اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قدرتمندترین اتومبیل های جهان

گرچه لیست اتومبیل های موردعلاقه هر شخص با شخص دیگر متفاوت است، اما به طور کلی می توان اتومبیل های زیر را قدرتمندترین اتومبیل ها معرفی کرد.
همه کسانی که اتومبیل های قدرتمند را دوست دارند تایید می کنند که نشستن پشت فرمان این اتومبیل ها چقدر آنها را هیجانزده می کند. اگرچه لیست اتومبیل های موردعلاقه هر شخص با شخص دیگر متفاوت است، اما به طور کلی می توان اتومبیل های زیر را قدرتمندترین اتومبیل ها معرفی کرد.

فراری


فراری مدل GTB 599 اتومبیلی فوق العاده است که سرعت آن در 3.7 ثانیه از صفر به 62 مایل در ساعت می رسد و می تواند با سرعت 205 مایل در ساعت حرکت کند. ویژگی های دیگری چون طراحی فوق العاده این اتومبیل را به ترکیبی از زیبایی و هوش تبدیل کرده است.

لامبورگینی


لامبورگینی مورسیه لاگو 640LP با قدرت 640 اسب بخار و سرعت 211 مایل در ساعت در رتبه دوم این فهرست قرار می گیرد. این اتومبیل که سرعتش در 3.4 ثانیه به 62 مایل بر ساعت می رسد، تفاوت هایی با سایر مدل های لامبورگینی دارد و موتور، گیربکس، ترمزها و سیستم های تعلیق بهتری دارد. زیبایی این اتومبیل عمدتاً به قسمت جلو و سپرهای پشت آن مربوط است.

پاگانی زوندا


پاگانی زوندا CS F یک اتومبیل 650 اسب بخار است که با سرعت 214 مایل در ساعت حرکت کرده سرعت آن در 3.6 ثانیه به 62 مایل در ساعت می رسد. بدنه، شاسی و قسمت های داخلی این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است. قسمت های داخلی پاگانی زوندا بسیار زیبا و ظریف طراحی شده اند. این اتومبیل که می تواند گران قیمت ترین اتومبیل در بازار کنونی محسوب شود مسلما مورد توجه همه دوستداران اتومبیل است.

مرسدس بنز


مرسدس بنز مک لارن SLR با طراحی و عملکرد منحصر به فرد خود موردتوجه همه کسانی است که اتومبیل ها را می شناسند و به آنها علاقه دارند. این خودرو با شاسی های فیبرکربنی و قدرت 650 اسب بخار، به راننده این احساس را می دهد که در زمین مسابقه قرار گرفته و می تواند با سرعت 337 کیلومتر در ساعت حرکت کند. چرخ های سبک و آلیاژی و دیسک های ترمز بزرگتر از دیگر ویژگی های این مرسدس بنز است.

آپولو GMG


اتومبیلی بسیار سریع و قدرتمند با طراحی خاص و منحصر به فرد و قدرت 650 اسب بخار، که سرعت آن در طول 3 ثانیه به 62 مایل در ساعت می رسد. این خودروی آلمانی با قابلیت حمل دو سرنشین و موتور 8V Audi می تواند سرعتی معادل 360 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

سالین


در سال 2002، سالین 7S تنها اتومبیلی بود که می توانست به طور قانونی با قدرتی بیشتر از 500 اسب بخار خود تردد کند. این اتومبیل را سریع ترین اتومبیل آمریکایی می دانند. بدنه براق و فیبر کربنی، سیستم تعلیق جدید، و دو موتور شارژکننده توریبن از دیگر ویژگی های سالین 7S هستند.

کوئنیگزگ


کوئنیگزگ CCX اتومبیلی است با قدرت 806 اسب بخار که برتری هایی به مدل CC دارد. طراحی سپر جلو و سیستم خنک کننده آن، همچنین چراغ های مه شکن از طراحی جدیدی برخوردار هستند و چراغ های جلو نیز از نو طراحی شده اند. کوئنیگزگ CCX همچنین نسبت به مدل CC جادارتر است.

بوگاتی


بوگاتی ویرون از قدرت 987 اسب بخار برخوردار بوده قدرت آن در 2.5 ثانیه به 62 مایل در ساعت می رسد. این اتومبیل که معمولاً قدرتمندترین خودروی جهان در نظر گرفته می شود به دلیل پاره ای اشکالات چندین بار مورد تجدیدنظر قرار گرفته است.

بریستول فایتر T



خودرویی با قدرت 1012 اسب بخار و دو موتور شارژکننده توربین، گیربکس 6 دنده ونیروی گشتاور بالا که موردتوجه بسیاری از دوستداران اتومبیل های قدرتمند است.

SSC اولتیمت آرو TT


این اتومبیل ساخت آمریکا بوده و رقیبی برای بوگاتی ویرون به شمار می رود. قدرت آن حدود 1180 اسب بخار است و سرعت آن در 2.8 ثانیه به 62 مایل در ساعت میرسد

ولوو تکنولوژی هایش را در اختیار جیلی قرار می دهد

ولوو خودروساز سوئدی موافقت خود را برای به اشتراک گذاری تکنولوژی های خودروهایش برای شرکت جیلی اعلام کرده است.

این همکاری شامل پلتفرم خودروهای متوسط یا بهبود میزان آلایندگی ، تکنولوژی های زیربنایی ، طراحی داخلی و ایمنی خواهد شد.

به نظر می رسد نخستین و مهمترین هدف جیلی استفاده از تکنولوژی های ولوو برای کاهش میزان آلایندگی خودروهایش برای بازار چین است. این همکاری طی دوسال اینده آغاز خواهد شد.

سایپا مشخصات خودروهای جدیدش را اعلام کرد

 
ناصر آقامحمدی ضمن تاکید بر ضرورت شناخت نیاز بازار خودرو در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا با شناخت کامل از نیاز بازارهای داخلی و خارجی دو خودرو جدید را تولید و عرضه خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز بازار به وانت های کوچک جهت حمل و نقل درون شهری، سایپا اقدام به طراحی و تولید آزمایشی خودرو وانت 151 روی پلت فرم ایکس 100 کرده که ارزیابی های اولیه نشان دهنده استقبال از این خودرو در داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به قابلیت ها و امکانات وانت 151، تاکید کرد: این خودرو با قابلیت های عملکردی بسیار خوب و پوشش استانداردهای کشور، ظرفیت ارتقا تا استاندارد آلایندگی یورو 4 را نیز دارد.

آقامحمدی تصریح کرد: وانت سایپا 151 از لحاظ استحکام، ایمنی، برخورداری از بدنه و شاسی مناسب حمل بار، قابلیت استفاده در شرایط گوناگون آب و هوایی و جاده ای را داشته و فضای طراحی شده داخل این خودرو از ظرافت و راحتی بالایی برخوردار است.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول از برگزاری موفق آزمون های فنی سایپا 151 در مراکز معتبر داخلی و خارجی خبر داد و افزود: تولید آزمایشی این خودرو تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد، ضمن اینکه در نیمه نخست سال آینده این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید.

آقامحمدی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته وانت سایپا 151 در شرکت بن رو که از لحاظ امکانات و خطوط تولید در سطح بسیار پیشرفته ای قرار دارد به تولید انبوه خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش گرفتن رویکرد جدید سایپا در توسعه محصول اشاره کرد و گفت: خودرو تیبا هاچ‌بک یکی دیگر از برنامه های گسترش سبد محصولات سایپا است که هم اکنون در حال گذراندن آزمایشات فنی و کیفی است.

وی بیان کرد: تیبا هاچ بک دارای استانداردهای یورو4 بوده و در زمینه هایی از قبیل طراحی ظاهری، کیفیت، سازگاری با محیط زیست و ایمنی، آزمون ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و پیش بینی های کارشناسی بیان گر استقبال گسترده از این خودرو در زمان عرضه است.

وی با اشاره به این که تیبا هاچ بک یکی از بهترین پروژه های سایپا در چند سال اخیر به شمار می رود تاکید کرد: یقیناً این خودرو در زمان عرضه رقیبی جدی برای سایر محصولات هم رده خود خواهد بود و علاقه مندان زیادی در بازارهای داخلی و خارجی خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان گفت: رویکرد سایپا ایجاد زمینه های جدید برای توسعه محصول است و این شرکت قصد دارد بستر لازم برای تولید خودروهای بروز و متنوع را با هدف پاسخ گویی به نیاز بازار داخل و صادرات فراهم کند. 

 

تحویل اولین سری محصولات کشنده FAW-J6شرکت سیبا موتور آغاز شد

رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اعلام این خبر افزود :  شرکت سیبا موتور یکی از شرکتهای وابسته به گروه بهمن و گروه تراکتورسازی ایران ، با تلاش و همت گروه مهندسی ، تولید و فروش شرکت سیبا موتور، مجوز شماره گذاری کشنده های تولیدی خود را کسب و از امروز تحویل به مشتریان را آغاز نمود.

مهرداد امینی گفت : با تولید بیش از 100 دستگاه از کشند های J6 در کارخانه این شرکت د ر تبریز و بازدید کارشناسان فنی موسسه رهگشا و تائید شماره گذاری، تحویل 20 دستگاه از این محصولات از امروز آغاز می شود.

وی افزود : این شرکت تولید دو محصول جدید دیگر را در دستور کار دارد که کشنده FAW-J6 تیپ 4x2  هم اکنون در حال اخذ مجوز های موسسه استاندارد ، سازمان محیط زیست و پلیس راهور است که تولید آن حدوداً از نیمه دوم بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی تولید کامیون کمپرسی FAW را از دیگر محصولات آتی شرکت عنوان کرد که تولید آن حدوداً از نیمه دوم فروردین سال 92 آغاز خواهد شد.


افزایش قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی

به گزارش دنیای صنعت به دنبال افزایش شدید قیمت مواد اولیه و ناتوانی دولت در تامین ارز مرجع و مبادلاتی برای واردات این مواد،۲ خودروساز مهم کشور موفق شده اند تا نظر مساعد سازمان حمایت را برای افزایش مجدد قیمت خودروهای پر تیراژ کسب نمایند.
استدلال برخی مدیران خودرویی بر این اصل استوار است که جبران تمامی افزایش قیمت مواد اولیه ،با بهینه سازی خطوط و مقیاس تولیدی ممکن نیست و ناگزیر باید بخشی از افزایش قیمت مواد اولیه با افزایش قیمت محصول جبران شود.
کارشناسان می گویند برای رسیدن به نقطه سربه سر و جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید خودرو با ید دست کم ۳۰ درصد به قیمت خودرو افزوده شود، رقمی که خود خودروسازان نیز بر آن تاکید و اصرار دارند.
یکی از مدیران خودرویی کشور به خبرنگار دنیای صنعت گفت:افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تا تیراژ تولید کاهش یابد و ادامه این روند می تواند صنعت خودروسازی کشور را زمینگیر کند.
هرچند اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان در زمان مناسب می تواند شیب این افزایش قیمت را کاهش دهد،اما اینکه آیا تولید کننده می تواند تورم دست کم ۱۵۰ درصدی در بخش نهاده ها را با افزایش ۳۰ درصدی قیمت جبران نماید،موضوعی است که جواب ان را باید با سنجش تحرک خطوط تولید و جلوگیری از کاهش تیراژ تولید خودرو به نظاره نشست.
چند صباحی نمی گذرد که سازمان حمایت موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو ها تا سقف حداکثر ۲۰ درصد اعلام کرد،این افزایش نه تنها نتواست در حد یک مسکنموقتی ظاهر شود،بلکه فرصتی رویایی و استثنایی را برای دلالان و حاشیه سازان بازار فراهم کرد تا اگر خودروساز ۱۵ درصد افزایش قیمت داده است او بتواند بیش از ۳۰ درصد سود ببرد، سودی که هیچ تلاشی برای کسب ان صرف نکرده اند!
آیا سازمان حمایت بنا دارد تا با موافقت با این افزایش مجدد، دست دلالان را تا حدودی از بازار خودرو کوتاه و کاری کند تا سهمی برابر و یا حتی کمتر از خودروسازان نصیب انها شود.

افزایش قیمت ، راهکاری بر رفع مشکل تولید و وضعیت بازار خودرو کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی به منظور مدیریت بازار خودرو کشور ،باید قیمت خودرو افزایش یابد تا تیراژ تولید خودرو به وضعیت عادی گذشته بازگردد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور افزود : هم اکنون کاهش تولید خودرو ،اختلاف قیمت زیادی را در بازار خودرو کشورایجاد نموده به طوری که این امر موجب رونق دلال بازی در بازار خودرو شده است.

وی راهکار رفع دلال بازی در بازار خودرو کشور را افزایش تولید خودرو دانست و افزود : در صورتی که تولید خودرو افزایش نیابد مشکلات بازار خودرو همچنان ادامه خواهد یافت.

وی گفت : به منظور کوتاه نمودن دست واسطه ها و دلالان از بازار خودرو و کسب سود حاصل از تولید توسط خودروسازان ،در مقطع کنونی باید قیمت خودرو افزایش یابد اما مطمئنا در دراز مدت ، افزایش قیمت به نفع بازار خودرو کشور نخواهد بود و با رفع مشکلات موجود باید قیمت خودرو نیز کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که تیراژ تولید خودرو افزایش یابد قطعا بازار عرضه و تقاضا خودرو مناسب و متعادل شده و به طوری که با ادامه تولید و کاهش تقاضا به تدریج قیمت خودرو نیز در بازار کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه عمده ترین مانع تولید خودروسازان را مشکلات داخلی ذکر کرد و افزود : باید قیمت خودرو افزایش یابد تا روند تولید خودرو بهبود یافته و اختلاف قیمت موجود در بازار از بین برود .

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به لزوم حمایت دولت از خودروسازان پرداخت و گفت : متاسفانه وعده ای که دولت در خصوص حمایت از خودروسازان و ارائه تسهیلات به این بخش داده بود تاکنون عملی نشده است در حالی که در همین شرایط برای واردات خودرو هزینه بسیاری صورت گرفته است به طوری که در شش ماهه اول امسال ، حدود هزار و 600 تا 700 دستگاه خودرو لوکس وارد کشور شد . در شرایطی که این میزان هزینه در خصوص واردات ، در وضعیت کنونی می توانست کمکی موثری به خودروسازان داخلی باشد.

گروسی همچنین ضمن اشاره به وضعیت نامناسب نقدینگی در شرکتهای خودروساز به طرح در خواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان پرداخت و گفت : در صورتی که قیمت خودرو افزایش نیابد روند کاهش تولید ادامه یافته و این مسئله باعث باعث حضور جدی تر دلالان و واسطه ها به بازار خودرو و اختلاف و نوسان در بازار خودرو خواهد شد.

وی گفت : قطعا در وضعیت کنونی بازار خودرو ، نه تولید کننده و نه مصرف کننده سودی کسب نخواهند کرد و این سود تنها به جیب دلالان خواهد رفت.

وی همچنین ارتقاء کیفی خودروها را همزمان با افزایش قیمت در این بخش لازم و ضروری دانست و گفت : در قانون ارتقای کیفیت ، توجه به کیفیت خودروهای داخلی مورد تاکید قرار گرفته است در حالی که تاکنون در این زمینه اقدامات شفافی صورت نگرفته است.

وی در ادامه با توجه آمادگی قطعه سازان در تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان ، یاد آورشد : در حال حاضر اغلب قطعه سازان داخلی امکان تولید قطعات خودرویی را دارند اما به جهت اینکه خودروسازان توانایی پرداخت مطالبات آنان را ندارند، قطعه سازان نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

نسخه کوپه i3 با ظاهری اسپرت تر

بی.ام.دبلیو نسخه کوپه از مدل i3 را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی خواهد کرد.  این خودرو با ظاهری متفاوت از i3 جدید ارایه شده است و کم نیز اسپرت تر شده است .بدنه این خودرو از فیبرکربن ساخته شده است اما با این وجود بی.ام.دبلیو ایمنی این خودرو را ارتقاء داده است.مدل تازه 170 اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از 8 ثانیه به شتاب 62 مایل در ساعت می رسد.مدل تازه که هنوز نام آن اعلام نشده است می تواند یکی از خودروهای جالب و جذاب باشد.    

  

معرفی یک مدل مفهومی جدید از سوی هیوندایی

هیوندایی نسخه مفهومی از ولستر C3 Roll Top را به نمایشگاه خودرو لس آنجلس به نمایش خواهد گذاشت . این خودرو با شباهت هایی به مدل کوپه در امریکا طراحی شده است .چرخ های 18 اینچی ، خطوط قرمز رنگ و طراحی متفاوت از ویژگی های این خودرو است.مدل مفهومی جدید ولستر با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر 201 اسب بخار قدرت دارد .جزییات بیشتر درباره این خودرو به زودی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ارایه می شود .