اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

. یک ایرانی دیگر پا به عرصه ساخت سوپراسپرت ها گذاشت

پس از رونمایی از سوپر اسپرت ایرانی-انگلیسی آرش در اوایل سال، حال بار دیگر یک ایرانی مقیم امریکا، سوپر اسپرت خود را به بازار عرضه کرده است. فردیس رضوانی، موسس کارخانه رضوانی موتورز امروز به طور رسمی از مدل Beast یا هیولای


خود رونمایی کرد.


هیولای رضوانی هم ریشه‌‌ای انگلیسی دارد. این خودرو براساس آریل اتم ساخته شده است. بدنه این ماشین توسط سمیر صادقف، طراح آذربایجانی طراحی شده است. نام صادقف قبل از این به خاطر طراحی کانسپت آستون مارتی دی بی سی و فراری خرزی بر سر زبان‌ها افتاده بود.

بدنه ماشین از فیبرکربن ساخته شده است. طراحی ماشین در عین سادگی بسیار عضلانی و اسپرت است. چراغ‌های جلوی ماشین باریک است و دیفیوزرهای عقب پشت ماشین را فرم داده است. شیشه جلو قابل برداشتن است و چرخ‌هایش ۱۹ اینچی است.

پورشه کایمن GT4 مشاهده شد

شایعات درباره تمرکز پورشه برروی تولید کایمن GT4 به واقعیت پیوست و این خودرو هنگام انجام آزمایش جاده ای اسیر دوربین خبرنگاران شد.

به گزارش خبرخودرو، همچنین چند هفته پیش بود که گمانی زنی هایی در خصوص قرار گرفتن کایمن GT4 در دستور کار تولید پورشه انجام گرفت اما هم اکنون می توان با اطمینان خاطر از تولید قریب الوقوع آن حرف زد. این محصول فاصله میان نسخه پرقدرت تر 911 و GTS را که چند سالی است وجود دارد کاهش می دهد. همچنین گمان می رود خودروی فوق به موتوری مشابه 918 اسپایدر مجهز شده یاشد.

انتظار می رود موتور چهار سیلندر توربو شارژ کایمن GTS در کنار یک موتور الکتریکی نصب گردد. البته هنوز هیچ اظهار نظر قطعی در این باره وجود ندارد. در واقع پیش بینی می شود GT4 از لحاظ قدرت توان بیشتری در مقایسه با GTS داشته باشد و علاوه بر تغیراتی درون  کابین خودرو به یک بسته ارتقایی بدنه مجهز گردد.

گفته می شود که علی غم آزمایش این خودرو در حال حاضر شاهد عرضه آن در بازار سال 2016 باشیم.

معرفی خوردوی دو دیفرانسیل جدید ب ام و


شرکت آلمانی ب ام و به تازگی برنامه های خود برای معرفی کوپه M235i XDrive را اعلام کرد و از آغاز فروش آن در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرخودرو، بسیاری از علاقه مندان خودروهای دو دیفرانسیل ب ام و چشم انتظار آغاز فروش M235i XDrive کوپه در تابستان سال جاری هستند. خودروی جدید M235i XDrive به 1525 کیلوگرم افزایش پیدا کرده و در حال حاضر میزان مصرف سوخت آن 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

موتور مشهور 3.0 لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر ب ام و برروی این خودرو نصب گردیده است. توان 326 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتون متری موتور مذکور از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اسپرت استپترونیک به هردو محور خودرو منتقل می شود  و امکان دستیابی آن به سرعت صدکیلومتر در کم تر از 4.6 ثانیه را فراهم می نماید.

در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره عملکرد و فهرست قیمت گذاری خودروی مذکور در دسترس نیست و تنها می دانیم که سرعت آن به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.  

تصویری از نسل جدید هیوندای ix35 منتشر شد


به تازگی تصویری از نسل بعدی هیوندای ix35 (هیوندای تاکسون) توسط یک مجله برزیلی منتشر شده است.

به گزارش خبرخودرو، این مجله ادعا می کند که طراحی جایگزین ix35 با دوره تولید پنج ساله، الهام گرفته از اینترادو کانسپتی خواهد بود که ماه مارس سال 2014 در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد.

گمان می رود ix35 جدید شبیه به یک مینی سانتافه نیز باشد. هم چنین می توان انتظار داشت فاصله بین دو محور این خودرو بیش تر از شاسی بلندکنونی باشد تا فضای قرار گرفتن پاها برای سرنشینان عقب افزایش یابد. رقبای اصلی ix35، فولکس واگن تیگوآن و فورد کوگا هستند.

دلیل دیگری که برای افزایش سایز این خودرو مطرح شده، متمایز ساختن آن از ix25بوده که شاسی بلند جدید ابتدایی هیوندای است.اگر هیوندای یک جفت صندلی تاشو در عقب این خودرو را حذف کرده یا نسخه ای از آن با فاصله بیش تر بین دو محور مانند سانتافه را عرضه کند این شاسی بلند هفت سرنشینه می تواند به عنوان رقیب ماهیندرا XUV500 در هند عرضه شود.

در حالی که موتور 2.0 لیتری این خودرو حفظ می شود، گزارشات حاکی از آن است که یک گیربکس هفت سرعته جدید به عنوان گزینه ای در کنار آن عرضه خواهد شد. لیست تجهیزات این خودرو نیز با مواردی مانندکمک پارک به عنوان یک ویژگی استاندارد بهبود خواهد یافت.

جذاب‌ترین کانسپت های معرفی شده در نمایشگاه ژنو 2014


 اکنون به طور مختصر به معرفی 10 مورد از جذاب ترین مدل های مفهومی ارائه شده در نمایشگاه ژنو 2014 می پردازیم.

نمایشگاه خودرو ژنو هرساله  به عنوان محلی برای ارائه آخرین دستاوردهای صنعت خودروسازی  و محصولات جدیدی که در آینده ی نزدیک روانه بازار می شوند، عمل می کند. در اینجا به طور مختصر به معرفی 10 مورد از جذاب ترین مدل های مفهومی ارائه شده در  نمایشگاه امسال می پردازیم.


هیوندای پاسوکورتو Hyundai PassoCorto
 خودروی فوق العاده ای که در  تصویر زیر دیده می شود تا حد زیادی حاصل طراحی دانشجویان موسسه Europeo di Design یا IED  واقع در شهر تورین می باشد. مدل مفهومی پاسوکورتو در  همکاری مشترکی میان این دانشجویان و  مرکز طراحی کمپانی هیوندای در اروپا طراحی و تولید شده است. این خودرو از نوع موتور-وسط است و پیشرانه 1,6 لیتری توربودوقلوی چهار سیلندر آن قادر به تولید 270 اسب بخار توان می باشد. سیستم محرکه این خودرو  طوری طراحی شده است تا همزمان مصرف سوخت آن را کاهش داده  و در عین حال، عملکرد اسپورت  آن را در حین سواری تضمین نماید.



کوانت  ای.اسپورت.لیموزین Quant e-eSportlimousine
این کانسپت محصول کمپانی نانو فلوسل (nanoFLOWCELL) واقع در لیختنشتاین می باشد. این خودرو بر پایه طراحی خودروهای لیموزین ساخته شده و از پیشرانه ای بهره می برد که قادر به تولید بیشینه توانی معادل 912 اسب بخار توان و بیشینه گشتاوری معادل 2900 نیوتن.متر گشتاور می باشد. این پیشرانه مجهز به یک باطری الکتریکی ویژه است که قادر است نیروی  حرکت خودرو را تا 373 مایل در هر بار شارژ کردن تأمین نماید. این خودرو صفر تا صد را در 2.8 ثانیه طی می نماید و بیشینه سرعت آن نیز  380 کیلومتر در ساعت می باشد. ظاهر تهاجمی آن نیز حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.


هوندا سیویک مدل  R Honda Civic Type   R
 این خودرو حاصل بهسازی یکی از بهترین محصولات هوندا  یعنی هاچبک «هوندا سیویک (+)» می باشد و در آن سعی شده است تا عملکرد این خودرو به ماکزیمم برسد. این خودروی چهارچرخ متحرک از یک موتور چهار سیلندر بهره می برد که قادر  به تولید بیشینه توانی معادل 280 اسب بخار  می باشد که به عنوان یک آپشن می تواند به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل شود. ظاهر  جذاب این خودرو نیز حاصل طراحی آیرودینامیکی بدنه با ارتفاع پایین و همچنین رنگ قرمز خیره کننده ی آن می باشد.

ساخت هاچ بک تاتا موتورز بر اساس پلتفرم X0


تاتا موتورز تصمیم دارد خودرویی را بر اساس پلتفرم X0 به تولید انبوه برساند.

به گزارش خبرخودرو، مانند تاتا بولت جدید که همان ویستا اما با ظاهری جدید و تکنولوژی نوین است، این خودرو نیزکه با روشی مشابه ساخته شده جایگزین ایندیکا eV2 خواهد شد. این خودرو بین 4916 تا 6555 دلار قیمت گذاری خواهد شد و با خودروهایی مانند ماروتی واگن R رقابت می کند.

این خودروی جدید از سال 2015 در کارخانهSanand  تاتاموتورز ساخته خواهد شد که تاتا نانو نیز با سرعت خیلی کمی در آن تولید می شود. این کارخانه برای تولید 20 هزار دستگاه خودرو در ماه ساخته شده است اما اکنون تنها هزار تا 2 هزار دستگاه در هر ماه تولید دارد.

برنامه تولید تاتا بولت تغییر کرده است. تولید این خودرو که گمان می رفت در کارخانهRanjangaon  مشترک فیات و تاتا انجام شود به کارخانه خود تاتا در نزدیکی پونا انتقال یافته است. این اقدام علاوه بر کمک به تاتا برای کنترل آسان تر تولید، هزینه کم تری نیز دارد چرا که نیازی به پرداخت هزینه به فیات برای استفاده از تجهیزات کارخانه Ranjangaon نیست.

تست بنتلی کانتیننتال GT V8 RS


بنتلی در حال تست نسخه ای قدرتمندتر از کانتیننتال GT در نوربورگرینگ است که گمان می رود GT V8 RS نامیده شود.

به گزارش خبرخودرو، چنان چه در تصاویر فاش شده از این خودرو مشخص است این نمونه اولیه بدون پوشش دیده شده که تصور عرضه یک نسخه RS در صدر مدل های V8 را تقویت می کند. تغییرات ظاهری این خودرو شامل سیستم تعلیق کوتاه تر و اسپویلر جلوی به روز شده است. قابل توجه ترین تفاوت این خودرو اضافه شدن باله عقب ثابت به آن است.

گمان می رود RS از نسخه تیون شده موتور 4.0 لیتری تواین توربو V8  به کار رفته در مدل S با افزایش قدرت از 521 به 540 اسب بخار بهره ببرد که این خودرو را جایگاهی پایین تر از کانتیننتال GT W12 قرار می دهد.

این موتور به شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه و بیشینه سرعت 305 کیلومتر بر ساعت کمک خواهد کرد.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت این خودرو منتشر نشده است اما گمان می رود زمانی که کانتیننتال GT V8 RS به فروش می رسد قیمتی در حدود 235396 دلار داشته باشد.