اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ابرخودرویی با مصرف سوخت تنها 8.3 لیتر

مک لارن جدید P1 ، که یکی از شاهکارهای مهندسی در نوع خود محسوب می شود میتواند ظرف مدت تنها 2.8 ثانیه سرعتش را از صفر به صدکیلومتر بر ساعت برساند.

به گزارش خبرخودرو، این اعلامیه که توسط شرکت تولید کننده صورت گرفته کمی پس از فروش اولین دستگاه از آن منتشر شد. این خودرو دارای یک موتور 3.8 لیتری V8 توربو و یک موتور الکتریکی است که جمعا 916 اسب بخار توان تولید می کند. میزان مصرف سوخت موتور مذکور حدود تنها 8.3 لیتر در هر صدکیلومتر و آلایندگی کربن دی اکسید آن 194 گرم بر کیلومتر است.

در واقع P1 جزء معدود ابرخودروهایی است که توانش از 900 اسب بخار فراتر می رود و درعین حال مصرفی 8.3 لیتری دارد. P1 می تواند تنها در 6.8 ثانیه به بیشینه سرعت 200 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و سپس در 16.5 ثانیه و 5.5 ثانیه جلوتر از مک لارن F1 به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد.

مک لارن اعلام کرده که 82 تکنسین ظرف 17 روز P1 را تحت بررسی قرار داده اند و برای اطمینان از بسته بودن و صحت تمامی قسمت های مهروموم شده 16 هزار لیتر آب دییونیزه شده را وارد آن کرده اند.

مک لارن P1 را با سرعت یک دستگاه در روز تولید می کند و احتمالا آن را از اواسط سال 2015 وارد بازار می کند.

بالاخره سکوت لامبورگینی درباره گران ترین محصولش شکست


لامبورگینی رسما از رودستر کاملا جدید وننو با قیمت پایه 3.3 میلیون یورو پرده برداری کرد.

به گزارش خبرخودرو، بعد از انتشار ناخواسته برخی جزئیات وننو در هفته گذشته ، بالاخره رودستر لامبورگینی وننو اولین اطلاعات مربوط به آن رسما توسط شرکت ایتالیایی سازنده اش رونمایی شد.

رودستر وننو تا کنون توانسته صاحب عنوان گران قیمت ترین کروک جهان را تصاحب کند چراکه قیمت پایه آن 3.3 میلیون یورو (4.5 میلیون دلار) می باشد.

البته خریدار این خودرو نباید به ازای مبلغ گزافی که می پردازد انتظار سقفی شبیه خودروهای معمولی را داشته باشد. درواقع رودستر وننو اصلا سقف ندارد و صاحبان ثروتمندش بایستی برای رانندگی با آن در روزهای بارانی فکری بکنند.

تنها این خودرو دارای میله هایی است که به هنگام واژگون شدنش مانع شکسته شدن گردن سرنشینان و آسیب رسیدن به آن ها می گردد.

رودستر لامبورگینی وننو  دارای یک موتور 6.5 لیتری V12 مشابه خودروی اونتادور است که قابلیت تولید 750 اسب بخار (552کیلووات) توان را دارد.

این موتور درکنار یک جعبه دنده ISR با پنج وضعیت قابل انتخاب قرار گرفته و نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می نماید. این ابرخودرو می تواند به صورت باورنکردنی ظرف مدت تنها 2.9 ثانیه سرعتش را از صفر به صدکیلومتر برساعت برساند و بیشینه سرعتی بالغ بر355 کیلومتر برساعت داشته باشد.

نسبت قدرت به وزن وننو 1.99 کیلوگرم بر اسب بخار می باشد. قرار است وننو  از سال 2014 وارد خط مونتاژ شود و تنها 9 دستگاه از آن تولید گردد.

بازگشت ژاپنی محبوب به ایران، هوندا سیویک 2013

هوندا سیویک (Honda Civic) خودرویی محبوب و پرطرفدار است که کمپانی هوندا از سال 1974 در مدل های مختلف آن را تولید می کند. مدل سدان 2013 این خودرو، توسط شرکت فامیلی موتور، به عنوان نماینده رسمی هوندا، در بازار ایران عرضه می شود.وندا سیویک (Honda Civic) خودرویی محبوب و پرطرفدار است که کمپانی هوندا از سال 1974 در مدل های مختلف آن را تولید می کند. مدل سدان 2013 این خودرو، که رقیبان اصلی آن را اغلب مزدا3 و تویوتا کرولا می دانند، توسط شرکت فامیلی موتور، به عنوان نماینده رسمی هوندا، در بازار ایران عرضه می شود. ما هم به همین مناسبت در اینجا نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های این خودرو می اندازیم.به لحاظ سامانه پیشرانه، این خودرو از یک موتور 1.8 لیتر  VTEC چهارسیلندر برخوردار است که بیشینه توانی معادل 140 اسب بخار در 6500 rpm  و بیشینه گشتاوری معادل 173 نیوتن متر در 4300 rpm تولید می نماید. این موتور به یک گیربکس پنج سرعته دستی  در حالت استاندارد متصل می باشد و به علاوه یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نیز در دسترس می باشد. ظرفیت مخزن سوخت این هوندا نیز 50 لیتر است و به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی شهری 8,4 لیتر بنزین مصرف می نماید.


.


 در بخش طراحی خارجی به نسبت مدل های قبلی سیویک،  طبق اعلام کمپانی سازنده، هدف این بوده است که جلوه ای «احساسی»  و ظاهری «جوانانه» به این خودرو بخشیده شود. این طراحی احساسی و جوانانه با تغییراتی که در بخش جلو و عقب این خودرو داده شده، بویژه  حالت لبخند مانند بخش جلو، اعمال شده  است.

 گفتنی است این خودرو در سه مدل LX، EX، و EX-L ( برای جزئیات مدل ها سایت رسمی کمپانی را نگاه کنید) عرضه می شود و قیمت پایه آن در بازار جهانی 18,165 دلار می باشد. در بازار ایران دو مدل از این خودرو توسط فامیلی موتور عرضه می شوند که قیمت روز مدل LX، 123 میلیون تومان و قیمت روز مدل EX ، 143 میلیون تومان می باشد.

برخی ویژگی ها و امکانات این خودرو دیفرانسیل جلو در مدل فول آن، مواردی همچون سامانه کنترل پایداری، ترمز A.B.S، سامانه کنترل سرعت، سامانه اتوماتیک تهویه مطبوع، دوربین دید عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، رینگ های 15 اینچی، سامانه صوتی 160 وات (AM/FM/CD) مجهز به چهار اسپیکر، سامانه بلوتوث و هندزفری، و سامانه نشانگر درجه حرارت بیرون را شامل می شود. 
 

پراید گران شد


در کنار ثبات قیمت خودروهای خارجی، در مورد خودروهای داخلی نیز تغییر چندانی در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود، هر چند بعضی محصولات مانند 206 تیپ 2 و پژو پارس سال با کاهش 500 هزار تومانی قیمت روبرو هستیم، به طوری که این خودروها به ترتیب 36 و 33.5 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

در عین حال، قیمت محصولات پراید به دلیل تأخیر در تحویل این خودروها با افزایش همراه بوده به طوری که قیمت سایپا 111 مدل SX با رشد قیمت 500 هزار تومانی به 17 میلیون و 200 هزار تومان رسیده و سایپا 131 مدل SX نیز با افزایش قیمت 200 هزار تومانی این روزها به قیمت 16 میلیون و 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

فیس لیفت بی ام و X3 شکار عکاسان شد

فیس لیفت بی ام و X3 برای اولین بار فاش شد.

به گزارش خبرخودرو، گفته می شود این شاسی بلند کامپکت اصلاح شده که انتظار می رود در سال 2014 عرضه شود، هم زمان با بی ام و X4 جدید روانه بازار می شود.

این خودرو نیز اخیرا در حال آرمون فاش شده است و طراحی آن نشان می دهد که بی ام و سبک کانسپت آن که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی شانگهای دیده شد را حفظ کرده است.

این نمونه اول آزمون با پوشش روی سپرهای جلو و عقب و کناری در مونیخ دیده شده است.

بی ام و هنوز قیمت و گزینه موتورهای این مدل فیس لیفت را اعلام نکرده است، البته انتظار می رود موتورهایی مانند خط تولید کنونی این خودرو برای نسخه فیس لسفت آن نیز به کار رود. در این صورت موتور 1.8 لیتری دیزلی با قدرت 143 اسب بخار و گشتاور 359 نیوتون متر و 2.0 لیتری دیزلی با قدرت 184 اسب بخار برای این خودرو به کار خواهد رفت. در ضمن انتظار می رود موتور 3.0 لیتری دیزلی با قدرت 258 یا 313 اسب بخار نیز برای بهترین نسخه این خودرو عرضه شود.

مانند خط تولید X3 کنونی، انتظار می رود نسخه M اسپرت این خودرو نیز تولید شود.

بی ام و X3 جدید به همراه X4 و X6 در کارخانه Spartanburg بی ام و در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

پیش شرط مهم در همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مشارکت و همکاری با شرکتهای خودروساز بزرگ بین المللی را گامی موثر در ارتقاء صنعت خودرو ایران دانست و گفت : جذب سرمایه گذاری و مشارکت با شرکتهای بزرگ و مطرح در صنعت خودرو دنیا ، حرکت بسیار موثری در صنعت خودرو ایران خواهد بود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود :  قطعا این اقدام جذب سرمایه گذاران خارجی و ارتقاء دانش و تکنولوژی در صنعت خودرو ایران را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد : مسلما انتقال دانش در جریان همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ در آینده و در دورنمای صنعت خودرو می تواند موجب بومی سازی در صنعت خودرو شود.

وی  شرط  مهم در همکاری با شرکتهای بزرگ را انتقال تکنولوژی ذکر کرد و اظهار داشت : قطعا این همکاری باید سطح دانش صنعت خودرو را ارتقاء دهد بنابراین طرف ایرانی باید توجه نماید در نوع قراردادی که با این شرکتها منعقد می کند انتقال دانش به عنوان پیش شرطی مهم حتما لحاظ شود.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در جریان حضور و مذاکره با خودروسازان بین المللی باید توجه شود که بحث واردات مطرح نیست بلکه باید صرفا مشارکت برای تولید در داخل کشور دنبال گردد.

سبحانی فر با اشاره به جذب سرمایه گذار خارجی در جریان مشارکت با شرکتهای بزرگ اظهار داشت : مشارکت با تولید کنندگان بانام صنعت خودرو دنیا ضمن انتقال دانش و تکنولوژی ، قطعا جذب سرمایه گذاری خارجی و در نهایت در رشد این صنعت را به همراه خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر پیش شرط انتقال دانش فنی و تکنولوژی در همکاری و قرارداد با شرکتهای مطرح خودروساز، تصریح کرد : مسلما این همکاری در کوتاه مدت و ظرف مدت یکی ، دوسال نتیجه مورد نظر نصیب صنعت خودرو نخواهد کرد  اما قطعا در گام اول صنعت خودرو را دچار رشد و تحول خواهد کرد.

از لطف خداوند خلیل الرحمن یک عید بزرگ به نام قربان آمد


 

بر پیکر عالم وجود جان آمد / صد شکر که امتحان به پایان آمد

از لطف خداوند خلیل الرحمن / یک عید بزرگ به نام قربان آمد