اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اتوبوس شارژی هم ساخته شد

یک موسسه تحقیقاتی در ژاپن اتوبوس شارژی تولید کرد.

به گزارش خبرخودرو ، موسسه تحقیقات ژاپن اتوبوسی تولید کرده که با باطری های شارژی کار می کند و جایگزینی ان با اتوبوس های معمولی تاثیر چشمگیری بر کاهش گاز دی اکسید کربن خواهد داشت.

براساس این گزارش، این اتوبوس برقی جدید روز چهارشنبه در اوزاکا در غرب ژاپن رونمایی شد.

ان اچ کی افزود این اتوبوس شارژی جدید با انجام تغییراتی در موتور دیزل ان و با هزینه ای حدود یک میلیون دلار طراحی و ساخته شده است. این اتوبوس دارای نه باطری هیدروژنی است و میزان تولید گاز دی اکسید ان در مقایسه با اتوبوس های معمولی حدود هفتاد درصد کمتر است.

تولید موتورهای کم مصرف اولویت راهبردی ایران خودرو

ایران خودرو همراه با سیاست هدفمند کردن یارانه ها در بخش انرژی، تلاش تازه ای را در دستور کار خود قرار داده و درطول سال آینده تولید 500 هزار دستگاه موتور کم مصرف را هدف گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی شیخ زاده، معاون نیرو محرکه ایران خودرو با بیان این مطلب تاکید کرد: برنامه جدید نیرو محرکه در راستای دستور اخیر مدیر عامل ایران خودرو مبنی بر بازنگری مجدد در برنامه تولید انواع موتور با رویکرد افزایش تولید موتورهای کم مصرف در مقایسه با برنامه تدوین شده قبلی صورت می گیرد.

وی افزود: ایران خودرو درسال آینده بیش از 60 درصد محصولات خود را با موتورهای کم مصرف تولید و روانه بازار خواهد کرد.

معاون نیرومحرکه ایران خودرو گفت: میزان متوسط مصرف سوخت موتورهایی که سال آینده درایران خودرو تولید می شود 75/7 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود که نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه ای است.

شیخ زاده اظهار داشت: در طول سال آینده موتورهای کم مصرف ,TU5 EF7 درمحصولات ایران خودرو ؛ از جمله سمند، پژو 405 و پارس نصب خواهد شد.

وی گفت: این رویکرد جدید در شرکت ایران خودرو همراه با سیاست های کلان جدید در زمینه صرفه جویی در مصرف سوخت و با توجه به برنامه هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی، دنبال می شود.

لازم به ذکر است، ایران خودرو سال آینده برنامه تولید 800 هزار دستگاه خودرو را در دستور کار قرار خواهد داد.

تولید انبوه گرند ویتارای 4/2 لیتر آغاز می شود

تولید انبوه سوزوکی گرند ویتارا با موتور 4/2 لیتر و تجهیزات پیشرفته رفاهی و ایمنی از اوایل اسفندماه سال جاری درسایت ایران خودرو خراسان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سید احمد حاج خلیلی، مدیر پروژ سوزوکی با بیان این مطلب گفت: قرار است در سال آینده پنج هزار دستگاه از سوزوکی گرندویتارا با موتور 4/2 لیتر در سایت ایران خودروی خراسان تولید و روانه بازار شود.

وی خاطر نشان ساخت: این محصول جدید دارای بالاترین سطح استاندارد ایمنی اروپا ( پنج ستاره ) است.

حاج خلیلی با اشاره به این که شرکت ایران خودرو در راستای افزایش سطح رضایت مشتریان خودروی شاسی بلند سوزوکی گرند ویتارا ،مدل جدید این محصول با موتور 4/2 لیتر را تولید خواهد کرد، اظهارداشت: سوزوکی گرند ویتارا با قوای محرکه جدید مجهز به شش کیسه هوا ( مدل فول ) ،سیستم چند رسانه ای و ماساژور پشتی صندلی راننده است.

وی با اشاره به این که خودروی سوزوکی گرند ویتارا با موتور 4/2 لیتر دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است، افزود: میانگین مصرف سوخت این خودرو درسیکل ترکیبی 9/8 و 9/9 لیتر در100 کیلومتر به ترتیب برای گیربکس دستی و اتوماتیک است.

مدیر پروژه سوزوکی، مهم ترین تفاوت های عملکردی مدل جدید گرند ویتارا با محصول فعلی را موتور قوی تر، افزایش توان وسرعت خودرو، سیستم استارت بدون کلید، گرم کن صندلی های جلو (مدل فول) ، ایربگ های کناری و پرده ای (مدل فول) سنسور و دوربین دنده عقب عنوان کرد.

حاج خلیلی از دیگر تفاوت های ظاهری سوزوکی گرند‌ ویتارا با موتور 4/2 لیتر با محصول فعلی را طرح جدید سپر جلو، تغییر تریم داشبورد با اضافه کردن قابلیت های جدید در جلو آمپر، راهنمای روی آیینه (مدل فول ) و رینگ آلومینیومی 17 اینچی دانست.

گفتنی است، خودروی سوزوگی گرند ویتارا با موتور 4/2 لیتر قرار است همزمان با رونمایی پژو 207 آی معرفی شود.

عرضه مینی بوس ایسوزو ژاپن با نام ایرانی سحر

کارشناس بازاریابی شرکت بهمن دیزل در ششمین نمایشگاه خودروی اصفهان هدف از حضور این شرکت در این نمایشگاه را معرفی تولیدات جدید به بازدیدکنندگان عنوان کرد و گفت : در حال حاضر مینی بوس ایسوزو ژاپن با نام ایرانی سحر در نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

مهندس رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، درباره علت حظور شرکت بهمن دیزل در این نمایشگاه گفت : حضور این شرکت در ششمین نمایشگاه خودرو در کشور در راستای تحقق سیاستهای بازاریابی و بازدید عموم مردم از محصولات تولیدی ای شرکت از نزدیک صورت گرفته تا بتوانند اطلاعات فنی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از تولید کنندگان این شرکت دریافت نمایند یا به عبارتی حضور تولید کنندگان در خانه مصرف کننده از این طریق محسوس گردد.

این مقام مسئول عمده محصولات عرضه شده در نمایشگاه را کامیونت های 2/5 تن و 6 تن و کامیون 8 تن با کاربری های مسقف فلزی، بغل بازشو، آتش نشانی ، زباله کش ، کاربری حمل زباله اعلام کرد و افزود : استقبال از غرفه بهمن دیزل بسیار عالی بوده و انتظار می رود بازدید کنندگان زیادی از این غرفه دیدن کنند.

تولید 20 هزار دستگاه پژو 207 آی در سال آینده

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف ارایه محصولی جدید و توسعه سهم خود دربازار داخلی و خارجی پژو 207 آی را تولید و روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی، قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و محصول با بیان مطلب فوق گفت: پژو 207آی از موتور پرقدرت 1600 سی سی (110 اسب بخار معادل تیپ پنج) بهره برده وبا سطح تجهیزات فول آپشن با گیربکس های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

وی تصریح کرد: مصرف سوخت پایین موتور TU5 در کنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای این محصول است.

قائم مقام ایران خودرو خاطر نشان ساخت: این محصول علاوه بر ایران¬خودرو در کشورهایی که شریک تجاری پژو محسوب می¬شوند؛ از قبیل برزیل، آرژانتین، مالزی و چین تولید و عرضه می¬شود.

وی خاطر نشان ساخت: در طراحی خودروی 207 آی از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شده است و به دلیل چالاکی،‌ قابلیت های دینامیکی‌بالا و قیمت مناسب، از محبوبیت ویژه ای در میان جوانان و خانواده ها در سطح جهان برخوردار شده است.

سلیمانی تاکید کرد : پژو 207 آی با توجه به نوع جاده¬های کشور، نوع سوخت موجود با شرایط آب و هوای مناطق مختلف ایران کاملاً همخوانی دارد .

قائم مقام ایران خودرو درکیفیت ومحصول برنامه تولید پژو 207 آی را برای سال آینده بین 15 تا 20 هزار دستگاه پیش بینی کرد .

وی مهمترین تجهیزات ایمنی پژو 207 آی را دارای ترمز ضد قفل ( ABS)،کیسه هوای ایمنی (Airbags) راننده و سرنشین ، سیتم ضد سرقت ایموبلایزر ،کمربندهای ایمنی 3 نقطه¬ای دارای مکانیزم پیش کشنده ، قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای جلو ، بازشدن قفل¬ درب¬ها پس از تصادف (در صورت فعال شدن Airbag) و قابلیت قفل شدن اتوماتیک درها پس از حرکت دانست .

مهندس سلیمانی با اشاره به اینکه پژو 207 آی دارای استاندارد زیست محیطی یورو 3 است ، خاطر نشان ساخت : سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط تاریک و کم نور، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، قابلیت خواباندن صندلی عقب برای استفاده بیشتر از صندوق از جمله تجهیزات عملکردی این خودرو است .

هیوندای رکورد سود دهی را شکست

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز پنجشنبه از شکستن رکورد سود توسط این شرکت در سال دو هزار و نه خبر داد .

این شرکت خودروسازی با اشاره به این مطلب همچنین اعلام کرد این سودآوری به توجه به سیاست مالی داخلی کره جنوبی و افزایش تقاضای جهانی صورت گرفته است .

بنا بر اعلام هیوندای سود این شرکت در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن با دو برابر رشد به دو میلیارد و ششصد میلیون دلار رسیده است .

بر اساس این گزارش مشوق های مالیاتی اعلام شده از سوی دولت کره جنوبی از عوامل افزایش تقاضای داخلی برای محصولات شرکت هیوندای بوده است . این در حالی است که فروش خارجی این شرکت با توجه به رشد تقاضا در چین و هند و همچنین افزایش نرخ ارز افزایش یافته است .

رشد سود شرکت هیوندای در سال دو هزار و نه در حال صورت گرفته که حجم معاملات این شرکت در این سال نسبت به سال پیش از آن سی و یک تریلیون و نهصد میلیارد وُن افزایش یافته است.

در همین حال سود عملیاتی سالانه این شرکت خودروساز در سال دو هزار و نه نوزده درصد افزایش یافت و به یک تریلیون و دویست میلیارد وُن رسید .

چرا خودروهای برقی همچنان خریدار ندارند؟

گر چه این روزها همه جا حرف از تولید و اشاعه فرهنگ استفاده از خودروهای برقی می باشد و شرکت های خودروسازی می کوشند تا با بستر سازی مناسب و طراحی خودروهای جدید راه را برای ورود این دست خودروها به بازارهای جهانی هموار کنند ولی برخی مشکلات و کاستی هایی که به آن داده است ، غیر قابل انکار می باشد.

به گزارش خبرخودرو، این روزها خودروسازان می کوشند تا با ارائه طراحی های جدید ، خودروهای برقی تولید کنند که از لحاظ فضا ، سرعت ، استحکام و زیبایی بدنه ، دوام باتری و صدها عامل دیگر مورد پسند گروهای مختلف مردم باشد.

ولی با نگاهی به نوع ساختار این خودروها می توان به سادگی دریافت که مسئله ای که آنها را از دیگر خودروهای تولید متمایز می کند ، منبع تغذیه یا به عبارتی سوخت آنهاست ، پس بی اغراق می توان گفت که باتری های این اتومبیل ها مهمترین و حیاتی ترین بخش آنها می باشد از این رو با با پیشرفت تکنولوژی همواره سعی شده است تا با تولید نسل جدیدی از باتری ها، منابع تغذیه ای با اندازه کم تر ظرفیت و دوام بیشتری برای خودروهای برقی طراحی شود .

اما همواره سه اشکال بزرگ به این باتری ها وارد بوده که باعث عدم اطمینان مردم به این دست خودروهای شده، اول مدت زمان شارژ، دوم حجم ذخیره سازی انرژی و سوم بهره وری در دماهای پایین و یا بالا.

البته دلایل دوم و سوم بیشتر مورد توجه بوده و تا کنون حجم شکایات بسیار زیادی از سوی مشتریان را به خود اختصاص داده برای نمونه طبق تضمین شرکت خودروسازی مینی ، خودروهای نوع مینی ای (mini E) این شرکت قادر خواهند بود با یکبار شارژ 100 تا 120 مایل حرکت کنند. ولی طبق گفته مشتریان در دماهای پایین این خودرو فقط قادر به طی مسافتی اندک است و در سرعت های بالای 70 مایل بر ساعت خودرو از حرکت باز می ایستد.

البته برخی شرکتها مثل جنرال موتورز کوشیده تا با دوگانه سوز کردن خودروهای و اضافه کردن سیستم گازی در مواردی که سیستم الکتریکی پاسخگونیست از سامانه گازی خودرو بهره گیرند و یا اینکه با تعبیه یک سامانه گرم کن از پایین آمدن درجه حرارت باتری در دماهای زیر صفر خوداری کنند. اما با تمام این مسائل و برابر نبودن نیرو محرکه خودروهای برقی و بنزینی (سوختی) هنوز این سؤال مطرح است که آیا ممکن است زمانی خبر رسد که مردم خودروهای برقی را به خودروهای با سوخت فسیلی ترجیح دهند؟


تولید فرمان هیدرولیک خودرو با همکاری کره جنوبی در کشور

مدیر عامل شرکت صنایع هیدورلیک ایران اظهار داشت : ایران به زودی به جمع طراحان و تولید کنندگان جعبه فرمان هیدرولیک خودرو خواهد پیوست.

محمد مهدی شکورزاده در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به تاریخچه تأسیس این شرکت افزود: شرکت صنایع هیدرولیک ایران از سال 1368 با توجه به نیاز بازار و خودکفایی قطعات هیدرولیکی آغاز به تولید پمپ های پره ای هیدرولیک صنعتی و راه سازی نموده و بتدریج با افزایش گرایش و نیاز صنعت خودروی کشور به داشتن تأمین کنندگان داخلی معتبر با دانش روز دنیا ، این شرکت برای تولید پمپ های فرمان هیدرولیک خوردوهای سواری با شرکت کره ای یانگشن همکاری خود را آغاز کرد.

وی در ادامه گفت : با گذشت 5 سال از این همکاری با حمایت و تشویق گروه خودروسازی سایپا و مدیران توانمند سازه گستر، شرکت صنایع هیدورلیک ایران آمادگی خود را جهت تأمین جعبه فرمان هیدرولیک تحت لیسانس شرکت Mando کره جنوبی برای شرکت سایپا اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت صنایع هیدرولیک ایران اضافه کرد : با توجه به قراردادی که امروز میان شرکت صنایع هیدرولیک ایران و شرکت کره ای Mando منعقد شد، این طرح با سرمایه گذاری 5/3 میلیون یورو تا 2 ماه دیگر در شرکت سازه گستر سایپا در مشهد اجرایی شود.

شکورزاده زاده در پایان تصریح کرد: با تولید جعبه فرمان هیدرولیک خودرو در شبکه خدمات پس از فروش سایپا ، شرایط لازم برای تغییر فرمانهای معمولی خودرو پراید به فرمان هیدرولیک فراهم شده و از خروج معادل 15 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.