اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد



دل سر نکشد دمی ز پیمان علی
جانم شود ای کاش به قربان علی
خواهی که به ملک دل شوی حکم روا
مانند قلم باش به فرمان علی


پایان شایعات با رونمایی پاسات جدید


نسل جدید فولکس واگن پاسات رسما توسط شرکت تولید کننده اش رونمایی شد .

به گزارش خبرخودرو، فولکس واگن بالاخره با رونمایی از نسل جدید پاسات به انبوه شایعات در مورد آن پایان داد .

این خودرو 7467 میلی متر طول ، 1832 میلی متر عرض و 1456 میلی متر ارتفاع دارد و در حدود چند میلی متری از نسخه پیشینش کوچکتر است.

فولکس واگن پاسات مدل 2015 حدود 85 کیلوگرم سبک تر از نسخه قبلی است و سبک ترین نسخه آن 1312 کیلوگرم وزن دارد.

به گفته فولکس واگن همه نسخه های پاسات دارای چراغ های عقب و جلوی LED  با قابلیت تنظیم خودکار نور می باشند. با وجود تغییر ابعادی این خودروی جدید دارای فضای بیشتری برای سر شانه و پاهای سرنشینان جلو است و ظرفیت صندوق عقب آن نیز با 21 لیتر افزایش به 650 لیتر رسیده است.

البته نسخه های گران تر نسل جدید پاسات دارای سامانه اطلاعاتی هوشمند به همراه صفحه لمسی TFT 12.3 اینچی خودروی آئودی TT ، سامانه اضطراری ترمز ، دوربین های با دید 360 و سامانه هشداری برخورد از عقب هستند.

طیف گسترده سامانه های تولید قدرت این خودرو شامل موتورهای 1.4 لیتری TSI به توان 150 اسب بخار تا 280 اسب بخار و همین طور موتورهای دیزل از  120 TDI 1.6 اسب بخار تا 240 اسب بخار می شود.

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این محصول 25875 یورور می باشد

سوزوکی ارتیگا روانه بازار دوبی شد

رقابت بین تویوتا اوانزا و سوزوکی ارتیگا با عرضه موفق هر دوی این چند منظوره ها در دوبی به این منطقه در خاورمیانه رسیده است.

به گزارش خبرخودرو، ارتیگا توسط توزیع کننده رسمی سوزوکی در دوبی، Al Rostamani فروخته می شود.

سوزوکی ارتیگای ساخت هند برای بازار دوبی از موتور 1.4 لیتری سری K بنزینی با قدرت 94 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتون متر بهره می برد. ارتیگا نیز مانند اوانزا دارای گیربکس اتوماتیک چهار سرعته است. این چند منظوره کامپکت هفت سرنشینه که در دو نسخه GL و GLX عرضه می شود از ویژگی های استانداردی مانند کیسه های هوای دوگانه، ABS، EBD، دو دمنده سیستم تهویه، آینه های برقی با راهنماهای ارتقا یافته، کنترل مرکزی از راه دور و سیستم صوتی با کنترل های نصب شده روی فرمان بهره می برد. نسخه ممتاز GLX دارای رینگ های آلیاژی و چراغ های مه شکن است.

کلاس چندمنظوره ها در دوبی به میزان قابل توجهی در حال رشد است. به گفته Al-Futtaim موتورز، توزیع کننده رسمی خودروهای تویوتا در دوبی، بازار چندمنظوره های این منطقه در سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

سوزوکی اعلام نکرده ارتیگای مخصوص دوبی کجا ساخته می شود اما با توجه به این که ماروتی تنها سازنده این چندمنظوره کامپکت است، احتمالا این خودرو از هند وارد این منطقه خواهد شد.

سوزوکی ارتیگا قیمت پایه 13559 دلار دارد در حالی که تویوتا اوانزا 14932 دلار قیمت گذاری شده است.

ساخت خودروهای فوق سریع با پوست‌ مصنوعی

پوست جدید می‌تواند روزی برای ساخت سطح خودروها و افزایش سرعت آن‌ها به کار رود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماده Smorph از همان روشی بهره می‌برد که در ساخت توپ‌های گلف به کار می‌رود و هوا را به صورت مستقیم‌تر و سریع‌تر برش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه ام‌آی‌تی «سطح هوشمند قابل‌شکل‌گیری» یا Smorph را خلق کرده‌اند که ماده‌ای با پوست دو لایه است و در زمان واقعی شکلش را تغییر می‌دهد. لایه نازک‌تر، لایه سیلیکونی انعطاف‌پذیر است که در لایه سخت‌تر بیرونی پیچیده شده است.

بسیاری از آنتن‌های رادار در گنبدهای کروی ویژه قرار دارند که با بادهای قوی واژگون می‌شوند. در این میان به کارگیری گنبدی که بتواند برای کاهش کشش ایجادشده توسط باد سطحش را تغییر دهد، از بروز چنین حوادثی جلوگیری می‌کند.

کاربرد دیگر این پوست برای ساخت سطح بیرونی خودروهاست و با توانایی تغییردادن بافت پنل‌ها برای به‌حداقل‌رساندن کشش باد در سرعت‌های مختلف می‌تواند کارآیی سوختی را افزایش دهد.

ابداع نوع جدیدی از کیسه های هوا توسط فورد

اگر چه این روزها جی ام به عنوان خودروساز شماره یک ایالات متحده درگیر مسئله چالش برانگیز کیسه های هوای محصولاتش است ولی فورد به فکر نوآوری در این زمینه افتاده و کیسه های هوای جدیدی را برای محافظت از زانوی سرنشینان ابداع کرده است.

به گزارش خبرخودرو، کیسه های هوای زانو به صورت جهانی متداول نشده اند ولی مدتی است که در برخی خودروها نصب می گردند. همین امر فورد را بر آن داشته تا فناوری این کیسه ها را باز طراحی کند. در طراحی جدید اندازه بسته عملگر کیسه هوا حدود 75% کوچک تر از نمونه های ساخته شده و محل آن در در خودرو تعبه شده است .

شان وست ، یکی از مدیران فورد در این باره گفت : ما برای مشتریان خودروهای سواریمان سطح بالایی از ایمنی ، طراحی و کیفیت را فراهم می کنیم.

همچنین در این کیسه های هوا جنس بسته از حالت مرسوم پارچه به نوع جدید از پلاستیک که در ساخت دستکش ها هم استفاده می شود تغییر پیدا کرده است.گفته شده که این تغییر میزان مدت زمان باز شدن کیسه را کاهش می دهد. این نوع آوری فورد هنوز در دست بررسی و در انتظار اخذ مجوز های لازم برای تولید است.

تولید نخستین خودروی سراتو در ایران

نخستین دستگاه خودرو سراتو مدل اتوماتیک در شرکت سایپا تولید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهریار رضایی فر - مدیر پروژه خودرو سراتو در سایپا - در این باره اظهار کرد: راه اندازی خط تولید سراتو جهت تولید آزمایشی صورت پذیرفته و تولید انبوه این خودرو از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان سال جاری بین 4 تا 5 هزار دستگاه سراتو در سایپا تولید خواهد شد.

وی با اشاره به این که ظرفیت خطوط تولید سراتو در سایپا بین 12 تا 15 هزار دستگاه در سال است تصریح کرد: برنامه تامین و ارسال پک‌های CKD با شرکت کیاموتورز نهایی شده است و این خودرو در دو مدل با موتورهای 1600سی سی با گیربکس معمولی و موتور 2000 سی سی با گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

رضایی فر افزود: شرکت کیاموتورز شریک تجاری قدیمی سایپا است و این دو مجموعه تاکنون چندین تجربه موفق همکاری داشته‌اند و انشاء الله در آینده این همکاریها گسترده تر خواهد شد.

بررسی، تصاویر و مشخصات فنی هیوندای النترا


النترای جدید در طراحی داخلی و خارجی دستخوش تغییرات ریز و درشدی شده است همچنین موتور آن یک موتور با سیستم پاشش سوخت GDI می باشد. با تجهیزات فراوان و قیافه به روز، باید النترا را رقیب جدی دانست چرا که دیگر دست کمی از رقبایش ندارد.

شاید هیوندای آوانته را بخاطر بیاورید در واقع آوانته نامی بود که در بعضی از کشورها بر روی النترا گذاشته شده بود. اکنون بعد از گذشت دو دهه هیوندای النترا بازهم پا به بازار کشورمان گذاشته که مدل 2014 این سدان جمع و جور حرف های زیادی برای گفتن دارد.
النترای جدید در طراحی داخلی و خارجی دستخوش تغییرات ریز و درشتی شده است همچنین موتور آن یک موتور با سیستم پاشش سوخت GDI می باشد. با تجهیزات فراوان و قیافه به روز، باید النترا را رقیب جدی دانست چرا که دیگر دست کمی از رقبایش ندارد.

آیینه های هوشمند نسل جدید آیینه ها


شرک خودروسازی نیسان، آینه عقب هوشمندی طراحی کرده که می تواند مسافران و دیگر اجسام درون خودرو را ناپدید کند و دید عقب بسیار مطلوبی را برای راننده فراهم کند.


شرک خودروسازی نیسان، آینه عقب هوشمندی طراحی کرده که می تواند مسافران و دیگر اجسام درون خودرو را ناپدید کند و دید عقب بسیار مطلوبی را برای راننده فراهم کند.
این آینه که طراحی هوشمندانه ای دارد از چهار دوربین نصب شده در اطراف خودرو استفاده می کند تا با فراهم کردن دید مجازی چشم پرنده، به راننده در پارک کردن و هدایت در فضاهای محدود کمک کند.

در این سیستم یک دوربین کوچک در پشت شیشه عقب خودرو و در ناحیه تیغه شیشه پاک کن نصب می شود که تصاویر عقب خودرو را به یک مانیتور ویدیویی تعبیه شده در قاب آینه ارسال می کند.

دامنه دیدی که توسط این آینه فراهم می شود به خوبی با سطح بازتاب شده هماهنگ است با این حال این تصویر را می توان برای ارتفاع، زوم و درخشندگی تنظیم کرد. این آینه به خوبی در زمان حرکت خودرو کار می کند و حتی در شرایط بد آب و هوایی، پس از چند دقیقه عملکرد خوب خود را باز می یابد.

نیسان قصد دارد این آینه دید عقب را سال آینده در ژاپن عرضه کند.

نیسان علاوه بر ساخت خودرو، در زمینه فناوری های ارتقای خودرو نیز بسیار فعال است. در یکی از جدیدترین اقدامات، نیسان فناوری رنگ جدیدی را توسعه داده است که دارای ویژگی آب گریزی و چربی گریزی است.

به این ترتیب خودروها هرگز کثیف نشده و نیاز به شستشو پیدا نمی کنند. پیش از این، پوشش های ضدلک در تلفن های هوشمند به کار گرفته شده بود اما در خودرو، اقدام نوینی محسوب می شود