مجوز ورود این خودرو ها نیز داده شده است.

وی افزود: بعد از اینکه سوخت استاندارد توزیع سراسری شد خودروسازان می توانند به تولید خودروهای دیزلی روی آورند ودر این صورت همه خودرو ها از سوخت مناسب استفاده می کنند.

وحدتی در خصوص خروج کامیونهای فرسوده نیز گفت: خودروهای سنگین فرسوده ذرات معلق زیادی تولید می کنند و تردد این خودروهای سنگین در شب، میزان ذرات معلق هوا را هنگام صبح افزایش می دهد. ذرات معلق از مقادیر میکروسکوپی تا ذراتی که با چشم قابل دیدن هستند، متفاوتند. این ذرات موجب اختلالات تنفسی و آلرژی می شوند.عملیات ساختمان سازی، فرایندهای سوختی و گرمایشی، تردد اتوبوسها و کامیونها در تولید و انتشار ذرات معلق در هوا نقش دارند

وی تصریح کرد: خودروسازان کشور می توانند خودروهایی را تولید کنند که آلایندگی کمتری ایجاد کند همچنین بخشی از موتور را نیز می توانند از خارج از کشور وارد کنند.

وی در پایان گفت:امروزه، خودروهای سواری دیزلی بر خودروهای بنزینی پیشی گرفته‌اند. این موضوع ناشی از مزایای قابل توجه این نوع موتورهاست که برخی از آنها عبارتند از:در موتور دیزل، به علت متراکم شدن هوا، احتراق به صورت خودبه‌خودی صورت می‌گیرد، اما در موتور بنزینی، به علت متراکم شدن مخلوط سوخت و هوا، افزایش فشار سیلندر در مرحله تراکم با محدودیت مواجه است. نسبت تراکم در موتور دیزل حدود 1:18 و در موتور بنزینی حدود 1:10 است..همچنین موتور دیزل، با مصرف سوخت و آلودگی کمتر، توان و گشتاور بیشتری تولید می‌کند و خودروهای سواری دیزلی با وزن حدود 1300 کیلوگرم، در مقایسه با خودروهای بنزینی حدود 28 درصد کاهش مصرف و آلایندگی دی‌اکسید کربن دارند. هر چه وزن خودروها بیشتر شود، این اختلاف چشمگیرتر است.

نمایش فراری فیورانو 599 در ژنو

فراری مدل فیورانو 599 ( F620 GT ) خود را در نمایشگاه موتور ژنو عرضه خواهد کرد .

به گزارش خبر خودرو، فراری مدل فیورانو 599 خود را در ماه می در نمایشگاه ژنو نمایش خواهد داد . این خودرو آخرین مدل از خط تولید خودروهای V12 GT خواهد بود .

شنیده ها حاکی از این است که این خودرو 700 اسب بخار قدرت دارد . مسئولان فراری پس از نمایش فراری انزو با 920 اسب بخار قدرت ، از تولید یک خودروی پر قدرت دیگر خبر داده بودند .

فراری با اعلام عرضه مدل های بی نظیر فیورانو 599 ، انزو و کالیفرنیا در نمایشگاه ژنو ، قصد دارد حضور پر رنگی از خود در این نمایشگاه ارائه دهد