اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

هندا صندلی های متحرک موتوردار تولید کرد

شرکت هندای ژاپن صندلیهای متحرک موتوردار تولید کرد.

به گزارش خبرخودرو ، طراحان این صندلی متحرک می گویند این صندلی می تواند به وسیله رفت و آمد شخصی در آینده بدون استفاده از دستان تبدیل شود.

این صندلیها می تواند افرادی تا وزن صد کیلوگرم را حمل کند. سرعت این صندلیها شش کیلومتر در ساعت است. فرد می تواند با خم شدن به سمت چپ و راست مسیر حرکت این صندلی را تعیین کند. در صورتی که فرد پای خود را روی زمین بگذارد این صندلی متوقف می شود.

طراحان این صندلی متحرک می گویند این صندلی توانایی تغییر وضعیت و سازگاری با مسیرهای سراشیبی را دارد.

ماچان، پنجمین مدل پورشه، سال آینده به بازار می‌آید

پورشه قصد دارد تا اکتبر سال آینده مدل جدید شاسی بلند خود به نام ماچان را به بازار عرضه کند. این کارخانه امیدوار است در غیاب نمونه‌های تقویت شده ب‌ ام‌ و X3 و رنج‌روور ایووک، ماچان بتواند با موتور توربو و قابلیت‌های فنی خود خریداران زیادی را به سوی خود جلب کند. 

ظاهر ماچان تا حدی کمی به پورشه کاین شبیه است، اما با ۴.۶ متر طول، ۱.۸۹ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع از کاین کوچکتر است و ابعادش بیشتر به آئودی Q5 ، که به نوعی خواهرخوانده این ماشین است، نزدیک است. 

قوی‌ترین مدل ماچان از موتور جدید شش سیلندری با دو توربو نیرو می‌گیرد. پورشه جزییات این موتور را تاکنون مخفی نگه داشته است، اما مجله اتوکار می‌گوید حجم این موتور سه لیتر است و پورشه آن را براساس موتور ۳.۶ لیتری کاین و پانامرا ساخته است. حداکثر قدرت این موتور حدود ۳۷۰ اسب بخار و گشتاور آن ۴۰۰ پوند- فوت تخمین زده می‌شود.


ماچان، پنجمین مدل پورشه، سال آینده به بازار می‌آید

طرح مجله اتوکار از پورشه ماچان

ماچان علاوه بر این موتور تازه، به احتمال زیاد اولین مدل پورشه از سال ۱۹۹۵ خواهد بود که با موتور چهار سیلندر هم به بازار عرضه می‌شود. با اینکه هنوز قطعی نیست اما احتمالا پورشه با الهام از آئودی Q5، مدل پایه ماچان را با موتور بنزینی چهار سیلندر دو لیتری توربو  عرضه می‌کند. قدرت این موتور ۲۲۰ اسب بخار است و شتاب صفر تا صد آن هم ۷.۵ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت این مدل ۲۳۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. 

قرار است مدل چهار سیلندر دو لیتری دیگری هم برای ماچان ساخته شود که دیزل است و ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. مصرف سوخت این موتور تنها ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که می‌تواند کم‌مصرف‌ترین مدل پورشه باشد.

مدل دیگر  ماچان، مدل اس خواهد بود که نسخه بنزینی آن‌ همان موتور ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر است که در کاین استفاده می‌شود و قدرتش ۲۹۵ اسب بخار است. نسخه دیزل اس هم ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد و موتور سه لیتری شش سیلندر خورجینی مدل پانامرا روی آن سوار می‌شود.

پورشه برای آمریکای شمالی یک مدل هیبرید هم خواهد ساخت. قوای محرکه این ماشین با آئودی Q5 یکی است و ترکیبی از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۵۴ اسب بخار خواهد بود.


ماچان، پنجمین مدل پورشه، سال آینده به بازار می‌آید

پورشه ماچان قرار است روی نسل جدید پلتفرم MLB فولکس‌واگن ساخته شود. موتور ماشین به صورت طولی قرار داده می‌شود. موتور از طریق سیستم تعلیق دو دیفرانسل ساخت آئودی که پورشه آنرا کمی تغییر داده هر چهار چرخ را حرکت می‌دهد. اکسل عقب انتقال گشتاور را به طور الکترونیکی به چرخ‌ها کنترل می‌کند تا کیفیت حرکت ماشین در پیچ‌ بهتر شود. سیستم دنده مدل استاندارد ماچان هفت سرعته دستی خواهد بود اما مدل هفت سرعته اتوماتیک با دو کلاچ  PDK را هم می‌توان برای ماشین سفارش داد.

پورشه در حال حاضر این سیستم انتقال نیرو را روی یک آئودی Q5 نصب کرده و مشغول آزمایش آن است. مهندسان پورشه سخت تلاش می‌کنند تا حد امکان ماشین را از آئودی Q5 اسپرت‌تر بسازند و این دو مدل را از هم متمایز کنند. منابعی از داخل پورشه به مجله اتوکار گفته‌اند که این ماشین برای داشتن آنچه «قابلیت‌های بیابانی» خوانده شده، ارتفاع بیشتری از زمین خواهد داشت. اگر چه این خودرو دنده‌ سنگین و قفل دیفرانسیل نخواهد داشت و مشخص نیست بدون این امکانات سواری ماشین در جاده‌های ناهموار چطور خواهد بود. 


ماچان، پنجمین مدل پورشه، سال آینده به بازار می‌آید

با این حال ولفگانگ هاتز، مدیر بخش توسعه پورشه از پیشرفت این پروژه بسیار راضی است و می‌گوید «قابلیت‌های حرکتی ماشین بسیار خوب است و اینطور که به‌نظر می‌رسد ماچان در رقابت با خودروهای موجود، اسپرت‌ترین خودرو در کلاس خود باشد».

ماچان در زبان اندونزیایی به معنی پلنگ است، اما اگر آن را به اشتباه ماکان تلفظ کنید به معنی دهان خواهد بود.
این خودرو بعد از مدل‌های باکستر/کیمن،۹۱۱، کاین، و پانامرا، پنجمین مدل پورشه است و قرار است در کارخانه‌ای در لایپزیک ساخته شود. 

پورشه می‌خواهد فروش سالانه خود را به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه برساند و موفقیت مدل ماچان برای رسیدن به این هدف حیاتی است.

سراتو تا پایان شهریور به بازار می آید

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودرو سراتو تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

محمد سعید فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : بر اساس برنامه ریزی ، ظرفیت تولید این محصول 20 هزار دستگاه در سال خواهد بود.

وی با اشاره به تحقق وعده های گروه خودروسازی سایپا در عرضه محصولات جدید در سال جاری گفت : تا پایان این هفته خودرو تندر SR نیز به بازار عرضه می شود.

وی ظرفیت تولید تندر SR را در سال جاری 30 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود : البته در سال جاری یک سوم ظرفیت خودروی تندر 90 فعلی به تندر SR اختصاص یافته است که با توجه به ظرفیت 80 هزار دستگاهی تولید تندر 90 در سال جاری ،حدودا 18 تا 20 هزار دستگاه تندر SR تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

وی همچنین در خصوص قیمت تندر SR گفت :قطعا بین خودرو تندر 90 فعلی و مدل SR آن تفاوت قیمت چندانی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به افزایش قیمت خودرو و اقدام گروه سایپا در کنترل و مدیریت بازارکاذب محصولات شرکت اشاره کرد و گفت : بر اساس توافقات صورت گرفته با دستگاههای ذی ربط و از سویی اختیاری که به خودروسازان داده شد شرکت توانست بازار کاذبی که برای برخی محصولات مثل ماکسیما ایجاد شده بود را کنترل نماید تا بدین ترتیب قیمت واقعی محصولات در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی همچنین به صحبتهای وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر اختیار افزایش قیمت خودرو به شرط رشد کیفی خودروها ،گفت : با توجه به شاخص های خوبی که وجود دارد و گزارشهایی که در خصوص کیفیت محصولات از سوی سازمانهای بیطرف مطرح می شود هم اکنون تولید سایپا در سطح کیفی خوبی قرار دارند البته همواره گروه سایپا در مسیر تولید بهتر و ارتقای کیفی محصولات حرکت نموده اما به نظر می رسد در حال حاضر مشکل و نگرانی به لحاظ کیفیت در محصولات شرکت وجود ندارد که مشمول فرمایشات وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت شود.

معرفی ثروتمندترین خودروسازان جهان

نشریه اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود شرکت تویوتا را به عنوان ثروتمندترین شرکت خودروسازی جهان در سال 2011 میلادی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فوربس که همه ساله فهرست دو هزار شرکت برتر جهان را منتشر می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود شرکت ژاپنی تویوتا را با 358.3 میلیارد دلار دارایی به عنوان ثروتمندترین شرکت خودروسازی جهان معرفی کرد. دو شرکت گروه فولکس‌واگن و دایملر نیز به ترتیب با 328.7 و 188.7 میلیارد دلار رده‌های دوم و سوم ثروتمندترین شرکتهای خودروسازی جهان را به خود اختصاص دادند.

همچنین شرکتهای فورد، بی.ام.و، جنرال‌موتورز، هوندا، نیسان، فیات و هیوندای از نظر شاخص دارایی رده‌های چهارم تا دهم برترین شرکتهای خودروسازی جهان را بدست آوردند.

رنو، پژو، پورشه، صنایع خودروسازی شانگهای، کیا، سوزوکی، تاتا، مزدا، دانگ فنگ، میتسوبیشی، صنایع سنگین فوجی، ایسوزو، ماهیندرا، بی.وای.دی، گوانگژو اتومبیل، هوایو اتوموتیو و گریت وال موتور نیز در رده‌های بعدی جای گرفتند.

رونمایی فورد اکو اسپرت در چین

شرکت فورد شاسی بلند اکو اسپرت را که بر پایه خودروی فیستا تولید شده را در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی کرد.

به گزارش خبر خودرو، فورد اکو اسپرت بار دیگر پس از رونمایی اش در سال گذشته در کانون توجهات قرار گرفته و در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه پکن قرار گرفت .

طبق اعلام شرکت تولید کننده اکو اسپرت قدمی دیگر در راستای اجرای برنامه معرفی 15 مدل جدید در چین تا سال 2015 می باشد.

در بیانیه رسمی فورد آمده : ما آمادگی داریم رشدی بی سابقه را در بازار سال جاری چین بزرگترین بازار خودروی جهان به نمایش بگذاریم . تلاش داریم با ارائه خودروهای معمولی ، سبز با فناوری بالا نظر مشتریان بیشتری را به محصولات برند فورد جلب کنیم.فورد اکو اسپرت در تاسیسات چینی فورد تولید می شود و مجهز به یک موتور 1.0 لیتر سه سیلندر توربو شارژ به توان 118 اسب بخار و بیشینه گشتاور 125 پوند فوت است.

اطلاعات دقیق تر درباره عملکرد خودرو به هنگام ورود آن به بازار اعلام می گردد.

خودروی جدید رنو رونمایی شد

شرکت فرانسوی رنو رسما خودروی جدید تالیسمان را در نمایشگاه سال 2012 اتومبیل پکن رونمایی کرد.

به گزارش خبر خودرو ، بالاخره بعد از آنکه شایعه های فراوانی درباره این خودرو منتشر شد و تصاویر آن به بیرون درز کرد علاقمندان به برند رنو موفق به بازدید از آخرین محصول آن یعنی تالیسمان شدند.

 طبق اعلام شرکت تولید کننده ، رنو تالیسمان نسخه مشابهی از خودروی سامسونگ SM7 که تنها در بازار چین موجود بود می باشد . رنو اعلام کرد تالیسمان جدید در کنار SM7 در کره جنوبی و بر روی پلتفرم رنو – نیسان تولید می گردد.

خودروی تماما جدید تالیسمان که پیش از این با نام سافرین شناخته می شد با دو نسخه موتوری متفاوت در اختیار مشتریان چینی قرار می گیرد. موتور 2.5 لیتری V6 به توان 187 اسب بخار و موتور 3.5 لیتری V6 به توان 254 اسب بخار جز موتورهای قابل انتخاب  مشتریان چینی تالیسمان می باشد که در کنار جعبه دنده CVT یا شش سرعته خودکار قرار گرفته اند . جزئیات بیشتر درباره این خودرو به هنگام  آغاز فروش اعلام می گردد.


اگه فوتبالیست بود همه میشناختنش!!!

اگه فوتبالیست بود همه میشناختنش!!!
اگه هنرپیشه بود همه میشناختیمش!!!
تا به حال عکس این دانشمندان جوان و نابغه کشور را دیده اید؟
جوانی که با همه درد ها و مشکلات جسمانی تا آخرین لحظات زندگی خود دست از کسب علم و دانش برنداشت و مدال های افتخار را یکی پس از دیگری به گردن آویخت

محمد شیرعلی شهرضا که از دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف و متولد سال ۱۳۶۵ بود دانشجوی نابغه دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که دانشجوی نمونه کشوری سال ۸۶، دارنده رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی در سال ۸۵ و پژوهشگر ممتاز انجمن رمز ایران بود. در طول دوره کارشناسی خود موفق به ارایه ۸۰ مقاله علمی در کنفرانس‌های بین‌المللی شد و ۱۳ مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی پژوهشی داشت و یک اختراع ثبت شده نیز از خود به جا گذاشت. او در سال ۱۳۸۵ به عنوان پژوهشگر جوان ممتاز انجمن رمز ایران در مقطع کارشناسی برگزیده شد و در دومین کنفرانس بین‌المللی
ایکتا ۲۰۰۶ (ICTTA ۲۰۰۶) به عنوان جوان‌ترین محقق انتخاب شد و همچنین در
یازهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن کامپیوتر ایران (CSICC۲۰۰۶) به عنوان
جوان‌ترین محقق برگزیده شد. این دانشجوی فقید یک کتاب به عنوان «آموزش
الگوریتم‌ها» تألیف کرد و همچنین ۲ بخش برای دایره المعارف Encyclopedia
of Mobile Computing &commerce و کتاب Handbook of on secure Multimedia
Distribution را نوشته است. زمینه‌های تحقیقاتی مورد علاقه وی نهان‌نگاری
اطلاعات، برنامه‌نویسی تلفن همراه و سیستم‌های تفکیک کاربران انسانی از
ماشین بود.


وی چندی پیش بر اثر ناراحتی ستون فقرات درگذشت.

اگه فوتبالیست بود همه میشناختنش!!!

*دوست دارم همتون به اشتراک بذارید تا خیلی ها که نمیشناسنش بشناسن و بدونن که چه انسانهایی داشتیم و داریم ولی این جوری از بین میرن متاسفانه

تندر90 دنده اتوماتیک ایران خودرو به بازار می آید

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان و کسب سهم مناسب از بازار خودرو داخلی و بین المللی ، تولید تندر90 دنده اتوماتیک ، وانت تندر و تندربا ظاهر جدید( facelift ) رادر دست اجرا دارد .   

 

محمد رضا معتمد معاون تولید تندر90 ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : طرح تولید تندر90 دنده اتوماتیک دراین شرکت درحال اجراست و درنیمه دوم  امسال به مشتریان عرضه می شود .

معتمد اظهارداشت :  آغاز تولید انبوه و عرضه وانت تندر90 از شهریوماه سال جاری می باشد و قرار است در سال تولید ملی حدود 15 هزار دستگاه از این خودرو وارد بازار شود .

معاون تولید تندر از تغییر چهره ظاهر ی خودرو تندر90 ایران خودرو  ( فیس لیفت ) خبرداد و اظهارداشت : این خودرو درسال 92 وارد بازار خواهد شد .

وی مهمترین تغییرات در تندر90 فیس لیفت شده را ، تغییر ظاهری ( جلو و عقب خودرو ) ، تغییردر داخل کابین عنوان کرد .

معتمد تصریح کرد : ایران خودرو برای تولید تندر90 دیزلی در حال مذاکره با شرکت رنو فرانسه است و با نهایی شدن مذاکرات ، این خودرو در سال 92 تولید خواهد شد .

وی درزمینه تولید تندر90 اظهارداشت : براساس توافق صورت گرفته با شرکت رنو پارس درخصوص تامین قطعات ، تیراژ تولید تندر90 ایران خودرو به روزانه 300 دستگاه افزایش خواهد یافت .

معتمد خاطر نشان ساخت : درگام اول ، تولید تندر90 از اردیبهشت ماه سال جاری با 45 درصد افزایش به 250 دستگاه درروز می رسد .

وی تاکید کرد : با آغاز تولید وانت تندر90 مجموع تولید محصولات این خانواده ( تندر90) به بیش از 400 دستگاه درروز افزایش خواهد یافت .

معتمد افزود : برنامه تولید محصولات گروه  تندر90 ایران خودرو در سال حاری حدود 80 هزار دستگاه است .