اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رولز رویس کوچک تا 2010

کمپانی رولز رویس که تا به حال همواره خودروهای بزرگ و سنگین ساخته قصد دارد در تولید خودروهای کوچک هم شانس خودش را امتحان کند.

به گزارش خبرخودرو ، یان رابرتسون مدیر عامل این کمپانی همچنان که قبلا گفته بود از ساخت خودروهای متوسط در خط تولید خبرداد.

رابرتسون گفته است که طرح این خودرونهایی و تصویب شده و به احتمال فراوان در سال 2010تولید خواهد شد.این خودروی کوچک بر مبنای خطوط بدنه رولز رویس فانتوم طراحی شده و جالب است که بین 263 تا 394 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

رابرتسون گفته است که رولز رویس ممکن است کوچکتر شود اما قیمت آن همچنان بالا خواهد بود.رولز رویس قرار است تا سال 2010حجم تولید خود را 2برابر کند.


آلفارمئو در آمریکا

سرجیو مارچیونه مدیر عامل فیات بعد از آنکه اوضاع فیات را بهتر از سالهای قبل دیده به فکر توسعه بازار برای برندهای دیگر این کمپانی افتاده است .

به گزارش خبرخودرو ، روزنامه های ایتالیایی خبر داده اند که فیات به فکر ایجاد نمایندگی های فروش برای عرضه آلفارمئو در آمریکا افتاده است.

مارچیونه گفته است که آلفارمئو در سال 2008برای اولین بار راهی آمریکا خواهد شد البته آلفارمئو پیش از این هم در آمریکا به فروش رسیده اما تعداد آن بسیار محدود و غیر قابل شمارش بوده است.

ستاره اوپل در ژنو

به نظر می آید که کمپانی اوپل پس از چند سال افول مجددا قصد دارد حضور قدرتمندانه ای در بازارهای بین المللی داشته باشد..آنطور که از ظاهر امر پیداست مدلهای ارائه شده توسط اوپل در نمایشگاه ژنو با استقبال خوبی مواجه شده و ضریب امیدواری را در بین سران این کمپانی آلمانی – آمریکایی بالا برده است.

طبق اطلاعات منتشره مدلهای جدید کورسا و مدل مفهومی GTC حضور درخشانی در نمایشگاه ژنو داشته اند و به نظر می آید که خطوط طراحی جدید این کمپانی مقبول افتاده است.

برایان نزبیت سرطراح کمپانی اوپل در نمایشگاه ژنو با ابراز احساسات گسترده ای مواجه شده و با این حساب باید مدلهای آتی اوپل را بر پایه خطوط طراحی بدنه مدل GTCاستوار دانست.

این مدل قرار است با موتور شش سیلندر 8/2 لیتر و توانایی تولید 300 اسب بخار نیرو عرضه شود که البته یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته وظیفه انتقال نیرو به چرخها را بر عهده خواهدداشت .

اوپل GTC به صورت دو دیفرانسیل دائم عرضه می شود.


گزارش‌ فرانس‌ پرس‌ از پیش‌ فروش‌ ‌100‌ هزار دستگاه‌ ‌تندر ‌‌90‌

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ فرانسه‌ از تهران‌ ،‌ مقامات‌ صنعت‌ خودرو سازی‌ ایران‌ اعلام‌ کردند بیش‌ از یکصد هزار نفر با واریز کردن‌ مبلغ پنج‌ هزار و چهارصد دلار برای‌ خرید خودروی‌ لوگان‌ با نام‌ تندر نود ثبت‌ نام‌ کردند‌ .

 این‌ خودرو ارزان‌ قیمت‌ که‌ ساخت‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ رنو فرانسه‌ است‌ و قرار است‌ در ایران‌ نیز تولید شود از ماه‌ مه‌ ‌ خرداد ‌ به‌ خریداران‌ تحویل‌ خواهد شد‌.

یکی‌ از مسئولان‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو در گفتگو با خبرگزاری‌ فرانسه‌ اعلام‌ کرد : ما ظرف‌ یک‌ هفته‌ بیشتر از پنجاه‌ هزار نفر برای‌ خرید خودروی‌ تندر نود ثبت‌ نام‌ کردیم‌‌.

شرکت‌ سایپا که‌ دیگر شرکت‌ خودروی‌ سازی‌ بزرگ‌ ایران‌ است‌ نیز پنجاه‌ هزار دستگاه‌ خودرو پیش‌ فروش‌ کرده‌ است‌‌..

یکی‌ از مسئولان‌ سایپا اعلام‌ کرد‌ ما نیز بیش‌ از پنجاه‌ هزار نفر را ثبت‌ نام‌ کرده‌ ایم‌ و بیش‌ از هفتاد درصد خریداران‌ ترجیح‌ داده‌ اند مدلی‌ را که‌ امکانات‌ بیشتر دارد خریداری‌ کنند‌ قیمت‌ این‌ مدل‌ هشت‌ هزار و ششصد یورو است‌‌.

تندر نود در کارخانه‌ های‌ خودرو سازی‌ ایران‌ خودرو و سایپا تولید و توسط شبکه‌ های‌ فروش‌ دو شرکت‌ عرضه‌ خواهد شد.‌

شرکت‌ های‌ ایران‌ خودرو و سایپا اعلام‌ کردند این‌ خودرو از ماه‌ خرداد عرضه‌ خواهد شد.‌

این‌ یک‌ موفقیت‌ بزرگ‌ برای‌ شرکت‌ رنو است‌ که‌ پس‌ از بیست‌ و پنج‌ سال‌ غیبت‌ با خودروی‌ لوگان‌ وارد بازارهای‌ ایران‌ شده‌ است‌. ‌

تندر نود در سه‌ مدل‌ ساده‌ که‌ قیمت‌ آن‌ پائین‌ است‌ ‌ شش‌ هزار و هفتصد و پنجاه‌ یورو‌ و دو مدل‌ پیشرفته‌ با همه‌ امکانات‌ ‌ هشت‌ هزار و ششصد یورو‌ عرضه‌ خواهد شد‌.

شرکت‌ رنو و طرف‌ ایرانی‌ در مارس‌ سال‌ دو هزار و چهار قرارداد همکاری‌ مشترکی‌ را امضا کردند که‌ پنجاه‌ و یک‌ درصد آن‌ متعلق‌ به‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ فرانسوی‌ است‌‌.

درپی‌ درخواست‌ های‌ طرف‌ ایرانی‌ که‌ خواستار فروش‌ این‌ خودرو در بازار های‌ خارجی‌ بود این‌ طرح‌ با تاخیر مواجه‌ شده‌ بود‌ سرانجام‌ در خصوص‌ فروش‌ تولید ایرانی‌ این‌ خودرو در بازارهایی‌ که‌ رنو از قبل‌ در آن‌ حضور دارد میان‌ دو طرف‌ توافق‌ شد‌ .

این‌ سرمایه‌ گذاری‌ مشترک‌ که‌ ارزش‌ آن‌ سیصد میلیون‌ دلار است‌ بزرگترین‌ سرمایه‌ گذاری‌ مستقیم‌ شرکت‌ رنو فرانسه‌ در ایران‌ از سال‌ هزار و نهصد و هفتاد و نه‌ به‌ شمار می‌ آید‌ .


تنها از 40 درصد ظرفیت خودروسازان داخل استفاده می شود

مدیر عامل شرکت سایپا دیزل اعلام کرد: متاسفانه با بزرگنمایی هایی که در سال گذشته در خصوص کمبود تعداد کامیون های مورد نیاز در کشور صورت گرفت،شاهد ورود خودروهای تجاری بی کیفیت به جاده های کشور بودیم.

بمهندس علیرضا غمگسار در نشستی که با حضور رسانه ها برگزار شد، اظهار داشت: بحث واردات و مشکلات ناشی از آن تنها در مورد خودروهای سواری مطرح بود که متاسفانه قرعه آن به نام خودروهای تجاری افتاد منجر به کاهش تعرفه ورودی این خودروها از 50 به 20 درصد شد.

وی افزود: با کاهش تعرفه ها امسال شاهد تردد کامیون های بسیاری از اروپا، چین، روسیه و ترکیه در جاده های کشور بودیم که علی رغم این که گفته می شد استانداردهای لازم را طی کرده اند،در کمتر از یکسال بازتاب ورود این کامین های بی کیفیت دیده می شود.

وی با بیان این که سال گذشته تعداد خودروهای تجاری مورد نیاز،60 هزار دستگاه عنوان شده بود،گفت: بر اساس بررسی هایی که از رشد جمعیت و ترانزیت و حمل ونقل صورت گرفت،دریافتیم که برآوردها نصف این تعداد بوده و این تنها یک بزرگنمایی بوده است.

غمگسار با اشاره به این که واردات بیش از اندازه سبب شده تنها 40 درصد از ظرفیت این شرکت و شرکت های داخلی دیگر مورد استفاده قرار گیرد، یادآور شد:با وجود این مشکلات، ما هنوز 50 درصد بازار را در اختیار داریم و توانسته ایم در بین 100 شرکت نمونه سال 85،رتبه 22 را به خود اختصاص دهیم.

وی حجم صادرات این شرکت در سال 85 را 1000 دستگاه کامیون معادل 72 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: عمده بازارهای ما آنگولا، یمن، سوریه، قزاقستان و عراق بوده است.

مدیر عامل شرکت سایپا دیزل، تولیدات سال جاری این شرکت را 4000 دستگاه عنوان کرد و گفت:برآورد ما این است تا این تعداد را درسال آینده به 10 هزار دستگاه برسانیم که 60 درصد آن را کامیون های کشنده و سنگین تشکیل می دهند.همچنین راه اندازی خط مینی بوس را در بهار 86 در شرکت ایران کاوه خواهیم داشتکه برای جایگزینی مینی بوس هی فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی از تولید خودروی فتوسان در اواخر فروردین سال 86 برای حمل و نقل درون شهری و عرضه T375 در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود:در بخش فروش خودروهای تجاری ما مجور به پرداخت تسهیلات تا حدو 80 درصد قیمت خودرو به خریداران هستیم که هرچه این وام ها بیشتر و مدت بازپرداخت آنها طولانی تر باشد، استقبال بیشتری خواهیم داشت.

وی در پایان در پاسخ به این که در صورت اعمال تحریم ها چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: از آنجا که عمده محصولات ما از سوئد و فرانسه است،مذاکراتی با شرکت های غیر اروپایی در برزیل، کره جنوبی و چین داشته ایم که شرایط چینی ها بهتر بوده است.


کاهش قیمت خودروهای هم تراز با تندر 90

وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: قیمت پیش فروش خودروی تندر 90 بدون هزینه بیمه و شماره گذاری تعیین شده است و وزارت صنایع و معادن در این خصوص وظیفه ای ندارد.

دکتر علی طهماسبی .ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:با توجه به افزایش نامتعارف قیمت یورو در برابر ریال که در سال جاری اتفاق افتاد،سعی شد تا قیمت این خودرو بنابر کمترین میزان قیمت یورو محاسبه شده و ثابت نگه داشته شود.

وی با اشاره به این که قیمت تعیین شده، خالص فروش به مشتریان بوده است،افزود:قیمت این خودرو تا اسفند 86 به همین صورت باقی خواهد ماند اما هزینه بیمه و شماره گذاری که چند سالی بود توسط خودروسازان به قیمت خودرو اضافه می شد،افزون بر قیمت تعیین شده دریافت خواهد شد.

وزیر صنایع و معادن علت این امر را جدا بودن سیاست های شرکت رنو به عنوان شرکتی مستقل از سایپا و ایران خودرو عنوان کرد و گفت:اگر هر دو خودروساز بخواهند با توجه به اصل رقابت،تمهیداتی در این خصوص بیندیشند،استقبال خواهیم کرد اما هدف نهایی ما که اجرای اصل قرارداد بوده است،انجام شده و این مبحث از حیطه وظایف ما خارج است.

وی در این خصوص یادآور شد:سعی ما در وزارتخانه بر این بوده تا اگر قول قیمتی داده شده، رعایت نشود،کار را متوقف کنیم و آن چنان که مشاهده شد،طی روزهای اخیر،این خودرو در محدوده قیمتی خود،کاهش قیمت چند محصول همتراز خود را نیز در پی داشت.

وی از رسانه ها خواست تا خدمات پس از فروش این خودرو را نیز همچون قرارداد آن بزرگنمایی نکنند.

همچنین مهندس قلعه بانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در توضیح اضافه شدن این هزینه ها به قیمت اعلام شده اظهار داشت:هزینه شماره گذاری که 20 هزارتومان بود،در حال حاضر به 3 درصد قیمت خودرو رسیده و حق بیمه نیز 100 درصد افزایش یافته است.

وی خودروسازان را در این خصوص بی تقصیر دانست و افزود:ما هیچ دخل و تصرفی در این هزینه ها نداریم و صرفا برای رفاه حال مشتریان این هزینه ها را با قیمت خودروهای خود در نظر می گرفتیم.

ساخت‌ بی‌ خطر ترین‌ اتومبیل‌ برای‌ محیط زیست‌ در سوئد

: بی‌ خطرترین‌ اتومبیل‌ برای‌ محیط زیست‌ در سوئد ساخته‌ شد.‌ 

در شهر ژنو سوئیس‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ بسیار پر طرفدار اتومبیل‌ افتتاح‌ شد و جدید ترین‌ اختراع‌ در این‌ نمایشگاه‌ اتومبیل‌ ساخت‌ شرکت‌ سوئدی‌ سااب‌ است‌ که‌ اولین‌ اتومبیل‌ کم‌ خطر جهان‌ برای‌ محیط زیست‌ به‌ شمار می‌ رود.‌

این‌ اتومبیل‌ که‌ با سوخت‌ پاک‌ بیواتالون‌ کار می‌ کند سااب‌ بیوپاور ‌100‌‌ نام‌ دارد و ساختار فنی‌ آن‌ بسیار جالب‌ است‌‌.

سرعت‌ این‌ اتومبیل‌ طی‌ شش‌ ثانیه‌ به‌ یکصد کیلومتر در ساعت‌ می‌ رسد.‌

بسیاری‌ از کشور های‌ جهان‌ در جستجوی‌ سوخت‌ جایگزین‌ برای‌ اتومبیل‌ ها هستند و به‌ عنوان‌ مثال‌ کارشناسان‌ برزیلی‌ توانسته‌ اند از نیشکر‌ ، ژاپنی‌ ها از برنج‌ و آمریکایی‌ های‌ و کانادایی‌ ها از ذرت‌ سوخت‌ تهیه‌ کنند‌ علاوه‌ بر این‌ برخی‌ از انواع‌ خرما که‌ در عربستان‌ تولید می‌ شود نیز برای‌ تهیه‌ سوخت‌ مورد استفاده‌ قرار می‌ گیرد‌.


بهره‌ برداری‌ از خط تولید خنک‌ کننده‌ کولرخودرو در کشور

نخستین‌ بار در خاورمیانه‌ خط تولید مکانیزه‌ خنک‌ کننده‌ لوله‌ خودرو در تهران‌ راه‌ اندازی‌ شد. ‌

 مدیر عامل‌ شرکت‌ سردساز خودرو گفت‌ :‌ این‌ خط تولید با ظرفیت‌ تولید سه‌ هزار دستگاه‌ در روز همه‌ نیاز کشور را تامین‌ می‌ کند. ‌

گرجی‌ با بیان‌ اینکه‌ این‌ محصول‌ افزون‌ برتامین‌ نیازکشور قابلیت‌ صدور به‌ خارج‌ از کشور را دارد افزود :‌ همه‌ محصولات‌ این‌ شرکت‌ با دستگاههای‌ پیشرفته‌ کنترل‌ کیفیت‌ می‌ شوند و از توزیع محصول‌ با کیفیت‌ پایین‌ به‌ بازار جلوگیری‌ می‌ شود. ‌

سامانه‌ خنک‌ کننده‌ کولر خودرو کشور اکنون‌ از خارج‌ تامین‌ می‌ شود. ‌