اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سفارش قابل توجه پریوس در ژاپن

با وجود بالا گرفتن بحران اقتصادی در صنعت خودرو سازی خصوصا در نامهایی بزرگی چون تویوتا،به نظر می رسد وضعیت فروش خودروهای هیبریدی روبه بهبود است.

به گزارش خبرخودرو، تویوتا اعلام کرده که در ژاپن حدود 180 هزار سفارش پیش خرید نسل جدید مدل هیبرید «پریوس» را دریافت کرده که بیش از برآوردهای قبلی است.

طبق اطلاعات موجود این رقم 10 هزار دستگاه بیش از پیش بینی های اولیه است و نشان می دهد که تلاش تویوتا برای ساخت مدل های هیبریدی بی ثمر نخواهد بود.

مدل پریوس شماره یک جدول فروش ژاپن در بازار ماه می بوده است و جالب است که نسبت به رقیب اصلی خود یعنی هیوندا «این سایت» وضعیت بهتری دارد.کارشناسان بازار خودرو در ژاپن نسبت به گرمی بازار هیبرید ها امیدوار هستند.

تولید و عرضه تندر 90 سفارشی ایران خودرو از اول تیر ماه

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور افزایش میزان رضایتمندی مشتریان در طرحی نو وبا همکاری شرکت آپکو (شرکت تولید کننده خودروهای سفارشی) وشرکت رنو پارس به نمایندگی از سوی رنو فرانسه تولید خودروی سفارشی تندر 90 را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، سید مرتضی آل داود رییس برند رنو ایران خودرو با بیان این مطلب گفت:شرکت ایران خودرو با هدف ارتقاء شکل ظاهری تندر 90، با همکاری شرکت رنو فرانسه اقدام به تولید تندر 90 با مجموعه اسپرت کیت کرده است.این اقدام برای اولین بار به صورت قطعات تزییناتی خارجی خودرو صورت می پذیرد.

وی از جمله مجموعه قطعات اسپرت کیت خودرو تندر 90را بال (اسپویلر) عقب خودرو،ضربه گیرهای جانبی و ملحقات سپر جلو وعقب خواند.رییس برند رنو ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر کارکنان تندر 90 این شرکت در حال آموزش و نصب این قطعات از طریق کارشناسان رنو فرانسه بر روی خودرو هستند خاطرنشان ساخت:تولید انبوه خودرو سفارشی ایران خودرو از اوایل تیرماه سال جاری آغاز می شود.

آل داود با تاکید بر اینکه کلیه این قطعات تحت لیسانس رنو فرانسه است تصریح کرد: تولید و نصب قطعات فوق با نظارت کارشناسان فرانسوی شرکت رنو انجام می شود.

وی ادامه داد:با توجه به تعهدات ایران خودرو در حال حاضر قطعات اسپرت کیت بر روی تندر 90 مدل E2LP در حال نصب بوده وبنا به درخواست مشتریان قابلیت نصب این قطعات بر روی مدل E1CP نیز می باشد.وی در انتها یاد آور شد:با توجه به بازخوردهایی که از مشتریان تندر 90 در نظر سنجی های مختلف گرفته شده به تدریج آپشن های مورد نظر مشتری نیز برروی این خودرو نصب خواهد شد.

لکسوس RX با ایمنی حیرت انگیز

لکسوس زیر شاخه سازنده خودروهای فاخر و لوکس تویوتا با ارائه مدل جدید کلاس RX خود توانسته نظرها را به سوی خود جلب کند .

به گزارش خبرخودرو، بعد از معرفی نسل جدید RX حالا خبر می رسد که این اتومبیل در زمینه ایمنی توانسته بالاترین درجات استاندارد آمریکا را از سوی انستیتوی ایمنی راهها و بیمه دریافت کند.

طبق آزمایش های انجام گرفته در زمینه تست تصادف از روبرو و پهلو این خودرو بالاترین درجات را به دست آورده و یک بار دیگر همه را به تکنولوژی پیشرفته و کیفیت بالای لکسوس فرا می خواند.

در زمینه ایمنی در رانندگی ، امکانات و سیستم های کمکی جالبی از جمله کنترل پایداری به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده و جزئیات مهمی نیز در داخل اطاق برای سرنشینان در نظر گرفته شده است .

به طور مثال میزان آسیب های وارده به قفسه سینه سرنشینان در صورت تصادف کمتر از همتایان این خودرو است.

بی ام و ، بهترین انتخاب قطعه سازان

کمپانی بی ام و از سوی قطعه سازان به عنوان برترین انتخاب برگزیده شد.

به گزارش خبرخودرو، هر دو سال یکبار مؤسسه اطلاع رسانی «اتوموتیو نیوز» فهرستی از بهترین انتخابها را از سوی قطعه سازان تهیه می کند که بر اساس شاخص ها و مطالعات مؤسسه نظر سنجی جی.دی.پاور صورت می گیرد.

در انتخاب سال 2009 بی ام و توانسته با کسب بیشترین رای به عنوان محبوب ترین خودروساز از سوی قطعه سازان انتخاب شود.

بر این اساس نظرات قطعه سازان به صورت بارم در آمده و در زمینه های مختلف مثل اعتبار ، خوش حسابی ، باز بودن فضا برای ارائه پیشنهاد از سوی قطعه سازان و حمایت های جنبی هر یک نمراتی را برای خودروسازان منظور می کند.

جالب است که بی ام و برای سومین بار پیاپی به این عنوان دست پیدا می کند . طبق جدول اعلام شده هوندا و تویوتا نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

بومی سازی فناوری توربوشارژ در ایران

فناوری توربوشارژ، صنعت خودروی ایران را یک گام بلند به خودروسازی جهانی نزدیک تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، فناوری توربوشاژ که برای اولین بار در ایران در موتور پایه گازسوز 1700 سی سی EF7به عنوان دومین موتور از خانواده موتور ملی به کار رفته، ارتقای توان خودروهای سواری کلاس سی و دی و اس یو وی ها را با هزینه کمتر ممکن می کند.

در طراحی موتور برای کوچک سازی موتورها (Down sizing) از فناوری توربوشارژ و سایر موارد استفاده می کنند تا به موتور ارزان تر نسبت به حجم بالا و علاوه بر آن به خانواده موتور دسترسی پیدا کنند. در حالی که در سال های قبل این فناوری در خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شد.

میرجواد سلیمانی قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو در این زمینه اظهار داشت: توربوشارژ تا چند سال اخیر، منحصر به خودروهای سنگین و خودروهای سرعتی و مسابقه ای بود، اما اخیرا به منظور کاهش مصرف سوخت و ارتقای توان محصول، در بخش خودروهای سواری نیز توسط شرکت های بزرگ رایج شده است.

وی افزود: عرضه موتور ای اف 7 مجهز به توربوشارژ نشان دهنده حرکت ایران خودرو به موازات صنایع پیشرو جهانی در این زمینه است.

سلیمانی اظهار داشت: توربوشارژ این امکان را می دهد تا از خودرویی با موتور 1700 سی سی توانی برابر 2200 سی سی به دست بیاورید، در حالی که هزینه مورد نیاز برای آن در مقایسه با موتور 2200 سی سی به مراتب کمتر است و علاوه بر آن تعداد زیادی قطعه مشترک با موتور معمولی 1700 سی سی دارد.

محمد زالی مدیر عامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو نیز با بیان این که بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها، تا سال 2013 اکثر خودروهای سواری مجهز به توربوشارژ خواهد بود.

زالی افزود: با توجه به موجود بودن برخی بسترهای لازم در صنایع نیروگاهی و موتورهای دیزلی از جمله موتور ملی دی 87 و براساس یک برنامه سه ساله ، بومی سازی فناوری توربوشارژ به پیشنهاد دولت با همکاری سازمان گسترش آغاز شده است.

شایان ذکر است، موتور پایه گاز سوز ای اف 7 با مالکیت معنوی ایرانی، دارای 155 اسب بخار توان خروجی و 213 نیوتن متر گشتاور است و در حالت گاز و بنزین و تا ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا، افت توان و گشتاور ندارد و یکسان عمل می کند. این موتور ضمن برخورداری از مصرف سوخت پایین، استاندارد آلایندگی یورو 4 را تامین می کند و قابل نصب بر روی تمامی خودروهای کلاس دی و ای و بالاتر است.

زالی با اشاره به این که موتور ای اف 7 توربوشارژ دومین موتور از خانواده ملی است که ابتدا بر روی سورن ELX نصب می شود، از روشن شدن نمونه های سومین موتور از این خانواده یعنی موتور 1400 سی سی در آینده نزدیک خبر داد.

مثلث قدرت فیات تکمیل می شود

تعداد زیادی از طرفداران و دوستداران برند وایپر از زیر مجموعه دوج، به هنگام طرح موضوع تصاحب کرایسلر از جانب کمپانی فیات، از آینده پر سرعت ترین اتومبیل های کرایسلر اظهار نگرانی و تأسف کردند.

به گزارش خبرخودرو ، این در حالی است که از کرایسلر خبر تمایل فیات در به اختیار گرفتن دوج وایپر شنیده شده ، به طوری که فیات قصد حفظ شرایط فعلی آنرا دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده ، چندی پیش سازنده گونه سفارشی acr به عنوان نمونه ویژه معرفی گردید که علت کسب این مقام تولید 25 هزارمین دستگاه دوج وایپر بوده است.ذکر این نکته به جاست که دو برند مشهور خودروهای سوپر استار جهان یعنی فراری و مازراتی متعلق به گروه فیات بوده و بدین ترتیب با ورود دوج وایپر مثل قدرت فیات تکمیل خواهد شد.

هامر در ایالات متحده می ماند

کاهش فرو و بروز بحران در جنرال موتورز شواهد و نمونه های آشکاری دارد که یکی از آنها تولید اتومبیل های غول آسا و پر مصرف است .

به گزارش خبرخودرو، هامر زیر مجموعه پر دردسر جنرال موتورز که در بدترین وضعیت تاریخ خود به سر می برد به همین دلیل فروخته شده و قرار است تغییراتی در رویه تولید این کمپانی به وجود بیاید.

هامر هم اکنون یک مالک چینی دارد که در اصل شرکت صنعتی «تنگ ژونگ» است . تنگ ژونگ طبق برنامه های مشخص قرار است هامر را ظرف مدت یک سال به وضعیت سودآور برساند اما اینطور که پیداست برنامه ای برای تولید خودرو در خارج از آمریکا وجود ندارد . «یانگ یی» مدیر شرکت تنگ ژونگ اعلام کرده که اولویت آنها حفظ تأسیسات هامر در آمریکا و سه هزار کارگری است که هم اکنون تولید خداقل را ادامه می دهند.

خودروهای وانت نیسان به سیستم ردیاب ماهواره ای مجهز می شوند

رئیس تأسیسات الکترونیکی پلیس راه کشور از تجهیز 16 هزار و 834 دستگاه وانت نیسان به سیستم ردیاب ماهواره ای GPS خبر داد و گفت: این اقدام تأثیر به سزایی در کاهش حوادث منجر به جرح و فوت و تصادفات خسارتی در تمامی محورهای مواصلاتی بالاخص شمال کشور خواهد گذاشت .

سرهنگ ایرج برند کام در گفتگو با خبر خودرو اذعان داشت: تمامی خودروهای وانت نیسان چه به صورت شخصی چه کرایه ای و یا پلاک سفید موظف به نصب GPS بر روی خودروی خود می باشند.

وی ادامه داد: در صورت عدم نصب GPS پلیس راه خودروی مربوطه را به پارکینگ منتقل می نماید.

رئیس تأسیسات الکترونیک پلیس راه کشور در ادامه از تجهیز 2 هزار و 709 دستگاه کشنده هوو به سیستم GPS اطلاع داد و گفت : روند تجهیز کشنده های هوو به سیستم مکان یاب ماهواره ای تا زمان نصب تمامی کامیون های هوو به این سیستم ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کلیه رانندگان کشنده های هوو می بایست هر چه سریعتر برای تجهیز کشنده خود به سیستم ردیاب ماهواره ای اقدام نمایند.