اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید کنندگان جهانی خودرو به بازار ایران و عراق امیدوارند

شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد دو کشور ایران و عراق بازارهای بالقوه و مناسبی برای محصولات خودروسازان جهانی به حساب می آیند. 

به گزارش خبرخودرو ، این شبکه در گزارشی در این باره اعلام کرد در حالی که خودروسازان امریکایی، اروپایی و آسیایی با مشکلات فروش در سراسر جهان مواجه شده اند، این خودروسازان امید دارند در بازارهای بکر عراق و ایران (به استثنای خودروسازان امریکایی که ایران را تحریم کرده اند) فروش فراوان داشته باشند. 

گزارشگر این شبکه افزود کلاً، جمعیت بالا و پتانسیل خوب برای خریداری خودرو در این دو کشور و تا حدی در عربستان سعودی، باعث امیدواری خودروسازان بحران زده بین المللی در این خصوص شده است.

شناختى از غدیر

ترسیمى از مراسم سه روزه در غدیر خم
آغاز سفر از مدینه تا غدیر 

[ بحار: ج 37 ص 111 و 113 و 114 و 120 و 158 و 201، ج 21 ص 360 و 380 و 383 و 390. عوالم: ج 15:3 ص 39 و 167 و 297. الغدیر: ج 1 ص 9 و 10 و 268. کتاب سلیم: ص 730. ] 

در سال دهم هجرت، از طرف خداوند به پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله دستور داده شد تا دو مسئله ى اساسى اسلام را به طور مفصل و رسمى به مردم ابلاغ کند: حج، ولایت و خلافت دوازده امام علیهم السلام. 

اعلان عمومى براى سفر حج داده شد و جمعیتى بیش از یکصد و بیست هزار نفر از هر سو عازم مکه شدند. پیامبر صلى الله علیه و آله و جمعیت همراه با احرام از میقات به سوى مکه حرکت کردند و پس از ده روز در پنجم ذى الحجة وارد این شهر شدند. 

امیرالمؤمنین علیه السلام نیز- که از طرف آنحضرت به یمن و نجران رفته بودند- به همراه دوازده هزار نفر از اهل یمن با احرام وارد مکه شدند. 

برنامه حج

با رسیدن ایام حج، پیامبر صلى الله علیه و آله به عرفات و مشعر و منى رفتند و اعمال حج را با تمام واجبات و مستحباتش به مردم آموختند. 

در منى پیامبر صلى الله علیه و آله دو مرتبه سخنرانى کردند و زمینه را براى اعلام ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام آماده کردند. 

همچنین پیامبر صلى الله علیه و آله به امر خداوند، ودایع انبیاء علیهم السلام را به امیرالمؤمنین علیه السلام تحویل دادند. 


لقب امیرالمؤمنین

پس از بازگشت به مکه، جبرئیل از طرف خداوند لَقَب ''امیرالمؤمنین'' را به عنوان اختصاص آن به على بن ابى طالب علیه السلام آورد و بزرگان اصحاب خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام حاضر شدند و با خطاب ''السلام علیک یا امیرالمؤمنین'' به آنحضرت سلام کردند؛ اگرچه این لقب و این برنامه قبلاً نیز انجام شده بود. 

اعلان عمومى براى حضور در غدیر

بلافاصله پس از اتمام حج، ''بلال'' منادىِ پیامبر صلى الله علیه و آله از طرف آنحضرت اعلام کرد: ''فردا کسى جز معلولان نباید باقى بماند، و همه باید حرکت کنند تا در وقت معین در غدیر خم حاضر شوند''. 

''غدیر خم'' که داراى آب و چند درخت کهنسال بود و قبل از جحفه در تقاطع مسیرها قرار داشت، به امر خاص الهى انتخاب گردید. 

پس از این اعلان، مردم با تعجب از حرکت فورى پیامبر صلى الله علیه و آله، خود را براى خروج از مکه آماده کردند. حتى عده اى از اهل یمن که مسیرشان به سمت شمال نبود آماده شدند تا همراه حضرت تا غدیر بیایند. 


حضور در غدیر

[ بحارالانوار: ج 21 ص 387، ج 37 ص 111 و 112 و 120 و 127 و 136 و 161 و 162 و 166 و 167 و 173 و 195 و 209 و 215 و 219، ج 41 ص 228. عوالم: ج 15:3 ص 41 و 42 و 44 و 50 و 56 و 57 و 60 و 65 و 68 و 75 و 79 و 80 و 85 و 97 و 98 و 134 و 136 و 144 و 194 و 195 و 199 و 201 و 203 و 205 و 301. الغدیر: ج 1 ص 10 و 22 و 58 و 271 و 274 و 291. ]

تولید نسل جدید تابلوهای هدایتگر LED

با تولید نسل جدید تابلوهای هدایتگر LED و نصب آن در مکانهای پر تردد تهران رانندگان تهرانیمی توانند با رویت تصاویری از وضعیت ترافیک خیابانهای همجوار، مسیرهای جایگزین کم ترافیکی را برای عبور خود انتخاب کنند.

به گزارش خبر خودرو ، مدیر بخش نصب و نگهداری مرکز الکتریکال شرکت کنترل ترافیک تهران با اعلام این خبر افزود : با در نظر گرفتن اهداف چند منظوره برای این تابلوها شهروندان تهرانی می توانند برای نخستین بار در دنیا ، تصاویر فعالیتهای عمرانی و عملیاتی پروژه های شهرداری را به صورت زنده و آنلاین مشاهده نمایند.

مهندس صلوتی در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به طرح ابتکاری دیگری از شرکت کنترل ترافیک در مسیر هدایت خودرو ها خاطرنشان کرد: از دیگر کاربردهای تابلوهای نمایشگر LED فول کالر تمام رنگی هدایت مسیر خودرو ها به خیابانهای کم ترافیک تر است بدین نحو عملکرد این تابلوها با نصب اولین نمونه های آن در میادین توحید و هفت تیر به گونه ای است که با نمایش وضعیت ترافیک از بزرگراهها و خیابانهای همجوار در قالب 3 رنگ سبز، زرد و قرمز نشان دهنده ترافیک آرام، اختلال در حرکت و سنگین است که به راننده این امکان را می دهد که در کمترین فرصت مسیر خلوت و روانتری را برای عبور خودرو برگزیند.

وی تصریح کرد: در تمامی نقاطی که تابلوهای ترافیکی مستقر هستند کلیه مسیرها و بزرگراههای منتهی به آن از طریق نصب دوربین و فیبر نوری به وسیله کاربردهای رنگی و تصاویر گرافیکی به صورت همزمان نمایش داده می شوند. بدین ترتیب هموطنان می توانند در صورت گذر از میدان توحید به صورت تصاویر زنده از وضعیت بزرگراه چمران و همت و خیابانهای همجوار مطلع شوند، همچنین با نصب تابلوهای هدایت مسیر در میدان هفت تیر وضعیت ترافیکی بزرگراه مدرس، رسالت، حکیم و همت را به صورت گرافیکی مشاهده نمایند.

مدیر بخش نصب و نگهداری مرکز الکتریکال شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه تابلوهای LED جدید کاربردهای متفاوتی دارند و در صورت نیاز می توان از این تابلوها در بخش تیزرها، آگهی ها و کاربردهای ترافیکی استفاده نمود در ادامه افزود: در حال حاضر با شرکتهای سازنده تابلو های تبلیغاتی در سراسر شهر تعاملاتی داشته ایم که بتوان در صورت نیاز از تابلوهای مزبور کاربرد ترافیکی شود.

مهندس صلوتی در پایان با اشاره به اینکه تا 2 هفته آینده نمونه دیگری از این تابلو ها در تقاطع آزادی- توحید نصب خواهد شد ابراز داشت : نصب تلویزیونهای غول پیکر و یا با ابعاد کوچکتر در میدان و خیابانهای ولیعصر، تجریش، شریعتی، شهدا، با هنر، پاسداران و نیاوران در برنامه های آتی شرکت کنترل ترافیک قرار دارد که درصدد هستیم در صورت استقبال شهروندان از این شیوه جدید اطلاع رسانی تا پایان سال تعداد آنها را در سطح شهر افزایش دهیم.

عرضه موتور ای اف 7 بنزینی

شرکت ایران خودرو به منظور تامین نیاز مشتریان در مناطقی که دسترسی به گاز وجود ندارد، تا اوایل سال آینده موتور بنزینی 1700 سی سی ای اف 7 را بر روی محصولات خود نصب می کند. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد زالی مدیر عامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو با اعلام این مطلب، گفت: ایران خودرو پیشتر موتور 1700 سی سی ای اف 7 را به صورت پایه گاز سوز طراحی و تولید کرده، ولی به دلیل ناکافی بودن بسترهای لازم برای توسعه بهره گیری از سوخت گاز در برخی مناطق و تقاضای مشتریان، نسخه بنزینی موتور ای اف 7 را نیز روانه بازار می کند.

وی موتور ای اف 7 پایه گاز سوز را دارای عملکرد مطلوب در حالت بنزین عنوان کرد وگفت: بر اساس بازخوردهای مشتریان، سمند مجهز به موتور ای اف 7 پایه گاز سوز از عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار بوده است.

زالی یادآور شد؛ با توجه به کاهش فشار دستگاه های دولتی برای استفاده از سوخت گاز و به دلیل ناکافی بودن جایگاه های سوخت سی ان جی، بخشی از تولیدات موتور ای اف 7 با حذف قطعات گاز سوز روی ای سی یو، به صورت بنزینی عرضه خواهد شد.

تولید نمایشگری با قابلیت پخش همزمان دو تصویر برای اتومبیل

یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده اتومبیل با تولید نمایشگری دو منظوره که قابلیت پخش دو تصویر متفاوت و همزمان را خواهد داشت به تسهیلات داخلی اتومبیل های تولیدی اش خواهد افزود. 
به گزارش خبرخودرو ، شرکت مرسدس بنز به همکاری شرکت بوش نمایشگر دو منظوره ای را برای استفاده داخل اتومبیل های این شرکت تولید کرده اند که می تواند به صورت همزمان دو تصویر را نمایش دهد. 

این نمایشگرهای ال سی دی Splitview نام داشته و بر روی داشبورد اتومبیل نصب می شود و این امکان را به راننده و سرنشین اتومبیل می دهد که در زمان واحد به اطلاعات جی پی اس و تصاویری از مسابقه فوتبال دسترسی داشته باشند.


این نمایشگر 8 اینچی مسطح دارای تغذیه ثانویه تصویری پیکسلهای مجاور بوده و با استفاده از یک فیلتر پوشاننده تصاویر تلفیق شده را از یکدیگر جدا کرده و متناسب با تعداد سرنشینان، تعداد مورد نیازی از تصاویر را به نمایش می گذارد. به این معنی که در صورت تنها بودن راننده تنها یک تصویر به نمایش درآمده و در صورت حضور سرنشین در کنار راننده می توان دو تصویر را بر روی این نمایشگر مشاهده کرد.


بر اساس گزارش پاپ ساینس، رانندگان می توانند با استفاده از این نمایشگرها به اطلاعات سیستم مرکز کنترل و نمایش مرسدس بنز دسترسی پیدا کنند در حالیکه سرنشین دیگر اتومبیل می تواند با استفاده از کنترل از راه دور به تماشای برنامه های متفاوت تلویزیونی و فیلم بپردازد.


به گفته مقامات این شرکت بزرگ اتومبیل سازی، نمایشگر جدید Splitview برای اولین بار بر روی اتومبیل سواری سری S این شرکت که در اواسط سال 2009 ارائه خواهد شد، عرضه می شود.

سال خوش برای آئودی

برخلاف بسیاری از خودرو سازان بزرگ و کوچک دنیا که در ماه ‌نوامبر گذشته رکودهای بدی را در بازارهای بین المللی به جا گذاشتند و اکثرا با ضررهای هنگفت مواجه شدند ،‌آئودی خودرو ساز آلمانی اعلام کرد که با افزایش فروش در این ماه روبرو بوده است .
به گزارش خبرخودرو ، گرچه رشد فروش آئودی بسیار کم یعنی در حدود 0.4 در صد است اما در قیاس با کاهش شدید فروش سایرین ،‌اتفاق خوشایندی به حساب می آید .

آئودی در این ماه 75.950 دستگاه خودرو در بازار بین المللی فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 75.635 دستگاه رشد اندکی داشته است .

جالب تر اینکه کل فروش آئودی در سال 2008 نیز بالاتر از سال 2007 است.

آئودی تا پایان ماه یازدهم سال 920.700 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به 11 ماه سال 2007 با 3 درصد رشد رو بروست .

ساخت محصول کاملا ایرانی در سایپا سرآغاز تحولی جدید در صنعت خودرو

 مهندس احمد قلعه بانی با بیان این که کار طراحی و تولید این خودرو از دو سال قبل آغاز شده افزود : این پروژه ملی و با مدیریت خوب مهندس بذر پاش و تلاش فراوان مهندسان شرکت سایپا زودتر از موعد مقرر رونمایی می شود . وی گفت : با توجه به برند و فن آوری این خودرو ، مهندسان سایپا می توانند مدلهای مختلفی از آن را تولید و روانه بازار کنند . 

وی با اشاره به ظرفیت موتور و مصرف خودروی کاملا" ایرانی سایپا گفت : صنعت خودروسازی صنعت نسبتا" پیچیده ای است که با دستیابی مهندسان کشور به فن آوری طراحی و ساخت همه قطعات اصلی خودرو می توان پیش بینی کرد که این براساس سند چشم انداز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری حتی زودتر از سال 1404 در راس کشورهای منطقه قرار خواهد گرفت . 

وی اظهار داشت که موتور انژکتوری این خودرو با توجه به آلایندگی و مصرف سوخت دارای استاندارد یورو 3 بوده و خودرو کاملا" با محیط زیست سازگار است و امکان صادرات آن به بسیاری از کشورها میسر می باشد . 

بگفته وی گروه های هدف این محصول اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هستند از این رو پیش بینی می شود این خودرو با استقبال خوبی روبروشود . مهندس قلعه بانی در ادامه اظهار داشت : پیش بینی می شود این خودرو سهم مناسبی از بازار داخل و صادرات خودرو کشور را به خود اختصاص دهد . 

وی تصریح کرد : براساس استراتژی جدید صنعت خودرو که اخیرا" در این سازمان تدوین شده خودروسازان موظف هستند طی 10 سال آینده 80 درصد از تولیدات خود را با برند ایرانی وارد بازار نمایند و خودروی ایرانی سایپا نیز در این میان نقش مهمی دارد . 

وی افزود : قطعه سازان کشورمان نیز با طراحی و تولید همه قطعات این خودرو آن هم براساس استاندارد اروپا نشان دادند که می توانند همگام با خودروسازان وارد بازار جهانی شوند .

ولوو به چین فروخته می شود

دومین شرکت بزرگ خودروسازی امریکا در حال گفتگوهایی به منظور فروش شرکت سوئدی ولوو به چین است. 
به گزارش خبرخودرو ، شرکت فورد موتورز امریکا قصد دارد شرکت ولوو کارز را به شرکت چینی چانگان اتومبیل گروپ بفروشد. 

به گفته منابع چینی رئیس شرکت چینی در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر گوانگجو با نمایندگان شرکتهای فورد و ولوو گفتگو کرده و با این که جزئیات دیدار فاش نشده احتمال انجام این معامله خیلی زیاد است. 

مسئولان شرکتهای چانگان اوتومبیل گروپ و فورد در مورد این گزارشها اظهار نظر نکرده اند. 

گفتنی است شرکت چانگان اوتومبیل گروپ که شریک شرکت فورد است در یکی از کارخانه های خود اتومبیلهای فورد فوکوس را مونتاژ می کند.