اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پژو 208XY به زودی رونمایی می شود

شرکت فرانسوی پژو از رونمایی رسمی خودروی 208 XY در نمایشگاه اتومبیل 2012 پاریس خبر داد.

درست همانند 208 GTI خودروی 208 XY نیز اوایل امسال در معرض دید عموم قرار گرفته بود و مدل مفهومی آن به نمایشگاه اتومبیل 2012 ژنو راه یافته بود. 

با این حال پژو از ماه مارس و برگزاری نمایشگاه ژنو اقدام به آماده سازی نسخه قابل تولید این خودرو کرد و هم اکنون تصمیم دارد آن را در فهرست محصولات غرفه اش در نمایشگاه ماه جاری پاریس قرار دهد.

نسخه 208 XY دارای برخی امکانات و ویژگی های جدید نسبت به نسخه پایه 208 است.

پژو 208 XY علاوه بر رنگ بنفش محبوبش ، با پنج رنگ مختلف دیگر عرضه می شود .نصب جلو پنجره کرومی ، تزئینات کرومی پنجره های کناری ، چراغ های مه شکن کرومی ، تزئینات اختیاری سقف و رینگ های 17 اینچی جز ویژگی های جدید پژو 208 XY به شمار می رود. 

بایستی گفت طراحی قسمت های داخلی XY نیز فراموش نشده و صندلی آن به روکش چرم مجهز شده اند و از پدال های آلمینیومی در آن استفاده شده است.

این نسخه از 208 دارای یک موتور 1.6 لیتر e – Hdi با توان های خروجی 92 و 115 اسب بخار است.

البته یک موتور 1.6 لیتری 120 VTi اسب بخاری و یک موتور دیگر 1.6 THP با توان 115 اسب بخار نیز برای آن در نظر گرفته شده است.


سوبارو لگاسی

چندین سال است که سیف‌خودرو می‌خواهد سوبارو لگاسی (Legacy) را وارد بازار کند اما هنوز هیچ خبری از آن نیست. متاسفانه دیگر خبر ورود سوبارو لوث شده و تا این خودرو در خیابان دیده نشود، اخبار پیرامون ورود آن به سختی باور می‌شوند. حال در لیست ثبت سفارش خودرو، مدل 2.5 لیتری آن هم مجوز ورود را گرفته و قرار است سوبارو با دو پیشرانه 2 و 2.5 لیتری وارد بازار شود (اگر وارد شود!).
حال کمی خودومان را گول بزنیم و فرض کنیم سوبارو می‌خواهد وارد بازار شود. این خودرو در هر دو پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه است. در مدل 2.5 لیتری، لگاسی می‌تواند 173 اسب‌بخار را تولید کند که نیروی آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. تا همین جای کار متوجه می‌شویم که گویا با یک ژاپنی کار درست سر و کار داریم. گیربکس‌هایی که روی لکاسی نصب شده‌اند 6 سرعته دستی یا خودکار به همراه شیفتر هستند. همچنین مصرف سوخت این پیشرانه 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به قدرت و حجم موتور و همچنین قیمت بنزین(!)، بسیار عالی به نظر می‌رسد.   
 

در مورد طراحی سوبارو لگاسی زیاد صحبت نمی‌کنیم چون مسئله شخصی است و احتمالا بعضی تویوتا را به آن ترجیح می‌دهند اما با تمام احترامی که برای تویوتا قائلیم، طراحی داشبورد و داخل لگاسی خیلی بهتر از اکثر محصولات تویوتا حتی آریون است.
از امکاناتی که روی لگاسی به صورت استاندارد نصب شده‌اند می‌توان به کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم VDC، کروز کنترل، شیفتر تعویض دنده، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دنده و سیستم صوتی با چنجر 6 تایی اشاره کرد. ترمزهای ABS و EBD هم که روی شاخش است! اگر کمی سر کیسه را شل کنید، می‌توانید از آپشن‌هایی نظیر سانروف، دکمه استارت موتور و رینگ‌های 18 اینچی هم لذت ببرید.
سوبارو لگاسی در مدل پایه حدود 20 هزار دلار قیمت دارد. با وضعیت کنونی بازار و تجربیات گذشته حتی حدس زدن در مورد قیمت احتمالی آن در بازار را هم از سر خود بیرون کنید اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم، احتمالا حدود 90 میلیون تومان برای مدل 2.5 لیتری باشد. البته قبل از همه این‌ها باید منتظر ماند و دید بالاخره چه زمانی سیف‌خودرو طلسم را می‌شکند و خودروهای وارد شده دارای چه امکاناتی خواهند بود.

پژو 508 جدید رقیبی برای تویوتا کمری

پژو 508 ترکیبی از طراحی قوی با قابلیت رانندگی منحصر به فردی است که می تواند رقیبی برای خودرو محبوب تویوتا کمری باشد .چین بزرگترین بازار فروش پژو 508 است و فروش این خودرو در این بازار بیش از فرانسه بوده است .

پیش بینی شده امسال بیش از 200 هزار پژو 508 به فروش برسد.

این خودرو با قیمت پایه 36.990 دلار یک خودرو 4 درب است که به شکل سدان و استیشن ارایه خواهد شد. 

پژو مدل تازه را از نظر مصرف سوخت و تولید آلایندگی ها بهبود بخشیده است .

این خودرو که توانسته است 5 ستاره ایمنی را کسب کند به 6 کیسه هوا، ترمز ضد قفل ، ترمز اضطراری کمکی مجهز است.

در این خودرو که به موتور جدید 1.6 لیتری و سیستم stop-start مجهز شده است یک خودرو 6 سرعته است که با سقف سرعت 130 مایل در ساعت در 9.8 ثانیه به شتاب 62 مایل در ساعت می رسد.