اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رنو مگان رکورد زد

خودروی رنو مگان آراس تروفی به کمک موتور 197 کیلوواتی خود توانست خط پایان پیست مسابقه نوربرگرینگ را تنها در 8 دقیقه و 7.97 ثانیه پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرخودرو، این رکورد در حالی ثبت می شود که نسخه قدیمی تر این خودرو یعنی مگان رنو اسپرت

R26 این مسیر را در نه دقیقه طی کرده بود . پیش از این رکورد فوق با 8 دقیقه و 26 ثانیه در اختیار فورد فوکوس آراس بود.

این رکورد توسط راننده تیم رنو، لورن هورگن یردی که به خوبی از نقاط قوت خودرویش استفاده کرده ثبت شد.

تروفی نسخه ویژه مدل استاندارد مگان آراس می باشد که توان آن با 11 کیلووات افزایش به 197 کیلووات و گشتاور تولیدی اش با 20 نیوتون متر به 2500 نیوتون متر رسیده است.


درج یادداشت و نظرات

رونمایی خودرو جدید رنو سامسونگ

عکس های متعددی از خودروی جدید SM7 محصول جدید رنو سامسونگ منتشر شد.

به گزارش خبرخودرو، نسل دوم این سدان بزرگ از ماه جولای وارد بازار خودروی کره جنوبی می شود نسخه مفهومی این خودرو پیشتر در نمایشگاه ماه مارس سئول رونمایی شده بود.

SM7 در بازار خانگی خود رقبایی چون جنسیس سدان ، آلفئون جی ام کره و کیاکی 9 دارد.

یکی مدل نوعی از SM7 جدید نیز که قرار است با نام L47 تولید شود نیز به زودی وارد بازار خواهد شد . به نظر می رسد هدف از فروش L47 احیاء برند ول ساتیس (VelSatis) باشد این خودرو بر روی پلت فرم SM7 و با هدف ورود به بازارهای خاورمیانه ، آسیا ،اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی طراحی شده است.


طراحی خودرو هیبرید 4 نفره در دستور کار متخصصان ایرانی قرار گرفت

پس از تولید خودرو هیبریدی یک نفره و با توجه به رویکرد برنامه های کلان کشور به افزایش ظرفیت خودروهای هیبریدی ، متخصصان کشور بار دیگر توجه خود را بر روی طراحی و تولید خودرو هیبرید 4 نفره متمرکز نموداند .

سرپرست گروه تیم خودرو هیبرید 4 نفره در ارتباط با طراحی این نوع خودرو گفت : این طرح با نام آپادانا ، طرحی است که بعد از طرح خودرو هیبرید یک نفره در دستور کار تیم آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت .

دکتر کدخدائی در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : این خودرو قادر است با استفاده از سیستم هیبرید کار کند و برآوردها حاکی از آنست که به صورت خودرو شهری مورد استفاده قرار گیرد .

وی تصریح کرد : خودرو هیبرید 4 نفره به عنوان خودرو شهری باید استاندراد های لازم را کسب کرده و برای ورود به معابر شهری آماده شود تا به طور کاملاً هیبرید در اختیار علاقمندان قرار بگیرد .

استاد یار دانشگاه صنعتی اصفهان یاد آور شد : هدف اصلی طراحی برای تولید خودرو هیبرید 4 نفره میزان کم مصرف سوخت وعدم برخورداری از حجم زیاد آلایندگی بوده ضمن آنکه سرعت قابل قبول برای استفاده در معابر شهری نیز در آن به خوبی مورد توجه قرار گرفته است .

کدخدائی از ارائه طرح تولید خودرو هیبرید 4 نفره به برخی شرکتهای خودرو ساز داخلی خبر داد و گفت : علاوه بر ارائه طرح به برخی خودرو سازان خصوصی ،با چند شرکت تولید کننده تایر نیز به دلیل برخورداری این نوع خودرو از لاستیک خاص مذاکراتی صورت گرفته که تاکنون پاسخ آنها را در یافت نکرده ایم .

سرپرست گروه تیم خودرو آپادانا اظهار داشت : در ارتباط با شارژ خودرو هیبرید 4 نفره ، تلاش شده است تا از سیستم خود شارژ شونده خودرو بهر ه گیری شود و در خصوص ایجاد ایستگاه شارژ نیز تدابیری در دست بررسی است .

دکتر کدخدائی خاطر نشان کرد : با نهائی شدن تولید اتوبوس هیبرید در کشور ، امید می رود از اینگونه طرحها استقبال شایان توجهی در کشور صورت گیرد .

سوزوکی پیشتاز سال 2013

سوزوکی قصد دارد تکنولوژی سیستم نیروی محرکه هیبرید خودروهای خود را افزایش دهد.

به گزار ش خبر خودرو،این کار منوط به این است که امکان تولید خودروی سویفت هیبرید

(Swift hybrid) سوزوکی تا سال 2013 فراهم شود.سوزوکی در نمایشگاه توکیو در سال 2009 مدل هیبریدی نسل قبلی Swift را نمایش داده بود.

اینکه آیا شرکت فولکس واگن نیز در ارتقا هاچ بک هیبریدی نیز نقش ایفا می کند یاخیر هنوز معلوم نیست در غیر اینصورت این خودروساز ژاپنی خواهد بود که داوطلب در این زمینه است.

خودروی سویفت هیبرید سوزوکی مجهز به باتری لیتیوم یون است که یک آیتم بسیارموثر ومهم در خودرو محسوب می شود و امکان شارژ آن با پریز های خانگی نیز وجود دارد و با هرشارژ 30 کیلومتر را طی می کند.

البته هیچ گونه جزئیاتی پیرامون موتور بنزینی این خودرو اعلام نشده است .

مدل قبلی می توانست 47 اسب بخار قدرت را در اکسل جلو تولید کند.

قیمت این خودرو 500هزار ین برای نوع بنزینی است.

رقابت نزدیک لیف و ولت

فروش دو خودروی رقیب نیسان لیف و شورولت ولت امسال در بازار آمریکا فقط 17 دستگاه تفاوت داشت .

به گزارش خبرخودرو، طراحی این دو خودرو کاملاً متفاوت است ، اما با کمال تعجب میزان فروش و استقبال مردم از آنها شباهت بسیاری دارد .

لیف اولین خودروی نوین برقی از یک خودروساز بزرگ است و قیمتی حدود 32 هزار و 780 دلار دارد این خودرو با هر بار شارژ 57 مایل را می پیماید.

ولت اولین خودروی الکتریکی جنرال موتورز محسوب می شود و بر خلاف لیف دارای دو موتور است موتور برقی این خودرو که به صورت پشتیبان عمل می کند قادر است مسافتی حدود 25 مایل را بپیماید ولت 2011 حدود 41 هزار دلار قیمت دارد و تجهیزات آن اندکی از مدل 2012 کم تر است.

گفتنی است هر دو خودروی فوق تقریباً همزمان وارد بازار شدند و هر دو مشمول یارانه ها و تخفیف های مالیاتی دولت می شوند.

لیف و ولت در مدت ژانویه تا می توانسته اند به ترتیب 2184 و 2167 دستگاه فروش داشته باشند.

شایان ذکر است که فقط در ماه می نیسان علی رغم بحران کمبود قطعات ژاپن توانست 1142 دستگاه فروش داشته باشد ، در حالی که شورولت ولت فقط 481 دستگاه فروش داشت در صورتی که نیسان بتواند به این روند ادامه دهد ، به راحتی خواهد توانست در رقابت با ولت پیروز باشد.


مرسدس خودروی "دو زیست " را عرضه می کند

شرکت مرسدس بنز با برپایی جشن سالگرد تاسیس ، فرصتی دوباره را برای نشان دادن خودروی مفهومی خود در آینده فراهم می کند.

به گزارش خبر خودرو،این خودروساز با طرح جدید خودروی مفهومی روند شرکت را در تولید خودروهای جدید در آینده نشان می دهد

.

سازندگان این خودرو در طراحی این مدل سعی کرده اند که همان ویژگی های ظاهری مدل قبلی را به کار ببرندکه البته این نگرش در اغلب خودروسازان وجود دارد.

بدنه این خودرو بر پایه خودروی یونیماگ U500 مرسدس است که فنر لولهای آن قرمزو کاپوت و گلگیر ها به رنگ سبز هستند که این رنگ برگرفته از قورباغه سمی است که قادر به حرکت در آب وخاک است .در نتیجه ، انتخاب نام ((دو زیست )) برای این خودرو چندان عجیب نیست چرا که با یک بررسی اجمالی به این نتیجه می رسیم که این دو زیست قابلیت کارکرد در زمین های خشک ناهموار ولجن را دارد.

بدنه خمیده کناری از آلومینیوم ساخته شده و با کابینی بدون سقف است. قالپاق های آلیاژی پنج پر،تایرهای تراکتور وپنل های آلومینیومی به این خودرو قابلیت تسخیر زمین های ناهموار را می دهد.

اما آیتم های فردی این خودرو آن را از نمونه قدیمی اش متمایز می کند.

با کیفیت ترین خودروها معرفی شدند

سازمان آلمانی ADAC(کلوب بزرگ خودرو در آلمان ) بهترین خودروها را از نظر کیفیت معرفی کرد.

به گزارش خبر خودرو،طبق آمار این کلوب که بزرگ ترین کلوب خودرو در اروپا محسوب می شود ، خودروهای آلمانی بهترین کیفیت را دارا هستند و فقط در بخش اتومبیل های مسابقه ای با چرخهای روباز این خودروسازان ژاپنی بودند که توانستند در رده اول قرار بگیرند.

طبق آماری که این کلوب ارائه داده است،خودروهای آلمانی کمترین نگرانی فنی را برای صاحبان آنها فراهم می کند . در پنج رده بندی 6 خودروی آلمانی جزء بهترین ها بودند.

بهترین خودروی قابل اعتماد از نظر این سازمان ،آئودی و بی ام و از نوع executive بودند. خودروی آئودی A5 نیز در رده خودروهای cars-classبهترین رتبه را از آن خود کرد و در این سری بی ام و مقام دوم را کسب کرد.

در رده بندی خودروهای کلاس طبقه متوسط به ترتیب خودروهای سری اول بی ام و و مرسدس کلاس c، مقام های اول ودوم را بدست آوردند.

اما خودروهای فرانسوی مانند پژو ،رنو سیتروئن نتوانستند جایگاه چشمگیری داشته باشند علاوه بر این خودروهای اپل و فورد نیز در انتهای جدول قرار گرفتند.

در بخش خودروهای کوچک نیز خودروهای آلمانی نتوانستند از خودروهای ژاپنی سبقت بگیرند. در این بخش کمترین مشکل فنی را خودروی Aygon تویوتا داشت ومقام دوم وسوم نیز به ترتیب از آن فیات و پژو 107 شد .

اما در آمارهای دیگری که توسط دیگر مراکز انجام شده است خودروهای ژاپنی برتراز خودروهای آلمانی هستند .


رونمایی جدید ترین مدل مگان

رنو تصمیم دارد 500 دستگاه از خودروی مگان آراس تروفی – پر سرعت ترین مدل اسپرت رنو را تولید کند.

به گزارش خبرخودرو، موتور این خودرو 2.0 لیتر ظرفیت دارد و توان آن با 15 اسب بخار افزایش به 265 اسب بخار رسیده است.همچنین گشتاور تولیدی موتور نیز با 20 نیوتون متر افزایش نسبت به مدل کاپ تا 360 نیوتون متر ارتقا داده شده است.صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه و بیشینه سرعت آن 158 مایل بر ساعت می باشد.

دریافت سفارش این خودرو در فرانسه ، آلمان ، انگلستان ، بلژیک ، پرتغال ، اسپانیا ، ایتالیا ، سوییس ، اتریش و اسلوونی از بیستم ژوئن شروع می شود.قیمت پایه این خودرو در فرانسه 35500 یورو (51300 دلار) اعلام شده.

طبق گفته رنو نسبت توان به وزن این خودرو 5.09 کیلوگرم بر اسب بخار و توان ویژه آن 132.5 اسب بخار در هر لیتر است.بیشینه فشار توربو با 0.2 افزایش به 2.5 بار رسیده است.

از ویژگی های دیگر این خودرو می توان به سقف مشکی ، اسپویلر جدید چرخ های 19 اینچی اشاره کرد.همچینین این خودرو دارای چراغ های .LED روز است.تجهیز خودروها به چراغ های روز یکی از مصوبات جدید اتحادیه اروپا برای خودروهای تولیدی جدید می باشد.