اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

داچیا ، برندی پیشروتر از زمان خود

از تاریخ دوم ژوئیه 1999 که رنو شرکت داچیا را خریداری کرد، و در پی آن مدل داچیا لوگان در سال 2004 وارد بازار شد، شرکت داچیا تبدیل به یکی از بازیگران اصلی در صنعت خودرو و یکی از پایه های کلیدی در راهبرد گروه رنو شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در طول 10 سال گذشته، داچیا به استقبال برنامه های مورد تقاضا رفته است:

- داچیا با ارائه خودروهایی ساده، مدرن، با دوام و قابل اطمینان که از تمامی کیفیت¬های مورد انتظار از یک خودرو برخوردار هستند، دیدگاه جدیدی در مفهوم مالکیت در صنعت خودرو ارائه کرده است.

- این مفهوم در صنعت خودروسازی، واکنش بسیار مثبت مشتریان را در پی داشته و داچیا را تبدیل به برندی کرده که از زمان خود پیشی گرفته است.

- از زمان معرفی نشان Dacia eco2 در نمایشگاه خودروی پاریس در اکتبر 2008، داچیا ثابت کرده است تولید وسایل نقلیه ارزان قیمت می¬تواند گام به گام، با احترام به محیط زیست همراه باشد.

- مدل های Sandero و Sandero Stepway با تلفیق جذابیت، طراحی مدرن و قیمت مناسب، نقاط عطفی برای داچیا محسوب می¬شوند. این مفهوم با مدل Dacia Duster که اولین مدل مفهومی داچیا محسوب می¬شود، وزن و اهمیتی دو چندان یافته است.

داچیا به رشد توانمند خود ادامه می دهد: در نیمه اول سال 2009، فروش داچیا (در اروپا، منطقه مراکش و ترکیه) تا 20.3 درصد رشد داشته است، در حالی که همین بازارها شاهد افت فروش 16.5 درصدی بوده اند. در مجموع از زمان آغاز حرکت این برند در سال 2004، نزدیک به یک میلیون خودروی داچیا به فروش رسیده است.

داچیا امروز بیش از همیشه، خود را با عادات و خواسته¬های رنگانگ مشتریانی که در پی جوهره صنایع خودروسازی هستند، هماهنگ کرده است.

برند داچیا به رشد خود ادامه داده است. در شش ماه اول سال جاری، فروش داچیا با 153.826 دستگاه در تمامی بازارها، رشد بیش از 20 درصد را تجربه کرده است (بازارهایی که شاهد افت 16.5 درصدی میزان فروش بوده¬اند):

- در اروپا (منطقه اروپا)، میزان فروش شاهد جهشی بالای 95 درصد بوده است و از مرز 100.000 دستگاه نیز گذشته است (فقط 60.000 دستگاه مدل Sandero). فروش در آلمان بیش از چهار برابر شده و این کشور را تبدیل به بازار اول داچیا در نیمه اول سال 2009 کرده است (فروش نزدیک به 48.000 دستگاه).

- در رومانی، داچیا هنوز بیش از 30 درصد سهم بازار را در اختیار دارد تا در مقام رهبری این بازار باقی بماند.

- در مراکش، داچیا دومین برند پرفروش محسوب می¬شود و سهم آن از بازار به 12.88 درصد رشد یافته است که نشان از رشدی 2 امتیازی دارد.

Duster ، اولین خودروی مفهومی داچیا

داچیا با عهد به ارزش¬های خود، در اقدام غافلگیرانه دیگری، در پاسخ به چالش¬های پیش رو مدل Duster را معرفی کرده است. خودروی دو دیفرانسیل آینده نگرانه¬ای که بر پیشانی داچیا می¬درخشد.

مدل Dacia Duster محصول همکاری نزدیک مرکز طراحی اروپایی رنو (در بخارست، رومانی) و دفتر طراحی مرکز فنی رنو (در گویانکور، فرانسه) می¬باشد. طراحی عضلانی این خودرو بازتابی از شهرت این برند در دوام و استحکام می¬باشد که با اشاراتی اسپرتی تلفیق شده است.

در داخل خودرو، شاهد همنشینی رنگ¬های روشن با فضایی جادار و منظم هستیم که محیطی دوستانه را برای راننده و سرنشینان فراهم آورده است.

Dacia Sandero Stepway ، روح ماجراجویی

Dacia Sandero Stepway در تابستان 2009 به جمع پنج مدل پیشین داچیا پیوست که شامل سه مدل سواری – داچیا لوگان، داچیا لوگان MCV و داچیا ساندرو و دو مدل خودروی سبک تجاری، داچیا لوگان ون و وانت داچیا لوگان بوده است.

Dacia Sandero Stepway وارث استحکام و توانایی ساندرو است که مدل هاچ بک کوچک و جادار داچیا محسوب می¬شود و از زمان ورود به بازار در ماه ژوئیه 2008 تا کنون، بیش از 100.000 دستگاه فروش داشته است. فضای این مدل در مقایسه با قیمت آن، غیر قابل رقابت می¬باشد (به راحتی پذیرای پنج فرد بزرگسال درشت اندام می¬باشد و حجم صندوق عقب آن 320 دسی متر مکعب است) و با پشتیبانی گارانتی سه سال یا 100.000 کیلومتر، فوق العاده قابل اطمینان است.

Dacia eco² ، خودروهایی با قیمت مناسب و با تأکیدی بر احترام به محیط زیست

تمامی مدل¬های داچیا، در نمونه¬های Dacia eco2 نیز موجود می¬باشند و با موتورهای بنزینی، دیزلی، گازسوز و E85 ، کمتر از 140 گرم آلاینده دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر می¬کنند. مدل¬های داچیا لوگان و داچیا ساندرو با موتورهای dCi 70 و dCi 85 تنها 120 گرم آلایندگی دی اکسید کربن در هر کیلومتر دارند.

نیروی محرکه گازسوز برای اولین بار در سال 2008 در رومانی (داچیا لوگان و داچیا لوگان MCV) و ایتالیا (داچیا ساندرو، داچیا لوگان MCV) وارد بازار شد. این موتورها در بهار 2009 در فرانسه نیز ارائه شدند (اول بر روی مدل ساندرو، سپس بر روی مدل داچیا لوگان) و در پاییز امسال به بازارهای آلمان (داچیا ساندرو، داچیا لوگان MCV) و هلند (داچیا ساندرو) می¬رسند.

داچیا در آینده نیز به ارزش¬های خود وفادار خواهد ماند و با معرفی یک مدل دو دیفرانسیل در سال 2010، به توسعه رده¬های خود خواهد پرداخت.

ساخت خودروهای اولین رده بازار که تحت نام¬های داچیا و رنو فروخته می¬شوند، یکی از اولویت¬های کلیدی گروه رنو محسوب میشود. گروه رنو با رده¬ای شامل پنج مدل، در پی حفظ امتیازات خود در رقابت بازار و پاسخگویی به سلیقه های گوناگون مشتریان در اروپا و بازارهای در حال توسعه می¬باشد.


نخستین خودرو با سوخت گاز هیدورژن معرفی شد

نخستین خودروی جهان که با گاز هیدروژن کار می کند ، معرفی شد.

به گزارش خبرخودرو، هوگو اسپاورز مخترع این خودرو است و انرا ریور سیمپل نامگذاری کرده است.

اسپاورز می گوید طراحی و ساخت این خودرو که با محیط زیست سازگاری دارد ، نه سال طول کشیده است .وی می گوید این نوع سوخت کارامد و مقرون به صرفه است.

تولید انبوه این خودرو در سال 2103میلادی اغاز خواهد شد .این نوع خودرو می تواند تحولی در تولید خودروهای سازگار با محیط زیست ایجاد کند.








سوناتای جدید برای رقابت با کمری و آکورد می آید

هیوندای موتورز نسل جدید مدل موفق و پر طرفدار خود یعنی سوناتا را معرفی کرد.

به گزارش خبرخودرو، هیوندای بزرگترین خودروساز کره جنوبی با معرفی نسل جدید سوناتا علاوه بر ایجاد رقابت شدیدتر با مدلهای مشهوری مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد قصد دارد نگاه جهانی نسبت به برند هیوندای را همچنان بهبود بخشد.

طبق اعلام رسمی این کمپانی قرار است از ابتدای سال 2011 این خودرو به بازار جهانی عرضه شود و پیش بینی تیراژ فروش در اولین سال نیز 450 هزار دستگاه است هیوندای با راه اندازی خط تولید درآمریکا و چین می تواند چنین حجم وسیعی را به تولید سوناتای جدید اختصاص دهد.

کره ای ها پیش بینی کرده اند که سالانه 60 هزار دستگاه در بازار کره جنوبی مشتری پیدا کنند که رقم خوبی برای سوناتاست.

تثبیت قیمت و تولید خودرو ارزان قیمت از راهبرد های صنعت خودرو

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از راهبرد دو شرکت بزرگ خوردوسازی ایران برای اجرای طرح های مشترک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، "احمد قلعه بانی" در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل گروه صنعتی سایپا برای تحقق سند چشم انداز که در آن تولید 4 میلیون خودرو و صادرات 40 درصد آن به خارج پیش بینی شده است ، مهمترین برنامه استفاده از ظرفیت ایران خودرو و سایپا در اجرای طرح های مشترک است .

معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به اصلاح ساختار در ایران خودرو و سایپا در 2 سال اخیر گفت : این دو شرکت با هم افزایی توان و استفاده از ظرفیت های یکدیگر و بهره گیری از پلتفرم ، نیروی انسانی و شرکت های قطعه ساز زیر پوشش می توانند اهدف صنعت کشور را در این بخش محقق کنند.

قلعه بانی کاهش هزینه ها ، افزایش بهره وری و تولید خودرو با تعداد بیشتر با هدف صادرات را از مزایای سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و سایپا بیان کرد .

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به برنامه های خودکفایی کشور در صنایع سیمان ، مس و غیره گفت : در صنعت خودروسازی نیز مسیر درستی در دو دهه گذشته آغاز شده که در دو ، سه سال اخیر سرعت بیشتری گرفته است .

وی با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف و لزوم صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی ، توجه خودروسازان به تولید خودروهای با مصرف پایین سوخت را خواستار شد.

معاون وزیر صنایع و معادن گفت : امسال شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش موظف به کاهش 15 درصدی هزینه ها هستند که در دو خودروسازی بزرگ کشور با انجام کارهای مشترک و تنوع در تولید دست یافتنی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تثبیت قیمت خودرو و تولید خودرو ارزان قیمت برای همه قشرها و رهایی از سرمایه گذاری های غیر مولد و غیر مرتبط و واگذاری برخی کارها مانند قطعه سازی به قطعه سازان را از راهبرد های صنعت خودرو اعلام کرد و گفت : ارزش صنایع خودرو سازی کشور از 15 میلیارد دلار فعلی تا 16 سال آینده به 40 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت .

قلعه بانی افزود : تعرفه خودرو در سال 1404 رقم 20 درصد پیش بینی شده است و مرزها در اینده باز خواهد بود و خودروسازان کشور سال به سال برنامه های جدی پیش روی خواهند داشت .

وی با قدردانی از بذرپاش مدیرعامل سابق گروه صنعتی سایپا و برشمردن اقدمات مهم در این گروه صنعتی در حدود دو سال گذشته گفت : آقای پوستین دوز از مدیران باتجربه گروه صنعتی سایپاست که توانمندی ادامه مسیر آغاز شده را دارد.

در این مراسم از زحمات مهرداد بذرپاش مدیرعامل سابق گروه صنعتی سایپا قدردانی و نعمت الله پوستین دوز به عنوان مدیرعامل جدید این گروه صنعتی معرفی شد .

پوستین دوز دارای دو دهه سابقه مدیریت در گروه صنعتی سایپاست.


آئودی A1 ، رقیب تازه بازار آمریکا

به نظر می آید بازار خودرو در آمریکا واقعاً دچار تحول زیادی شده و قرار است خودروهای کوچک نقش مهمتری را در این بازار به عهده بگیرند.

به گزارش خبرخودرو، مثال زنده این ماجرا نیز برنامه کمپانی آئودی برای ارسال مدل کوچک خود به نام A1 به بازار آمریکاست.

روزنامه هاندلزبلات آلمان در گزارشی پیرامون نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت از قول پیتر شوارتزنباوئر مدیر فروش آئودی نقل کرده است که این کمپانی به زودی کوچکترین مدل خود را به بازار آمریکا خواهد فرستاد و ظاهراً نسبت به استقبال آمرکیایی ها و کانادایی ها نیز امیدوار است .

آئودی A1 رقیب قدری برای خودروهای مینی (Mini) خواهد بود که یکه تاز این عرصه است. مرسدس بنز و بی ام و نیز قصد دارند مدلهای لوکس کوچک خود را تا سال 2015 وارد بازار آمریکا کنند.

پوستین دوز مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شد

مهندس نعمت الله پوستین دوز ، رئیس هیات مدیره شرکت سایپا یدک ، بعنوان مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا انتخاب شد.
به گزارش خبرخودرو ، پوستین دوز از جمله مدیران جوان شرکت سایپا در دوران مدیریت مهندس قلعه بانی بود که پله های ترقی را در همین شرکت طی نمود و در آن زمان به سمت مدیر عامل امداد خودروی سایپا برگزیده شد ، و دو سال پیاپی عنوان مدیر نمونه سایپا را کسب کرد.
وی در دوره مدیریت مهندس بذرپاش به شرکت سایپا یدک منتقل شد و در بخش خدمات پس از فروش خدمت نمود.
به نظر می رسد با توجه به راهبرد جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تقویت خدمات پس از فروش خودروسازان و به منظور بهره گیری از روشهای نوین بازاریابی و تجربه حائز اهمیت مهندس پوستین دوز در این حوزه ها٬ این انتخاب صورت گرفته باشد.

کاهش 20 درصدی آمار تصادفات با نصب سیستم سرعت نگار ماهواره ای

رئیس تأسیسات الکترونیکی پلیس راه کشور از تجهیز کلیه ناوگان اتوبوسهای بین شهری ، سواری های کرایه ، تانکرهای حمل مواد سوختی و میدل باسها به سیستم سرعت نگار ماهواره خبر داد و گفت: وسایل نقلیه مذکور در صورت نداشتن سیستم GPS حق تردد در جاده های کشور را ندارند.

سرهنگ ایرج برندکام در گفت گو با خبرخودرو ، با بیان این که در حال حاضر بیش از سه هزار دستگاه مینی بوس ، هفده هزار و هشتصد دستگاه وانت نیسان و بیش از شش هزار و سیصد دستگاه کشنده هوو مجز به GPS هستند افزود : بخش اعظمی از کامیونهای حامل مواد غذایی ، لبنی و دارویی نیز در حال تجهیز به GPS هستند.

وی با اشاره به تبصره 7 آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت : بر این اساس تمامی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به نصب و عملیاتی نمودن سیستم GPS شده اند.

برندکام با بیان اینکه وسایل نقلیه سنگین در 44 درصد تصادفات جاده ای نقش داشته اند ابراز داشت : نصب سیستم سرعت نگار ماهواره ای آمار تصادفات را 20 درصد کاهش داده و سالانه از مرگ حدود 4 هزار نفر جلوگیری می کند.

وی با اشاره به وجود 34 مرکز نصب سیستم سرعت نگار در سراسر کشور گفت : به تبع با افزایش تعداد دستگاههای GPS ، مراکز نصب این دستگاه نیز افزایش پیدا می کند.

رئیس تأسیسات الکترونیکی پلیس راه کشور در رابطه با نصب GPS بر روی دیگر وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل خاطر نشان کرد : وسایل نقلیه پر خطر به میزان تقصیر در حوادث رده بندی شده و به صورت مرحله ای به GPS مجهز خواهند شد.