اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اطلاعیه


بدین وسیله از همه دوستان جهت شرکت در نظرسنجی انتخاب بهترین خودرو مناسب ایران دعوت می شود شایان ذکر است شرکت شما در این نظر سنجی
گامی مهم در جهت توسعه واعتلا صنعت خودرو ایران میباشد

http://www.ics2006-nazarsanji.coo.ir

با تشکر

مدل ویژه جگوار برای خاورمیانه

بازار خاورمیانه همچنان یکی از بازارهای پر تقاضا برای خرید خودروهای لوکس و سوپر اسپرت است.

جگوار هم برای عقب نماندن از قافله یک اتومبیل ویژه از سری XJ را آماده کرده تا وسوسه جدیدی در بازار ایجاد کند.

جگوار XJ یک سدان پرقدرت با موتور هشت سیلندر 2/4 لیتری است که دقیقا 400 اسب بخار نیرو تولید می کند.

مهندسان جگوار این مدل را به یک سوپر شارژ مجهز کرده اند تا نیروی کافی برای حرکت وجود داشته باشد. بدنه XJ از آلومینیوم است و اطاق بر روی چرخهای غول پیکر 18 اینچی سوار شده است.

تولید روا روزانه‌ به‌ ‌700‌ دستگاه‌ افزایش‌ خواهد یافت

،تولید خودرو پژو روا از روزانه‌ ‌430‌ دستگاه‌ به‌ ‌700‌ دستگاه‌ در آینده‌ نزدیک‌ افزایش‌ خواهد یافت.‌ ‌

سید جواد دهنادی‌ قائم‌ مقام‌ اجرایی‌ مدیر عامل‌ ایران‌ خودرو با بیان‌ این‌ مطلب‌ برنامه‌ تولید خودرو این‌ شرکت‌ را در سال‌ جاری‌ ‌50‌ هزار دستگاه‌ عنوان‌ کرد‌.

قائم‌ مقام‌ اجرایی‌ مدیر عامل‌ ایران‌ خودرو گفت‌‌: بر اساس‌ برنامه‌ ریزی‌ های‌ صورت‌ گرفته‌ تا سال‌ ‌1390‌ ایران‌ خودرو باید ‌30‌ درصد محصولات‌ خود را صادر کند. ‌

بنابر گزارش‌ خبرخودرو ، وی‌ درباره‌ همکاری‌ ایران‌ خودرو با خودروسازان‌ بزرگ‌ گفت‌‌: ایران‌ خودرو به‌ این‌ توانایی‌ رسیده‌ است‌ که‌ شرکت‌ های‌ بزرگ‌ خودروسازی‌ را به‌ عنوان‌ شریک‌ انتخاب‌ کند و محصول‌ مشترک‌ همچون‌ ‌206‌ اس‌ دی‌ تولید کنند‌.

وی‌ افزود‌ :مهندسان‌ ایرانی‌ هم‌ به‌ این‌ مرحله‌ از توانایی‌ و دانش‌ رسیده‌ اند که‌ بتوانند بر فن‌ آوری‌ های‌ روز مدیریت‌ کنند‌.

این‌ مقام‌ مسئوول‌ درباره‌ واردات‌ خودرو هم‌ گفت‌‌ : رقابت‌ باید در شرایط برابر باشد اگر چه‌ ایران‌ خودرو در رقابت‌ نابرابر قرار گرفته‌ است‌ اما همچنان‌ در این‌ شرایط توان‌ رقابت‌ دارد.

قائم‌ مقام‌ اجرایی‌ مدیر عامل‌ ایران‌ خودرو مشکل‌ و معضل‌ عمده‌ خودروهای‌ وارداتی‌ را خدمات‌ پس‌ از فروش‌ آنها دانست‌ و اظهار داشت‌ ‌خودرو های‌ گران‌ قیمت‌ وارداتی‌ ، قطعات‌ و لوازم‌ یدکی‌ این‌ خودروها کم‌ یاب‌ است‌ و خودروی‌ که‌ با ‌100‌ میلیون‌ تومان‌ خریداری‌ می‌ شود بعد از یک‌ سال‌ نصف‌ قیمت‌ نصف‌ می‌ شود. ‌

دهنادی‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ مهمترین‌ بخش‌ فروش‌ محصولات‌ ایران‌ خودرو بازار داخلی‌ است‌ گفت‌ ‌: یکی‌ از اهداف‌ ایران‌ خودرو جلب‌ رضایت‌ مشتری‌ است‌ که‌ در همین‌ زمینه‌ باید فرهنگ‌ خدمت‌ به‌ مشتری‌ در میان‌ خودروسازان‌ رشد پیدا کند‌.

هوندا در صدر با کیفیت های چین

گرچه در بازار نوظهور چین هنوز کمیت فروش حرف اول را می زند و کمپانی ها در صدد فروش هر چه بیشتر در این بازارند ، اما شاخص های کیفی هم آرام آرام وارد آمار بازار می شوند.

به گزارش خبرخودرو ،موسسه جی .دی .پاور موسسه مشهور بررسی رضایتمندی مشتریان طی یک نظرسنجی اعلام کرده که کمپانی هوندا در صدر با کیفیت ترین خودروهای حاضر در چین است. در این نظرسنجی سه مدل از خودروهای هوندا در جمع شش خودروی برتر قرار گرفته اند.

این آمار بر مبنای بروز اشکال در هر صد دستگاه خودرو است که هوندا با 12 اشکال فنی در صد خودرو بهتر از بقیه بوده است.البته نکته جالب اینجاست که همین آمار در مقایسه با بازار آمریکا فاصله زیادی دارد.در بازار آمریکا شاخص بروز اشکال در هر 100 خودرو فقط یکی است.

جی .دی.پاور آمار فوق را در طول شش ماه و در نظرسنجی از بین 148/7 صاحب خودرو در چین استخراج کرده است.

هوندا سیویک و هنودا اودیسه بیشترین میزان رضایتمندی را در بین مشتریان داشته اند.

خودروی ملی سایپا ،پرایدS81

،مدیرعامل گروه سایپا گفت: یکی از محصولاتی که ارزش آن از نظر سایپا بیشتر از محصولات دیگر است، طراحی آن متعلق به خود سایپا است و می‌توان از آن به عنوان خودروی ملی سایپا یاد کرد، پراید S81 است.

قلعه بانی با بیان این که این خودرو در سال 87 به بازار عرضه خواهد شد،افزود: هم اکنون طراحی این خودرو به اتمام رسیده و در مرحله ساخت اجزاء،قالب‌ها و قطعات هستیم.

وی گفت: امیدواریم خط تولید این خودرو نیز راه‌اندازی شده و در سال 87 به بازار عرضه شود.

تولید خودرو پراید همزمان با عرضه ال 90 به بازار کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرخودرو ، احمد قلعه بانی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان 40 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش سایپا که در ورامین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تولید خودرویی با نام تجاری سایپا اظهار داشت: در گروه خودروسازی سایپا برای برنامه 5 ساله دوم تنوع محصولات را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از محصولاتی که ارزش آن از نظر سایپا بیشتر از محصولات دیگر است، طراحی آن متعلق به خود سایپا است و می‌توان از آن به عنوان خودروی ملی سایپا یاد کرد، پراید S81 است.

قلعه بانی با بیان این که این خودرو در سال 87 به بازار عرضه خواهد شد،افزود: هم اکنون طراحی این خودرو به اتمام رسیده و در مرحله ساخت اجزاء،قالب‌ها و قطعات هستیم.

وی گفت: امیدواریم خط تولید این خودرو نیز راه‌اندازی شده و در سال 87 به بازار عرضه شود.

مدیرعامل سایپا یادآور شد: گروه سایپا عرضه سالانه یک یا دو خودرو جدید را در برنامه خود دارد. بخشی از این خودرو‌ها با اتکاء به توانمندی‌های خود سایپا و برخی با استفاده از پلت فرمهای مشترکی که با همکاری خودرو سازان جهانی طراحی می‌شود، تولید خواهد شد.

قلعه بانی در خصوص تولید خودرو ال نود نیز گفت: ال 90 حتما تا آخر سال تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی توضیح داد: خط تولید پارس خودرو مدتهاست که آماده تولید ال 90 است و در انتظار قطعاتی هستیم که قرار است توسط رنو پارس تامین شود،بر این اساس خودرو ال نود با تامین قطعات که رنو در تدارک آنها است، به بازار عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بدلیل نداشتن قطعات،ال 90 با تعداد محدود تولید شده است و مراحل خط تولید توسط متخصصان رنو و سایپا مورد تایید قرار گرفته و آمادگی تولید وجود دارد.

قلعه بانی انجام تعهدات سایپا در خصوص خودروهای فرسوده تا پایان سال را امکانپذیر دانست و گفت: بر اساس تبصره 13 قانون بودجه سایپا تا پایان سال صدهزار دستگاه خودرو فرسوده را جمع‌آوری و جایگزین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه 60 دستگاه و از هفته آینده روزانه هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز تولید خواهد شد که از این صدهزار دستگاه 15 تا 20 هزار دستگاه را تاکسی و بقیه را سایر خودروها تشکیل می‌دهند.

قلعه بانی تصریح کرد: علاوه بر آن حدود 10 الی 15 هزار دستگاه وانت نیسان دوگانه سوز نیز جایگزین وانت نیسانهای فرسوده خواهد شد.

وی گفت: طی شش ماهه اول سال بدلیل محدودیت‌هایی که برای تامین برخی اقلام تاکسی‌های دوگانه سوز وجود داشته است،‌تولید خودروهای دوگانه سوز کمتر بوده اما در شش ماهه دوم این قطعات تامین شده است.

مدیرعامل گروه سایپا ابراز امیدواری کرد سال آینده ظرف 3 الی 4 ماه بتوانند تمامی خودروها را دوگانه سوز کرده و در صورت تصویب مجدد تبصره 13 این خودروها را جایگزین خودروهای فرسوده کنند.

قلعه بانی در خصوص گازسوز کردن خودروهایی چون ماکسیما و زانتیا تاکید کرد: برای تمامی خودروها نمونه سازی دوگانه سوز را انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی مشتریان خودروهای گاز سوز زانتیا و ماکسیما را نمی‌پسندند، افزود: از نظر ما بهتر است خودروهایی چون ماکسیما و زانتیا که تیراژ تولیدشان پائین است دوگانه سوز نشوند.

قلعه بانی این ترجیح را بدلیل آسیب‌هایی که گاز سوز کردن این خودروها بر روی موتور آنها خواهد داشت و همچنین اشغال فضای عقب خودروها عنوان کرد و افزود: می‌توان راه حلی پیدا کرد و به عنوان مثال به جای این خودروها از میان خودروهای موجود در بازار اقدام به دوگانه سوز کردن کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که زانتیا و ماکسیما تحت لیسانس تولید می‌شوند و در صورت مخالفت شرکتهای صاحبان برند ‌تکلیف چه خواهد بود گفت: در این صورت خط تولید ماکسیما و زانتیا متوقف خواهد شد.

قلعه بانی در خصوص زمان ورود خودروهای سی ‌فورد به بازار نیز گفت: مراحل نهایی قرارداد سی فورد (از مدل‌های سیتروئن) در حال انجام است ودر سال 87 وارد بازار خواهد شد.

وی سهم سایپا از بازار خودرو سواری در سال جاری را طی 8 ماهه اول سال 55 درصد و سهم سایر خودروسازان را 45 درصد عنوان کرد.

وی گفت: تولید سواری و وانت سایپا سالانه حدود 600 هزار دستگاه است که در 8 ماهه اول سال جاری 360 هزار دستگاه آن پراید بوده است و تا پایان سال تولید این خودرو به 430 هزار دستگاه می‌رسد.

قلعه بانی در عین حال افزود: با تولید ال 90 در پارس خودرو تولید پراید کاهش خواهیم داد.

وی گفت:‌ قیمت پراید به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت.

خبرنگار فارس از قلعه بانی پرسید: آیا سایپا برنامه‌ای برای تولید خودروهای ارزان قیمت در رنج قیمتی 5/5 میلیون تومان در دستور کار دارد؟

وی پاسخ داد: خودرو پراید از تمامی خودروها ارزانتر است و هیچ کس نمی‌تواند خودرویی ارزانتر از پراید به بازار عرضه کند.

قلعه بانی در خصوص تولید خودروهای ارزان قیمت چینی نیز گفت: این خودرو، استاندارد ندارند و قطعا تولید نخواهد شد.

خودرو چری‌ به‌ قیمت‌ 6 میلیون‌ تومان‌

خودرو ارزان‌ قیمت‌ چینی‌ موسوم‌ به‌ چری‌ با ظرفیت‌ نهایی‌ ‌100‌ هزار دستگاه‌ از اواخر سال‌ آینده‌ در ایران‌ خودرو تولید می‌ شود‌.

ناصر بیک‌ زاده‌ مرزبانی‌ مدیر عامل‌ ایساکو شرکت‌ تهیه‌ و توزیع قطعات‌ یدکی‌ ایران‌ خودرو گفت‌‌: در مرحله‌ اول‌ ‌12‌ هزار دستگاه‌ خودرو چری‌ به‌ قیمت‌ شش‌ میلیون‌ تومان‌ در ایران‌ خودرو تولید می‌ شود و پس‌ از مدت‌ کوتاهی‌ این‌ میزان‌ به‌ ‌100‌ هزار دستگاه‌ افزایش‌ خواهد یافت‌ ‌.

وی‌ خاطر نشان‌ کرد‌: چری‌ با هدف‌ پر کردن‌ خلا‌ تولید پیکان‌ تولید می‌ شود.‌

مدیر عامل‌ ایساکو گفت‌‌ :صنعت‌ خودروسازی‌ چین‌ در حال‌ حاضر دوران‌ تکوین‌ و توسعه‌ همه‌ جانبه‌ خود را تجربه‌ می‌ کند و ایران‌ خودرو قصد دارد همکاری‌ با این‌ کشور به‌ خصوص‌ در زمینه‌ تاسیس‌ شرکت‌ های‌ مشترک‌ تولید قطعات‌ یدکی‌ خودرو را توسعه‌ دهد .‌

وی‌ همچنین‌ خبر داد :ایران‌ خودرو در تلاش‌ است‌ علاوه‌ بر سمند سایر محصولات‌ خود را در این‌ کشور تولید کند. ‌

مرزبانی‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ ایران‌ خودرو برنامه‌ همکاری‌ با شرکت‌ بزرگ‌ سازنده‌ خودروهای‌ سنگین‌ چین‌ موسوم‌ به‌ دونگ‌ فینگ‌ را به‌ عنوان‌ یکی‌ از اولویت‌ های‌ مهم‌ در فعالیت‌ های‌ خود گنجانده‌ و مذاکرات‌ ثمربخشی‌ را با مدیران‌ ارشد این‌ شرکت‌ انجام‌ داده‌ است‌ گفت‌ :‌ گسترش‌ همکاری‌ ایران‌ خودرو با چین‌ نفی‌ همکاری‌ با شرکت‌ پژوی‌ فرانسه‌ نیست‌ و با توجه‌ به‌ حضور فعال‌ این‌ شرکت‌ در بازار چین‌ می‌ توان‌ گفت‌ که‌ مثلث‌ همکاری‌ بین‌ ایران‌ ، فرانسه‌ و چین‌ ایجاد خواهد شد.‌

وی‌ تصریح‌ کرد‌: در چین‌ بر حسب‌ نیاز مشتریان‌ کالاهایی‌ با کیفیت‌ های‌ مختلف‌ تولید می‌ شود که‌ به‌ عنوان‌ نمونه‌ کالاهای‌ ساخت‌ این‌ کشور با کیفیت‌ مطلوب‌ در کشورهای‌ اروپایی‌ و امریکای‌ شمالی‌ عرضه‌ می‌ شود و ایران‌ خودرو نیز به‌ دنبال‌ استفاده‌ از این‌ نوع‌ کیفیت‌ در مورد خودرو و قطعات‌ یدکی‌ از چین‌ است‌ ‌.


درج یادداشت و نظرات

استقبال وزیر صنایع از کاهش قیمت خودرو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن ، دکتر طهماسبی در چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی ، گفت : ابلاغیه ی خاصی از سوی دولت نهم در تعین قیمت خودروها داخلی مطرح نیست و وزارت صنایع و معادن بارها با وجود افزایش تقاضا از رشد قیمت خودرو جلوگیری کرده است .
دکتر طهماسبی با اشاره به ثابت ماندن قیمت خودرو پژو 405 طی ده سال اخیر افزود : در این مدت با وجود نوسانات بازار، و تورم اقتصادی کشور ، قیمت این خودرو و نمونه های مشابه آن ثابت مانده است و خودرو سازان ، سود خود را تنها از طریق افزایش تولید تامین کردند.
وی با اعلام استقبال وزارت صنایع و معادن از بررسی پیشنهاد احتمالی کاهش قیمت محصولات خودروسازی که از سوی خودروسازان ارایه شود ، اعلام کرد : هر شرکت خودرو سازی خصوصی که رسماً خواهان کاهش قیمت محصولات خود باشد با حمایت وزراتخانه روبرو خواهد شد.
وزیر صنایع و معادن درپاسخ به سوالی درباره ویژگیهای خودروی ارزان قیمت گفت: از نگاه وزارت صنایع و معادن خودرویی با قیمتی تا سقف حدود پنج تا پنچ و نیم میلیون تومان ، ارزان تلقی می شود و پروژه تولید خودروی چری با چنین نگاهی شکل گرفت . وی گفت ما از تولید خودروهای ارزان قیمت در کشور حمایت خواهیم کرد.
دکتر طهماسبی ضمن اشاره به آماده شدن لایحه اخذ وجه اضافی بر واردات خودروهای لوکس پر مصرف توضیح داد: با توجه به تغییر شرایط جغرافیایی ایران با کشورهای دیگر، مصرف سوخت در خودروهای وارداتی لوکس بین شش تا هفت لیتر بالاتراز میزان استاندارد خواهد بود که این خودروها مشمول پرداخت اضافی خواهند شد و این لایحه مشمول خودروهای پرمصرف داخلی نیز خواهد شد.
دکتر طهماسبی ضمن تکذیب اخبار مربوط به تلفات جانی حوادث آتش سوزی خودروی پژو 405 بر اثر نقص فنی این خودرو ، گفت : نمایندگانی متشکل از شرکت ایران خودرو پلیس راه و وزارت صنایع و معادن و .. مشغول بررسی کارشناسی این مساله اند.
لازم به ذکر است چهارمین نشست خبری وزیر صنایع و معادن روز سه شنبه 21 آذر ماه در ساختمان وزارتخانه برگزار این نشست بیش از 2 ساعت و نیم به طول انجامید.

فن آوری جدید ساخت قطعات خودرو در ایران

ماشین‌ براده‌ برداری‌ آ. اف‌. ام‌ در اصفهان‌ طراحی‌ و ساخته‌ شد. ‌

به‌ گزارش‌ خبرخودرو ، روابط عمومی‌ شهرک‌ علمی‌ تحقیقاتی‌ اصفهان‌ اعلام‌ کرد این‌ ماشین‌ که‌ نخستین‌ بار در کشور در یکی‌ از واحدهای‌ مستقر در این‌ شهرک‌ ساخته‌ شده‌ است‌ می‌ تواند از سطوح‌ فلزی‌ و غیر فلزی‌ با انواع‌ فرم‌ و انحنا در مقیاس‌ دهم‌ میکرون‌ براده‌ برداری‌ و لایه‌ برداری‌ کند .‌

از دیگر ویژگی‌ های‌ این‌ دستگاه‌ بالا بردن‌ صافی‌ سطح‌ ، حذف‌ پلیسه‌ ها از نقاط غیر قابل‌ دسترس‌، یکنواخت‌ کردن‌ سطوح‌ ریخته گری‌ غیرقابل‌ دسترس‌ و حذف‌ لایه‌ سفید ایجاد شده‌ بعد از عملیات‌ حرارتی‌ است‌. ‌

این‌ دستگاه‌ پس‌ از سه‌ سال‌ پژوهش‌ با هزینه‌ ای‌ افزون‌ بر ‌350‌ میلیون‌ ریال‌ طراحی‌ و ساخته‌ شده‌ است‌. ‌

استفاده‌ از فن‌ آوری‌ موجود در ماشین‌ آ. اف.‌ ام‌ موجب‌ افزایش‌ کیفیت‌ قطعات‌ صنعتی‌ به‌ ویژه‌ در صنعت‌ خودروسازی‌ می‌ شود.