اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ماشین پلیس ویژه ابوظبی

این روزها اخبار جالبی در مورد استفاده از خودروهای عجیب و خاص در نیروی پلیس به گوش می رسد .

به گزارش خبرخودرو، بعد از مونی لامبورگینی پلیس در بعضی کشورهای اروپایی حالا نیروی پلیس شهر ابوظبی امارات نیز – تک خال جدیدی روکرده اند .

اداره پلیس ابوظبی بعد از درخشش نیسان GT-R در پیست نوربروگ رینگ وسوسه شده تا چند دستگاه از این اسپرت جذاب را به استخدام خود در آورد . نیسان پلیس ابوظبی با رنگ آمیزی غیر متعارف قطعاً لحظات و ساعت جذابی را برای نیروهای انتظامی این شهر به وجود خواهد آورد .

نیسان GT-R یکی از پنج خودرویی است که در سریع ترین زمان ممکن پیست نوربورگ رینگ را دور زده و حالا بلای جان رانندگان متخلف خواهد بود . جالب است که مردم ابوظبی نیز خود از دیدن این خودرو در خیابان شگفت زده هستند .

ساخت مدل کوچک خودروی جدید هیوندا در هند

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز چهارشنبه قصد خود را برای عرضه یک خودرو جدید کوچک در هند اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرخودرو : با اضافه شدن شرکت هیوندای به فهرست گروه های خارجی علاقه مند به چشم اندازهای رشد بازار خودروهای کوچک در هند این فهرست بازهم طولانی تر شد.

ارویند ساکسنا معاون امور بازاریابی شرکت هیوندای موتور در هند به خبرنگاران گفت این گروه که بخش مهمی از بازار خودروسازی هند را با بیست ویک درصد در اختیار دارد می خواهد صد وهفتاد میلیون دلار در مدل کوچک جدیدی سرمایه گذاری کند که در نزدیکی چنای در جنوب هند ساخته خواهد شد.

ساکسنا درباره تاریخ اغاز این طرح توضیحی نداد اما به گفته دیگر مقامات این گروه این خودرو تا دوهزار ویازده در دسترس خواهد بود.

هیوندای پیش از این دو مدل خودروهای کوچک را به بازار هند عرضه کرده است.

ارویند ساکسنا با اشاره به ارزان ترین خودرو جهان که شرکت تاتا اواخر مارس ان را روانه بازار کرد و حدود هزار وسیصد یورو قیمت گذاری شده است فقط گفت در خصوص قیمت خودرویی که هیوندای خواهد ساخت ما نمی توانیم یک نانوتاتو ( خودروی شرکت تاتا) جدید روانه بازار کنیم.

تندر90 پارس خودرو به عراق رفت

در پی افزایش کیفی قابل توجه در تندر90 شرکت پارس خودرو ، صادرات این محصول به کشور عراق آغاز شد .

به گزارش خبرخودرو، صادرات تندر90 یکی از بندهای الحاقیه قرارداد تندر90 است که براساس این الحاقیه، شرکت رنو پارس نماینده شرکت رنو در کشور ، متعهد به صادرات 20 درصدی این خودرو از زمان آغاز تولید شده است.

این گزارش حاکی است از آنجا که یکی موضوعات مهم در صادرات تندر90 به کشور عراق و دیگر کشورها، کیفیت برتر توانایی تولید در تیراژ مورد نظرشرکت پارس خودرو است شرکت پارس خودرو و شرکت رنو پارس پس از مذاکرات طولانی با یکی از واردکنندگان خودرو به کشور عراق ، موفق به عقد قراردادی مبنی بر صادرات 2000 دستگاه خودرو تندر90 پارس خودرو به این کشور شدند.

براساس این گزارش پس از صادرات خودرو پیکاپ به کشور عراق ، اولین سری از خودروهای تندر90 پارس خودرو E0+AC به رنگ زرد جهت استفاده در ناوگان تاکسیرانی کشور عراق به این کشور صادر شده است و بزودی خودروهای ماکسیما ، رونیز و مگان نیز روانه بازار عراق خواهد شد .

در پایان این گزارش آمده است استقرار سیستم های بهره وری و مدیریت کیفیت ، به کارگیری تجهیزات مدرن و تکنولوژی بالای خطوط تولید رباتیک و همچنین پشتکار ، دقت و عملکرد دقیق طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط کارگران و مهندسان خطوط تولید تندر90 پارس خودرو باعث افزایش کیفی محسوس در این خودرو شده و مهمترین دلیل انتخاب کشور عراق جهت ورود این خودرو با کیفیت به ناوگان تاکسیرانی این کشور است .


شگفت انگیزان کوچک با دو خط آبی برگشته اند!

گورد مشهور، نماد موفقیت فرانسه بود که نسل های متعددی از رانندگان عاشق هیجان را بر پشت فرمان خودروهایی جالب، شگفت زده می نمود. رنگ آبی فرانسوی، خطوط سفید و جلوپنجره با چهار چراغ گرد همگی هویتی جاودانه را ایجاد کردند که بخش مهمی از میراث اسپرتی رنو را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرخودرو ، در چند ماه آینده، مدل های گوردینی، سری اسپرت رنو را تکمیل می کنند و انتخاب های مشتریان را در رده اسپرت کوچک افزایش خواهند داد.

مدل های اسپرت و مطابق مد روز گوردینی، همچنان سبک های خاص و اسپرتی خود را حفظ کرده اند. این خودروها که بر اساس مدل های سری اسپرت ساخته می شوند و توانایی های عملکردی آنها شناخته شده است، مورد توجه علاقه مندان به هیجان پشت فرمان و طراحی متفاوت قرار خواهند گرفت.

مدل تویینگو گوردینی RS در تاریخ 25 نوامبر در آتلیه رنو در شانزه لیزه پاریس به عنوان بخشی از نمایشگاه "کریسمس آبی" به نمایش در آمده و در بهار آینده نیز تولید خواهد شد. تولید کلیو گوردینی نیز چند ماه بعد شروع خواهد شد.

گوردینی: میراث اسپرتی رنو

Amédée Gordini که بانی تولید حدود 200 هزار خودرو در یک بازه زمانی 20 ساله است، بنیانگذار تعدادی از مهم ترین موفقیت های رنو در زمینه خودروهای اسپرت است. متولد سال 1899، دقیقا یک سال بعد از تولید اولین خودروی رنو، گوردینی توانایی های فنی خود را از سن جوانی به نمایش گذاشت. بعد از کار به عنوان مکانیک روی مدل های تک نفره، مدل های R8 Gordini او رتبه های اول، سوم، چهارم و پنجم مسابقه رالی Tour of Corsica را از آن خود کردند. در سال 1966 با عرضه مدل 1300، تولد جام گوردینی نیز اعلام شد.

این مدل حتی در فیلم های فرانسوی در کنار ستارگانی نظیر آلن دلون، رومی اشنایدر و لینو ونتورا نیز شرکت داده شد. این سدان کوچک اسپرت در میان رانندگان نسل جدید بسیار محبوب بود. گوردینی تبدیل به سمبل موفقیت در میان نسل خود شد که یک حس خاص را در انسان مجسم می کرد. روح یک فرانسه موفق که موفقیت خود را با همه تقسیم می کند.

گوردینی: برچسب مد روز و اسپرتی رنو بر رده خودروهای اسپرت رنو

با طراحی قوی و موقر خود، سری گوردینی با تکیه بر تجارب رنو اسپرت حسی عالی از توانایی های خود را ارائه می کند.

طبیعتا رنو برای تبدیل افسانه گوردینی به واقعیت از اعتبار بخش "رنو اسپرت تکنولوژیRST " استفاده کرده است. رده اسپرت رنو نیز از میراث گوردینی در تجارب اتومبیل رانی و توسعه مدل های اسپرت خود استفاده نموده است.

بخش موتور اسپرت رنو از سازمان های پیشرو در زمینه برگذاری مسابقات اتومبیل رانی است. از سال 2005 تاکنون حدود 3 میلیون نفر مسابقات جهانی رنو شامل جام کلیو، جام مگان و وقایع مخصوص دوست داران اتومبیل را تماشا کرده اند. RST هم اکنون به یکی از بهترین و اصلی ترین نقش آفرینان بخش اتومبیل رانی تبدیل شده است.


سورن با موتور توربوشارژ تولید می شود

با اجرای پروژه انطباق موتور با محصول، سورن فاز 2 با موتور توربوشارژ بنزینی ای اف 7 تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، حمید رضا حاجی اسماعیلی مجری پروژه توربوشارژ در مرکز تحقیقات ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: پروژه انطباق موتور توربوشارژ با سورن فاز 2، از دو ماه پیش شروع شده و علاوه بر بدنه خودرو، سیستم های اصلی آن مانند خنک کاری، برق، تعلیق و ترمز تقویت خواهد شد.

وی کالیبراسیون های مختلف موتوری و خودرویی را از جمله تغییرات اعمال شده در سورن فاز 2 برای انطباق با موتور توربوشارژ ذکر کرد و گفت: ای اف 7 توربوشارژ قوی ترین موتور ایران خودرو است که هم زمان با نسخه معمولی این موتور، در شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو طراحی و تولید شده است.

حاجی اسماعیلی، برخورداری از سیستم ای. اس. پی. را که جدیدتر و مدرن تر از ای. بی. اس. است، از جمله ویژگی های سورن عنوان کرد و گفت: سورن بهترین برند ایران خودرو به شمار می رود و از همین رو برای موتور توربوشارژ، انتخاب شده است.

مدیر پروژه توربوشارژ مرکز تحقیقات ایران خودرو افزود: ای. بی. اس.، تنها در هنگام ترمز گیری عمل می کند، اما ای. اس. پی. electronic stability program ، علاوه بر ترمز گیری، در حالت شتاب گیری نیز عمل می کند؛ یعنی به هنگام بروز موانع خاص در جاده، در سرعت های بالا، پایداری خودرو را با فرمان دادن حفظ می کند.

حاجی اسماعیلی افزود: به واسطه نصب موتور توربوشارژ، برخی قطعات خودرو از نظر جانمایی یا افزایش ظرفیت عملکردی تغییر می کند و یک سری قطعات در سیستم خنک کاری، مانند اینتر کولر یا اسپویلر روی درب صندوق عقب کاملا جدید هستند.

وی توربوشارژر یا توربو یونیت را مهم ترین بخش این موتور دانست و گفت: ماکزیمم سرعت، تنها شاخص موثر در این محصول نیست؛ بلکه شتاب بالای آن، مورد توجه علاقه مندان است.

مدیر پروژه توربوشارژ مرکز تحقیقات، یادآور شد: موتور توربوشارژ ای اف 7 ، با حجم 1700 سی سی، از عملکرد و مشخصاتی برابر با یک موتور دو لیتری روز، برخوردار است؛ در حالی که مصرف سوخت آن کم تر است.

وی با بیان این که در حال حاضر پروژه گیربکس اتوماتیک نیز در مرکز تحقیقات ایران خودرو در دست اجرا است، افزود: موتور توربوشارژ قابلیت نصب بر روی گیربکس اتوماتیک را هم دارا است، در عین حال، به دلیل مشخصات گشتاور و قدرت، از محدودیت های شتاب گیری خودروهای دنده اتوماتیک، عاری خواهد بود.

حاجی اسماعیلی، کسب دانش فنی قطعه سازی را از جمله دستاوردهای پروژه توربوشارژ دانست و گفت: در مجموع نزدیک به صد قطعه موتوری و خودرویی در این پروژه وجود دارد و در مورد قطعات اصلی، سازندگان کارگاه ها را شروع کرده اند.

وی اظهار داشت: در مورد قطعاتی مانند ای. اس. پی. و توربویونیت، برای نخستین بار است که قطعه سازان ایرانی فعال می شوند.

مدیر پروژه توربوشارژ مرکز تحقیقات ایران خودرو، با اشاره به این که پروژه توربوشارژ در نیمه شهریور ماه گذشته، در ستاد سیاست گذاری پروژه های ایران خودرو تعریف شده، گفت: تا به حال چندین پروژه انطباق موتور با خودرو به انجام رسیده، اما این مورد، به دلیل جدید بودن موتور، یک جایگاه ویژه دارد.

شایان ذکر است: توان موتور ای اف 7 توربوشارژ، 155 اسب در دور 5500 و حجم آن، 1648 سی سی است . این موتور 16 سوپاپ ، از گشتاور 215 نیوتن متر برخوردار است، مصرف سوخت آن، 2/7 لیتر در 100 کیلومتر است و استاندارد یورو 4 را تامین می کند.

شتاب صفر تا صد سمند 9 / 12 ثانیه است، ولی در سورن با موتور توربوشارژ، انتظار می رود، این میزان، 5 / 9 ثانیه باشد. هم چنین بر اساس برنامه زمان بندی، در نیمه سال آینده تولید انبوه سورن با موتور توربوشارژ آغاز می شود.

کادیلاک برقی ساخته می شود

جنرال موتورز کمپانی بحران زده آمریکایی در تلاش است تا با استفاده از صنایع جایگزین انرژی دوباره بتواند سهم خود را در بازار خودرو به دست بیاورد.

به گزارش خبرخودرو، مسئولان جنرال موتورز اخیراً اعلام کرده اند که ممکن است یک محصول الکتریکی را به جمع تولیدات خود بیفزایند.

کادیلاک در نمایشگاه دیترویت 2009 کانسپت جذابی به نام «کافورژ» را به نمایش گذاشت و نظر بسیاری را به خود جلب کرد و حالا ممکن است این مدل به صورت الکتریکی نیز ساخته شود.

کادیلاک الکتریکی در واقع رقیبی برای شورلت «ولت» مشهورترین خودروی برقی جنرال موتورز نیز محسوب خواهد شد.

با این اوصاف مدیران جنرال موتورز اصرار دارند که یک خودروی الکتریکی با برند کادیلاک عرضه کنند. البته قرار است که اطلاعات دقیق تر در این زمینه به زودی منتشر شود.


فروش شرکت خودروسازی ب ام و و ائودی افزایش یافت

شرکتهای خودروسازی ائودی و ب ام و المان از افزایش فروش خودروهای تولیدی خود در ماه اکتبر، مخصوصا در بازار خودروی چین، خبر دادند.

به گزارش خبرخودرو ، میزان تحویل خودروهای بی ام و، مینی و رولز رویس در ماه اکتبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با دو درصد افزایش به یکصد و سیزده هزار دستگاه رسید. بر اساس بیانیه ای که منتشر شد میزان فروش خودروهای این شرکت در ماه اکتبر در چین هشتاد و یک درصد افزایش یافت و به نه هزار و پانصد و پنجاه و هشت دستگاه رسید.

ائودی‌ نیز از افزایش چهار دهم درصدی فروش خودروهای تولیدی خود در ماه اکتبر خبر داد. این شرکت نیز افزایش فروش در چین را یکی از دلایل افزایش فروش خود عنوان کرد.

یان رابرتسون، مدیر فروش ب ام و از پیش بینی افزایش فروش خودروهای این شرکت در سایر قسمتهای جهان در ماه های نوامبر و دسامبر خبر داد.

شرکت ائودی نیز پیش بینی کرد فروش کلی این شرکت در سال دو هزار و نه به نهصد و بیست و پنج هزار دستگاه برسد که بالاتر از سطح پیش بینی شده نهصد هزار دستگاه است.

سه جایزه ملی کیفیت برای تندر 90 ، 20۶ و قطعات پرسی ایران خودرو !

ایران خودرو دربین29 واحد صنعتی کشور موفق به کسب سه جایزه ملی کیفیت شد!!!!.

درششمین دوره جایزه ملی کیفیت ، تندر90 ، 206 و قطعات پرسی ایران خودرو ، بهترین سطح رشد کیفی (گواهینامه یک ستاره اشتهار به کیفیت ) درایران را کسب کرد .

براساس این گزارش ، وزیر صنایع و معادن ، جایزه ملی کیفیت را به مدیران ارشد ایران خودرو اهدا کرد.

مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درحاشیه روزملی کیفیت ضمن تقدیر وتشکر از تمامی مدیران ، کارکنان و مردان خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: کسب این جایزه نشان دهنده عزم این گروه صنعتی جهت ارتقای رضایتمندی مشتریان و رسیدن به سطح کیفی استاندارد های جهانی است .

وی افزود : برای اولین بار شرکت ایران خودرو باهدف تامین رضایت مشتریان داخلی و خارجی مبادرت به اجرای طرح جامع افزایش یک رتبه کیفی درتمامی محصولات خود کرده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار امید واری کرد با تلاش همه جانبه، تمامی محصولات ایران خودرو وخدمات پس از فروش آن از نظر کیفی به بالاترین سطح کیفی ارتقاء خواهد یافت .

مهندس نجم الدین خاطر نشان ساخت : ایران خودرو برای رشد کمی و کیفی محصولات خود بیش از 600 میلیارد تومان درچند سال گذشته سرمایه گذاری کرده است.

گفتنی است ششمین دوره جایزه ملی کیفیت همزمان با روز ملی کیفیت صبح امروز( 18آبان ماه ) با حضور مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن، رئیس موسسه استاندارد و تحققات صنعتی و مدیران واحد های صنعتی کشور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.