اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سوپر کار هوندا می اید

کمپانی هوندا به صورت مخفیانه در حال کار روی ساخت خودرویی است که قرار است یک جانشین مدرن برای خودروی S۲۰۰۰ باشد.

به گزارش زومیت،  بر اساس گزارش‌های اولیه‌ای که در مورد خودروی اسپورت آینده‌ی هوندا منتشر شده است، به نظر می‌رسد این خودرو برای این ساخته می‌شود که بتواند رقیب ارزان‌تری برای پورشه کایمن و برخی دیگر از خودروهای لوکس باشد.


طرفداران خودروی هوندا S۲۰۰۰ احتمالا با شنیدن این خبر خوشحال شوند. چون کمپانی هوندا به صورت مخفیانه در حال کار روی ساخت خودرویی است که قرار است یک جانشین مدرن برای خودروی S۲۰۰۰ باشد. این خودروی اسپورت از نوع نصب موتور در وسط بوده و از نظر ساختار و طراحی کاملا نوین و تازه خواهد بود. اندازه‌ی این خودرو مابین خودوری‌های کوچک هوندا رودستر S۶۶۰ و S۱۰۰۰ و سوپرخودروی نسبتا بزرگ NSX است. NSX جدید به این منظور ساخته می‌شود که بتواند از نظر قیمت،خودروی اسپورت ارزان‌تری باشد؛ نه تنها نسبت به پورشه کایمن، بلکه از برخی مدل‌های نیسان ۳۷۰Z، فورد موستانگ، شورولت کامارو و آئودی TT هم برای خریداران در دسترس‌تر و ارزان‌تر باشد.

بر اساس خبرهای درز کرده درباره‌ی طرح‌های اولیه‌ی CAD این خودرو در سازمان پتنت‌های اروپا و بازسازی دوباره‌ی آن، به نظر می‌رسد که این خودرو در واقع قرار است جانشین سوپرخودروی هیبریدی پیش از خود باشد که البته از نظر اندازه از آن کوچک‌تر خواهد بود. انتهای جلویی این خودرو همانند S۶۰۰ و S۱۰۰۰ از نظر زیبایی بسیار پیشتاز بوده و دارای یک دهانه‌ی نسبتا بزرگ است و در کنار آن هم چراغ‌های جلویی از لامپ‌های LED با طرح نازک قرار دارند که تا لبه‌ی انتهایی کاپوت جلو کشیده شده‌اند. چراغ‌های عقب به صورت یک ردیف سراسری در پشت خودرو از لامپ‌های LED است و همچنین یک دیفیوزر بزرگ هم برای افزودن جلوه‌های بصری تعبیه شده که عقب این خودرو را به طور جالب‌توجهی شکل می‌دهد.

نکته‌ی جالب دیگری که وجود دارد در مورد سقف متحرک مشکی این خودرو است که این سقف از قسمت بالای شیشه‌ی جلو شروع شده و به مقدار کمی در میانه‌ها بالاتر رفته و سپس در ادامه توسط دو لوله اگزوز نصب شده در پشت خودرو که کمی بالاتر از جای معمول نصب شده‌اند تداخل می‌کند. در این میان یک فرورفتگی روی سقف هم دیده می‌شود که احتمالا برای تعبیه‌ی پنجره‌ی عقب و یا کارگذاری دوربین عقب از نمای بالا ایجاد شده است.

آنگونه که از گفته‌ها و شنیده‌های پیرامون سیستم محرکه این خودرو بر می‌آید باید بگوییم که هوندا از یک سیستم هیبریدی همانند NSX بهره برده است. توان اصلی مورد نیاز می‌تواند از راه یک منبع قوی‌تر همانند آنچه که در هوندا سیویک تیپ آر می‌بینیم به دست بیاید. این منبع در واقع یک موتور دو لیتری توربوشارژی با سیستم پاشش سوخت VTEC (زمان‌بندی سوپاپ متغیر و کنترل خیز الکترونیکی) خواهد بود که با دو پیشرانه‌ی الکتریکی یکی در جلو و دیگری در عقب تقویت می‌شود و با یک جعبه‌‌دنده‌ی دوکلاچه‌ی ۹ سرعته تکمیل خواهد شد.

برای کاربرد این سیستم محرکه‌ی نیرومند باید یک شاسی بسیار سبک به کار برده شود. بنا بر گزارش‌های داده شده قرار است ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن با افزودن مواد پلاستیکی برای تقویت آن به کار برده شود تا به این ترتیب جرم کلی خودرو کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم باشد که این میزان جرم برای کمک به عملکرد، فرمان‌پذیری و مصرف سوخت مفید خواهد بود. خودروی اسپورت هوندا قرار است با همان روند ساخت NSX ساخته شود و برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. اکنون باید دید این خودرو با برند هوندا ساخته می‌شود یا اینکه با برند آکورا (برند سری لوکس خودروهای هوندا) معرفی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد