اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سیستم جدید راهیابی شخصی تولید شد

یک شرکت هلندی موفق به تولید نوعی سیستم راهیاب شخصی شده است که از تلفنهای همراه رانندگان برای مشخص کردن مسیرهای کم ترافیک و اطلاع آن به مصرف کنندگان این سیستم استفاده می کند.

به گزارش خبرخودرو ، اطلاعات ترافیک در گذشته به کمک امواج رادیویی به رانندگان منتقل می شد که به تدریج جای خود را به ارتباطات سیار و دوربینها و حس گرهای جاده سپرد.

اکنون شرکت هلندی "تام-تام" در یک اقدام تازه از تلفنهای همراه رانندگان به عنوان راهیاب استفاده کرده و آنها را از میزان ترافیک و راههای عبور از آن آگاه می سازد.

این شرکت با استفاده از ماهواره های رادیویی اطلاعات مربوط به ترافیک را دریافت کرده و از طریق سیگنالهای تلفن همراه به رانندگانی که به دستگاه ترافیک سنج-راهیاب این شرکت مجهزند ارسال می کند. این اطلاعات هر سه دقیقه یکبار یعنی در زمانی بسیار کمتر از اطلاع رسانی سایر دستگاهها به روز رسانی می شوند.

بر اساس گزارش MSN، این شرکت قرار است سیستم رهیاب جدید خود را با تجهیزات چند رسانه ای، قابلیت سخن گفتن و ارتباط از طریق سیستم بلوتوس تکمیل کند. رانندگان می توانند اطلاعات خود مبنی بر وجود جاده های فرعی جدید و یا مکانهای پر ترافیک و دیگر کمبود های دستگاه را به سیستم وارد کنند تا در آینده برای بازسازی نقشه های دیجیتالی و بهبود کارایی دستگاه از آن استفاده شود.

این دستگاه رهیاب اکنون به یک صفحه نمایشگر لمسی مجهز است که با فشردن چند دکمه، به راحتی رانندگان را با مسیرهای جدید و کم ترافیک راهنمایی می کند.

ولو و کارخانه جدید موتورسازی

ولوو خودروساز مشهور سوئدی که در یک سال اخیر همواره شایعه فروش آن از سوی فورد مطرح بوده قصد دارد خط تولید جدیدی در هاگرزتاون راه اندازی کند.

به گزارش خبرخودرو ، این خط تولید به ساخت موتور و خصوصاً بلوک سیلندر اختصاص خواهد داشت و سوئدی ها برای این خط 50 میلیون یورو هزینه خواهند کرد .

طیق جدول زمانبندی ولوو این خط تولید در سال 2010 بهره برداری خواهد رسید و 1200 نفر در آن مشغول به کار خواهند شد .

ولوو در دیگر خط موتور سازی خود که در آمریکای شمالی قرار دارد سه سال قبل حدود 150 میلیون دلار سرمایه گذاری مجدد کرده و آن را ارتقاء بخشید.

قرار است در خط تولید جدید موتورهای غول اسا برای کامیون و ولوو نیز ساخته شود.

مذاکرات مجدد پروتون و جی ام

پروتون خودروساز ملی مالزی که در سالاهی اخیر با چند کمپانی وارد مذاکره شده هنوز در صدد یافتن شریک برای ادامه حیات و پیشرفت خود داشت.

به گزارش خبرخودرو ، آنها پیش از این با جنرال موتور ، فولکس واگن و پژو – سیتروئن راههای همکاری مشترک را بررسی کردند اما نهایتاً این ماجرا به نتیجه ای نرسید .

اما آخرین اخبار حاکی از آن است که جنرال موتورز برای دور جدیدی از مذاکرات با مالزیایی ها اعلام آمادگی کرده است .

استفن کارلیل سخنگوی تشکیلات جنرال موتور در شرق آسیا اعلام کرده که نفوذ پروتون در منطقه دلیل اصلی آنها برای ادامه مذاکرات و همکاری احتمالی است .

پروتون هم اعلام کرده که فقط با یک کمپانی غیر آسیایی همکاری مشترک خواهد داشت.

نقشه های نیسان برای بازار آلمان

نیسان موتور اروپا قصد دارد در بزار آلمان حضور پررنگتری داشته باشد.

به گزارش خبرخودرو ، نیسان تصمیم گرفته نزدیک به 120 نماینده فروش جدید پیدا کند و به این ترتیب پاسخ بهتری به تقاضای بازار بدهد.

به نوشته روزنامه هاندلزبلات، نیسان با نیت دوبرابر کردن سهم خود در سال 2012 دست به چنین اقدامی زده است. روزنامه آلمانی معتقد است این برنامه به منظور کاهش وابستگی نیسان به بازار آمریکای شمالی صورت گرفته است.

بازار امریکا در یکی دو سال اخیر با کاهش تقاضا مواجه شده و نیسان قصد دارد پایگاه خود را در اروپای غربی تقویت کند. نیسان چندی پیش اعلام کرد که در نیمه نخست امسال با افت 1.5 درصدی درآمد مواجه شده و حتی حضور موفق در بازار چین نیز مانع از سقوط در بیلان مالی نشده است.

افزایش میزان تولید کارخانه های خارجی هیوندای

هیوندای موتور، امروز دوشنبه، اعلام کرد میزان تولید کارخانه های خارجی این شرکت خودروسازی کره ای در سال جاری میلادی، برای نخستین بار از میزان صادرات کارخانه های داخلی ان، فراتر رفت.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت خودروسازی هیوندای موتور اعلام کرد در هفت ماه منتهی به ماه ژوئیه، میزان تولیدات کارخانه های خارجی این شرکت به ششصد و پنجاه و یک هزار و هشتصد و سی و سه دستگاه خودرو رسید.

این رقم، پنجاه و یک دهم درصد کل فروش خودروهای هیوندایی موتور را در بر می گیرد و این در حالیست که این میزان در مدت مشابه سال گذشته میلادی، چهل و شش و یک دهم درصد بوده است.

صادرات خودروهای تولید شده توسط کارخانه های داخلی این شرکت خودروسازی کره ای از ماه ژانویه تا ماه ژوئیه، ششصد و پنجاه هزار و چهار صد و یک دستگاه یا چهل و نه و نه دهم درصد بوده است.

میزان تولید کارخانه های خارجی هیوندای موتور از هجده و هشت دهم درصد در سال دو هزار و سه میلادی به چهل و پنج و شش دهم درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافت.

هیوندایی قصد دارد تولید کارخانه های خارجی خود را تا سال دو هزار و یازده میلادی، به دو میلیون دستگاه برساند.

این شرکت خودروسازی کره ای در حال حاضر در امریکا، چین، هند و ترکیه کارخانه دارد و کارخانه هایی نیز در جمهوری چک و روسیه در دست احداث دارد.

همچنین قرار است هیوندای در برزیل نیز کارخانه احداث بکند.

هیوندای موتور با شرکت وابسته خود، کیا موتورز، ششمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان است و تلاش می کند به پنجمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان تبدیل شود.

تویوتا تمام هیبریدی می شود

کمپانی تویوتا که سال قبل اعلام کرده بود قصد دارد تمام تولیدات خود را به صورت هیبریدی بسازد دیروز مجددا این برنامه را تایید کرد.

به گزارش خبرخودرو ، یکی از مدیران ارشد تویوتا اعلام کرد با توجه به وضعیت نابسامان سوخت در دنیا و پیگیری برنامه های زیست محیطی، خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال 2020 تمام تولیدات خود را به صورت هیبریدی عرضه کند.

البته تویوتا اعلام کرده که در سالهای پیش رو مطالعات خود را بر روی تکولوژی جدید و سوخت های جایگزین انجام خواهد داد. کاتسوکی واتانابه مدیرعامل تویوتا نیز در اظهار نظری جداگانه گفته است که سیستم موازی بنزینی-الکتریکی موجود را بهبود خواهند بخشید.

تویوتا تاکنون یک میلیون دستگاه خودرو هیبرید تولید کرده که در هر سال به طور متوسط 7 میلیون پوند کمتردی اکسید کربن تولید می کند.

احتمال به تعویق افتادن عرضه مدل های جدید شرکت خودروسازی اپل

شرکت اُپل آلمان از احتمال به تعویق افتادن ارائه مدل های جدید خودروهای تولید خود خبر داد.
به گزارش خبرخودرو ، این شرکت اعلام کرد ممکن است به سبب مشکلاتی که در شرکت مالک یعنی شرکت جنرال موتورز آمریکا بروز کرده است عرضه مدل های جدید خودروهای تولیدی یک سال کامل به تعویق بیفتد.

افتخار جدید برای لکسوس

لکسوس از ابتدای حضورش در بازار خودرو که به اوایل دهه 1990 باز می گردد همواره یکی از کمپانی های مشهور در جلب رضایت مشتری بوده است.

به گزارش خبرخودرو ، موسسه جی دی پاور اخیرا اعلام کرده که این کمپانی یکبار دیگر موفق به کسب یک افتخار دیگر شده است.

لکسوس جایزه ویژه ای "تحت عنوان سالها تلاش بی وقفه در ایجاد رضایت مشتری" شده است.

این جایزه پس از تحقیق بر روی امتیازات کسب شده لکسوس در طی 14 ساله اخیر ومهتر از آن بررسی وعیب یابی خودروهای سه سال کار کرده به دست آمده و لکسوس همچنان کمترین دردسر وگرفتاری را برای مشتریانش به همراه داشته است.

لکسوس در شش کلاس توانسته عناوین جی دی پاور را کسب کند که بیشترین تنوع را در بین خودروسازان دارد.