اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

عمیق تر شدن بحران خودروسازان ژاپنی

بحران تأمین قطعات خودروسازان ژاپنی ابعاد گسترده تری به خود گرفته است .

به گزارش خبرخودرو، تویوتا موتور باز هم مجبور شده مدت زمان کاهش تولیدات خود را افزایش دهد و این بار تا ماه ژوئن منتظر بهبود اوضاع قطعه سازان بماند.

زمین لرزه یازده مارس ژاپن همچنان تأثیر خود را بر صنعت خودروسازی این کشور دارد و شرکت بزرگی مثل تویوتا را مجبور کرده که تا تابستان به دلیل نبود رنگدانه های لازم برای رنگ خودروها ، از رنگ بندی دیگری استفاده نماید.

البته این تأثیر فقط محدود به ژاپنی ها نبوده و خودروسازان آمریکایی نیز مثل فورد مجبور به تغییر برنامه های تولیدیشان شده اند.

هفته گذشته تویوتا اعلام کرده بود تعلیق تولید تمامی تأسیسات آمریکای شمالی این شرکت تا 15 آوریل ادامه دارد اما با بیانیه روز گذشته مشخص شده که قرار است این مدت تا سوم ژوئن تمدید گردد.

گفتنی است فورد موتور ، نیسان موتور و کرایسل نیز تا کنون چندین تأسیسات خود در آمریکای شمالی را تعطیل کرده اند.

رونمایی مدل جدید مرسدس بنز در عمان

شرکت ZTC ، بزرگترین فروشنده محصولات مرسدس بنز در عمان ، یک مدل کاملاً جدید و لوکس را با نام ویانو رونمایی کرد.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که جز محصولات کم مصرف مرسدس بنز می باشد ، دارای ویژگی ها و طراحی های داخلی و بیرونی کاملاً جدیدی است.

کریگ هاردی ، مدیر مرسدس بنز گفت : ZTC ، ویانو را به عنوان یک نمونه کامل از خودرویی ایمن ، قابل اطمینان راحت و کم مصرف رونمایی کرده است.

وی افزود : با شناختی که از بازار مسقط داریم فکر می کنیم فروش خوبی در انتظار خودروی ویانو باشد.

رادتاسون ، مدیر بخش خودروهای سواری مرسدس بنز گفت : ویانو برخاسته از نسل جدیدی از خودروهای مرسدس بنز ایست و تلاش شده در طراحی آن تمام معیارهایراحتی رانندگی مطلوب و حتی فضای داخلی کافی مورد توجه قرار گیرد.

هنوز درباره موتور این خودرو اطلاعات دقیقی اعلام نشده است به گفته ZTC ویانو دارای یک موتور 6 سیلندر کم مصرف می باشد.

رونمایی از جدیدترین خودرو پیشرفته ایرانی "دنا"

دنا جدیدترین خودروی پیشرفته با برند ایرانی امروز در مراسمی با حضور وزیر صنایع و معادن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، دنا با نشان ملی و پلتفرم داخلی ، طبق استانداردهای ایمنی و زیست محیطی اروپایی تولید شده است.

رقابتی بودن در بازارهای داخلی و خارجی و ارائه محصولی با ظاهری جدید از برند ملی با کمترین حجم سرمایه گذاری و بیشترین اثر گذاری از اهداف طراحی و تولید این محصول اعلام شده است.

انطباق با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو و جلو، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو و ستون فرمان جمع شونده در تصادف از مزیت های خودرو "دنا" است.

این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 و همه استانداردهای 55 گانه ملی را تامین می کند.

خودرو دنا از نظر رفاهی به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک و مهمترین ویژگی عملکردی آن ، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای، سامانه ضد سرقت، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی مجهز است.

دنا، تحولی تازه در طراحی خودرو

خودروی دنا سردمدار نسل جدیدی از خودرو با نشان ملی است و این خودرو تحولی تازه درطراحی و ارائه محصول در کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهندس نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو از تازه ترین دستاوردهای طراحی و علمی برای این خودرو استفاده کرده و با استفاده از پلتفرم داخلی، زیرساختی برای گونه های مختلف محصول با قوای محرکه گوناگون، فراهم ساخته است.

وی افزود: خودرو دنا، محصول آینده نگری و خودباوری مهندسان ایرانی است و ایران خودرو می تواند این محصول را بدون هیچ محدودیتی در همه جای دنیا عرضه و یا در سایت های خارج از کشور تولید کند.

معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه با توجه به بحران اقتصادی که دردنیا به وجود آمده، استراتژی ما استفاده از حداکثر توان داخلی است، خاطر نشان ساخت: تلاش ما این است که کار ایرانی را برای ایرانی ایجاد کنیم و توانستیم از توان ملی استفاده کنیم و این حائز اهمیت است.

مصلح، مهمترین ویژگی های خودروی دنا را از نظر ایمنی، مطابقت با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو وجلو، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو و ستون فرمان جمع شونده در تصادف عنوان کرد.

وی افزود: این خودرو از نظر رفاهی مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (برای کلیه مدلها)، فرمان برقی برای مدل ای ال ایکس، سامانه کمک پارک عقب، آینه های جانبی برقی و ستون فرمان قابل تنظیم است.

معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در پایان اظهار داشت: مهمترین وِیژگی های خودرو دنا ازنظر عملکردی، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای، سامانه ضد سرقت، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی است.

جدول زمان بندی نصب ایربگ هنوز به موسسه استاندارد نرسیده است

رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در حالی از باقی بودن الزام نصب کیسه هوا سخن به میان می آورد که از سوی وزارت صنایع ومعادن جدول زمان بندی جدید برای نصب این وسیله ایمنی در خودرو در حال تدوین است . .

مهندس نظام الدین برزگری در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد نصب کیسه هوا بر روی کلیه خودروهای تولید داخل از فروردین ماه سال 90 اجباری خواهد بود ، اما در صورتیکه شورای مذکور نظر مساعد خود را نسبت به ارائه جدول زمان بندی اعلام کند قطعا موسسه استاندارد نیز آنرا خواهد پذیرفت

وی با بیان اینکه خودرو سازان کشور به نصب الزامی ایربگ اعتراض دارند ،تصریح کرد :وجود فضای تحریم و عدم منبع تامین کیسه هوای داخلی به میزان کافی از جمله دلایلی هستند که خودرو سازان برای دریافت فرصت به آنهااستناد می کنند .

به گفته برزگری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی مجری سیاست گذاریهای شورای عالی استاندارد است و آنچه را شورای تصویب کند را پذیرفته و به اجرا می گذارد .

وی گفت: در صورتیکه از سوی وزارت صنایع و معادن مهلت دوباره ای به خودرو سازان در خصوص نصب ایر بگ داده شود قطعا موسسه استاندارد نیز تابع آن خواهد بود اما آنچه مسلم است برنامه زمان بندی و دستور جدیدی در این رابطه به این موسسه تحویل داده نشده است .

برزگری از عدم درج الزام نصب دو ایربگ د ر مصوبه شورای عالی استاندارد خبر داد وبیان داشت : اما در شورای سیاست گذاری خودرو که با ریاست مهندس محرابیان برگزار می شود صراحتا از نصب دو ایربگ در خودرو های تولید داخل یاد شده است .

رئیس موسسه استاندارد افزود : در کشور تنها 3یا 4 کارخانه تولید کیسه هوا وجود دارد که با تامین مواد اولیه آنها قطعا پاسخگوی نیاز خودرو سازان داخلی خواهند بود.


اوپتیما جزء ده خودروی برتر جهان شد

خودروی کیا اوپتیما به دلیل طراحی بیرونی فوق العاده و سطح ایمنی بالایش جزء لیست ده خودروی برتر جهان قرار گرفت .

به گزارش خبرخودرو، این عنوان به دلیل تعطیلی گواهینامه های کیفیت متفاوت ارائه شده و اوپتیما مثل گواهینامه پنج ستاره ایمنی از اداره ملی امنیت جاده های آمریکا به این خودرو اختصاص داده شده است.

همچنین کیا اوپتیما توانست چنین عنوان دیگر مثل پر فروش ترین خودروی سال مجله راهنمای خرید خودروی آمریکا ، ایمن ترین خودروی مؤسسه بیمه II HS و بهترین مدل از دید خبرنگاران را به خود اختصاص دهد.

مایکل اسپراک ، مدیر فروش و بازاریابی کیا گفت: دریافت این عناوین ناشی از طراحی منحصر بفرد این خودرو و استفاده از فناوری های به روز در آن است.

این خودرو دارای سه مدل LX ، EX و SX در بازار است و جدیدترین موتور طراحی شده برای آن 2.4 لیتر ظرفیت دارد البته موتورهای چهارسیلندر قبلی نیز در دو نسخه 2 و 2.4 هیبریدی تولید شده بودند.

البته به دلیل عدم انجام بررسی های کامل هنوز رتبه دقیق این خودرو اعلام نشده است.


تویوتا "زلاس" را به بازار عرضه می کند

شرکت تویوتا به زودی خودروی جدیدی با نام زلاس را به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، استفاده از موتور کم مصرف با سایز کوچک و استفاده از ظرفیت ها و تکنولوژی نوین در طراحی این خودرو باعث بهبود کیفیت این مدل نسبت به سایر مدل های قبلی تولید این شرکت گشته است.

البته استفاده از موتور کم مصرف باعث قیمت بالای این مدل نسبت به مدل های گذشته نیز شده است. اما در عوض می توان مسافت بیشتری را با مصرف سوخت کمتر با توجه به افزایش روز افزون قیمت بنزین با این خودرو پیمایش کرد.

این خودرو برای سفرهای داخل شهری بسیار مناسب است و قیمت آن از دید کارشناسان خودرو مناسب است.

در این مدل از موتور 5/2 لیتری استفاده شده که می تواند 176 اسب بخار قدرت را ایجاد نماید . از ویژگی دیگر زلاس می توان به خوش دست بودن و قابلیت کنترل آن در حین رانندگی اشاره کرد.

همچنین این مدل دارای تزئینات داخلی بسیار جذاب است که باعث رضایت مشتریان از انتخاب و خرید این خودرو خواهد شد.

غزال دو

به گزارش خبرخودرو، رییس دانشگاه تهران گفت: خودروی خورشیدی "غزال دو"کاملا به دست توانمند محققان جوان کشورمان طراحی و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، فرهاد رهبر در مراسم رونمایی از این خودروی خورشیدی افزود: همه دانش فنی ساخت این خودرو بومی است و در شرایطی که در تحریم اقتصادی و تجهیزات به سر می بریم،دانشجویان جوان ما موفق به ساخت این خودرو شدند.

وی اضافه کرد: خودروی خورشیدی غزال دو به همت گروهی30نفره از دانشجویان مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری و راهنمایی استادان دانشکده برق و مکانیک پردیس دانشکده فنی تهران ساخته شد.

رییس دانشگاه تهران گفت: نسل اول این خودرو " غزال یک " قرار بود پارسال در مسابقه ای بین المللی شرکت کند اما به علت برخی مشکلات به آن مسابقه نرسید.

وی ابراز امیدواری کرد؛ "غزال دو "بتواند در مسابقات بین المللی خودروهای خورشیدی استرالیا که مهر امسال با شرکت100دانشگاه از سراسر جهان برگزار می شود، بتواند رتبه خوبی کسب کند.

رهبر، ساخت خودروی خورشیدی را در کشور گام مهمی برای استفاده از انرژی خورشیدی در صنعت حمل و نقل دانست و گفت: در ایران که خورشید در چهارفصل می تابد امکان استفاده از این انرژی خدادادی وجود دارد و امیدواریم با توجه به این امکان، خودروهای جدید را طوری طراحی کنیم که استفاده از انرژی های پاک به عنوان سوخت همواره مدنظر باشد.