اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ساخت سیستم تنظیم آینه خودرو

یک مبتکر ایرانی سیستمی ساخته که پس از نشستن راننده آینه های خودرو را با توجه به شرایط فیزیکی راننده تنظیم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، رضا فریادیار گفت: این سیستم به نحوی طراحی شده است که به صورت اتوماتیک آینه های خودرو را تنظیم می کند.

وی افزود: پس از نشستن راننده سنسورها اطلاعات و مشخصات فیزیکی شخص را دریافت می کنند و سیستم با توجه به این اطلاعات به صورت هوشمند آینه ها را تنظیم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این وسیله در مدت 6 ماه و هزینه 30 هزار ریال طراحی و ساخته شده است.


برابوس می باخ ، سریعترین سوپر لوکس جهان

کمپانی برابوس که یکی از مشهورترین تیونر های مرسدس بنز است اخیراً با ایجاد تغییراتی در مدل می باخ 57 موفق به ثبت رکورد جدیدی شده است .

به گزارش خبرخودرو ، برابوس می باخ 57 با نام SV12 با ثبت سرعت 6/330 کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین خودروهای سوپر لوکس دنیا را به خود اختصاص داد . این اتومبیل مجهز به موتور 12 سیلندر و سیستم دو مداره توربو شارژر است رکورد پیشین خود برابوس را جابجا کرده است .

موتور این هیولای فاخر نیرویی اعجاب انگیز، در حدود 730 اسب بخار تولید می کنند که با گشتاور 1100 نیوتن متر آسفالت را خراش می دهد جالب است که بدون سیستم مدیدیت الکترونیکی ، این موتور می توانند حتی 1320 نیوتن متر گشتاور نیز تولید کند .

برابوس سعی کرده تغییر زیادی در چهره این هیولای گرانقیمت ایجاد نکند اما در باطن این اتومبیل تحولات زیادی رخ داده است .


موتور روآ و باردو ، موتور پیکان نیست

موتوری که هم اکنون روی روآ و وانت باردو نصب می شود موتور پیکان نیست بلکه موتور "او اچ وی "است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، کیوان وزیری نماینده مدیر عامل ایران خودرو در اخذ گواهی نامه استانداردهای خودرو با اعلام این خبر گفت، موتور او اچ وی استاندارد یورو 2 را که استاندارد ملی ایران است، پوشش می دهد و مصرف سوخت آن 20 درصد از موتور پیکان کمتر است.

وزیری بارد مطالب مندرج در یکی از روزنامه های صبح دراین خصوص افزود، موتور پیکان هم زمان با حذف این محصول از چرخه تولید ایران خودرو منسوخ شد و موتور او اچ وی حاصل طرح توسعه و بهبود موتور پیکان است.

وی گفت، این طرح که منجر به عرضه یک موتور جدید شده، با سعی و تلاش کارشناسان داخلی و سرمایه گذاری ارزی و ریالی ایران خودرو انجام شده است و تولید آن براساس مجوزهای لازم از ارگان های دولتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.

نماینده مدیر عامل در اخذ گواهی نامه های استاندارد خودرو گفت، در موتور او اچ وی سیستم مدیریت موتور که یک مجموعه مهم شامل چندین قطعه را تشکیل می دهد ، کاملا تغییر یافته و این یک حرکت مهم در ارتقای فناوری موتور به شمار می رود.

وزیری با اشاره به این که اعداد و ارقام و مستندات این طرح در سازمان های بازرسی مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت صنایع موجود است‌، گفت، ایران خودرو کاهش مصرف سوخت و رعایت استانداردهای ملی را که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است همواره در سرلوحه حرکت های خود دارد و بهبود موتور پیکان گام بلندی در همین مسیر به شمار می رود.

وی خاطر نشان ساخت، تعریف پروژه های بهبود در زمینه هایی که امکان توسعه وجود دارد ، با حفظ و رعایت استانداردهای زیست محیطی یک امر مرسوم در صنایع مشهور جهان است و بهبود موتور پیکان و عرضه یک موتور جدید با عملکرد و قابلیت های جدید، گامی در همین راستا ارزیابی می شود.

وزیری یاد آور شد، ایران خودرو با تعریف این پروژه برای توسعه و بهبود محصول و عرضه یک موتور جدید با رعایت استانداردهای ملی، بسیاری از قطعه سازان را نیز در این مسیر فعال و به سرمایه گذاری و استفاده از منابع ملی برای رشد اشتغال صنعتی در جامعه کمک کرده است.

نماینده استانداردهای زیست محیطی در ایران خودرو با اشاره به رسالت و مسوولیت این گروه صنعتی در عرضه خودرو برای اقشار گوناگون جامعه گفت، امروزه دامنه محصولات سواری ایران خودرو از روآ تا مرسدس بنز را شامل می شود و بسیاری از مشتریان تمایل به خرید روآ دارند و دارندگان این خودرو نیز از آن راضی هستند.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد ایران خودرو از دو سال پیش پیکان را از چرخه تولید محصولات خود حذف کرد و این موضوع شامل موتور پیکان نیز هست، لذا طرح توسعه این موتور که منجر به عرضه موتور او اچ وی با تامین استانداردهای ملی شد، از همان زمان شکل گرفت.

مدل jcw از گروه خودروسازی Mini

پیش از این تصویر مدل Jcw از گروه خودرو های Mini clubman بر روی پوستری در نمایشگاه خودروی توکیو در اکتبر دیده شده بود ، اما هم اکنون این خودرو کاملا در معرض دید عموم در آمده است.

به گزارش خبرخودرو ، در مورد ظاهر این خودرو باید گفت که؛ نوار های موجود بر روی بدنه خودرو کاملا با هاشورهای موجود بر روی سقف آن هماهنگ است و همچنین چرخ های آلیاژی 18 اینچی و چراغ هایی که هنگام گاز دادن به رنگ زرد کهربایی در می آید و در شرایط عادی به رنگ سبز است، از دیگر مشخصه های ظاهری این خودروست.

طوقه های آن از آخرین تکنولوژی های روز برخوردار هستندکه دارای بهترین اجرا و کمترین وزن ممکن است. از نظر مکانیکی نیز خودرو دارای ترمز مدرن است و علاوه بر آن منفذهایی در دیسک لاستیک ها دیده می شود، که درکاهش آلودگی هوا موثر هستند.

در مورد موتور آن باید گفت که؛ حجم موتور آن 6/1 است و قدرت آن از 175 تا 192 اسب بخار متغییر می باشد. خریداران قادر خواهد بود، آخرین مدل خودروی Mini clubman را که به نام Jcw معروف شده و دارای تغییرات بسیاری نسبت به مدل های دیگر Mini است را مشاهده کنند.

مزدا 2 سدان طراحی شد

کمپانی مزدا تا ماه مارس آینده گونه جدیدی از مزدا 2 را به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو ، این مدل در واقع تغییر شکل هاچ بک به سدان است و مزدا قصد دارد مدل سدان را به همان دمیو (Demio) به بازار بفرستد.

جالب است که مزدا در طراحی مدل سدان این خودرو تا حدودی قواعد را در هم ریخته و به جای طراحی قوطی شکل همیشیگی سعی کرده با استفاده از خطوط مورب شکل خاصی به این خودرو ببخشد.

مزدا 2 اتومبیلی کوچک اما در عین حال جا دارد کارآمد است و با تولید مدل سدان قاعدتا مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب خواهد کرد.

مدل سدان مزدا اواخر این هفته در نمایشگاه خودرو کوانگ ژو در چین به نمایش در خواهد آمد.

قرار است مزدا 2 سدان در کارخانه چانگان و تحت قرارداد تولید مشترک فورد ، مزدا و نانجینگ به تولید برسد.

مزدا برای این خودرو موتورهای 3/1 و 5/1 لیتری در نظر گرفته است.

هیبرید 100 ساله پورشه

در حالیکه مدل جدید کاین با سیستم هیبرید در نمایشگاه لس آنجلس به نمایش در آمده ، پورشه با نمایش مجدد یک اتومبیل قدیمی نشان داد که از حدود صد سال قبل به دنبال خودروی هیبرید بده است.

به گزارش خبرخودرو ، این خودروی استثنایی که مربوط به سال 1901 است به وسیله موسس کمپانی پورشه یعنی دکتر فردینالد پورشه طراحی شده و شامل یک موتور بنزین سوز به همراه چهار موتور برقی متصل به چهار چرخ است.

فردیناند پورشه نابغه بی همتای صنعت خودروسازی که طراحی و تولید فولکس واگن بیتل هم شاهکاری دیگر از اوست این اتومبیل هیبرید استثنایی را با امکانات محدود آن دوران ساخت و در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال 1901 به نمایش گذاشت.

این اتومبیل حیرت آور بدون سیم و الحاقات دیگر تقسیم انرژی جالبی بر روی چهارچرخ دارد و به دلیل استفاده مضاعف از سیستم برق و موتور درون سوز به سرعت 37 مایل بر ساعت نیز دست یافته که در زمان خود رکورد بسیار جالبی بوده است.


Logan Renault Eco2 ، خودرویى اکولوژیک و اقتصادى

در ماه مه سال 2007، شرکت رنو براى نخستین بار واژه Renault Eco2 را به جهانیان اعلام نمود، واژه اى که بیانگر تعهدات این نشان در تولید و عرضه خودروهاى دوستدار محیط زیست و اقتصادى است.

به گزارش خبرخودرو ، در حال حاضر نیز رنو در صدد معرفى خودروى مفهومى لوگان Renault Eco2 است خودرویى که تولید آزمایشى خود را تجربه میکند و در برنامه اى در شانگهاى چین که توسط شرکت میشلن سازماندهى شده بود معرفى گردید.

خودروى مفهومى لوگان Renault Eco2 نه تنها یک خودروى کاملاً اقتصادى است بلکه از جنبه محیط زیست نیز با تمامى سه مورد اصلى مد نظر در پروسه تولید، مصرف و بازیافت مطابقت مى کند. لازم به ذکر است که نقطه قوت این خودرو کاهش آلاینده ها از جمله دى اکسید کربن به میزان 71 گرم بر کیلومتر است. شرکت رنو با معرفى این خودرو در صدد است تا این موفقیت استثنایى را بدین صورت تعبیر نماید که این امکان وجود دارد تا بتوان در آن واحد مسائل مرتبط با محیط زیست و اقتصادى بودن را با حفظ عملکرد قابل قبول ترکیب کرد.