اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ارزان ترین مدل فولکس واگن در ایران چه قیمتی خواهد داشت؟

طی یک هفته اخیر و پس از ورود هیات آلمانی به ایران که در آن مدیر روابط بین الملل شرکت فولکس واگن هم حضور داشت اخباری مبنی بر آغاز به کار مجدد فولکس واگن در ایران مطرح شده است با این همه سخنگوی فولکس واگن این اتفاق را هنوز زود می داند.

به گزارش اقتصاد نیوز، طی یک هفته اخیر و پس از ورود هیات آلمانی به ایران که در آن مدیر روابط بین الملل شرکت فولکس واگن هم حضور داشت اخباری مبنی بر آغاز به کار مجدد فولکس واگن در ایران مطرح شده است با این همه سخنگوی فولکس واگن این اتفاق را هنوز زود می داند.
انریک بلتز سخنگو فولکس واگن گفت: ما در حال بررسی تحولات ایران هستیم و مذاکرات اولیه را نیز برای ورود به بازار ایران انجام داده ایم اما فعلا تصمیم قطعی انجام نشده است.ما منتظر آینده نزدیک هستیم تا گام های بیشتری برای حضور خود در بازار ایران بر داریم.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما قرار دادی را برای تولید خودرو تیگوان با بم خودرو منعقد کرده اید گفت: در حال مذاکره هستیم و من نمی توانم هیچ اطلاعاتی را بیشتر از آنچه گفتم درباره شریک یا همکاری آینده خود در باره بازار ایران به شما در این مرحله بگویم.
پیش تر برخی منابع در شرکت بم خودرو از آغاز همکاری با فولکس واگن خبر داده بودند. اولین محصول هم خودرو تیگوان اعلام شده بود.این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و یک جعبه دنده جدید ۶ سرعته اتوماتیک برای تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت سود می برد. این خودرو در اندازه نزدیک به نیسان قشقایی قرار دارد و در بازار جهانی حدود ۲۶ هزار دلار قیمت دارد.
برخی منابع خبری هم از مذاکراتی بین خانواده گرامی که از بزرگترین وارد کنندگان خودرو به ایران و وارد کننده خودروهایی مانند کیا موتورز و هیوندای به ایران است با فولکس واگن برای واردات محصولات این خودرو ساز به ایران خبر داده بودند.
البته خبر هایی هم مبنی بر مذاکره فولکس واگن با ایران خودرو مطرح شده که سخنگوی فولکس واگن حاضر به تایید یا تکذیب آن نشد .
طی چند هفته اخیر یکی از مدیران ایران خودرو هم به تمایل این شرکت برای همکاری با یک شریک غیر فرانسوی در اروپا مانند فولکس واگن اشاره کرده بود.
ارزان ترین مدل فولکس واگن مدل آپ است که در اروپا ۸ هزار ۹۰۰ یورو قیمت دارد این خودرو که هم اندازه پژو ۲۰۶ است در صورت واردات، قیمتی بیش از ۵۴ میلیون تومان خواهد داشت البته در صورت مونتاژ این خودرو می تواند قیمتش به حدود ۴۰ میلیون تومان برسد و به رقیبی برای پژو ۲۰۶ تبدیل شود.
موتور ارزان ترین مدل آپ ۶۰ اسب بخار قدرت دارد و همچنان برای رقابت با پژو ۲۰۶ موتور ضعیف تری بنظر می رسد . با این همه این موتور مدرن تر بوده و مصرف سوخت کمتری دارد.
دیگر محصولی که می تواند در ایران موفق باشد محصولی از تولیدات فولکس واگن در برزیل است که voyage نام دارد . این خودرو که هم اندازه تیبا است از موتور ۱۶۰۰ سی سی با قدرت موتور ۱۰۴ اسب بخار بهره می برد.
این خودرو در صورت تولید در ایران می تواند بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون قیمت داشته باشد که با این قیمت این خودرو میتواند رقیب خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ صندوقدار و تندر ۹۰ باشد.
محصول مهم دیگری که میتواند در صورت تولید در شرکت بم خودرو با استقبال در بازار ایران مواجه شود خودرو جتا است.
این خودرو که در کلاس رنو مگان قرار دارد در بازار جهانی ۱۷ هزار دلار قیمت دارد و در صورت تولید در ایران میتوان آن را با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان به دست مشتریان رساند .این خودرو دارای موتور دو لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار است .در گذشته بم خودرو و فولکس واگن برنامه های جدی را برای بازار ایران مطرح کرده بودند.
این برنامه شامل تولید ۲۰۰ هزار خودرو فولکس واگن در ایران بود که هیچ گاه به سرانجامی نرسید و تنها در تولید نه چندان انبوه فولکس گل طی چند سال در ایران خلاصه شد پس از تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد به تندی رابطه بم خودرو و فولکس واگن رو به تیرگی گذاشت و در نهایت رابطه این دو شرکت قطع شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد