اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

فیس لیفت هوندا بریو در تایلند عرضه شد

 

به گزارش خبرخودرو، قسمت جلوی بریو که طراحی جالبی دارد، در این نسخه بی تغییر باقی مانده است. در حالی که بریوی عالی در هند دارای چراغ های جلوی مه شکن بود، نسخه تایلندی بریو این ویژگی را نداشت. اما اکنون این ویژگی برای این خودرو در
نظر گرفته شده است.

تغییرات اصلی در بدنه این خودرو، روی قسمت پشت آن است. اکنون بریو یک برف پاک کن پشت دارد. جای خالی این ویژگی خیلی در بریو حس می شد و حتی نسخه به روز شده قبلی آن نیز این گزینه را نداشت.

بریو همچنان در عقب شیشه ای خود را حفظ کرده است. البته هوندا برای ظاهر بهتر، یک در صندوق عقب تزئینی روی این در شیشه ای نصب کرده است. نوشته های کرومی روی در تزئینی، بادشکن عقب و چراغ های ترمز LED اصلاح شده، ظاهر این خودرو را تکمیل می کنند.

بریو در تایلند دو گزینه رنگ جدید، یعنی قرمز رالی و خاکستری استیل مدرن خواهد داشت.

داخل این خودرو تغییری ندارد که بتوان در مورد آن صحبت کرد. نسخه عالی این خودرو یک سیستم موسیقی با صفحه لمسی و راهنمای GPS خواهد داشت.

پورشه، تولید ماکان را آغاز می کند

قرار است مینی شاسی بلند پورشه، اواخر امسال وارد مرحله تولید شود.

به گزارش خبرخوردو، این خودرو در کارخانه لایپزیگ پورشه تولید خواهد شد و احتمالا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال رونمایی می شود.

پورشه قبلا اعلام کرده بود که ماکان اولین محصول پورشه خواهد بود که در آن از موتور چهارسیلندر خطی توربوشارژ جدید استفاده می شود. این خودرو بر اساس پلتفرم آئودی Q5 ساخته خواهد شد و موتور دیزلی V6 توربوی 3.0 لیتری این خودرو را نیز خواهد داشت. ماکان در کنار این دو گزینه، یک موتور بنزینی V6 توربوشارژ نیز برای نسخه S ماکان خواهد داشت.

این خودرو، ارزان ترین محصول پورشه بوده و فروش آن از اوایل سال 2014 آغاز خواهد شد. انتظار می رود از ماکان نیز مانند کاین استقبال خوبی شود، چرا که این خودروساز امیدوار است سالانه 50 تا 75 هزار دستگاه از این خودرو را بفروشد. انتظار می رود قیمت و جزئیات نسخه های این خودرو، قبل از عرضه آن منتشر شود.

پورشه برنامه خود را برای معرفی این محصول در هند اعلام نکرده، اما ممکن است علاقه رو به رشد به شاسی بلندهای مینی در هند، پورشه را وادارد تا این خودرو را وارد هند کند.


تاخیر در رونمایی هولدن کروز بعدی

جنرال موتورز، رونمایی نسل بعدی کروز که قرار بود در سه ماهه پایانی سال 2014 باشد را تا سال 2015 به تاخیر انداخته است.  

به گزارش خبرخودرو، این تاخیر به خاطر مهندسی تازه و تغییرات طراحی است که باعث افزایش تقاضای کروز در بازار خودروهای کوچک رو به رشد رقابتی می شود.

این خبر در پی رونمایی از فیس لیفت سدان مالیبو برای برند شورلت منتشر شده است.

به نظر می رسد مهندسی تازه و تغییرات طراحی برای کروز به معنی تلاش جنرال موتورز برای جلوگیری از تکرار تاریخ در زمان معرفی این محصول جدید است.

یک منبع نا مشخص اظهار داشته جنرال موتورز می خواهد مطمئن شود که که کروز جدید در بازار خودروهای کوچک بهتر از مالیبو که در بخش خودروهای متوسط به جلو رفته، پیش خواهد رفت.

در عین حال، اساسا جنرال موتورز از این تاخیر استفاده کرده و مدل کنونی را تا جایی که امکان دارد می فروشد.

عجیب نیست که امسال فروش کروز در ایالات متحده 17 درصد افزایش داشته و در ماه ژانویه پس از تویوتا کمری دومین خودروی پرفروش این منطقه بوده است.

هنوز از کرزو در استرالیا استقبال خوبی می شود و در ماه ژانویه 2378 دستگاه فروش داشته است. گرچه هیوندای i30 با فروش 3664 دستگاه، مزدا 3 با فروش 3672 دستگاه و تویوتا کرولای جدید با فروش 4196 دستگاه از این خودرو پیشی گرفتند.

هولدن در تلاش است تا هر طور که شده تقاضای کروز را بالا ببرد.

هوندا فیت هیبریدی کم مصرف تر می شود

هوندا اعلام کرده که فیت هیبریدی کاملا جدید این خودروساز در مقایسه با نسخه کنونی آن که در خط تولید است و سیستم انتقال قدرت هیبریدی چهارسیلندر 1.5 لیتری به کار رفته در CR-Z و سیویک هیبریدی را دارد، 35 درصد کم مصرف تر خواهد بود.

به گزارش خبرخودرو، فیت جدید، اولین خودروی هوندا است که سیستم دو کلاجه هوشمند (i-DCD) هیبریدی اسپرت جدید این خودروساز در آن به کار می رود. این خودرو قبل از این که به عنوان مدل 2015 وارد ایالات متحده شود، ماه سپتامبر در ژاپن عرضه می شود. این هاچ بک ساب کامپکت، در ایالات متحده نسخه هیبریدی نخواهد داشت، اما کراس اووری با همین پلتفرم، در این منطقه نسخه هیبریدی خواهد داشت.

i-DCD سیستم هیبریدی تک موتوره کامپکت و سبک هوندا است که برای خودروهای کوچک ساخته شده است.

هوندا فیت هیبریدی مدل 2015، موتور چهار سیلندر چرخه اتکینسون 1.5 لیتری و i-DCD هیبریدی اسپرت متشکل از سیستم کلاج دوگانه هفت سرعته دارد. فیت هیبریدی قدرت 135 اسب بخار و گشتاور 169 نیوتون متر دارد.

هم چنین هوندا به این افتخار می کند که هوندا فیت هیبریدی مدل 2015، کم مصرف ترین خودروی هیبریدی در میان مدل های هیبریدی ژاپن است.

با این که فیت مدل 2015، در آمریکای شمالی و در کارخانه جدید این خودروساز در مکزیک تولید خواهد شد، هنوز مشخص نیست که چه نسخه هایی از این خودرو در آمریکای شمالی عرضه می شود.


انتشار جزئیات جدید در مورد هوندا جاز (فیت) مدل 2014

 

جزئیات تکنیکی این خودرو در آینده منتشر خواهد شد. اما می توان گفت هوندا پس از مقایسه جاز با فولکس واگن پولو اعلام کرده استفاده از این خودروها به یک اندازه مطلوب است.

طول این جاز کاملا جدید 60 میلی متر بیش تر شده و بیش تر این مقدار صرف افزایش جای پاها در عقب این خودرو شده است. در ضمن گزارش شده که فضای صندوق عقب این خودرو نیز حدودا به 400 لیتر افزایش یافته است.

جاز در سطح جهانی با سه گزینه موتور موجود خواهد بود. این خودرو دارای موتورهای بنزینی 1.3 لیتری، بنزینی 1.5 لیتری، هیبریدی 1.5 لیتری و یا دیزلی خواهد بود. گیربکس های دستی و اتوماتیک نیز برای این خودرو موجود هستند.

این جاز کاملا جدید، ماه سپتامبر امسال در بازارهای ژاپن عرضه خواهد شد. پس از آن، جاز اوایل سال آینده وارد هند می شود. جاز با هر دو گزینه موتور بنزینی و دیزلی موجود خواهد بود.

شورلت سیلورادو مدل 2014 و GMC سیرا فراخوان شدند

جنرال موتورز، به خاطر نقص کیسه هوای سرنشینان، 843 دستگاه پیکاپ شورلت سیلورادو جدید مدل 2014 و GMC سیرا را فراخوان کرده است.

به گزارش خبرخودرو، در این وانت های فراخوان شده، کیسه هوای سرنشینان در هنگام تصادف کاملا باز نخواهد شد. تاکنون هیچ آسیبی به خاطر این مشکل گزارش نشده است. کم تر از یک درصد کیسه های هوا در این فراخوان دچار چنین مشکلی خواهند بود.

سخن گوی جنرال موتورز، الن ادلر، گفت: "تعداد خیلی کمی خودرو به مشتریان فروخته شده است و جنرال موتورز هر کدام از آن ها را به منظور تعمیر کردن فرا می خواند. هیچ تصادف یا آسیبی که مروبط به این موضوع باشد، دیده نشده است."

جنرال موتورز، مالکان این خودروها را فراخوانده و این نقص را به رایگان تعمیر خواهد کرد.


محصولات جدید رنو در راه است

به گزارش خبرخودرو،طرح های پیشنهادی رنو در طراحی فیس لیفت تندر 90 توسط ایران خودرو بررسی شده و پس از بررسی و تایید دیدگاه‌های ایران خودرو توسط رنو، این خودرو تا نیمه اول سال آینده به مرحله تولیدخواهد رسید.

حمیدرضا تقوی نژاد، معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو ضمن بیان این مطلب به سایر پروژه های مشترک ایران خودرو با شرکت رنو اشاره کرد و گفت: خودروی تندر90 اتوماتیک که محصول انحصاری ایران خودرو محسوب می شود، سال گذشته به تولید انبوه رسید.

وی ادامه داد: تعدادی از این محصول که طبق توافق با شرکت رنو قطعات منفصله آن در اختیار قرار گرفته بود تولید شد و عرضه به بازار و ادامه تولید محصول نیز منوط به قیمت گذاری منطقی توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح است.

تقوی نژاد طراحی و تولید وانتU90 را از دیگر دستاوردهای همکاری با شرکت رنو دانست و اظهار داشت: تولید آزمایشی این محصول انجام شده و با برنامه ریزی صورت گرفته تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: انتظار می رود استقبال از این محصول که منطبق با استانداردهای روز جهانی است، بالا باشد و این خودرو بتواند با ویژگی های به روز، خاص و مدرن خود پاسخ‌گوی نیاز بازار در بخش خودروهای کار باشد.

تقوی نژاد از توافق با شرکت رنو برای تولید محصول جدید کلیو در ایران خودرو خبر داد و گفت: این محصول جدید در دو نوع کلیو 3 و کلیو 4 در ایران خودرو تولید خواهد شد که تیپ 4 آن دارای طراحی جدیدتری نسبت به نوع 3 است.

وی ادامه داد: با اضافه شدن این خودرو،‌ سبد محصولات ایران خودرو تکمیل‌تر شده و سلایق مختلف مشتریان بیش از پیش تامین خواهد شد.

تقوی نژاددر ادامه از شرکت رنو به عنوان شریک استراتژیک ایران خودرو یاد کرد و گفت: شرکت رنو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ و مطرح خودروسازی جهان، در ایران سرمایه گذاری های کلانی انجام داده و در حوزه های مختلف مالی، توسعه محصول، کیفیت و تولید با شرکت ما همکار می کند.

تقوی نژاد به توسعه همکاری ها با رنو اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به بهره مندی از دانش فنی رنو در زمینه سیستم های کیفی، خدمات پس از فروش، ارتقای دانش فنی پرسنل و... شرکت ایران خودرو مصمم به گسترش روابط و همکاری با طرف فرانسوی است.

تقوی نژاد تاکید کرد: با استقرار دولت جدید و بهبود فضای کسب و کار بین المللی امیدواریم همکاری با شرکت رنو ادامه یافته و در جهت ارتقای دانش فنی خودروسازی ایران گسترش یابد. تقوی نژاد در ادامه به مذاکرات صورت گرفته با خودروسازان برتر آسیایی اشاره کرد و گفت: با ایجاد محدودیت های بین المللی، برقراری ارتباط با شرکت های برتر آسیایی کره،‌ چین، ژاپن و هند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: ایران خودرو با خودروسازان توانمندی که دارای دانش فنی طراحی پلاتفرم و قوای محرکه هستند همکاری خواهد کرد. وی اظهار امیدواری کرد، در آینده ای نزدیک و باکسب دانش فنی از این کشورها بتوانیم سبد محصولات ایران خودرو را افزایش دهیم.


شورلت کوروت استینگری وارد اروپا می شود

شورلت کوروت استینگری مدل 2014 وارد اروپا شده است، اما متاسفانه علاقمندان خودرو در اروپا فعلا نمی توانند به این خودرو دسترسی داشته باشند.   

به گزارش خبرخودرو ، دلیل این عدم دسترسی آن است که استینگری جدید باید طبق برنامه کیفیت استاندارد جنرال موتورز، آزموده شود.

این آزمون قبل از فروش هر مدل شورلت جدید در اروپا انجام می گیرد. پاتریک هرمن، مدیر فنی شورلت در اروپا، طی دو ماه آینده کوروت استینگری را در جاده های اروپا آزمایش خواهد کرد.

هرمن از تجربه خود با خودروی اسپرت این خودروساز آمریکایی که گفته می شود قدرت 455 اسب بخار و گشتاور 623 نیوتون متر دارد، مستندی خواهد ساخت. استینگری اواخر سال 2013 در اروپا به فروش خواهد رسید.