اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نمایش اولین موتور خورشیدی استرلینگ ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» در مراسم اختتامیه همایش موتورهای درون سوز از میان مقالات و پایان نامه های ارائه شده تا مقطع دکتری درباره موتور، برترین پایان نامه های و مقالات انتخاب شد و از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

در نمایشگاه موتور که در حاشیه هفتمین همایش موتورهای درونسوز برگزار می شد آخرین دست آوردهای موتوری در سطح دانشگاهی و صنعتی معرفی شد که از میان مهمترین دست آوردها، معرفی موتور جدید دیزلی سمند و همچنین موتور استرلینگ خورشیدی بود .

مهندس میرسلیم رئیس هیات مدیره  مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با بیان اینکه در زمینه موتور دیزل با دستیابی به دانش طراحی موتور دیزل در میانه راه هستیم گفت البته درباره طراحی موتورهای هیبریدی هنوز در حد مقدمات هستیم.

محمد زالی مدیر مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو هم طراحی موتور استرلینگ خورشیدی را گامی در جهت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک  دانست .

موتور استرلینگ خورشیدی به وسیله یک بشقاب بزرگ  آینه ای ، نور خورشید را تبدیل به حرارت لازم برای به حرکت در آوردن موتور استرلینگ می کند. این موتوربه این وسیله می تواند برق لازم برای یک واحد مسکونی را تامین کند . این موتور استرلینگ را می توان به وسیله هر منبع گرمایی دیگری هم به حرکت درآورد .

طراحی موتور استرلینگ در جهت قدردانی از زحمات دکتر زرین چنگ از اساتید برجسته موتور کشور طراحی شده بود .

از نظر کارشناسان استفاده از این موتور می تواند منبع خوبی برای تولید برق از منابع پاک و تجدید پذیر باشد . بهترین کابرد این موتور برای مناقط روستایی در ایران است .

در کنار این موتور همچنین یک موتور هیبریدی که توسط گروهی از دانشجویان ساخته شده بود در نمایشگاه موتور   عرضه شد . از دیگر دست آوردهای معرفی شده در نمایشگاه رونمایی از دستگاه های جدید سنجش آلودگی هوا تهران بود .

مهدی غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت در روز پایانی این همایش گفت ایران به دانش طراحی موتور دست یافته است حال باید به گونه ای حرکت شود تا بتوانیم موتورها طراحی و ساخته شده در ایران  را صادر کنیم

وی تاکید کرد این تکنولوژی وقتی ارزش بیشتری پیدا می کند که قابلیت صادرات داشته باشد .

گفتنی است هفتمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نمایشگاه و کارگاههای آموزشی آن غروب روز پنجشنبه 19 آبان ماه به کار خود پایان داد. این همایش دو سالانه با حضور شرکتهای خودروساز ایرانی در کنار شرکت های معتبر اروپایی و آسیایی برگزار  و در طی آن بیش از 100 مقاله پژوهشی ارائه شد. همچنین کارگاههای آموزشی یک روزه در زمینه دانش طراحی قطعات و مجموعه های موتور با همکاری مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو، پژوهشگاه نفت و نیز شرکتهای آلمانی ، فرانسوی، کره ای و تایوانی برگزار شد و طی آن بعضی شرکتهای رقیب در کنار یکدیگر به ارائه آخرین دستاوردهای فناوری پرداختند.


طراحی پلتفرم ملی کلید خورد

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، رویکرد ایجاد و ارتقای برند ملی و طراحی و توسعه محصولات جدید در نتیجه تحریم های اقتصادی را از دستاوردهای صنعت خودرو در سال های اخیر دانست و اظهار داشت: با تکیه بر این موارد است که در چشم انداز صنعت خودرو رتبه پنجم آسیا در اختیار صنایع خودروسازی ایران خواهد بود.   

 مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرود با بیان این مطلب گفت : توسعه نخستین قوای محرکه هیبرید گازی از ابتدای سال جاری آغاز شده که به زودی به بازار می آید.

وی توسعه فناوری توربوشارژ را که عملکرد یک موتور 2300 سی سی را از یک موتور 1700 سی سی به همراه دارد، از دیگر دستاوردهای ایران خودرو در زمینه قوای محرکه توصیف کرد که به زودی روی سورن ای ال ایکس به تولید انبوه می رسد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو سهم برند ملی در سبد محصولات کشور را 50 درصد عنوان کرد و افزود: ایران خودرو برای همین امر برنامه گسترده ای دارد که در قالب آن طراحی دو پلتفرم و 11 محصول جدید را در مدت هفت سال به اجرا درمی آورد .

 مهندس نجم الدین وانت جدید تندر، دو پلتفرم کاملا جدید بر اساس کاهش مصرف و آلایندکی از برنامه های مهم ایران خودرو دانست و اظهار داشت: با توجه به رفع موانع، تولید موتور ای اف 7 افزایش یافته و میانگین مصرف سوخت محصولات ایران خودرو به کمتر از هفت لیتر در سیکل ترکیبی در صد کیلومتر کاهش یافته و درسال های آتی این عدد به کمتر از شش لیتر می رسد.

وی از عرضه رانا در سال جاری و دنا در ابتدای سال آینده خبر داد که بر اساس شاخص های زیبایی، مدل، مصرف سوخت کم، ایمنی و راحتی توسعه یافته اند.

مدیر عامل گروه صنعتی  ایران خودرو ، افزود :  طراحی پلتفرم ملی از دیگر حرکت های شکل گرفته در دو سال اخیر است و  از آن جا که پلتفرم در تمام دنیا سرمایه گذاری بسیار سنگین می طلبد، خودروسازان به صورت مشترک این کار را می کنند و ایران خودرو هم به انجام این کار به صورت مشترک برنامه دارد.

مهندسن نجم الدین صنایع خودروسازی ایران را یکی از منابع صدور مدیران و کارشناسان زبده به سایر صنایع دانست و بومی سازی و رهایی از وابستگی را رویکرد مهم دیگر در این صنعت برشمرد که در دهه گذشته طراحی و تولید بدنه و قوای محرکه را در پی داشته و ایران خودرو توانسته به فناوری طراحی و ساخت و نصب انواع خطوط تولید و انواع موتور و گیربکس دست یابد. تجهیز شش سایت داخلی و شش سایت تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور از جلوه های این توانمندی است.

 مهندس نجم الدین عناصر مهم بومی سازی فناوری های مدرن را شامل خودروسازان، دولت و مراکز دانشگاهی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: دولت از راه سیاست گذاری و حمایت و سایر صنایع با در اختیار نهادن مواد اولیه مناسب در این عرضه نقش دارد .

مدیر عامل گروه صنعتی  ایران خودرو در پایان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را مهم ترین بازیگران عرصه بومی سازی فناوری دانست و بر اهمیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت ، تاکید کرد.

 

رونمایی 2 خودرو متفاوت میتسوبیشی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» دومین نسخه از مدل پلاگین هیبریدی به زودی و در آینده ای نزدیک به تولید خواهد رسید.

در نسخه نخست یک سیستم هیبریدی منحصر به فرد و موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر قدرت این خودرو 4 چرخ فعال را تامین می کنند اما میتسوبیشی یک موتور 3.0 لیتری  V6 را برایمدل تازه وعده داده است.

همچنین میتسوبیشی یک خودرو کوچک را نیز در این نمایشگاه ارایه خواهد کرد .

مدل تازه یک خودرو 3 سیلندر 1 لیتری سبک وزن و مجهز به تکنولوژی stop-start  است .

میتسوبیشی اعلام کرده است که تولید این مدل تازه را به زودی آغاز خواهد کرد.


پورشه جدید رقیب فراری 458

این مدل آینده به عنوان نسل بعدی پورشه 911 اریه خواهد شد اما به این معنی نیست که نسل فعلی 911 به همین زودی ها کنار گذاشته شود.

ممکن است مدل تازه مشترکاتی با نسل بعدی آئودی R8 داشته باشد .

بنا بر گزارش ها سازنده خودرو های اسپرت آلمانی در حال توسعه بخش خودروهای فیبروکربن است هرچند که در حال حاضر مشترکاتی با آئودی دارد .

این چیزی نیست که پورشه را خوشحال کند اما فولکس واگن این اشتراکات را مقرون به صرفه می داند .

پورشه احتمالا تولید این خودرو را پس از آن که نسل بعدی آئودی R8 ارایه شد به بازار خواهد فرستاد.

مانند گذشته موتور2012  GT3 R یک موتور 4 لیتری  6 سیلندر است اما قدرت آن با افزایش 20 اسب بخار به 493 اسب‌بخار رسیده است.


فروش ویژه محصولات هیوندای

به گزارش «عصرخودرو» در این طرح خودرو   ix55 با قیمت نقدی 78 میلیون تومان به صورت اعتباری با 51 میلیون و 882 هزار و 800 تومان و 24 قسط هریک به مبلغ یک میلیون و 467 هزار و 700 تومان فروخته می شود.

همچنین GENESIS  که قیمت نقدی آن 65 میلیون و 500 هزار تومان است به صورت نقد و اقساط با 39 میلیون و 158 هزار و 500 تومان به عنوان پیش قسط و 24 قسط هریک به مبلغ یک میلیون و 467 هزار و 700 تومان به فروش می رسد.

آسان موتور همچنین خودرو SONATA YF را نیز با 39 میلیون و 10 هزار و 200 تومان به عنوان پیش قسط 24 قسط  هریک به مبلغ یک میلیون و 334 هزار و 200 تومان می فروشد.

i30 نیز در این طرح با پیش قسط 26 میلیون و 602 هزار و 100 تومان و اقساط 934 هزار تومان از سوی آسان موتور فروخته می شود.

در این طرح خودرو i20 نیز با پرداخت 21 میلیون و 782 هزار و 900 تومان پیش قسط و 24 قسط هشت صدهزار و 50 تومانی فروخته خواهد شد.

همچنین H1 تنها خودرو آسان موتور در بخش ون نیز با 35 میلیون و 935 هزار و 600 تومان به عنوان پیش قسط و 24 قسط هر کدام به مبلغ یک میلیون و 200 هزار و 900 تومان فروخته می شود.

بر اساس این گزارش آسان موتور اعلام کرده است تمامی مبالغ اعلام شده بدون احتساب 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده است و این مبلغ در هنگام خرید به صورت نقدی از خریدار گرفته می شود.

محصول جدید ولوو به زودی رونمایی می شود

اگر چه شرکت سوئدی ولوو محصولات خاصی را برای رونمایی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در دست ندارد ولی روز گذشته مسئولین آن از رونمایی خودرویی با نام  C70  Inscriptionخبر دادند .

به گزارش خبرخودرو ، ولوو اعلام کرد که خودرویC70با سه موتور متفاوت 230 اسب بخار ی توربوشارژ T5 و دو موتور 5سیلندری توربودیزل 177اسب بخار(D4)و 150 اسب بخار (D3)ارائه می شود.

دوگ اسپک- قائم مقام بازاریابی و فروش ولوو – گفت : C60مدلی سمبلیک  از محصولات جدید ولوو است . تلاش شده است که در طراحی این خودرو به بعد زیبایی توجه ویژه ای شود  به طوری که C70دارای مشخصه های خوردوهای کوپه و کروک است .

این خودرو در سه رنگ مشکی ، مشکی یاقوتی و سفید و بارینگ های 18اینچی و چراغ های LEDروز تولید می شود .

 

اعلام قیمت تندر90 فیس‌لیفت سایپا

به گزارش ایسنا دلیل طراحی فیس‌لیفت تندر90 نظرسنجی صورت گرفته از خریداران این خودرو و نارضایتی آنها از ظاهر به‌ویژه طراحی بدنه عقب این خودرو بود؛ به این ترتیب پروژه تغییر ظاهر و طراحی جدید برای بدنه تندر90 در شرکت سایپا آغاز شد.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، فیس‌لیفت جدید تندر90 از نظر آپشن‌های همراه تفاوتی با مدل E2 فعلی تندر90 نداشته و تغییرات اصلی تنها در بدنه این خودرو رخ داده و بیشترین تغییرات بدنه نیز در قسمت عقب این خودرو صورت گرفته است.

ظاهرا گروه خودروسازی سایپا تصمیم دارد فیس‌لیفت جدید تندر90 را در سطح قیمتی تندر مدل E2 تولیدی خود یعنی حدود 16 میلیون تومان وارد بازار کند.

در هر خودرو خارجی که با برند شرکت اصلی در ایران تولید می‌شود، موافقت شرکت تولیدکننده با ایجاد تغییرات در بدنه یا نیرو محرکه خودرو برای تولید انبوه آن لازم است که ظاهرا این کار در خصوص فیس لیفت تندر90 تولیدی پارس خودرو در مراحل نهایی قرار دارد.

طبق اطلاعات به دست آمده مراحل نهایی اخذ مجوز رنو در این زمینه در حال انجام بوده و این خودرو حداکثر تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد.

ظاهرا ایران خودرو نیز یک مدل فیس‌لیفت تندر90 را تولید کرده و به دنبال کسب اجازه رنو برای تولید تندر تغییر شکل یافته تحت برند خودش است.


تولید خودرویی جدید توسط اشکودا

شرکت اشکودا اعلام کرد با ایجاد ظرفیت لازم در تاسیسات پیون هند، تا شانزدهم نوامبر 2011، نسخه هندی خودروی رپید به بازار این کشور معرفی می شود.

به گزارش خبرخودرو، با رونمایی این خودرو مشخص می شود که آیا رپید همان مدل مفهومی میژن ال رونمایی شده در نمایشگاه فرانکفورت می باشد یا این که خود دارای طراحی مستقل است.

و نیفرید والاند- مدیر هیئت رییسه اشکودا- گفت: هند اولین بازاری است که رپید جدید در آن معرفی می شود و این امر حاکی از اهمیت بازار این کشور است. در سال های آتی تصمیم داریم تولید رپیت را به بازار دیگر کشورها نیز انتقال دهیم. برای دستیابی به چنین هدفی نیازمند افزایش فعالیت های خود در اروپا هستیم چرا که اروپا در کنار چین و روسیه، نقش کلیدی را در فروش هر خودروسازی ایفا می کند و تولید آن در راستای ادامه روند روبه رشد فروش شرکت می باشد.

این خودرو از لحاظ اندازه میان فابیا و اوکتابیا طبقه بندی شده و 4039 متر طول، 1.70 متر عرض و 1.47 متر ارتفاع دارد.

این خودرو در دو نسخه بنزینی و گازوئیلی عرضه می شود. قدرت موتور 1.6 لیتری بنزین سوز رپید جدیدی حدود 103 اسب بخار اعلام شده است.