اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید یک خودروی شاسی‌بلند جدید در ایران خودروی خراسان

مدیرعامل شرکت ایران خودروی خراسان گفت: تولید یک خودروی شاسی‌بلند جدید در برنامه تولید این شرکت پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی سیادت افزود: برنامه تولید این سایت خودروساز در سال جاری تعداد 82 هزار خودرو شامل 50 هزار دستگاه پارس، 30 هزار دستگاه پژو 405 و 2000 دستگاه سوزوکی گراندویتارا است.

او با بیان این‌که این شرکت در سال گذشته تعداد 60 هزار و 483 دستگاه خودرو تولید کرد اظهار کرد: بیش ترین تولید سایت خراسان در سال گذشته به تعداد 38 هزار و 397 دستگاه مربوط به خودروی پارس بوده است. پژو 405 نیز به تعداد 21 هزار و 590 دستگاه تولید و به بازار عرضه شده است. سوزوکی گراند ویتارا نیز 496 دستگاه از تولیدات سایت خراسان در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: با تامین قطعات، تولید در نیمه دوم سال گذشته شتاب گرفته و بخش اصلی تیراژ در نیمه دوم آن محقق شده است.

یک پله صعود با گرانترین کادیلاک


وقتی تیم طراحی کادیلاک در توصیف چهارمین نسل اسکالید (اسکالاد)، آن را «صعود از اسکالیدها» بنامد؛ می توان حدس زد طراحی مجدد مدل 2015 اسکالید فقط یک تجدید نظر ساده در ابعاد و تغییرات ظاهری نبوده است و موضوع خیلی هیجان انگیزتر است.



شروین کمایی : پلت فرم کادیلاک جدید یعنی اسکالاد که قبلا خبر رونمایی (+) آن را اعلام کرده بودیم، با شورولت تاهو و Suburban مشترک می باشد با این تفاوت که فاصله بین چرخ ها از 3 متر به 3 متر و 30 سانتی متر رسیده است. ورژن جدید اسکالید 1.4اینچ طویل تر و 1.5 اینچ نسبت به قبل عریض تر شده است تا با زوایای تیز و شکننده موجود در بدنه ، این خودرو همچنان از نسل پیشین خود بزرگتر جلوه دهد.


این نکته بسیار جالب توجه است که اصطلاحا کادیلاک اسکالاد دزد خور ترین خودرو در امریکا (+) نیز هست.

کادیلاک برای مشتریان خود دو نوع اسکالید با فاصله محوری  استاندارد و دیگری با فاصله محوری طویل را تدارک دیده است که روی هر دو نوع یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری نصب خواهد کرد. قدرت این موتور نسبت به نسل قبل 17 اسب بخار بیشتر می باشد و در کل نیرویی معادل 420 اسب بخار در دور موتور 5600 RPM  و 623 نیوتن متر گشتاور ایجاد می کند.

این موتور قادر است همراه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شتاب اولیه معادل 6.6 تا 6.9 ثانیه ای را برای اسکالید به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد.


کمپانی کادیلاک و GMC پکیج های مکانیکی خود را به خوبی برای اسکالید به اشتراک گذاشته اند بطوریکه شامل اکسل عقب پویا و سریع‌ترین کمک فنرهای مفناطیسی  و همچنین یک فرمان برقی جدید که رانندگی با این شاسی بلند بزرگ جثه را اسپرت تر و راحت تر می کند.


در نمایی بیرونی کادیلاک یک هارمونی خاصی به چشم می خورد چراغ های کامل LED به خوبی با طراحی بدنه هماهنگ شده است تا زبان خاص طراحی کادیلاک را به خوبی به رخ رقبا بکشد.

شیک بودن این شاسی بلند خوش تیپ به نمایی بیرونی خلاصه نمی شود بلکه در نمای داخلی استفاده از چرم و چوب باکیفیت به چشم می خورد و فضای پا برای تمامی 7 سرنشین به اندازه کافی وجود دارد . با وجود یک نمایشگر 8 اینچی لمسی راننده به راحتی می تواند اطلاعات سفر و همچنین اطلاع از نحوه عملکرد خودرو را در اختیار داشته باشد.


قیمت پایه اسکالید جدید 72 هزار دلار برای مدل استاندارد و 75 هزار دلار برای مدل طویل می باشد که کمپانی کادیلاک خبر از پکیج هایی به صورت سفارشی داده است که پکیج اول 4 هزار دلار به پای مشتری آب خواهد خورد و شامل رینگ های 22 اینچی و ابزارهای ایمنی مانند هشدار برخورد وسیستم هشدار هنگام عبور از خطوط جاده می باشد و پکیج دوم که پریمیوم نام دارد علاوه بر امکانات پکیچ 4 هزار دلاری امکانات بیشتری دارد که شامل سیستم ترمز اتوماتیک و کروز کنترل فعال و یک نمایشگر 9 اینچی برای سرنشینان عقب می باشد.قیمت پکیج پرمیوم 8500 دلار می باشد.


سیستم چهارچرخ متحرک نیز قیمتی معادل 2600 دلار دارد و در واقع لذت رانندگی با این شاسی بلند خاص زمانی کامل می شود که نیرو به هرچهار چرخ منتقل گردد.

آری تمامی این آپشن ها باعث شده اسکالید گرانترین کادیلاک نام گذاری شود.

فن آوری شارژ بی سیم برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی ولوو

معاون بخش سامانه های رانش الکتریکی ولوو، درباره نتایج تست های انجام شده در این تحقیق می گوید: « تست های ما ثابت کرد که مدل الکتریکی C30 می تواند بدون نیاز به سامانه شارژ از راه سیم، در عرض مدت حدودا 2,5 ساعت به طور کامل شارژ شود».


پنجمین ورژن از افسانه بوگاتی ویرون


بوگاتی پنجمین سری ویژه از مدل ویرون به نام «بلک بس» را معرفی کرد. برخلاف چهار سری ویژه پیشین که به افتخار شخصیتهای مختلف تاریخ بوگاتی نامگذاری شده بود، این سری برای یادآوری مدل تایپ ١۸، اولین سوپرکار کارخانه فرانسوی نامیده شده است.



علت معرفی سری‌های ویژه ویرون، راه حلی برای بیشتر شدن فروش آخرین دستگاه‌های باقی مانده این خودرو است. از هر سری ویژه تنها سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت هر یک حدود سه میلیون دلار است. با اینکه قیمت این مدل‌ها از مدل معمولی بیشتر است اما اقبال مشتریان به آن‌ها از مدل معمولی بیشتر است و سریع‌تر فروخته می‌شود.


مدل تایپ 18
بوگاتی می‌گوید تایپ ١٨ که بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ساخته شد اولین سوپرکار جهان است که می‌شد با آن خارج از پیست و در جاده‌های شهری هم رانندگی کرد. تایپ ۱۸ به موتوری چهار سیلندر پنج لیتری مجهز بود که صد اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، این خودرو سریعترین ماشین در زمان خود بود. 

تنها هفت دستگاه از آن ساخته شد و اتوره بوگاتی، صاحب کارخانه با یکی از آن‌ها در مسابقات شرکت کرد و در مسابقه تپه‌نوردی در مونت ونتو برنده شد. این پیروزی توجه رولان گاروس، خلبان فرانسوی را به خود جلب کرد. او که عاشق سرعت بود و در سال ۱۹۱۲ با پرواز بر فراز مدیترانه شهرتی به هم زده بود به دنبال ماشینی بود که بتواند با آن بر روی زمین با سرعت هواپیما حرکت کند. تایپ ۱۸ انتخاب او بود و خرید ماشین توسط او بهترین تبلیغ برای اتوره بوگاتی شد.

بلک بس Black Bess
ماشینی که بوگاتی برای گاروس ساخت شماره ۴۷۴ داشت و در ۱۸ سپتامبر ۱۹۱۳ به او تحویل داده شد. این مدل تایپ ۱۸ بعدا به نام اسب انگلیسی مسابقه‌ای «بلک بس» لقب گرفت. بلک بس اکنون بخشی از یک کلکسیون خصوصی است که در موزه لومان در لاهه هلند نگهداری می‌شود. 


برای گرامیداشت این خودروی کلاسیک، بوگاتی یک مدل ویتیس روباز را با موتور شانزده سیلندر ۱۲۰۰ اسب بخاری مانند مدل کلاسیک به رنگ سیاه رنگ‌آمیزی کرده است. بدنه ماشین سراسر از فیبرکربن ساخته شده و با طلای ٢۴ عیار تزیین شده است. حداکثر سرعت این ماشین ۴۰۸.۸۴ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۲.۶ ثانیه است. این خودرو سریعترین ماشین روباز جهان است. 



تودوزی ماشین از چرم کرم و قهوه‌ای است و فرمان هم با چرم قرمز رنگ پوشانده شده است. روی چرم در‌ها با جوهری مخصوص، طرحهایی از مدل تایپ ١٨ و هواپیمای مشهور رولان گاروس کشیده شده است. 

قیمت بلک بس
مانند دیگر مدلهای ویژه بوگاتی، از بلک بیس هم تنها سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت آن هم دو میلیون و صد و پنجاه هزار یورو (معادل سه میلیون دلار) است. اولین مدل از این سه مدل در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده خواهد شد. 



مانند دیگر مدلهای ویژه بوگاتی، از بلک بیس هم تنها سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت آن هم دو میلیون و صد و پنجاه هزار یورو (معادل سه میلیون دلار) است. اولین مدل از این سه مدل در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده خواهد شد. 



آخرین سری ویژه
بوگاتی یک سری ویژه دیگر هم تابستان امسال به بازار عرضه خواهد کرد. نام این سری که ششمین و آخرین سری ویژه بوگاتی ویرون خواهد بود، الیزابت یونک است و در نمایشگاه خودروهای کلاسیک پبل بیچ 2014 در کالیفرنیا رونمایی خواهد شد.

منبع :‌خودرو

رنگین کمانی از جنس "رنو"

رنو یکی از شرکت های تولید کننده خودرو گاهی طرح های جالبی نیز ارائه می کند که بسیار متفاوت و البته عحیب هستند. این بار یک تیم طراحی "Twin’Z" را به همراه خود آورده است.

"راس لاوگرو" مدیر ارشد طراحی "Twin’Z" است و خودرو را به همراه تیمش در میلان طراحی و نمونه اولیه آن را ساخته اند. این خودو ظاهری بسیار غیر معمول و همچنین جالب و رنگارنگ دارد.


طراحان رنو برای این مدل بیشتر سعی کرده اند از ال ای دی ها و لامپ های رشته ای استفاده کنند و بیشتر در این خودرو از لامپ های مختلف استفاده شده است و شکل ظاهری آن را دگرگون کرده است.

بر روی بدنه این خودرو به غیر از قسمت لامپ ها رشته لامپ هایی از سقف شروع شده و نزدیکی چراغ های عقب و سپر پشتی ادامه دارد. بر روی درب ها نیز به همچنین رشته لامپ های مختلف کشیده شده است.


طراحان اعتفاد دارند این خودرو رنگ های طبیعت را نشان می دهد. تایر و رینگ ها سبز  رنگ هستند و بدنه نیز رنگ های متناسب با طبیهت اطرافش را نشان می دهد.

 استفاده از لامپ به روی خودرو ختم نمی شود و داخل آن نیز با رشته های نوری تزئین شده است. این خودرو دارای موتور برقی است تا محیط زیست نیز دچار مشکلاتی مانند آلودگی نشود.


"Twin’Z" به جای آینه های بغل خودرو از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده می کند که می توانند آمار هر لحظه ای اطراف شما را اطلاع بدهند و اطلاعاتی بیشتر از یک آینه در اختیار شما قرار می دهند.

نمونه های از این خودرو ساخته شده است اما زمان دقیق حضور آن در خیابان ها مشخص نیست. این خودرو می تواند نسل های گوناگون را به خود جذب کند و البته خودرویی است که نظر تماشاچیان را نیز به خود جلب می کند.


 

مذاکرات خودروسازان‌ بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی !!

مذاکرات خودروسازان‌ بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی ادامه داشته و به مراحل نهایی خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو در سال گذشته مذاکرات جدی خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی برای همکاری‌های مشترک آغاز شد.

خودروسازان هم‌اکنون در حال مذاکره با خودروسازان متعددی از کشورهای مختلف هستند. طبق این اخبار برخی از این مذاکرات به نتایج مثبتی رسیده و در مرحله نهایی شدن است.

یکی از افراد فعال در این مذاکرات در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: مذاکرات با خودروسازان خارجی در شرایط خوبی قرار داشته و در زمانی که صلاح باشد جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان این‌که فعلا نمی‌توان به نام شرکتهای خارجی دخیل در مذاکرات به دلیل برخی مخالفت‌های داخلی و خارجی اشاره کرد، خاطرنشان می‌کند: مطمئنا پس از نهایی شدن مذاکرات جزییات آن منتشر خواهد شد.

او در پاسخ به این‌که چرا با وجود لغو رسمی تحریم صنعت خودرو، ارسال قطعات خودروسازان خارجی به ایران به ویژه از سوی شرکت رنو افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: معمولا پروسه سفارش‌گذاری تا ورود قطعات به کشور حدود چهار ماه طول می‌کشد بنابراین از این به بعد به تدریج شاهد افزایش صادرات قطعات از سوی خودروسازان خارجی به ویژه رنو به ایران خواهیم بود.

مذاکرات خودروسازان‌ بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی !!

مذاکرات خودروسازان‌ بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی ادامه داشته و به مراحل نهایی خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو در سال گذشته مذاکرات جدی خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی برای همکاری‌های مشترک آغاز شد.

خودروسازان هم‌اکنون در حال مذاکره با خودروسازان متعددی از کشورهای مختلف هستند. طبق این اخبار برخی از این مذاکرات به نتایج مثبتی رسیده و در مرحله نهایی شدن است.

یکی از افراد فعال در این مذاکرات در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: مذاکرات با خودروسازان خارجی در شرایط خوبی قرار داشته و در زمانی که صلاح باشد جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان این‌که فعلا نمی‌توان به نام شرکتهای خارجی دخیل در مذاکرات به دلیل برخی مخالفت‌های داخلی و خارجی اشاره کرد، خاطرنشان می‌کند: مطمئنا پس از نهایی شدن مذاکرات جزییات آن منتشر خواهد شد.

او در پاسخ به این‌که چرا با وجود لغو رسمی تحریم صنعت خودرو، ارسال قطعات خودروسازان خارجی به ایران به ویژه از سوی شرکت رنو افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: معمولا پروسه سفارش‌گذاری تا ورود قطعات به کشور حدود چهار ماه طول می‌کشد بنابراین از این به بعد به تدریج شاهد افزایش صادرات قطعات از سوی خودروسازان خارجی به ویژه رنو به ایران خواهیم بود.

آئودی RS 3 اسپرت بک مدل 2015 فاش شد


نسل بعدی آئودی RS 3 اسپرت بک در حال آزمون در اروپا دیده شده است.

به گزارش خبرخودرو، روتر ترمزهای جلو با الگوی موجی و کایپرهای شش پیستونه، قسمت جلوی تهاجمی و یک جفت لوله اگزوز بیضی شکل تمام نشانه های RS و عناصر تفاوت اصلی S3 اسپرت بک و سدان هستند.

چیزی که در این خودرو نمی توان دید موتور آن است.

انتخاب منطقی آئودی، پیروی از الگوی نسل قبلی RS 3 اسپرت بک و بهره گیری از موتور 2.5 لیتری توربوی 5 خطی به کار رفته در TT RS و RS Q3 خواهد بود.

ممکن است موتور 2.5 لیتری به کار رفته در TT RS پلاس نیز گزینه ای برای این خودرو باشد چرا که می تواند با قدرت 355 اسب بخار و گشتاور 465 نیوتون متر نیروی لازم برای RS 3 بعدی را تامین کند.

RS 3 قبلی تنها با قدرت 335 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه داشت. گمان می رود مدل جدید این خودرو سریع تر از نسخه قبلی آن باشد.

تصادفا زمان شتاب گیری مرسدس بنز A 45 AMG که رقیب اصلی RS 3 خواهد بود نیز 4.6 ثانیه است.

هم چنین گمان می رود نسخه سدان RS 3 نیز اواخر سال 2015 عرضه شود.