اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نیاز ارمنستان به خودروهای سمند ، پارس و پژو 206 گازسوز

دولت ارمنستان برای خرید خودروهای سمند ، پارس و پژو 206 گاز سوز ابراز تمایل کرد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،‌ آندرانیک مانوکیان ، وزیر حمل و نقل ارمنستان در بازدید از ایران خودرو ضمن بیان مطلب فوق گفت: کشور متبوعش 750 دستگاه خودروی سواری به ایران خودرو سفارش داده که از این تعداد 500 دستگاه آن خودروی سمند و خانواده پژو است.

وی ادامه داد : بر اساس مقررات جدید دولت ارمنستان، خودروهای شرکت تاکسیرانی این کشور باید گازسوز باشند به همین علت ارمنستان برای خرید خودروهای گاز سوز از ایران خودرو اصرار دارد و این شرکت برای تولید خودروهای دوگانه سوز فعالیت های رو به گسترشی را در دستور کار خود قرار داده و دستاوردهای خوبی را در کارنامه خود ثبت کرده است .

وی ادامه داد: این بازدید نقش مهم و تاثیرگذاری برای ایجاد زمینه های حضور ایران خودرو در ارمنستان داشته است و در حال حاضر بستر لازم برای عرضه گسترده سمند و دیگر محصولات ایران خودرو به شکل گاز سوز در کشور ما وجود دارد .

آندرانیک مانوکیان اظهارداشت: ارمنستان به طور مسلم تلاش خود را برای بسترسازی مناسب به منظور عرضه محصولات ایران خودرو به این کشور مضاعف خواهد کرد.

ایران خودرو در نمایشگاه موتور شو مسکو که در اواخر آگوست برگزار خواهد شد از سمند سورن رونمایی می کند.


کارخانه‌های تویوتا در ژاپن تعطیل شدند

گروه خودروسازی ژاپنی تویوتا، نخستین گروه خودروسازی جهان روز چهارشنبه 18 ژوییه اعلام کرد، در پی زلزله روز دوشنبه در ژاپن که منجر به کمبود قطعات خودرو شده است، کلیه کارخانه‌های خود را در ژاپن تعطیل می‌کند.

به گزارش خبرخودرو ، زلزله روز دوشنبه به تاسیسات کارخانه قطعه‌سازی ریکن که یکی از عمده‌ترین قطعه‌سازان خودرو در ژاپن است، خسارات زیادی وارد کرده و تولید این کارخانه مختل شده است.

گروه خودروسازی تویوتا اعلام کرد، به دلیل کمبود قطعات از پنجشنبه شب 19 ژوییه کلیه کارخانه‌هایش در ژاپن را تعطیل می‌کند و روز شنبه 21 ژوییه فعالیت کارخانه‌هایش در این کشور از سر گرفته خواهند شد.

گروه خودروسازی نیسان نیز به نوبه خود گفت، روز پنجشنبه برخی از خطوط تولیدش در کارخانه‌های اوپاما و توشیگی در نزدیکی توکیو را تعطیل خواهد کرد.

گروه‌های خودروسازی هوندا، سوزوکی، سوبارو نیز بخشی از خطوط تولید خود را تعطیل خواهند کرد.

اغلب کارخانه‌های گروه قطعه‌سازی ریکن در نزدیکی شهر کاشیوازاکی که بیشترین آسیب را از زلزله متحمل شده است، واقع شده‌اند. ریکن روز سه‌شنبه اعلام کرد، به دلیل خسارات وارده تولیدش را متوقف کرده و مشخص نیست چه زمانی بتواند فعالیتش را از سر گیرد.

برای رفع کمبود نیازهای گروه‌های خودروسازی ژاپن به قطعات از سایر گروه‌های قطعه‌سازی خودرو از جمله گروه NOK خواسته شده تا با افزایش تولید خود توقف تولید گروه ریکن را جبران کنند.


محصولات‌ کم‌ مصرف‌ این شرکت به صورت بنزین‌ سوز تولید می‌ شوند

مدیر عامل‌ گروه‌ صنعتی‌ ایران‌ خودرو گفت:‌‌ از اول‌ مرداد فقط ‌30‌ درصد محصولات‌ این‌ شرکت‌ که‌ کم‌ مصرف‌ هستند به‌ صورت‌ بنزین‌ سوز تولید خواهد شد.‌

به‌ گزارش‌ خبرنگار خبرخودرو، منوچهر منطقی‌ در حاشیه‌ مراسم‌ نکوداشت‌ چهل‌ سال‌ تلاش‌ سازمان‌ گسترش‌ و نوسای‌ صنایع ایران‌ در توسعه‌ صنعتی‌ کشور در جمع خبرنگاران‌ گفت‌ :‌ از اول‌ مرداد فقط خودروهایی‌ که‌ به‌ ازای‌ هر یکصد کیلومتر ‌، کمتر از ‌6‌ لیتر بنزین‌ مصرف‌ می‌ کنند به‌ صورت‌ بنزین‌ سوز تولید می‌ شوند و بقیه‌ محصولات‌ به‌ صورت‌ دوگانه‌ سوز تولید خواهند شد‌.

منطقی‌ در ادامه‌ با اعلام‌ اینکه‌ تا سه‌ هفته‌ آینده‌ خط تولید خودرو پارس‌ معمولی‌ در مصر راه‌ اندازی‌ می‌ شود گفت‌ :‌ وانت‌ مدل‌ ‌‌یو‌90‌ ،‌‌ با پلتفرم‌ جدید نیز سال‌ آینده‌ به‌ تولیدات‌ این‌ کارخانه‌ افزوده‌ خواهد شد‌ .

اجرای طرح پمپ های CNG خانگی امکان پذیر نیست

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت : اجرای طرح پمپ های CNG خانگی به دلیل هزینه های بالا امکان پذیر نمی باشد .

بیژن حاج رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبر خودرو گفت : این طرح برای اولین بار در آمریکا اجراء شد. روش کار دستگاهی که به این منظور استفاده می شود بدین گونه است که مولکولهای گاز را فشرده کرده و تجمع این مولکولها به عنوان سوخت به باک وسایل نقلیه وارد شده و مصرف می شود .

وی افزود : به دلیل اینکه برای استفاده از این پمپ ها برای لوله کشی به منازل PSA 250 قدرت لازم است و در حال حاضر انشعاب ورودی منازل PSA 60 قدرت دارد , استفاده از این پمپ ها خطرات بسیاری را در بر خواهد داشت .

وی همچنین خاطر نشان کرد : هر ماشین می تواند 10 متر مکعب سوخت گاز بگیرد که این میزان معادل 85 تا 90 کیلو تر مسافت می باشد و اگر 300 کیلومتر مسافت را طی کند باید حداقل 4 بار سوخت گیری کند که عملا" 4 ساعت از نیروی فعال یک جایگاه از بین خواهد رفت و در کل گاز , سوخت پاک و کاملی برای خودرو نمی باشد .

حاج رضایی در ادامه گفت : در حال حاضر 280 جایگاه در سراسر ایران وجود دارد که تا پایان امسال این تعداد به 500 جایگاه تا سال آینده به 1000 جایگاه خواهد رسید .

وی افزود : در سراسر ایران 240 تا 250 هزار خودروی دو گانه سوز وجود دارد که فقط 80 تا 100 هزار تای آنها را خودرو های دولتی و تاکسی و آژانس ها تشکیل می دهند .

وی در پایان افزود : در سراسر جهان به غیر از کشور های آفریقای جنوبی و هندوستان و ایران هیچ کشوری از گاز برای سوخت خودرو استفاده نمی کند , چون گاز CNG بازدهی خوبی ندارد .کشور ما امکانات گاز LPG را دارد ولیکن به دلیل گران بودن این نوع گاز قادر به استفاده آن در جایگاههای گاز نمی باشد .


جاسوسی در دنیای هیوندای

عکس های مخفیانه از محصول جدید هیوندای نشان می دهد که این کمپانی در صدد تولید یک خودروی کوپه اسپرتی دیفرانسیل عقب است .

به گزارش خبرخودرو ، این محصول جدید که با پوشش های ویژه ای در حال آزمایش در جاده های کره جنوبی است به احتمال فراوان جانشین مدل تیبورون خواهد بود.

البته این اتفاق جدیدی است چون آنچنان که از شواهد بر می آید کوپه اسپرتی جدید هیوندای مجهز به یک موتور پرقدرت 8 سیلندر خواهد بود.

البته مدل هشت سیلندر تنها مدل هیوندای نخواهد بود بلکه مدل پایه مجهز به موتوری شش سیلندر است .

در عین حال موتور شش سیلندر مجهز به یک سیستم سوپر شارژ هم خواهد بود .

هیوندای این خودرو را بر روی پلت فرم مدل جنسیس که قرار است به زودی راهی بازار شود خواهد ساخت .


امیدواری بی.ام.و برای فروش M3

کمپانی بی ام و امیدوار است که از نسل چهارم خودروی اسپرتی M3 مقدار زیادی در بازار جهانی به فروش برساند.

به گزارش خبرخودرو ، بی ام و M3 که محمصول بخش "بی ام و MPOWER"است عموما"به خاطر قیمت بالایش با استقبال عمومی مواجه نمی شد و مشتری خاص خودش را داشت اما مشخصات M3جدید به گونه ای است که بی ام و انتظار فروش یک صد هزار دستگاه از آن را داشته باشد

.این موضوع البته با روند رو به افزایش فروش این مدل در بازار د رحال تایید است .M3 جدید که به صورت کوپه تولید می شود به زعم مهندسان بی ام و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است .

M3جدید شاهکار طراحی آدریان فن هویدونگ هم محسوب می شود .


سازمان بهینه سازی سوخت پمپ های CNG خانگی تولید کند

گروه خودرو سازی سایپا هر ماه اقدام به نصب مخزن گاز بر روی حدود 1500 خودروی بدون مخزن می کند .

بهرام حبیبی در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو گفت : در رابطه با ایستگاههای CNG طی بررسی های که داشته ایم سازمان بهینه سازی سوخت پیشرفت خوبی داشته است .

وی افزود : سازمان بهینه سازی سوخت می تواند به منظور کاهش اتلاف وقت صاحبان خودرو اقدام به ساخت پمپ های CNG خانگی کند .

حبیبی در رابطه با طرح تحقیق و تفحص گفت : شاید یک نگاه منفی به این طرح وجود داشته باشد که صنعت خودرو سازی را دچار مشکل کند اما تاثیرات مثبت این طرح به مراتت بیشتر از نکات منفی آن است .

وی خاطر نشان کرد : این طرح می تواند نقاط ضعف و قوت خودرو سازان را مشخص کندبه گونه ای که به خودرو سازان در حل مسائل و مشکلات کمک بیشتری داشته باشد و هر چقدر در این رابطه سخت گیری شود , کیفیت خودرو بالا رفته و ما حصل آن به نفع خودرو سازان و مصرف کنندگان خواهد بود .

همچنین ایشان در رابطه با خدمات پس از فروش عنوان کرد : در زمینه گارانتی ماشین آلات و خدمات پس از فروش آن بین اعضای کمیسیون صنایع و خودرو سازان مفادی تنظیم می شود که محصولات خودرو سازی را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده و رضایت مشتری را به دنبال دارد .

وی در پایان افزود : امیدوارم با مصوب شدن این طرح بسیاری از مشکلات صنعت خودرو سازی حل شود.