اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استانداردهای لازم برای کلیه خودروها تا 10 سال آینده تعیین شد


معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست, گفت: استاندارد لازم برای کلیه خودروهای سبک و سنگین تا 10 سال آینده به طور قطعی تعیین شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا, دکتر یوسف حجت، در کمیته کاهش آلودگی هوای تهران, گفت: هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست, وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودروهای بنزینی, گازوئیلی, دوگانه سوز و گاز سوز ساخت داخلی و وارداتی و همچنین موتورسیکلت را به تصویب رساند.
وی، افزود: کلیه خودروهای سبک و سنگین از سال 84 تا پایان سال 1388 باید استاندارد یورو 2 , از سال 1389 تا پایان سال 1391 استاندارد یورو 3 و از سال 1391 تا پایان 1393 استاندارد یورو 4 را اخذ کنند.
حجت, خاطرنشان‌‏کرد: کلیه موتورسیکلت‌‏ها از 1384 تا پایان سال 1385 استاندارد 01/40 از سال 1386 تا پایان سال 1388 استاندارد یورو یک, از سال 1389 تا پایان سال 1391 استاندارد یورو 2 و از سال 1392 تا پایان سال 1393 استاندارد یورو 3 را باید اخذ کنند.
معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست, تصریح‌‏کرد: در تبصره یک مصوبه آمده کلیه خودروهای وارداتی و همچنین خودروهای جدید (پلت‌‏فرم جدید) تولید داخل از سال 1385 باید دو سال زودتر از دوره زمانی جدول فوق با استانداردهای تعیین شده انطباق پیدا کنند.
به گفته وی, براساس تبصره 2 این مصوبه نیز وزارت نفت موظف است؛ بنزین مطابق با استانداردهای مذکور را حداقل شش ماه قبل از جدول زمان‌‏بندی فوق تامین و به میزان کافی در جایگاه‌‏های کل کشور توزیع کند.
همچنین، در صورتی که وزارت نفت قادر به اجرای این امر نشود, متناسب با تاخیر در عرضه بنزین, زمان الزام تطابق با استاندارد به همان میزان به تعویق خواهد افتاد.
حجت, در ادامه گفت:‌‏ تبصره 3 این مصوبه نیز وزارت نفت را موظف کرده که گازوییل مطابق با الزامات استانداردهای فوق را تا ابتدای سال 1389 تامین و در کل کشور توزیع کنند.
معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست, یادآور شد: خودروهای دیزلی که از موتورهای ساخت داخل استفاده می‌‏کنند و خودروهای دوگانه سوز که در برنامه تولید شرکت‌‏های خودروساز قرار گرفته‌‏اند, حداکثر تا پایان سال 1385 باید تولیدات خود را با استانداردهای فوق تطبیق دهند.
وی، در پایان افزود: فهرست این گونه خودروها و برنامه زمانبندی مربوطه براساس درخواست خودروسازان ذی‌‏ربط با توافق سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنایع و معادن تهیه خواهد شد. 

 

موتور ملی به زودی به تولید انبوه می‌رسد

اولین موتور از مجموعه خانواده موتور ملی با حضور مهندس رضا ویسه (رییس سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران) و دکتر کاتوزیان (نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی) آزمایش شد.
به گزارش خبرنگار صنعت خودروی ایسنا؛ بر اساس پروژه مشترک مرکزتحقیقات موتور ایران خودرو با مرکز تحقیقات موتور آلمان، مجموعه خانواده موتور ملی در حال طراحی است که اولین نسل از این موتورها به انتهای مرحله طراحی رسیده است و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.
بر اساس طرح مشترک بین این دو مرکز، موتور اول توسط طرف آلمانی طراحی شده و مهندسان ایرانی در این بخش طراحی موتور را می‌آ‎موزند در موتور دوم که یک موتور 1700سی سی توربوشارژ دار است، طراحان ایرانی و آلمانی کار طراحی را به صورت مشترک انجام می‌دهند و در موتور سوم که یک موتور ‌1400 سی سی است، مهندسان ایرانی موتور را طراحی کرده و مهندسان آلمانی نقش نظارتی دارند.
مهندس محمد زالی، مدیر طرح موتور ملی گفت: دراین مقطع، ساخت قطعات نمونه‌سازی موردنیاز برای 55دستگاه موتور انجام شده و مونتاژ و آزمون موتورها آغاز شده است. همچنین تعداد 14دستگاه خودرو جهت نمونه‌سازی و نصب موتور و انجام آزمون‌های لازم آماده خواهد شد.
وی ادامه داد: از نظر اهداف عملکردی با توجه به آزمون‌های انجام شده بر روی موتور آزمایشگاهی، تمامی اهداف محقق شده است و با توجه به نتایج آزمون نمونه‌های مرحله اول، تغییرات طراحی و محاسبات مهندسی مربوطه انجام خواهد شد.
زالی خاطر نشان کرد: از مهمترین فعالیت‌های حال حاضر گروه طرح موتور ملی، انتخاب نهایی و امضای قرارداد ساخت نمونه‌های مرحله دوم نمونه‌سازی و تولید انبوه است.
به گزارش ایسنا؛ 12 درصد از کل تولید این موتور به منظور نصب بر روی خودروهای سمند صادراتی پیش‌بینی شده است. بازار هدف برای این خودروها در ‌30 کشور در مناطق خاورمیانه، آسیای مرکزی، منطقه قفقاز، اروپای شرقی و اروپای جنوبی است.
گفتنی است موتور ملی با کد EF7 دارای حجم موتور ‌7/1 لیتری و تنفس طبیعی، با ‌100 سی‌سی حجم موتور کمتر نسبت به موتور حال حاضر سمند که طراحی گروه psa فرانسه است، در حالت کار با بنزین ‌20 درصد و در حالت استفاده از گاز حتی از موتور کنونی سمند بنزین‌سوز توان بیشتری دارد.
دستیابی به منحنی گشتاور مطلوب‌تر با حداکثر گشتاور شش درصد بیشتر از موتور کنونی سمند در حالت بنزین‌سوز، از جمله مشخصات این موتور است. همچنین حداکثر افت توان در حالت گاز سوز بودن نسبت به بنزین شش درصد است که از نظر راننده محسوس نیست، در حالی که این میزان برای موتورهای موجود ‌11 تا ‌15 درصد گزارش شده است. این موتور همچنین توانایی گذراندن استاندارد یو رو 5 را دارد و می‌تواند به سطح بسیار مطلوب از لحاظ صدا و ارتعاش نسبت به موتورهای موجود دست پیدا کند.
مدیر عامل مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو در این باره گفت: خانواده موتور EF7 شامل سه محصول اصلی است که به شرح زیر به خودروهای مختلف تخصیص خواهد یافت:
‌- موتور7/1 لیتری تنفس طبیعی ‌7/1 L.NA بر روی خودروی سمند
موتور 7/1 لیتری پرخوران ‌7/1 L.TC بر روی خودروی سمند و خودروی P2
‌ موتور ‌4/1 لیتری برای خودروهای کلاس B و C آینده در ایران خودرو
به گزارش ایسنا؛ یکی از راهبردهای اصلی این طرح، اطمینان از انتقال دانش فنی به داخل کشور و اطمینان از تکرار پذیری آن در داخل است. برای تحقق این امر تقریبا به طور همزمان طراحی موتور ‌4/1 لیتری این سامانه در داخل و به دست متخصصان داخلی آغاز شده و توسط مرکز تحقیقات موتور آلمان نظارت می‌شود. به گفته مدیران ایران خودرو در زمینه انتقال دانش فنی به سازندگان و تامین کنندگان قطعات داخلی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و ساخت داخل قطعات در آغاز طرح هدف‌گذاری شده که تا سال 2010میلادی به ‌50 درصد خواهد رسید.
همچنین بخش ارائه اطلاعات شرکت ایپکو نیز اعلام کرده است که طراحی موتور با پایه سوخت گاز طبیعی دارای حداقل افت توان نسبت به سوخت بنزین بوده و استفاده از فناوری تولید شاتون به روش شکست لیزری
دستیابی به بالاترین حد بازدهی تلمبه روغن درموتورهای هم‌ردیف با استفاده از ایده‌های کاملا جدید،
بکارگیری فناوری سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ که نقش بسیار مهمی دردستیابی به گشتاور بیشتر در سرعت‌های پایین و میانه موتور دارد، از نقاط قوت مهم این موتور است.
در این موتور تعبیه اجزای خنک کننده روغن، تلمبه روغن و تلمبه آب در یک مجموعه واحد و متراکم که در موتورهای روز دنیا استفاده می‌شود، دیده شده و استفاده از سامانه‌ای خاص برای جداسازی اجرا کننده روغن از بخارات درون موتور و کاهش چشمگیر مصرف روغن در کنار استفاده از سامانه مدیریت هوشمند موتور (EMS) یکپارچه برای سوخت‌های بنزین و گاز از دیگر خصوصیات این موتور است.
به گزارش ایسنا؛ پس از تحقیقات گسترده متخصصان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو ـ ایپکو ـ در کنار متخصصان مرکز تحقیقات موتور آلمان، اولین نمونه موتور ملی با حضور دکتر ویسه (رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، شیواپور (قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو)، مهندس میرسلیم (رییس هیات مدیره ایپکو)، مهندس محمد زالی (مدیرعامل شرکت ایپکو) و نمایندگان مجلس از جمله دکتر خوش‌چهره، دکتر کاتوزیان و ابطحی استارت خورد. این موتور که با هدایت شرکت آلمانی FEV طراحی و ساخته شده، به زودی در ایران به تولید انبوه خواهد رسید.


ساخت سمند پردیس سال آینده آغاز می شود

قائم مقام ایران خودرو از ساخت یک مدل سمند بنام پردیس در سال آینده خبر داد.
مجتبی شیوا پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مهربا بیان این مطلب گفت: خودروی سمند پردیس در حال طراحی در مرکز تحقیقات می باشد.
وی درباره ویژگیهای این خودرو افزود: به علت اینکه موضوع این خودرو متعلق به سال آینده است بر این اساس در باره ویژگیهای آن در سال آینده گفت و گو خواهد شد.
قائم مقام ایران خودرو تصریح کرد: سمند پردیس در حال حاضر در دست طراحی در مرکز تحقیقات است و سال 85 به مرحله ساخت خواهد رسید.


ساخت میدی باس(مینی بوس) چینی در سایپا دیزل

شرکت سایپادیزل قصد دارد برای کاربری‌های شهری و بین شهری میدی‌باس چینی تولید کند.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ایسنا، شرکت سایپادیزل که پیش از این برنامه تولید کامیون چینی ارزان‌قیمت را با شرکت نیسان‌دیزل چین نهایی کرده بود، قصد دارد در اقدامی جدید میدی‌باس که کمی کوچک‌تر از اتوبوس است را برای کاربری‌های شهری و غیر شهری با کمک شرکت چینی در ایران بسازد.
شرکت سایپادیزل همچنین قصد دارد امسال ظرفیت‌سازی بر اساس تولید 20 هزار دستگاه کامیون را مهیا کند.
این شرکت قصد دارد امسال 15 هزار کامیون و 6500 دستگاه اتاق بار تولید کند. همچنین مونتاژ موتور و احداث خط تولید موتور از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.
تولید محصولات جدید دیگری از جمله کامیون FH16، ولوو و 2×6 FH12، 4×6 FM12 و 8×4 FM12 و NH12 کشنده، کامیون میدلام 12 تن، میدلام 17 تن با کاربری آتش‌نشانی و میدلام 2×6 در برنامه سایپادیزل تدوین شده است

سمند مدل 84 یکماه دیگر وارد بازار می شود

مدل جدید سمند با تغییرات فنی و ظاهری یک ماه دیگر وارد بازار می‌شود.
دکتر ناصری ـ رییس مرکز تحقیقات ایران خودرو ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودروی ایسنا، با بیان این مطلب افزود: تغییرات ظاهری در این مدل از سمند ایجاد شده که البته در حد face lift نیست. سیستم ترمز این خورو تغییر کرده و بوستر ترمز نیز تقویت شده است.
وی ادامه داد: تغییرات ترمز مدل جدید سمند با همکاری یک مرکز تحقیقاتی در آلمان انجام شده و خودرویی که از آن الهام گرفته شده نیز بی.ام.و سری 6 بوده که از آن به عنوان خودروی هدف استفاده شده است.
دکتر ناصری خاطرنشان کرد: سیستم تعلیق سمند نیز تغییر کرده و در آن از سیستم دو جداره استفاده شده است. کورس کمک‌ها و فنرها افزایش یافته، به طوری که سیستم تعلیق و فنربندی نرم‌تر عمل می‌کند. در تزئینات داخلی این خورو نیز تغییراتی ایجاد شده است. موتور این خودرو نیز در فاز دوم تقویت می‌شود.
وی همچنین افزود: سمند کلاچ الکترونیکی نیز امسال تولید خواهد شد. این خودرو که بر اساس مطالعات انجام شده از روی بی.ام.و سری 3 الهام گرفته شده، خودرویی است که از کلاچ الکترونیکی برخوردار است و در آن پدال کلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن کلاچ تعویض دنده انجام می‌دهد. این خودرو در ترافیک‌های روان تهران کارایی دارد.
ناصری تصریح کرد: عرضه مدل کار سمند نیز شروع شده است. در این خودرو که به ناوگان تاکسیرانی تحویل داده می‌شود، وسایل تزئینی کاهش یافته و دوام قطعات افزایش داده شده است. به طور مثال درها برای باز و بسته شدن به مقدار زیادی تقویت شده است.

آلودگی خودروهای جدید تا دو سال آینده 4 برابر افزایش می‌یابد


آلودگی خودروهای جدید تا دو سال آینده 4 برابر افزایش می‌یابد
هزینه تعویض کاتالیست تاکسی‌ها و راهی‌ها پرداخت می‌شود 
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی خودروهای جدید تا دو سال آینده در صورت عدم تعویض کاتالیست سه تا چهار برابر افزایش می‌یابد.
دکتر یوسف حجت با اشاره به اینکه خودروهای جدید به کاتالیست مجهز هستند که عمر آن هشتاد هزار کیلومتر است گفت: بر این اساس کاتالیست خودروها باید هر 4 یا 5 سال تعویض شود در غیر این صورت عملکرد این وسیله برای کاهش آلودگی از بین می‌رود.
وی با اشاره به اینکه قیمت کاتالیست بین 30 تا 80 هزار تومان است گفت: بر این اساس باید کنترل شدیدی بر روی مقوله معاینه فنی خودروها صورت گرفته و کاتالیست آنها تعویض شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به ایسنا گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در صورتی که عمر کاتالیست خودروهای تاکسی و راهی گذشته باشد، هزینه تعویض آنرا متقبل می‌شود.

80 درصد تقاضای خودرو ی ایران در دامنه قیمتی 7 تا 10 میلیونی

محمدحسن شجاعی فرد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: بازار مصرف خودرو در ایران از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که حدود 300 تا 400 هزار نفر در سال مشتری خودرو سواری با قیمت 7 تا 10 میلیون تومان می خواهند.
وی افزود: بخش متغیر خریدارن خودرو در ایران، تقاضای سالانه بین 50 تا 60 هزار دستگاه خودرو دارند و خواهان خودروهای خارجی هستند.
رئیس پژوهشکده مهندسی خودرو گفت: در صورتی که خودروسازان داخلی بر خلاف خودروسازان بزرگ دنیا روی سوخت CNG (گاز فشرده طبیعی) پافشاری کنند، رغبت متقاضیان داخلی متغیر خودرو ،به سمت خرید خودروهای خارجی سوق خواهد یافت.
شجاعی فرد گفت: نسبت فشار در خودروهای CNG سوز داخلی مانند پژو،عدد 14 است ،در حالی که در خودروهای معمولی بنزین سوز این رقم 11 است، یعنی خودروی بنزین سوز مصرف بیشتر دارد و آلودگی محیط زیست را افزایش می یابد.
وی افزود: نسبت فشار 14 در مورد خودروهایی است که موتور آن از ابتدا بر پایه گازسوز ساخته شده است، ولی محدودیت کاربرد خودروهای گازسوز، کمبود جایگاههای ایستگاه تزریق گاز و کمبود فضای ذخیره سازی CNG در خودروی سواری است.
رییس پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: یکی از مشکلات صنعت خودروسازی در کشور نداشتن استراتژی (راهبرد) است به گونه‌ای که هم در ساخت خودرو و هم در قطعه سازی ورود شده است، ولی در هیچ کدام موفقیت چشمگیری حاصل نشده است.
وی افزود: یک خودرو کمتر از 3 هزار قطعه دارد در حالی که یک موشک 15هزار قطعه بسیار فنی تر و پیچیده تر دارد و جوانان متخصص ایرانی با داشتن استراتژی مشخص و اعتماد به نفس، توانستند موشک بسازند ولی هنوز مسئولان خودروساز نتوانسته اند استراتژی صنعت خودروی کشور را طراحی کنند و خودروی داخلی بسازند.
شجاعی فرد گفت: شرکتهای خارجی آمادگی دارند که خودروهای CKD قطعات جداگانه در اختیار شرکتهای داخلی قرار دهند و خودروهایی متناسب با مصرف داخلی تولید شود و با این روش صنعت داخلی هم از بین نمی رود.
وی تأکید کرد: در صنعت خودروسازی نباید مانند تجربه پیکان،تا 40سال دنباله روی صنعت خارجیها وجود داشته باشد.
رئیس پژوهشکده مهندسی خودرو گفت: در سالهای نخست واردات، سهم بازار از واردات خودروی خارجی نباید بیش از 10درصد باشد و در سالهای بعدی که رقابت ایجاد شد، سالانه 5 درصد به آن سهمیه واردات افزوده شود تا از نظر کیفی تولید داخلی با مشابه خارجی قدرت رقابت پیدا کند.

تولید آزمایشی پژو 206 صندوقدار با نام آریان

تولید آزمایشی پژو 206 صندوقدار با نام آریان آغاز شده و عملاً در آذرماه تولید انبوه این خودور آغاز می‌شود
ـ قائم مقام گروه صنعتی ایران‌خودرو ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو ایسنا، افزود:« پژو 206 صندوقدار چهار در برای اولین بار در جهان در ایران تولید می‌شود.»
وی ادامه داد:« ظرفیت تولید این خودرو در سال جاری 15 هزار دستگاه و در سال آینده 80 هزار دستگاه پیش‌بینی می‌شود و بنا به تقاضای بازار تیراژ این خودرو افزایش می‌یابد در خصوص قیمت این خودرو نیز نمی‌توان اظهار نظر کرد و بازار در این باره تعیین کننده است.»
وی در پاسخ به این سؤال که تولید پژوه 206 صندوقدار و ال 90 که هر دو دارای مشخصات فنی مشابهی از نظر قدرت موتور و تکنولوژی هستند که البته پژو 206 صندوقدار زیباتر و ال 90 جادارتر است، آیا سبب رقابت دو محصول در یک شرکت نخواهد شد؟ گفت:« به نظر ما پژوه 206 صندوقدار و ال 90 در دو سلیقه مشتری قرار دارند.»
به گزارش ایسنا، دقیقا بعد از امضای قرارداد ال 90 پژو حاضر شد، مدل جدید پژو 206 برای اولین بار در ایران تولید شود البته مدل دو در پژو 206 به صورت صندوقدار در فرانسه تولید می‌شود که قسمت عقب آن حتی کوچکتر از 206 فعلی است اما مدیران ایران خودرو ادعا می‌کنند که مدل جدید 206 در ایران چهار در بوده و فضای عقب آن نیز بزرگتر از پژو 206 هاچ بک یا بی‌صندوق است.
برای تولید پژو 206 صندوقدار مجهزترین خط تولید در ایران، کار خود را به صورت آزمایشی شروع کرده است.
دهنادی در این باره توضح داد:« سالن تولید جدید ایران خودرو که مدرن‌ترین سالن تولید خودرو در ایران با 240 روبات است تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و ظرفیت ساخت 42 بدنه در ساعت را دارد.»
وی با بیان اینکه در این سالن پژوه 206 سواری و صندوقدار تولید می‌شود، گفت:« در این سالن 80 درصد کار با روبات انجام می‌شود.»
او درباره سالن روباتیک جدید ایران‌خودرو نیز گفت:« درست است که سخت افزار روبات‌ها از خارج وارد می‌شوند. اما شرکت تام ایران خودرو هم اکنون می‌تواند برنامه‌نویسی این روبات‌ها را انجام دهد.»
به گزارش ایسنا، پژو 206 هم اکنون ساخت داخلی بیش از 50 درصد دارد و ساخت داخل 206 صندوقدار نیز بیش از 50 درصد ساخت داخل خواهد داشت. بسیاری از قالب‌های بدنه پژو 206 صندوقدار نیز در داخل ایران ساخته شده است.
پیش از این هم قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفته بود:« ما در قرارداد پژو 206 صندوق‌دار از شرکت پژو امتیاز گرفتیم.»
شیواپور به خبرنگار ایسنا توضیح داده بود:« مبلغی که پژو برای هر خودرو از ایران می‌گرفت به دلیل طراحی این خودرو که در ایران درحال انجام است کاهش پیدا کرده و بند صادراتی که بدون قید و شرط بتوانیم پژو 206 صندوق‌دار را به 47 صادر کنیم در این قرارداد وجود دارد.»
وی در پاسخ به این سوال که قبلا هم قرار شده بود پژو از ایران صادر شود، ولی این اتفاق نیفتاد حال ضمانت اجرایی شما برای اجرای صادرات پژو 206 صندوق‌دار چیست؟ گفت:« در گذشته ما باید با اجازه پژو خودرو صادرمی‌کردیم، ولی در این قرارداد دیگر احتیاج به اجازه پژو نیست و اصلا کمک پژو برای صادرات مطرح نیست بلکه کسب امتیاز برای صادرات بدون قید و شرط مهم بود.»
وی پیش از این نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود:« پژو 206 صندوق‌دار با توافق پژو و بدون قید و شرط از ایران به 47 کشور صادر می‌شود.»
قائم مقام ایران‌خودرو در توضیح قرارداد پژو 206 صندوق‌دار گفته بود:« ایران‌خودرو و گروه PSA متعهد شدند با همکاری دو طرف پژو 206 صندوق‌دار در ایران‌خودرو طراحی و به 47 کشور جهان صادر شود.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا صادرات 206 صندوق‌دار نیز به سرنوشت صادرات پژو 405 و 206 دچار نخواهد شد؟ عنوان کرده بود:« این‌گونه نیست. در صادرات 206، پژو چندین پیش‌شرط در قرارداد آورده بود و تا پژو کیفیت خودرو ایران را تایید نمی‌کرد ایران‌ قادر به صادرات پژو 206 نبود، ولی در قرارداد جدید صادرات بدون قید شرط عنوان شده است و پژو حاضر شده 206 صندوق‌دار را در زنجیره محصولات بازارهای خود قرار دهد.»
وی تصریح کرده بود:« این خودرو به نقاط مختلف دنیا به جز اروپا صادر خواهد شد. علت عدم صادرات پژو 206 صندوق‌دار به اروپا نیز به هم ریختن بازارهای پژو در اروپا عنوان می‌شود.»